trafik kurallarını ne kadar biliyoruz

Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
528
trafikte motorlu herhangi bir taşıt kullanırken uymamız gereken kuralların ne kadarını biliyoruz acaba? malumunuz ülkemizde ehliyet almak tamamen parayla alakalı, şu an biraz iyileştirilmiş ancak avrupa standartlarında değil. ben ehliyetimi türkiye'den almadığım için neredeyse üniversite sınavı kadar zor bir sınav sonucu kazanmıştım ve tüm kuralları bildiğimi söyleyebilirim. bu yüzden trafikte oldukça çok tartışıyorum, trafik polisimiz bile çoğu kuralı bilmiyor. yol önceliği konusunda bile sürücülerimizin neredeyse %100'ü yanlış biliyor. örneğin döner kavşaklarda her zaman kavşaktaki araç anayoldaki aracı bekliyor, oysa yol önceliği döner kavşaktaki aracındır, bu yüzden trafik sıkışır hep kavşaklarımızda. bu en basiti.

evet sevgili motorcular siz kendinizden ne kadar eminsiniz? bir kaza sırasında haklıyken haksız duruma düşmemek için lütfen daha dikkatli olalım.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,146
Bu konuda çok haklısınız , malesef toplum olarak bu konuda çoğumuz yetersiziz , kural çiğnemek genlerimizdemi var herhalde !!
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,179
haklısın... ne yazıkki ehliyet kurslarında 2 yılda alınamadıkca , sürücüler tüm mevsimlerde uzun yolda vs kullanmadan ehliyet aldıkça.
millet parayı basıyo kursa bi kere gitmeden , lastik basıncı deninde möl möl telefona bakıp lastikci çağıran , bırak önüne birşey atladımı patlayacak mayın gibi dolanan bayan şöförler oldukça bu trafik düzelmez.

Toplum olarak sıkıntılıyız. Şahin doğan yan verme hastasıyız. nerede nasıl kullanılacağını bilmeden sadece heyecanı el freninde , slalomda ve hızda arıyoruz.
Bizim Millet adam gibi olsa piste parayı verir orada stresini atar.

Yok yok. iki ayaklı öküz çok...
 
Katılım
28 Eki 2012
Mesajlar
1,043
Eskişehirdede var bi sıhhiye kavşağı aynen kavşaktakiler öyle bekliyor artık kim burnunu önce sokarsa, durmak veya geçmek seçeneğini son ana bırakıyolar sonrada ani frenler küfürler vs. adamlar kural bilmiyor bide üste çıkıyorlar ya insanı deli ediyorlar. İşte bu cahillik yakıyorya benim milletimin başını, cahil insanıda hiç sevmem :jocolor: laf anlatmak bi ölüm. O yüzden pek muhattap olmamaya çalışırım.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,146
Eskişehirdede var bi sıhhiye kavşağı aynen kavşaktakiler öyle bekliyor artık kim burnunu önce sokarsa, durmak veya geçmek seçeneğini son ana bırakıyolar sonrada ani frenler küfürler vs. adamlar kural bilmiyor bide üste çıkıyorlar ya insanı deli ediyorlar. İşte bu cahillik yakıyorya benim milletimin başını, cahil insanıda hiç sevmem :jocolor: laf anlatmak bi ölüm. O yüzden pek muhattap olmamaya çalışırım.
İzmir de de durum aynı , kim daha önce davranırsa mantığı ,!! , kurallara uyup karşımızdakinin haklarına saygı gösterelim yok malesef , kırmızıda durmak yok , bol bol korna çalmak ve küfür etmek var !! acayip insanlar vesselam, baksanıza bu gün polis , ters yöne girip ölüm saçtı !!!.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Bence konu başlığı ( NE KADAR BİLİYORUZDAN ) ziyade ne kadar uyuyoruz olmalıydı :) şaka tabiki :cherry: güzel konu başlığı olmuş ama sanırım türkiyede trafik kanunu altyapısı tekrardan düzenlenmeli , ehliyet alma konusunu hiç bızıklamayalım :)

mesela ben pek bir bilgiliyimdir trafik levhaları ve kuralları konusunda :cherry: :p



bu levhanın anlamı pisiklet giremez !



aracını yokuşta bıtakma levhası :)
 
Katılım
25 Şub 2012
Mesajlar
352
Millet aşırı kolay olan sınavın geçmek için bir kere öğreniyor levhaları, ince kuralları vs. ehliyeti aldıktan sonra hadi yallah. 30-40 sene aynı ehliyetle dolaşıyor. E onlarca kuralın hepsini hatırlayabilir mi? Kaç kişi ehliyeti aldıktan sonrada kurs kitabını açıp bilgi tazeliyor? Demem o ki iş ehliyeti almakla bitmemeli. Belli aralıklarla vize sınavı uygulanmalı. Bilgilerin durup durmadığı kontrol edilmeli.
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Fren yerine gaza basan ehliyetli sürücülerimiz olduğuna göre , ya kurslar hiçbirşey öğretmiyor ya da sadece para konuşuyor.
Bir an önce ehliyet sistemi değiştirilmeli.
Hatta şuan ehliyete sahip olanların bile tekrar eğitilip, hak ediyorsa ehliyet verilmelidir.

Arkadaşımın eniştesi, Almanya'da 5 sene ehliyet alamamış fakat Türkiye'de sınava ilk girdiğinde almış. Daha ötesi var mı?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
1,500
Kural 1: İstanbul'da yol verilmez,söke söke alınır...
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
6 saatlik kurs tecrübesi ile B ehliyet verdiler, trafiğe çıksam direkt potansiyel trafik canavarıyım :)
 
Katılım
31 May 2012
Mesajlar
98
şimdi 10 km lik uzun bi caddede adam 80 gibi hızlarla giderken öncelik kavşakda diye durursa her kavşakta ki durmaz ama kavşaktan gelen yavaş geldiği için yol durumuna göre çıkar türkiye de bu böyledir hepimizde böyle hareket ederiz ışık yoksa sanmıyorum ki 80-100 gibi hızla giderken uzun bi caddede 5 tane kavşak varsa durmaz o yüzden mecbur kavşaktan yavaş giriş yapan adam yol kontrolünü sağlayıp giriş yapar ve yol ana yoldan hızlı gelenindir tali kavşakdan giriş yapanın değil trafik olmıcaksa kavşağa girişi düzenlemeleri lazım başka ülkeleri bilmem başka ülkede yaşamadığım içinde beni başka ülke ilgilendirmez ama türkiyede bu böyle
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Kimse kusura bakmasin ama burada birkackisi haric kimse trafik kurallarini bilmiyor.. :pr::pr:
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
şimdi 10 km lik uzun bi caddede adam 80 gibi hızlarla giderken öncelik kavşakda diye durursa her kavşakta ki durmaz ama kavşaktan gelen yavaş geldiği için yol durumuna göre çıkar türkiye de bu böyledir hepimizde böyle hareket ederiz ışık yoksa sanmıyorum ki 80-100 gibi hızla giderken uzun bi caddede 5 tane kavşak varsa durmaz o yüzden mecbur kavşaktan yavaş giriş yapan adam yol kontrolünü sağlayıp giriş yapar ve yol ana yoldan hızlı gelenindir tali kavşakdan giriş yapanın değil trafik olmıcaksa kavşağa girişi düzenlemeleri lazım başka ülkeleri bilmem başka ülkede yaşamadığım içinde beni başka ülke ilgilendirmez ama türkiyede bu böyle

zaten caddede 50 ile gitmen gerekirken 80-100 ile gittiğin için kavşaktakiler yola çıkamıyor. bahsettiğin şehirlerarası yol ise zaten döner kavşaktaki yolu uzakta iyice süzmeli.
 
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
528
şimdi 10 km lik uzun bi caddede adam 80 gibi hızlarla giderken öncelik kavşakda diye durursa her kavşakta ki durmaz ama kavşaktan gelen yavaş geldiği için yol durumuna göre çıkar türkiye de bu böyledir hepimizde böyle hareket ederiz ışık yoksa sanmıyorum ki 80-100 gibi hızla giderken uzun bi caddede 5 tane kavşak varsa durmaz o yüzden mecbur kavşaktan yavaş giriş yapan adam yol kontrolünü sağlayıp giriş yapar ve yol ana yoldan hızlı gelenindir tali kavşakdan giriş yapanın değil trafik olmıcaksa kavşağa girişi düzenlemeleri lazım başka ülkeleri bilmem başka ülkede yaşamadığım içinde beni başka ülke ilgilendirmez ama türkiyede bu böyle

inşallah ehliyetli bir sürücü değilsindir. bu ne yahu, orman kanunu mu?
 
Katılım
6 Haz 2012
Mesajlar
566
benim bildiyim bi kural var yayaları ilgilendiriyor yol hakkı her zaman yayanındır karşıdan karşıya geçerken nerede olursanız olun yola atlayın gelen araç durmassa onun sucudur

yol önceliyi yaya'ya aittir ama olduda araç durma dı olabilirya duramaz ozaman ailenize başsağlıgı ve sabır dilemek zorunda kalırız

(abilerim lütfen sizler ciddiye almayın bunu yapan kişiler var onlara inceden bir gönderme olsun)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst