Honda NC 700 S & kawasaki er6 n

Katılım
11 Eki 2011
Mesajlar
848
images

128191923-2012-kawasaki-er-6n-side-front-.jpg


iyi akşamlar abilerim ve arkadaşlar,uzun zamandır araştırıyorum bir çok modellin bana uygun olup olmadığını çözümlüyorum ve hemen hemen her konuda er6 n galip çıkıyor.şimdi bu 2 motorun arasında kalma sebebim görüntü,hız,güç vs değil,çünkü hepsinde er6n ağır basıyor.Ama nc 700 ün yakıt konusunda ki üstünlüğü ilgimi çekmeye başladı hem de sanki artçılı kullanıma daha uygun gibi geldi.
kafamı karıştıran bir nokta da vergisi nc 700, 670 cc hacmiyle bu bilmediğim sınırın üzerinde kalıp çok ağır vergisi mi oluyor?
yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.yardımcı olmayacak arkadaşlarda lütfen 600cc motora bineceksin benzinimi dert edeceksin tarzında yorumlar yapmayalım.yaz kış hergün motor kullanan biriyim,yakıt gerçekten en önemli kriterim.
 
Katılım
18 Tem 2008
Mesajlar
2,327
vergi oranlarını ve fiyatlarını mtv olarak sorgulatırsan bulabilirsin.ama örneğin 250-649 cc arsası 50 tl iken 650-1119cc arası 90-100 tl oluyor..yani ödeyeceğin verginin neredeyse iki katı diyebiliriz.
artçılı kullanımda artçının rahatı için honda daha iyi olacaktır diye düşünüyorum.ancak tek kişi olarak kullanacaksanız er6n kesinlikle daha havalı duruyor bence..tercih sizin.ne amaçla nasıl kaç kişi kullanacaksınız,yakıt ve vergi olayını düşünüp tartın doğru cevabı bulacaksınız...hayırlısı olsun..
 
Katılım
11 Eki 2011
Mesajlar
848
cevabın için teşekkürler,100 lira filan ise problem değilde sanki 300 küsürlü rakamlar aklımda kaldığı için çekiniyorum.ağırlıklı olarak artçılı kullanacağım için benimde honda kafama yattı.ayrıca çanta filan honda da sırıtmaz diye düşünüyorum.
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
motorlu taşıt vergisi durumu şu an sıfır motosiklette er-6 için senelik (2012yılı için toplam senelik) 189 tl. honda nc için 480 tl. yani seninde aklında kaldığı gibi 300 tl gibi bir rakam fazla vergi durumu var nc nin. 2013 yılı vergi oranlarıda ne olur bilemeyiz şimdiden.

er-5 sahibi olmuş ve er-6 kullanmış biri olarak kawasakiyi severim. hele er-6 sürüş keyfiyle çok beğinimi kazanmış bir motor. ama nc ise yakıt tüketimim düşük olduğu söylentisi ve honda jazz aracın motoru temel alınarak üretilmiş olması sebebiyle tercih sebebim olurdu. jazz zaten sınıfındsa az yakmasıyla bilinen ve honda teknisyeni olduğum için yakından bildiğim sağlam bir motora sahip. nc de kullanılan motorda otomobil motoru mantığıyla tasarlanmış, çok yüksek devir çevirmeyen fakat torku yüksek tutulmuş bir motor. bunun sonucunda hem yakıt tüketimi düşük hemde motor ömrü uzun. bakım aralıklarınıda 10.000 km diye biliyorum.
er-6 70 hp civarı güce sahip, nc ise 50 hp civarında. ama ben alacak olsam nc yi tercih ederim açıkçası. vergisi biraz daha yüksek ve 20 hp daha güçsüz fakat yakıt ekonomisinden, servis maliyetlerine, motorun uzun ömürlü olup uzun yıllar sana hizmet edebilmesini düşünürsen sende nc yi tercih edeceksindir.
 
Katılım
11 Eki 2011
Mesajlar
848
şu durumda ki önceliklerim arasında en son hız konusu geliyor.tek derdim 150 km/sa hızda rahat seyredebilmesi o yüzden 20 hp fazla olması pek umrumda değil.ama 20cc fark için 2 katı vergi vermekte kötü olmuş(canıııım türkiyem) NC biraz daha ağır basmaya başladı x modeli aynı fiyat olsa hiç kıyasa bile girmezdim tam istediğim tarz ama 2 bin liralık fark çok fazla.
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
20cc için ödenen farkla er-6 nın senelik vergisi ödenip üstüne ceptede 100 tl para kalabiliyor fakat nc nin artı yönleri bu açığı kapatır bence.
x modeli benimde çok hoşuma gidiyor fakat züğürtlüğün gözü kör olsun.:pr:
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
NC700S, ER-6N'e göre 100 km'de ortalama 1,5 litre az yaksa (100 km'de maksimum 4 litre yaktığını söylüyorlar), yılda 5000 km gidildiği düşünülürse toplamda 75 litre daha az yakacaktır, bu da durumu eşitler. Benim sürüşte kişisel tercihim düşük devirde yüksek torktur. NC'nin ara hızlanmaları daha iyi olacaktır. Ayrıca NC'de benzin deposu yerinde bagaj olması büyük bir avantaj, insanı sırt çantasından kurtarıyor. Bir de NC'de kombine fren sistemi ve ABS de standart. Bunları da unutmamak lazım.

İkisi de güzel motorlar, seçim zor.
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
1,021
kawazaki er6 tartışılamaz çok iyi makine ama ben olsam hondayı alırdım.cünkü sende benim kafadansın yakıt cok önemli hız pek onemli deil.ve araba motoru tarzı teknoloji var hondada cok daha uzun ömürlü olur die dusunuorum.bide en buyuk artısı bence benzin deposunun oldugu yerde 1 kapalı kask alacak kadar büyük bi bagaj var.çok iyi düşünülmüş bir olay
 
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
45
nc derim tereddüt etmeden ben senede 20000 km yol yapıyorum .buda yaklaiık 1500 tl fark yapar bu 20000 binde nc de 2 kez bakım var normal bir motorda 5 olur bu 500 de oradan senede 2000 tl 10 senede motoru amorti eder
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
yakıt olarak nasıl bir kıyaslama yapıldı. değerler arası ben bir fark göremedim. honda 700 kullanmadım. ama kullanan bir abimizle sohbetimiz oldu. fakat er 6 n i çok iyi bilirim. yakıt konusunda en az yakan motor olarak bilirim. hatta google de en az yakan 600 cc diye arattırsan bir sürü er 6 konusu çıkar.
er 6 yakıt 4.10--ile 4.78 lt 100 km de
honda yakıt 3.57--4.24 lt 100 km de

http://www.yakittuketimi.net/kawasaki/

http://www.yakittuketimi.net/kawasaki/

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------

benim 2.500 km oldu kullanmaya başlayalı. ilk büyük motorum olduğundan çok derin bir karşılaştırma yapamayacagım (ilk motorum cbf 150 ) çabuk alıştım kullanımı kolay rahat bir motor. yakıt tasarrufu çok çok iyiymiş diye konuşuluyor. 4.5 lt 100/km ortalama benim yaktığım yakıt.(ist. tafikte) sizce nasıl bir değer bu oran ? bunun altında kullanan varmı
açaba arkadaşlar?

alıntı nc 700 x bilgi paylaşımından dır.
yakıt göreceli bir kavramdır. kullanıcı, uzun yol gidilen yolun yokuş iniş olması, yada rüzgarlı bir gün olması gibi değişiklik gösterir.
er 6 ile uzun yola çıktık. er 6 arkadaşımın idi bende ozaman ninja 250 vardı. sürat olarak 100 ü pek geçmedik. er 6 ninjadan az yakmıştı.
100 km 3.3 yakıt ile beni şaşıtmıştı. ama aynı motora 180 - 200 basarsan 5 litreyi buluyordu.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Yuksek devir cevirmeyeceksen, Egsoz sesi duymayacaksan, tatlı sert sürüş yapmayacaksan, neden motosiklet alıyorsun ?

Dizel araç almanı tavsiye ederim. Yeni nesil dizel araçlar 4.0 litre mazot tüketim değerlerine sahipler. Ve 4-5 yaşındaki dizel araçların fiyatları motorla aynı vegileri daha düşük.

Bunu yazmamın sebebi ısrarla düşük yakıt tüketimi ve artçılı kullanmak istediğin için.

Ekonomik motosiklete binmek istiyorsan 250 cc üzerine çıkmaman gerekli.

250cc ve üzeri motosikletler ekonomi değil zevk-hobi amaçlı alınabilir.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
NC 700 kesin tercihim olurdu,

12000km servis bakım aralığı, kawa bayi ve servisi ile muattap olmamak bile başlı başına kendi paran ile rezil olmamayı getiriyor gibi...

Kawa bakım aralığı, bakım masrafları, yedek parça tedariği ... olarak Hondaya yaklaşabilirmi bilemiyorum. Zaten bu tür farklar vergi farkını kapatır gibi geliyor bana, yakıt sarfiyatından cebine kalanlarda temiz kar olur.

Dediğin gibi muhtemelen artçı konforu daha yüksektir çünkü bende çok okudum er6 nın artçı rahatsızlıklarını.

Er6 da zorunlu olması düşünülen hayat kurtarıcı kombine ABS standart mı bilemiyorum :/ Opsiyonel olayına deli oluyorum "kaç yıllık vergi farkı" nı nakit ödememi isteyecekler diye hesaplıyorum hemen ister istemez :)

Mühendise, ruhsata oraya buraya işletmen gerekmeyen kask,eldiven ıvır zıvır yuvası var NC 700 de :)

Düşük devir torkları aynı verimi sağlar mı Er6 nın :/ ( Şahsi bi zevk ama düşük devir motosiklet kullanmak paha biçilmez bence :cherry: )

İhtiyaç olmayan ürünlerde bile fiyat-performans arıyorsak, ihtiyaç diyebileceğimiz motosiklette kriterlerimiz doğrultusunda fiyat-performansı kıyaslamak çok mantıklı, benim kriterlerime göre NC açık ara önde :cat:
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
NC 700 kesin tercihim olurdu,

12000km servis bakım aralığı, kawa bayi ve servisi ile muattap olmamak bile başlı başına kendi paran ile rezil olmamayı getiriyor gibi...

Kawa bakım aralığı, bakım masrafları, yedek parça tedariği ... olarak Hondaya yaklaşabilirmi bilemiyorum. Zaten bu tür farklar vergi farkını kapatır gibi geliyor bana, yakıt sarfiyatından cebine kalanlarda temiz kar olur.

Dediğin gibi muhtemelen artçı konforu daha yüksektir çünkü bende çok okudum er6 nın artçı rahatsızlıklarını.

Er6 da zorunlu olması düşünülen hayat kurtarıcı kombine ABS standart mı bilemiyorum :/ Opsiyonel olayına deli oluyorum "kaç yıllık vergi farkı" nı nakit ödememi isteyecekler diye hesaplıyorum hemen ister istemez :)

Mühendise, ruhsata oraya buraya işletmen gerekmeyen kask,eldiven ıvır zıvır yuvası var NC 700 de :)

Düşük devir torkları aynı verimi sağlar mı Er6 nın :/ ( Şahsi bi zevk ama düşük devir motosiklet kullanmak paha biçilmez bence :cherry: )

İhtiyaç olmayan ürünlerde bile fiyat-performans arıyorsak, ihtiyaç diyebileceğimiz motosiklette kriterlerimiz doğrultusunda fiyat-performansı kıyaslamak çok mantıklı, benim kriterlerime göre NC açık ara önde :cat:

her kelimesine ben de katılıyorum.:cat:
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Abicim 600 cc ve üzeri çift silindirli makina alıyorsunuz.. İki motor arasındaki fark sadece litrenin onda biri ile üçü arasında değişiyor. Bir taraftan dünyanın en çok satan motosikletleri sıralamasında ilk 3 deki yeriyle kawasaki diğer tarafta honda..

Honda nın Türkiye için avantajı belli, ama kawasaki de durum malesef distribütör firma nedeni ile sınıfta kalıyor ama bu kawasakinin değil getiren firmanın ayıbıdır.. Üstelik sıfır motosikletten bahsediyoruz.. ben her zaman ER6 serisini tercih ederim ama tabiki keyif sizin zevk sizin..
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...va-acma-hakkim-varmi-varsa-ne-yapmaliyim.html

Sırf bu yazılanlar için bile, üst vergi dilimi görüntü ve az bg olsa bile Honda alınır. Ama malesef Kawa herzaman daha yakışıklı motorlar üretiyor.. Ama Türkey şartları :(

Dedim ya bu kawasakinin değil türkiye ayağının ayıbıdır.. Çünkü tüm dünyada yüzbinler satan markalar bunlar ve çoğu ülkede kendileri varlar.. (Honda Türkiye, Yamaha Türkiye gibi) Lakin bazı ülkelerde piyasayı Distribütörlere bıraktıklarından dolayı boyle problemlerle karsılasabiliyorlar..

Kawa sadece daha yakısıklı değil daha teknolojik, daha güclü ve daha karakterli makinalar üretiyor.. Şahsi fikrim Honda nın NC serisinin bir karakteri olmadığını düşünmekteyim. Yani söylermisiniz bana, CBF 600 ve Transalp gibi iki canavar dururken NC700 ün esprisi nedir? Ayrıca hemen hemen yakın güç aralıklarında 500 serisini duyurmuşken NC serisine ne gerek vardı.. Ben Hondanın kimlik bunalımı yaşadığını düşünüyorum açıkcası.. Bakalım zaman bize ne gösterecek..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst