Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Evet arkadaşlar 4000 bakımını yaptırdım acayip sevinçliyim:flower:

Motosikletimi götürdüm, tekrar bu yağ meselesini anlattım.1 lt diyince birazda fırçaladım.Biraz sert olunca ölçerek yaparız ekleyerek gideriz dediler genç ama çok iyi bi ustayı verdiler.
Hava filtresi kirli olmadığından değiştirmeden temizlik yapıp koydular.rölantiyi arttırdım, debriyajı tüy gibi yaptırdım, zinciri gerdirdik.Vidaları kontrol ettiler,bazılarını değiştirdiler.Yağlama felan filan.


Yağ kesinlikle 1 Lt değil dikkat::unsure::

Yavaş yavaş koyduk kutuda kaldı.Yağ tıpalarınıda değiştirdiler.Sayenizde öğrendiğim bilgiler ile ustanın başına resmen bela oldum.Ama bakımı yapan arkadaşın giderken elini sıktım, çok ilgilendi sağolsun.

Ve yapılan tüm işlemlerin ardından, finalde 64 tl faturayı önüme koydular.Burası acayip.::rantinp:

Muhasebecide olarak inceledim 16 tl yağ yazmış arkadaş.Ben yağımı kendim getirdim diyince,'orada görünmesi gerekiyor garantide kalması için dedi'.Orada insanlıktan çıkıp bana yakışmayan hareketler yapınca 31 Tl fatura geldi.Kdv silinmiş, bilmem ne indirimleri düşülmüş.

Ulan kavat oğlu kavat madem 31 Tl ödeyeceğim neden 64 Tl fatura kesersin.Birde bunun fırçasının ardından çıktım servisten.::cekic::

Değişiklikler;::eek:hmy::

Abi motosikletdeki 1 Lt dandik sanayi tipi yağdan olsa gerek İphone 10-40 koyunca titresim gitti.%60 dan fazla azaldı resmen.Sanırım şuan standart bi titreşim var ama ayak pegleri ve koltuğa eskisi gibi hatta alakası yok yansıtmıyor.

Ben genelde düşük devirde kullanıyorum.Düşük devirde acayip ivmelenme artmış.Hani sanki eski 125,yenisi 150 lik gibi.Yaklaşık %30 lara varan artış var ivmelenmede.::xrock::

Bundan sonra yağımı kendim götürecem ayrıca 1 Lt değil haberiniz olsun ezbere iş yapmayın diyede ayrı atarlandım Sorumluya.pzv.nkler boş yere 3000 km dandik şekilde motosiklet sürmüşüz.


Bu çocuk haftaya 170 km gitmeye hazır.::fool::::xrock::::haapppy:

Bilgi anlamında paylaşım yapan herkese çok teşekkür ediyorum.Eve girdiğim gibi yazıyorum biraz heyecanlı bulabilirsiniz.

Dekeriniz düz bassın canlar...
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
:mrgreen: Çok heyecanlı bi anlatım olmuş Murat. Hadi geçmiş olsun diyelim... Taş gibi bi usta elinden geçince CB, adamı çocuk gibi mutlu edio ya, çok tuhaf gelio bazen :mrgreen:

Hakkaten bende zamanla tahmin ettiğimden fazla sevdim CB keratasını :mrgreen::queen:
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
6
ENERJİ FASLI:

Akü düşmanı soğuklar başladı,mevcut argümanlara bakalım beraberce;
12 V,6 A akü mevcut,bunu besleyen 5000 rpm/dakika da 0.22 KW üreten
bi şarj dinamomuz da hazırda,
tüketim;kontağı çevirince yanan far,marş motorunun çektiği ve ısıtma zamanı..
ampul 12 V,35 Watt,watt bölü volt eşittir amper daimi olan bi çekim..ve akümüzü
dolduracak olan,5000 devir dakikada üretilecek 0.22 kW dinamo........
Bilgilerinize.
Kaynak:Değerler CB125E kullanım kılavuzu.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Ne yalan söyliyim ben ybr de görünce bunuda olur mu diye düşünmüştüm.Ama hararet muhabbeti okumuştum o yüzden ilgilenmedim.Bunların sakalı baya keçi sakaç olmuş :).Utanmasalar racing granajı yapacaklarmış :)

Birde motoiklet için şu peteğe takılan plastiklerden bulamadım serviste nereden temin edebilirim?
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
71
Arkadaslar bugun arkadaşın ybrsini incelerken dikkat ettim silindirinde 8 tane o plastik takozlardan takılı, bende onu 8 e çıkarmayı düşünüyorm
 
Katılım
27 Kas 2011
Mesajlar
14
SelamınAleykum Beyler Bugün itibariyle Bende Bir Cb 125 sahibiyim :) Motoru akşam 4-5 gibi teslim alıcam Alınca fotoları atarım :):) Insallah Pişman etmez makina bizi :)
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
Evet arkadaşlar 4000 bakımını yaptırdım acayip sevinçliyim:flower:

Motosikletimi götürdüm, tekrar bu yağ meselesini anlattım.1 lt diyince birazda fırçaladım.Biraz sert olunca ölçerek yaparız ekleyerek gideriz dediler genç ama çok iyi bi ustayı verdiler.
Hava filtresi kirli olmadığından değiştirmeden temizlik yapıp koydular.rölantiyi arttırdım, debriyajı tüy gibi yaptırdım, zinciri gerdirdik.Vidaları kontrol ettiler,bazılarını değiştirdiler.Yağlama felan filan.


Yağ kesinlikle 1 Lt değil dikkat::unsure::

Yavaş yavaş koyduk kutuda kaldı.Yağ tıpalarınıda değiştirdiler.Sayenizde öğrendiğim bilgiler ile ustanın başına resmen bela oldum.Ama bakımı yapan arkadaşın giderken elini sıktım, çok ilgilendi sağolsun.

Ve yapılan tüm işlemlerin ardından, finalde 64 tl faturayı önüme koydular.Burası acayip.::rantinp:

Muhasebecide olarak inceledim 16 tl yağ yazmış arkadaş.Ben yağımı kendim getirdim diyince,'orada görünmesi gerekiyor garantide kalması için dedi'.Orada insanlıktan çıkıp bana yakışmayan hareketler yapınca 31 Tl fatura geldi.Kdv silinmiş, bilmem ne indirimleri düşülmüş.

Ulan kavat oğlu kavat madem 31 Tl ödeyeceğim neden 64 Tl fatura kesersin.Birde bunun fırçasının ardından çıktım servisten.::cekic::

Değişiklikler;::eek:hmy::

Abi motosikletdeki 1 Lt dandik sanayi tipi yağdan olsa gerek İphone 10-40 koyunca titresim gitti.%60 dan fazla azaldı resmen.Sanırım şuan standart bi titreşim var ama ayak pegleri ve koltuğa eskisi gibi hatta alakası yok yansıtmıyor.

Ben genelde düşük devirde kullanıyorum.Düşük devirde acayip ivmelenme artmış.Hani sanki eski 125,yenisi 150 lik gibi.Yaklaşık %30 lara varan artış var ivmelenmede.::xrock::

Bundan sonra yağımı kendim götürecem ayrıca 1 Lt değil haberiniz olsun ezbere iş yapmayın diyede ayrı atarlandım Sorumluya.pzv.nkler boş yere 3000 km dandik şekilde motosiklet sürmüşüz.


Bu çocuk haftaya 170 km gitmeye hazır.::fool::::xrock::::haapppy:

Bilgi anlamında paylaşım yapan herkese çok teşekkür ediyorum.Eve girdiğim gibi yazıyorum biraz heyecanlı bulabilirsiniz.

Dekeriniz düz bassın canlar...

Servisin yerinde olsam bir dahaki bakıma gelişte 1 hafta sonraya gün verir seni sallardım.
Yazını okurken; "64 TL önüme koyunca şaşırdım" kısmında ücret az geldi sandım..
Serviste kaç usta calısıyor, ne kadar kira vergi vs.. ödeniyor biliyor musun?
Birde motorunda kaç saat zaman kaybetti.
Bu kadar çirkef olmayın. El emeğinin karşılığı parayla pulla ödenmez.
Adam o kadar vakit harcamıs motorunda sen 64 TL nin laga-lugasını yaparken eminim icinden "lanet olsun verdiğim emeğe" demiştir.
Ama işde.. Türk ün yapısında vardır.. Günlük 10 tl sigarasına verir, hafta sonu rakısını icer.
Ama biri emeğinin karsılıgını istediğinde cadı olur.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
SelamınAleykum Beyler Bugün itibariyle Bende Bir Cb 125 sahibiyim :) Motoru akşam 4-5 gibi teslim alıcam Alınca fotoları atarım :):) Insallah Pişman etmez makina bizi :)



hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız kullanmak nasip olsun. ne renk aldın? koruma demiri,çanta vs taktırdın mı?

bu arada eğer üzerinde honda amblemi olan F16 aldığını düşünmüyorsan kesinlikle memnun kalacaksın. gözlemlediğim kadarı ile cb den memnun kalmayanlar CB den CBr 600F miş gibi beklentisi olanlar oluyor =)
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
SelamınAleykum Beyler Bugün itibariyle Bende Bir Cb 125 sahibiyim :) Motoru akşam 4-5 gibi teslim alıcam Alınca fotoları atarım :):) Insallah Pişman etmez makina bizi :)

Hayırlı uğurlu olsun, nice kilometrelere inşallah.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

Peteğe takılan plastik derken tam tarif edebilirmisin Murat. :)

Ferdinandd bu takozun resmini paylaşmıştı bir-iki sayfa öncesinde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------

Servisin yerinde olsam bir dahaki bakıma gelişte 1 hafta sonraya gün verir seni sallardım.
Yazını okurken; "64 TL önüme koyunca şaşırdım" kısmında ücret az geldi sandım..
Serviste kaç usta calısıyor, ne kadar kira vergi vs.. ödeniyor biliyor musun?
Birde motorunda kaç saat zaman kaybetti.
Bu kadar çirkef olmayın. El emeğinin karşılığı parayla pulla ödenmez.
Adam o kadar vakit harcamıs motorunda sen 64 TL nin laga-lugasını yaparken eminim icinden "lanet olsun verdiğim emeğe" demiştir.
Ama işde.. Türk ün yapısında vardır.. Günlük 10 tl sigarasına verir, hafta sonu rakısını icer.
Ama biri emeğinin karsılıgını istediğinde cadı olur.

Ben işlem bittikten sonra bizzat depoya inip ustayı bulup elini sıktım.herkes ne yapıyor bu diye baktı.Belirtmekte fayda var emeğe emekçiye bir emekçi olarak sonsuz saygımız var.
Durum şudur:ARtis bir servis sorumlusu hayal et,Sen 3 defa 800 Ml yağ yazıyor demene rağmen mühendis değil usta bilir diyor.Ezbere iş yapılıyor 3000 Km sakat bir motosiklete biniyorum,40 Tl servis ücreti çerçeve içinde yazıyor, vede bu artis arkadaşımız 64 tlnin içindeki yağı bilmem neyi garanti kapsamında olmasını istiyorsam ödemem gerektiğini söylüyor.

Güzel arkadaşım emek diyoruz ben motosikleti 5 ayda biriktirebildiğim 1500 nakit ve 12 ayda ödeyeceğim 2600 lira emeklerim karşılığı alıyorum.Arkadaşlar ezbere fazla yağ koyup motosiklete zarar vermeye kalkıyorlar ve 3000 km zararda veriyorlar.Senin sokağa atıcak paran olabilir ama benim 14 yaşından beri gurbette oluşum ve ay sonunu zar zor getirebilmem 1 Tl yi o kadar kıymetli yapıyor ki anlaman için yaşaman lazım.
Allaha şükür memlekette Hukuki Hiçbir şey yapılamayacak durumda olsakda, Tüketici hakları denen bir kurum var.
İçkim sigaram yok, alkol hiç almam.Ben o sorumlu arakdaşa ve elinde kitap ile gezen daha önce bahsettiği o hödüğe dersini verdim.Pİşman değilim, eminim beni tanısan hayatta böyle birşey yapmayacağımı bilirsiniz.VE bu adamlar extra para kazanmak için milleti 3000 de bir servise sokuyor.Kitapda 4000 yazıyor gelde anlat hadi
Saygılar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:10 ----------

Ayrıca o lagaluga kelimesine takıldım.O lagalugayı senin gibi biri Burger Kingden Triple wafle yerken ben o yağlı şeye o kadar para verilir mi dediğimde.Sende 3 kuruşun lafını yapıyorsun cümlesiyle yapar.Benzetme klasiktir niyet asıl olan.

Saygılar
 
Katılım
27 Kas 2011
Mesajlar
14
18:00 İtibariyle Beyaz Demir Atımı almış bulunmaktayım akşam oldu sabaha fotoğrafları paylaşırım :) İlk izlenimler : BU MOTOR ŞAHANEEE :) Parasını Haketti gibi :;D
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
sabahtan beri hava filtresini çıkarmakla uğraştım, sağ köşedeki vidayı ancak uç tornavida ve pense yardımıyla çıkardım, sonra da takmadım. hava filtresi benzin kokuyordu ve hafiften yağlanmıştı. yenisini sordum 15 tl dediler. gidip almaya da uzak bir yer.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
sabahtan beri hava filtresini çıkarmakla uğraştım, sağ köşedeki vidayı ancak uç tornavida ve pense yardımıyla çıkardım, sonra da takmadım. hava filtresi benzin kokuyordu ve hafiften yağlanmıştı. yenisini sordum 15 tl dediler. gidip almaya da uzak bir yer.
Hava filtresi benzin kokar çünkü tam gaz giderken gazı bırakınca benzin üflüyor geri. Arıza değildir normal bir olay.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Servisin yerinde olsam bir dahaki bakıma gelişte 1 hafta sonraya gün verir seni sallardım.
Yazını okurken; "64 TL önüme koyunca şaşırdım" kısmında ücret az geldi sandım..
Serviste kaç usta calısıyor, ne kadar kira vergi vs.. ödeniyor biliyor musun?
Birde motorunda kaç saat zaman kaybetti.
Bu kadar çirkef olmayın. El emeğinin karşılığı parayla pulla ödenmez.
Adam o kadar vakit harcamıs motorunda sen 64 TL nin laga-lugasını yaparken eminim icinden "lanet olsun verdiğim emeğe" demiştir.
Ama işde.. Türk ün yapısında vardır.. Günlük 10 tl sigarasına verir, hafta sonu rakısını icer.
Ama biri emeğinin karsılıgını istediğinde cadı olur.

Bence ücret hiç olmamalı!

Dayı benim laptop ısınıyo sanki dediğimde alıyorlar, panasonic(japon) fan yepyeni kutusundan açılıyor bilmamkaç dolar.., zalman sıvı ısı iletici conta kullanılıyor 35-40 TL si vardır o işin, saatlerce uğraşılıyor komple temizleniyor, filitreleri değiştiriliyor,

bakır bölgeler arındırılıyor, benim farkedemediğim eksikleri gideriliyor, altında kopmuş olan kaydırmaz lastik ayak temin edilip ekleniyor, haberim bile yokken blu-ray sürücümde sorun olduğu tespit edilip komple değiştiriliyor... ...

neyse daha saymıyayım... bunların hepsi emek ve firma bunu ben "sanki ısınıyor bu laptop" dedim diye yapıyor. Kullanıcı hatası varmı yokmu hiçbişey sormuyor. İşçiliği, parçaları herşeyi değiştirip temin edip bana sapasağlam veriyor.

Şimdi herşeyin sorumlusu ben dahi olsam bence Garanti denen şey böyle bişey olmalı, ki bu saydıklarımın hepsinin sorumlusu tamamen benim!
 
Katılım
21 May 2012
Mesajlar
114
Servisin yerinde olsam bir dahaki bakıma gelişte 1 hafta sonraya gün verir seni sallardım.
Yazını okurken; "64 TL önüme koyunca şaşırdım" kısmında ücret az geldi sandım..
Serviste kaç usta calısıyor, ne kadar kira vergi vs.. ödeniyor biliyor musun?
Birde motorunda kaç saat zaman kaybetti.
Bu kadar çirkef olmayın. El emeğinin karşılığı parayla pulla ödenmez.
Adam o kadar vakit harcamıs motorunda sen 64 TL nin laga-lugasını yaparken eminim icinden "lanet olsun verdiğim emeğe" demiştir.
Ama işde.. Türk ün yapısında vardır.. Günlük 10 tl sigarasına verir, hafta sonu rakısını icer.
Ama biri emeğinin karsılıgını istediğinde cadı olur.

isin icine emegi katmissinda adamin kendi goturdugu yagin parasini servis disi kalir bahanesiyle almalarini isin icine katmamissin. bu nasil servis anlayisidir faturaya servis yagi yazacaksin kendi goturdugu yagdan para alacaksin. kimse parasini sokaktan bulmuyor. ve bu paraya alinan motorlarda 3-5 kuruslarla biriken paralarla aliniyor herkes emegiyle biriktiriyor o paralari.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst