Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Motor, tanıdık diyebileceğim bir abimizin. 5 senedir onda.. evi ve dükkanı arası gidiyor. lastikleri yeni değiştirmiş pirelli ile, önde orjinal tour camı var, arkada 35lik kappa çanta, ex. zinciri orjinali ile yeni değişmiş, baskı balatada değişmiş. Zincir sesi kesinlikle yok dakikalarca dinledim :) zaten aküyü taktık daha ilk marşta aldı.. Daha önce sahibi olmadım ama cbf olanında defalarca kullandım.. tork beni çok etkilemişti.. Şimdiki bu motorda içime sindi. Hakkımızda hayırlısı..

Hayırlısı olsun o zaman Metin! :thumleft:
 
Katılım
24 Eyl 2011
Mesajlar
126
Çok pis gaza geldim..:) Beni düşündüren tek şey 2004 model olması ama diyorum ya sanki 2012 model gibi yeni.


Bahsettiğin tarzda aynı renk ve model bir twister da bende var. Gören kaça aldın Plaka dahil mi falan diyordu :) Sıfır zannedende oluyor tabiki anlamayan kimseler... Bir araba bir motor eğer temiz ve özenilerek kullanılmışsa, bunu herşeyiyle belli eder. Ve o motorsikletin 5 veya 10 yaşında olması hiç bir anlam ifade etmez benim için. bi çok insanda model sıkıntısı yada "takıntısı" var. 98 model hor kullanılmış bir araba alacağıma aynı arabanın 94-96 sının Temizini seçmeyi yeğelerim...
* Makine içinize siniyorsa sizin içinizde birşeyler kıpraştırdıysa fazla üstelemeden ve üzerine düşmeden satın almanızı tavsiye ederim.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Bahsettiğin tarzda aynı renk ve model bir twister da bende var. Gören kaça aldın Plaka dahil mi falan diyordu :) Sıfır zannedende oluyor tabiki anlamayan kimseler... Bir araba bir motor eğer temiz ve özenilerek kullanılmışsa, bunu herşeyiyle belli eder. Ve o motorsikletin 5 veya 10 yaşında olması hiç bir anlam ifade etmez benim için. bi çok insanda model sıkıntısı yada "takıntısı" var. 98 model hor kullanılmış bir araba alacağıma aynı arabanın 94-96 sının Temizini seçmeyi yeğelerim...
* Makine içinize siniyorsa sizin içinizde birşeyler kıpraştırdıysa fazla üstelemeden ve üzerine düşmeden satın almanızı tavsiye ederim.

Hay ellerine sağlık.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
cbf ve cbx kuyruk grenajlarında ne gibi bir farklılık var. ben pek fark göremedim de? Birde bu arkadaki orjinal tutacak demiri elinde olan varmı veya nereden ne kadara bulabiliriz?
 
Katılım
24 Eyl 2011
Mesajlar
126
cbf ve cbx kuyruk grenajlarında ne gibi bir farklılık var. ben pek fark göremedim de? Birde bu arkadaki orjinal tutacak demiri elinde olan varmı veya nereden ne kadara bulabiliriz?

CBX'in ki biraz daha spor ve güzel duruyor. Aynı Gibi CBF lerde plaka az aşağıda plaka ışığı var harici. Ama cbx 'ler de plaka stoptan aydınlanıyor. Şunuda söyleyeyim: Cbx'in farları açılıp kapanabiliyor. marşın üstünde far anahtarı var.
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Cbx daha güzel yani :) iyi iyi

Uzun vadeli bir kullanım için CBF bana daha doğru geliyor. Ahmet daha iyi bilir eminim ama benim okuduklarıma göre;

CBF, CBX'in motor yönünden evcilleştirilmiş ve teknik problem risklerinin azaltılmış hali. CBX'in ürettiği artı gücün uzun vadede egzantrik zinciri vb problemlerle daha çok yıpranma yaptığı söyleniyor. Özellikle redline seven Türk toplumu içinde 2. el düşünülüyorsa CBX bana riskli geliyor. Daha fazla hıza çıkabiliyor olması uzun vadede bana büyük bir artı gibi görünmedi. Ben bu modeli Twister ile sevdim ama Honda biraz evcilleştirilmesi gerektiğini düşündü ise vardır bir bildiği diyorum. Bu arada yılını hatırlamıyorum ama yeni yönetmeliklere göre motosikletlerin artık çalıştığında farlarının sürekli yanması bir zorunluluk. Yeni bir motosiklet de alsanız artık far kapatmayı unutun. Bence unutmalısınız zaten, kapatıp unutma ihtimali daha tehlikeli. CBF daha modern yani :)
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Egzos emisyon kurallarına gore katalizör denen illetin egzos çıkışını kasmasi sonucu, aslında kağıt üzerinde küçük ancak yuzdeye vurulduğu zaman büyük bir değer 2 bg. Tezinin doğruluk payının olduğunu düşünüyorum.
 
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
91
bencede cbf 250 uzun vadede daha ıyı
Performans açısından cbx ler daha iyi tabıkıde ama çok bı fark yok ama cbf ler cbxlerın kuçuk hataları giderılmıs halı
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Küçük hataları ile yeni cbx'im..:) Allah utandırmasın, Maşallahlarınızı eksik etmeyin.. Motor 28.000 de..



Bu motor Yaşamayı hakediyor.. Hakkını yememek lazım.. Honda Fanatikliği yapmıyorum amam velakin gerçekten güçlü ve alımlı bir makina.
 
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
91
Metın bey motor resımlerden gorundugu kadarıyla temız ve guzel gorunuyor hayırlı ugurlu olsun gule gule kullanın
sakıncası yoksa nekadara aldınız acaba ?
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Teşekkür ederim kardeşim. Fiyat konusunda pm attım.. Motorun eski sahibi çok iyi bakmış makineye kondisyonu ilk günki gibi denebilir hem body olarak hem motor olarak.
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Küçük hataları ile yeni cbx'im..:) Allah utandırmasın, Maşallahlarınızı eksik etmeyin.. Motor 28.000 de...

Hayırlı olsun Metin, pek yakışıklı duruyor, tekerin düz bassın. :) Heyecanla aldın ama kar da bastırdı bugünlerde aman diyim :) Tecrübe durumunu bilemiyorum ama koruma demiri düşünmüyorsun sanırım? Şehiriçinde sen hatalı olmasan da alışma sürecinde ufak tefek aksiyonlar olabilir, minik çiziklerle sonuçlanabilir.
Bu arada son hıza çıkma durumun olursa buradan yazarsan sevinirim, çok temiz durduğu için merak ettim.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Hayırlı olsun Metin, pek yakışıklı duruyor, tekerin düz bassın. :) Heyecanla aldın ama kar da bastırdı bugünlerde aman diyim :) Tecrübe durumunu bilemiyorum ama koruma demiri düşünmüyorsun sanırım? Şehiriçinde sen hatalı olmasan da alışma sürecinde ufak tefek aksiyonlar olabilir, minik çiziklerle sonuçlanabilir.
Bu arada son hıza çıkma durumun olursa buradan yazarsan sevinirim, çok temiz durduğu için merak ettim.

Teşekkür ederim Gökhan. Şimdiye kadar ki motorlarım hep siyah renkti.. siyah renk motoru olduğundan daha heybetli gösterdiği kesin. Evet heyecanla aldım ve kış olduğununda farkındayım. Bilmem daha önce duydunmu ama, motor kışın alınır yazın binilir der eskiler :) daha önceki sahip olduğum motor ccleri 150 yi geçmedi evet bu makina gücünü hissettirdi bana son hız olarak birşey diyemeyeceğim ama dün satışını aldıktan sonra çapraz rüzgarlı havada 130-135 gibi hızlar gördüm.. denemek için değildi ben fark etmedim bile:silent: ama o hızı görünce gaz kestim, malum alışma süreci :) muhtemelen 150leri rahat görür ve geçer uygun ortamda.. Koruma demiri için şu an birşey diyemeyeceğim.. ama takarsam kibar ve ufak tefek birşeyler olur kanısındayım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------

Şimdi ise kış uykusunda dükkanın içinde :) Buda akşam çektiğim birkaç foto..kalite düşük ama..



 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Teşekkür ederim Gökhan. Şimdiye kadar ki motorlarım hep siyah renkti.. siyah renk motoru olduğundan daha heybetli gösterdiği kesin. Evet heyecanla aldım ve kış olduğununda farkındayım. Bilmem daha önce duydunmu ama, motor kışın alınır yazın binilir der eskiler :) daha önceki sahip olduğum motor ccleri 150 yi geçmedi evet bu makina gücünü hissettirdi bana son hız olarak birşey diyemeyeceğim ama dün satışını aldıktan sonra çapraz rüzgarlı havada 130-135 gibi hızlar gördüm.. denemek için değildi ben fark etmedim bile:silent: ama o hızı görünce gaz kestim, malum alışma süreci :) muhtemelen 150leri rahat görür ve geçer uygun ortamda.. Koruma demiri için şu an birşey diyemeyeceğim.. ama takarsam kibar ve ufak tefek birşeyler olur kanısındayım. Şimdi ise kış uykusunda dükkanın içinde :)

Evet duymuştum, tecrübeli olmana sevindim. :) Kış uykusu başladı ise orta sehpaya al arka lastiği üzme :)

.
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Dükkanın içinde geziyorum ara sıra :)

O da iyiymiş :p bu arada göstergede "N"nin solundaki kırmızı ışık nedir? CBF'de yok bu ışık. Bir de kış döneminde depoyu full tutmakta fayda var. Metinin benzini gelmiş mesela. :cherry: göstergede sondaki 2 çubuk konik depo yapısı nedeniyle baştaki 2 çubuğa göre ultra hızlı bitiyor.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
O da iyiymiş :p bu arada göstergede "N"nin solundaki kırmızı ışık nedir? CBF'de yok bu ışık. Bir de kış döneminde depoyu full tutmakta fayda var. Metinin benzini gelmiş mesela. :cherry: göstergede sondaki 2 çubuk konik depo yapısı nedeniyle baştaki 2 çubuğa göre ultra hızlı bitiyor.


Benzin aldım.. fule yakın oldu ama tam dolduramadım dün son bir kez daha çalıştırdım motoru ısıttım karbüratörü boşalttım ve aküyü söküp oda sıcaklığına aldım zaten aküde yeni:) O sarı ışık yan ayaklık açıldığında yanıyor Gökhan 1. vitese takarsan motoru stop ediyor yan ayaklık açıkken, buda bir konfor özelliği ve yan ayaklık açıkken çoğu kez kaza yapan ve atlatanlar ne demek istediğimi çok iyi anlayacaktır.
 
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
91
Cbf lerde de yan ayaklık açıkken çalışmıyor yada çalısır durumda açarsan ayaklıgı stop edıyo bu motorların bu huyunu çok sevıyorum
ben dalgın bı ınsanım oncekı motorumda çok acık unuttum kaza tehlıkesı atlattım
şu an benım cbf 250 ne olduysa sadece bostyken çalısıo onu çözemedım ama :D debrıyaja basılı calısmıyo acep nedenkı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst