Litresi 143 kuruşa, 2.5 milyon ton benzin sattık TÜRKİYE

Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Yine çakıcılar iş başında istedikleri gibi yontup oraya buraya çakmaya başlamışlar.

1. Petrol ürünlerinin %90 ı ithal edilmektedir yurtiçinde fiyatın düşürülerek tüketiminin arttırılması cari açığımızı arttırır ve benim mkitabımda "vatana ihanet" tir.

2. Petrolden benzin elde etmek ve bunu ihrac etmek bu ülkeye gelir ve döviz getirmek demektir.

3. Yurtdışına satılan dolayısı ile döviz girdisi elde edilen ürünler üzerinden vergi alınmaz aksine teşvik edilir dolayısı ile
üzerindeki vergi ve bayii karı kaldırılıan benzinin fiyatı kolayca 1,43 TL ye düşer bu sihirbazlık değildir.

4. 1,43 TL lik fiyat bizim keyfimize göre belirlediğimiz bir rakam değil , tek üretici değiliz arz-talep dengesi fiyatı belirler.

5. Bütün dünya çevreyi kirleten karbon bazlı enerji kaynaklarından kaçmak için yüksek vergilerde dahil her türlü önlemi alarak bunların tüketimini cazip olmaktan çıkarmak için elinden geleni yapmaktadır.

6. Eninde sonunda yenilenebilir enerji fiyatları karbon bazlı kaynakların fiyatının altında kalacaktır.

7. Benzin fiyatları hakkında bağırıp çağıracağımıza plaka kullanma zorunluluğu olan yüksek güçlü elektrikli motosikletlerin ülkeye ithalatını kolaylaştırmayı destekleyecek yazılar yazsak belki birilerinin dikkatini çekebiliriz.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Yine çakıcılar iş başında istedikleri gibi yontup oraya buraya çakmaya başlamışlar.

1. Petrol ürünlerinin %90 ı ithal edilmektedir yurtiçinde fiyatın düşürülerek tüketiminin arttırılması cari açığımızı arttırır ve benim mkitabımda "vatana ihanet" tir.

2. Petrolden benzin elde etmek ve bunu ihrac etmek bu ülkeye gelir ve döviz getirmek demektir.

3. Yurtdışına satılan dolayısı ile döviz girdisi elde edilen ürünler üzerinden vergi alınmaz aksine teşvik edilir dolayısı ile
üzerindeki vergi ve bayii karı kaldırılıan benzinin fiyatı kolayca 1,43 TL ye düşer bu sihirbazlık değildir.

4. 1,43 TL lik fiyat bizim keyfimize göre belirlediğimiz bir rakam değil , tek üretici değiliz arz-talep dengesi fiyatı belirler.

5. Bütün dünya çevreyi kirleten karbon bazlı enerji kaynaklarından kaçmak için yüksek vergilerde dahil her türlü önlemi alarak bunların tüketimini cazip olmaktan çıkarmak için elinden geleni yapmaktadır.

6. Eninde sonunda yenilenebilir enerji fiyatları karbon bazlı kaynakların fiyatının altında kalacaktır.

7. Benzin fiyatları hakkında bağırıp çağıracağımıza plaka kullanma zorunluluğu olan yüksek güçlü elektrikli motosikletlerin ülkeye ithalatını kolaylaştırmayı destekleyecek yazılar yazsak belki birilerinin dikkatini çekebiliriz.

1-2 Bu ülkede PETKİM denen bir olgu var petrol işleyip petrol ürünü elde eden. Şükrü Kızılot un demek istediği yurtdışına ihraç edilecek bir kısmı yurtiçi piyasaya vererek o şekilde gelir etmek...

5- karbon bazlı fosil yakıtlardan bütün ülkelerde çok çok yüksek vergi alınıyorsa ABD ve Lüksemburg daki fiyatları tekrar gözden geçirmek gerekir...ülkemiz de bu kadar yüksek fosil yakıt vergisini çevresel kaygılarla koymadığı konusunda hepimiz hem fikiriz herhalde...

6- yenilenebilir enerji fiyatlarını bekleyecek sabrım da takatim de yok...kaldı ki fonksiyonelleşmesi zaten hala çok pahalı...

ülkemiz fosil yakıtların bırakılmasını teşvik etmek yerine nasıl bir politika izlediğini elektrikli otomobillere yaptığı son vergi artışından izlenebilir...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Konu çarpılmaya biraz müsait gibi görünüyor. Yazının başlığından olsa gerek.

Türkiye ham petrol satınalıp işleyip benzin-motorin-yağ artık ne lazımsa üretip yurtdışına satıyor.

Yani gelir elde ediyor.

Yine çakıcılar iş başında istedikleri gibi yontup oraya buraya çakmaya başlamışlar.

1. Petrol ürünlerinin %90 ı ithal edilmektedir yurtiçinde fiyatın düşürülerek tüketiminin arttırılması cari açığımızı arttırır ve benim mkitabımda "vatana ihanet" tir.

2. Petrolden benzin elde etmek ve bunu ihrac etmek bu ülkeye gelir ve döviz getirmek demektir.

3. Yurtdışına satılan dolayısı ile döviz girdisi elde edilen ürünler üzerinden vergi alınmaz aksine teşvik edilir dolayısı ile
üzerindeki vergi ve bayii karı kaldırılıan benzinin fiyatı kolayca 1,43 TL ye düşer bu sihirbazlık değildir.

4. 1,43 TL lik fiyat bizim keyfimize göre belirlediğimiz bir rakam değil , tek üretici değiliz arz-talep dengesi fiyatı belirler.

5. Bütün dünya çevreyi kirleten karbon bazlı enerji kaynaklarından kaçmak için yüksek vergilerde dahil her türlü önlemi alarak bunların tüketimini cazip olmaktan çıkarmak için elinden geleni yapmaktadır.

6. Eninde sonunda yenilenebilir enerji fiyatları karbon bazlı kaynakların fiyatının altında kalacaktır.

7. Benzin fiyatları hakkında bağırıp çağıracağımıza plaka kullanma zorunluluğu olan yüksek güçlü elektrikli motosikletlerin ülkeye ithalatını kolaylaştırmayı destekleyecek yazılar yazsak belki birilerinin dikkatini çekebiliriz.

Şu düşünce yapısında insanlar varken Türkiye'de hiç bir şeye tepki gösterilmemesi normal tabi.

Ayrıca;
5. Bütün dünya çevreyi kirleten karbon bazlı enerji kaynaklarından kaçmak için yüksek vergilerde dahil her türlü önlemi alarak bunların tüketimini cazip olmaktan çıkarmak için elinden geleni yapmaktadır.
Bütün o fabrika gibi petrol yakan su damacanası kadar silindir hacmi olan makam araçlarını elektrikli araçlarla değiştirsinler. İyi niyetlerini anlayalım. Hem Türkiye'de üretilen Fluence ze diye bir araç var.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
@Slayerrr

Sevgili dostum benim düşünce yapımı böylesine acımasızca eleştirme hakkını nereden bulabiliyorsun . Seninle aynı düşünceye sahip olmamak ayıpmıdır ,yasakmıdır ???

Fluence ZE nin ilk müşterisi TC devletidir. Siparişleri çoktan verilmiştir. Gözünüzdeki at gözlüklerini çıkarıp atabilseniz fena halde kandırıldığınızıda görebileceksiniz.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Şu düşünce yapısında insanlar varken Türkiye'de hiç bir şeye tepki gösterilmemesi normal tabi.

Ayrıca;

Hem Türkiye'de üretilen Fluence ze diye bir araç var.

sırf o araç için getirdikleri ek vergiyle aracın fiyatı %30 arttı...
 
Katılım
9 Eyl 2007
Mesajlar
1,642
insan omru sinirli, genclik donemi 20 sene desen, bir daha tekrar yasanma durumu da yok, halkini mutlu etmeyi, insanca yasatmayi gozetmeyen bir devlet devlet degildir zaten, devlet halk icin vardir, buna goz yuman tum yoneticiler de kul hakkina girmis olur, eger bu olayda yoneticiler iyi niyetle, halki icin boyle yapiyorsa ne mutlu onlara, degilse de vebal onlarin.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@Slayerrr

Sevgili dostum benim düşünce yapımı böylesine acımasızca eleştirme hakkını nereden bulabiliyorsun . Seninle aynı düşünceye sahip olmamak ayıpmıdır ,yasakmıdır ???

Fluence ZE nin ilk müşterisi TC devletidir. Siparişleri çoktan verilmiştir. Gözünüzdeki at gözlüklerini çıkarıp atabilseniz fena halde kandırıldığınızıda görebileceksiniz.

Tabii ki herkes benimle aynı şeyi düşünmek zorunda değil. Ama devletin "benzini sana 4,60 TL'ye yabancıya 1,43 TL'ye satarım" demesini savunmak bence çok makul bir düşünce değil. Sonuçta sattıkları şirket/devlet gidip de o benzini çıkarıldığı yere geri gömmeyecek.

Evet ilk siparişleri kamu kurumları verdi. Ama bunların bir kısmı iptal edildi. Renault genel müdürüyle 5 Ekim tarihinde yapılan bir röportajda bugüne kadar toplam 110 tane Fluence ZE sattık diyor. Bunun %40'ı özel, %60'ı kamu satışıymış. Ayrıca bu araçları alanlar genelde belediyeler. Yani şimdi eleştirdiğimiz şu fabrika gibi petrol yakan araç sahipleri değil.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Tartışma yeteneği kısıtlı olan insanların hakaretvari hitap ve yazılarına cevap vermek için değil, konuyu okuyup birşeyler anlamaya çalışanlar için kısaca hesap yapmaya çalışalım.

Petrolün maliyeti + Rafineri giderleri + kar = 1,43 TL Dediğimizde sanırım doğru bir eşitleme yapmış oluruz.

Yani, Rafineri gideri içerisinde işsizliğe sağlanan ve ekonomiye verilen gizli bir katkı var, buna ilaveten bir kar marjı var ve bunlara ilaveten ülkeye sokulan para ile cari açığa bir katkı var. Ülkeye ekonomik anlamda sağlanan bu katkıyı sanırım herkes onaylayacaktır.

Aynı hesaba ötv ve diğer vergileri eklediğinizde devletin kasasına, kar + vergi olarak ciddi bir para girişi olmaktadır. Bir cepten diğer bir cebe para aktarmaya benzesede piyasada önemli bir para hareketine neden olmaktadır.

Yazıda önerildiği gibi fiyatlar azaltılıp tüketim oranı arttırıldığında devletin zarara uğramadığına değiniliyor.

Konuya hakim ve bilgi sahibi olanların bu konuda daha derin bilgiler paylaşması sonrasında doğru bir fikir elde edebiliriz.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Petrolü ihraç eden devletmi yoksa sirketlermi?
Önce oraya bir bakmak gerekiyor.
Yani bu ihraç isinden devletin döviz girdisi disinda ne gibi bir kari var dogrusu merak ettim.

Benzini ucuzlatmak vatana ihanet falan degildir.
Aksine vatana hizmettir.
Devlet zaten ualstirma ve tasimacilik sektöründe (ki tarim da dahil) kullanilan mazotu karsilayabilmek için ithalat yapmak zorundadir.
Hatta geçen yil yine ayni mevzuyu tartistigimiz baska bir topicte bir arkadasimiz üretilen mazotun yeterli gelmedigini ve ayrica ithal ettigimizi yazmisti.
Benzindeki bu fazlalik da mazot ihtiyacini gidermek zorunda olusmuzdan kaynaklaniyor.

Iç piyasadaki mazot talebini karsilayabilmek ve diger ürünler için ithal ettigimiz petrolden benzin de imal ediyoruz.
Fakat imal edilen benzin iç piyasada tüketilemiyor.
Bunun ilk nedeni benzin ve mazot üzerindeki vergilerdir.

Olayin mazot cephesi için maalesef yapacak bir sey yok.
Mecbur alacaklar, yoksa Türkiye'de ki bütün isler durur.

Benzinde de bir mecburiyet var ama zaten su an piyasada satilan benzin miktari da bu mecburiyetin karsiligidir.
Peki devlet benzini ucuzlatirsa ne olur?
Tüketim belki %25 artar.
Belki de artmaz.
Ama benzine daha az para harcayan vatandas,
kalan parayla et alir
kitap alir
çocuklarini belki lunaparka götürür.
Belki delik ayakkabisini degistirir.
Belki motosikletini kasko yaptirir, hirsizin arkasindan aglamaz.

Ama tüm bunlar,
vatandasini düsünen devletin yapacagi islerdir.
Tüprasi peskes çektigi yahudi sermayesinin selahiyetini düsünen devletin degil.....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst