"motorda üfleme " ne demek

Katılım
18 Ağu 2012
Mesajlar
189
Arkadaşlar iki gündür aklımı kurcalıyor bu soru. Önceki gün motor rölantideyken yağ tapasını açtım (daha ısınırken) meraktan, hani yağ falan gelmedi de böyle kesik kesik hava atıyodu. Aklım karıştı. İnternetten aradım araştırdım neden olur, normalmi, ne kadar anormal diye pek kayda değer bişi bulamadım. Daha çok arabalar için anlatılmış dumat atarsa yağ yakıyodur diye kimiside üstten egsantirikli araçlarda olur diğerlerinde anormal demiş...

Şimdi benim yağ tapasının altında debriaj balataları dönüyo, zaten gözle görebiliyorum. Acaba fan misali havayı alıp geri mi atıyo, piston yukarı aşşağı hareket ettikçe (hareket alanının tamamında yağ olmadığını tahmin ediyorum) emme basma tulumba gibi ortamdaki havayı mı hareket ettiriyo, yoksa pistonda kompresyon kaybı oluyoda ordanmı geliyo hava. Tam çözemedim gerçi motorun çekişinde bi sıkıntı yok mavi duman da atmıyo veya tapadan dışarı duman çıkmıyo.

Öyle iki gündür kendi kendime düşünüyorum işin içinden çıkamadım vallahi....:pr::pr::silent::silent:
 
Katılım
9 Kas 2012
Mesajlar
32
aynı şeyi benim cup ta yapıyor motorda üfleme denen mevzu o değil sanırım çünkü bütün motosikletlerde aynı şey var.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
motorda yenisiniz sanırım.
o olay normal, olmasa idi şüphelenmeniz lazımdı asıl. ama yağ gelmemesi normalmi bilmiyorum, yağ seviyenizi kontrol edin bence.
 
Katılım
18 Ağu 2012
Mesajlar
189
motorda çok yeniyim, ilk motorum ve daha 3000 km oldu işte meraktan kurcalıyorum ( elmden geldiği kadar), blokta yağ seviyesini gösteren bi cam var oraya göre yağ koyuyorum ve seviye normal.
şimdi yerimi bilmiyorum ama aklıma geldi motor soğukken vites geçişleri normal ama trafikte 30 dk sonra 1-2-3 zor geçiyo ( daha çok düşürmelerde sıkıntı yaşıyorum) motorda 10w-40 castrol power 1 yağ kullanıyorum ( tahminimce yağ ince geliyo ısınınca vites geçişlerinde sorun çıkarıyo ) bu tiger 250 gibi bir motor için önerilirmi ( gerçi ben aksini bulamadım forumlarda ama) yoksa daha kalın bi yağ mı seçmeliyim.
 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
1,078
Motosikleti
VFR1200X
O üfleme olayının normal olduğunu düşünüyorum. Yağ gelmiyor diye gaza basma ben bir kere denedim yağ püskürüyor üstün başın yağ oluyor :cherry:
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
motorda çok yeniyim, ilk motorum ve daha 3000 km oldu işte meraktan kurcalıyorum ( elmden geldiği kadar), blokta yağ seviyesini gösteren bi cam var oraya göre yağ koyuyorum ve seviye normal.
şimdi yerimi bilmiyorum ama aklıma geldi motor soğukken vites geçişleri normal ama trafikte 30 dk sonra 1-2-3 zor geçiyo ( daha çok düşürmelerde sıkıntı yaşıyorum) motorda 10w-40 castrol power 1 yağ kullanıyorum ( tahminimce yağ ince geliyo ısınınca vites geçişlerinde sorun çıkarıyo ) bu tiger 250 gibi bir motor için önerilirmi ( gerçi ben aksini bulamadım forumlarda ama) yoksa daha kalın bi yağ mı seçmeliyim.

yağ tamsa sıkıntı yok

hiç vitesli kullanmadığım için ona birşey diyemicem.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst