Bu yağ uygunmudur ?

Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,146
Arkadaşlar kuba 150 cc motorumun yağ değişimi için Castrol / magnetik 10 /40 sentetik teknoloji diye bir yağ aldım üzerinde A3, B4 , ACEA ,API , SL / CF diye performans seviyeleri yazılı , bu yağ bu motora uygunmudur ? üzerinde motorsiklet yağı diye bir yazı yok !!.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Motorun vitesli ise uygun değil, scooter ise olur, vitesli bi motor için her zaman motosiklet için üretilmiş yağları tercih etmelisin.
 
Katılım
17 Mar 2012
Mesajlar
40
iki sefer yağ değişimini servise yaptırmıştım.üçüncü yağ değişimini kendim yapmak istedim.servise sorduğumda 10-40 4T motosiklet yağı olacak dediler.sanayiden söylenen yağı aldım fakat servisin 1ltlik yağ kutusundan farklıydı markası castroldu.bu yağı kendim değiştirdikten sonra motor kendi kendisine hız kesmeye başladı devir bir anda düşüp tekrar yerine geliyordu.normal giderken aniden hızı kendisi kesiyordu kompresör yapıyordu.ilk 500km böyle yaptı sonradan azaldı.şimdi eski yağa dönmelimiyim yoksa tekrar castrolmu almalıyım.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
22
iki sefer yağ değişimini servise yaptırmıştım.üçüncü yağ değişimini kendim yapmak istedim.servise sorduğumda 10-40 4T motosiklet yağı olacak dediler.sanayiden söylenen yağı aldım fakat servisin 1ltlik yağ kutusundan farklıydı markası castroldu.bu yağı kendim değiştirdikten sonra motor kendi kendisine hız kesmeye başladı devir bir anda düşüp tekrar yerine geliyordu.normal giderken aniden hızı kendisi kesiyordu kompresör yapıyordu.ilk 500km böyle yaptı sonradan azaldı.şimdi eski yağa dönmelimiyim yoksa tekrar castrolmu almalıyım.

castrol power1 öneririm motorun vitesli ise 10/40 cok süper bir yağ
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Castrol'un magnetik serisi arabalar için motosiklet için uygun değil zaten motosiklet için uygun değildir yazıyor üzerinde..Klavuzunda ne yazıyorsa onu koyacaksın veya servisten ne dedilerse.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,146
Motorun üzerindeki etikette 20 / 50 yağ kullanılması tavsiye ediliyor fakat nettede araştırdım 20/50 ''motorsiklet yağı göremedim böyle bir ''motorsiklet yağı varmıdır arkadaşlar ?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
benli arkadaşım tüm opet lerde var 20w50 motosiklet yağı. Litresi 13 tl.
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
cok kaliteli bir yağ zaten o kullanabilirsin
api sl seviyesinde
fakat yinede motosiklet için kullanılan yağları kullan
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,146
benli arkadaşım tüm opet lerde var 20w50 motosiklet yağı. Litresi 13 tl.
Şu an nette baktım göremedim bir yanlış olmasın üzerinde motorsiklet ibaresi varmı ?ondan alalım bari , ( bir dahaki sefere kullanırız )

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:49 ----------

cok kaliteli bir yağ zaten o kullanabilirsin
api sl seviyesinde
fakat yinede motosiklet için kullanılan yağları kullan
Castrol 20/50 GLX var, APİ SL araba motorları için ondan mı bahsediyoruz.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
opet benzinliğe git, sırf motosiklet için 1 litre pet içinde 20w50 yağ var. 13 tl civarı.
 
Katılım
20 Eyl 2012
Mesajlar
1,280
mıllet marka duskunu olmus.kahrolsun amerıkan emperyalızmı dıyesı gelıo ınsanın.usta derkı koy 20-50 oda yag buda yag
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,146
Markayı demiyelim de , uygun olanı arıyoruz , kaliteyide diyebiliriz .
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
api sl dediği benzinli araç sınıfındaki bir yağ
misal api s değerinden sonra ki harf yağın kalitesini anlatır
api s a b c d e f g h j l diye kalite ve uygunluk seviyesi artarak ilerler
yani api sg iyi bir yağ diyorsak api sl daha kaliteli bir yağdır
umarım aktarabilmişimdir
bunların vizkozitesi farklı oldugundan araç olarak
motosiklet kamyon otomobil
uygunluk dereceleri de farklı
motosiklet silindiri ve ihtiyacları farklı
bu yüzden özel üretilen yağlar var
castrolun motosiklet yağları var onlara
motul ve ipone var onlara bak
ama castrol magnatec tam sentetik 10 40 yağ kaliteli bir yağ
kullanma demem ama
sanrırsam kullandıgın yagın 25 30 lira filan fiyatı
o fiyata motulun motosiklet yağları var onları al derim
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,146
Tsubasa , castrol sentetik 10/40 olmuyormuş , motor debriyaj kaçırıyormuş , onu aldım zaten geri vericem yarın . Ademin tavsiyesine uyacağız mecburen .

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

mobil1 15/50 üstüne yağ tanımam.
motor için mi bu , gözlemleriniz nelerdir peki ve fiatı tabiy ki ?
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
4,031
Türkiye'de alınabilecek en iyi 2 yağ motul ve mobil1 dir.İmkanınız varsa castrolden önce bunları deneyin.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
zippo doğru diyor. Mobil1 racing 15 50 yağını innova, cbf 150 ve cg125 motorlarda yıllarca sorunsuz kullandım. Shell ve castrol markaları motosiklet için uygun yağ yapmıyor. Castrol magnatech 40 lira iken mobil1 25 liraydı galiba. Bulabilirseniz esso ve motorex de olur. Bağdat cad. Korlas ta vardı. Ama ben mobil1 racing 15 50 yağı tavsiye ederim çünkü hem en iyisi hemde en ucuzu. Birde samandıraya gelebilirseniz alman divinol marka yağ ana bayisinden 12 liraya toptan fiyatına satıyor. Honda spacy de kullandım sorunsuz.
Samandıra emniyet md. Karşı çaprazında batuhan petrol. 5 lt 10 40 almak lazım, 50 lira gibi bir fiyat hatırlar gibiyim. Adama dedim bak yanlış yağ vermeyesin bu tip yağlar bu kadar ucuz olmuyor dedim, ùzerindeki numaraları gösterip izah etti, bu yağ tr de yeni ve ana bayisiyiz falan dedi. Kebapçıda çalışırken yimek götürmüştüm, orada öyle denk gelmiştim.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,146
Mikuni teşekkürler bilgilendirmen için , mobil 1 racing i de kullanabiliriz sanırsam.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst