Benim net biraz sıkıntılı. Ya komple gidiyor, ya 2 kere yapıştırıyor felan
Yahu sizin motorlar daha yep yeni motorlar. Hiç stop ediyor diye subap ayarına gidilir mi...!!! Yani suç sizde değil zaten, o usta olacak eşoğleşeklerde. Daha kaç km yapmış ki motor sübap ayarı yapıyor. :farao: Zaten kendin demişsin, sübap ayarından sonra daha gürültülü çalışıyor diye. O gerizekalı herifler emin olun ki sübap ayarını becerememişlerdir. Birkere o bulduğun değerler emme ve egzoz sübabı açıklıkları, yani isimleri böyle geçiyor. Yanlız o değerlerin doğru olduğundan emin olmalısın. Kaldı ki 0,10mm yazan bir açıklığa usta 0,15mm yaparsa, geçmiş olsun.... Büyük ihtimalle senin daha gürültülü çalışıyor demen sübapların vurması demektir, ki bir an önce bir doktora göstersen iyi olur.
Yapılması gerekenler, değerleri doğru kaynaktan kesin olarak öğrenmek. Tabikide her 200cc aynı değerde olmaz. Her motorun bambaşka subap ayarı değerleri olabilir. Değerler için +-0,01~0,002 mm oynayabilir derler. Fazlası kesinlikle zarardır, sübaplar zarar görür.
Bizim ustalarımız(bisikletçiler yani) hayatlarında çok fazla 4 sübaplı motorlar ile karşılaşmazlar. Bunlar bir de üstten egzantrikli ise hatta benim motor gibi çift egzantrikli(DOHC) ve 4 sübaplı ise bunların sübap ayarını yapmak çok daha karmaşıkmış. (Ben önceki motorumda deneyecektim ama deneyemeden sattım.) Bizim ustalar bunları pek bilmezler. Ayrıca "yav bunlara emme 0,10mm egzoz da 0,15mm olur" derler, birçok motora bunları kafadan söylerler. Sonrada eğer jilet varsa onunla mm ölçer gibi ayar verirler, yada bilemedin bir çoğu eliyle sıkar ve "tamam bu, hissettim" derler. Allaha emanet yani. Adam 0,05 mm yi eliyle sıkarak anlıyor... Ben ebay'den sentil almıştım sırf bu iş için. Ama motorunuza ait değerleri önce bilmeniz gerek. Benimkini öğrendim ama periyotlarını araştırıyorum şimdi, her motor aynı peryotta sübap ayarına girmez. Hele ki bizim gibi daha 1 yılını doldurmamış motorlar asla sübap ayarı istemezler(istisnai bir durum yoksa.). En güzeli 1000 km bakımında
sübap ayarı kontrolü yapılır, mesafeler kontrol edilir hani rodaj sürecinde bişeyler olmuş mu, sübaplar gereğinden fazla gevşekmi yoksa sıkı mı diye. Ama ayar yapılmaz... Zaten bu sübaplar fabrikadan ayarlı olarak çıkıyorlar...

r:
Ayrıca çoğu kişi bilmez, ama sübap ayarı yapılırken krankın en az 10 kere dönmesi tavsiye edilir. Yani doğru değerleri bularak, doğru mm aletleri ile sübapları sıkıp gevşeterek de hemen olmaz bu ayar. ~10 kere krankı çevirip her defasında sübap ayarları kontrol edilmeli... Aksi taktirde o ayarı çöpe at gitsin...(Bunları bende okuyarak öğrendim, elin gavuru araştırıyor, öğreniyor ve allahtan yazarak paylaşıyor...)
Hava filtresinin kuru takılması da dert değil. Zaten çok çok minik, tozları felan tutuyor yağ. Okadar tozun motora zarar verdiği henüz ispatlanmamış. Sen hava filtresi kapağını açık yada kesip gezmedikten sonra şehir içinde sıkıntı olmaz. Önemli olan motorun çok yada az hava çekmesine sebep olmamak.
Katalizör iptali için de dediğine katılıyorum. O konuyu ben de okumuştum, ve kulağıma küpe oldu. Şu apaçhi mustafa muayneden çaksın da biz de burada gülelim kendisine :cherry: Kaynak izlerine dikkat ediyorlarmış. Mustafa sen orayı boyamadan önce iyice törbile, eğele, zımparala... Sonra boya. Olurda sorarlarsa ben yapmadım, imalatta böyle dersin. Ama bu şekilde bariz belli oluyor. Gerçi gürültü yapmıyorsa motor, egzoza da bukadar takmazlar kanımca. Benim o parçalar susturucunun içinde. O yüzden susturucuyu dağıtıp toplamam gerek. O da çok çok çok zor bir durum.
Motul'un yarı sentetik bir yağı o. Çok da abartılcak birşey değil. Öyle gerek yok felan diyenlere s..... gidebilirsiniz deyip geç. Bir de bu akım başladı, "bu motora okadar da gerek yok canım...". Bıraksan mineral yağ koyacaklar motora....
Mustafa 2subap birleşik çalışıyor nedemek ben anlamadı?

Nasıl bişey bilmiyorum ama günümüz 4 sübaplı teknolojisinden başka bir şey kullandıklarını sanmıyorum. Yani çalışma prensibi farklı yada yeni bir sistem değildir. Diye tahmin ediyorum. Bir de şimdiden uyarayım, çift tırnaklı buji olayına girme, faydadan çok zararını görebilirsin. Belki bir fark da olmayabilir, hatta düşük bir ihtimal verim bile alabilirsin. Ama zararlı çıkma ihtimalin daha yüksek. Orjinal bujinin NGK modelini tak geç :wiinkk:
La ne çok yazdım yaaa... Ben gidiyom artık
