Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
merhaba herkese..beyler benim amortisörler çok yumuşaktı çukurda pat diye diibe oturuyodu..dedim serviste hava basayım..
sibop gibi bişey var onu açmaya çalışırken bi çevirdik hop elimize geldi kırıldı..
diger tarafa hava bastık dengesiz oldu o taraf almadı..
amortisor tanesi 100 tll..bizde gittik ybr amortisörü aldık 50 liraya..taktık motora...
motorun kafası zaten yüksekti arkası basık şimdi tam eşit oldu..
yaylanmada son derece güzel sona gelip tak tuk etmiyo ...
4 cm uzun geldi ama motorun arkasını biraz kaldırdı..
dhwl3.jpg


benim çok hoşuma gitti..
dhwm9.jpg

dhwn2.jpg
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
İyi olmuş benim 100'lük moped'de bile ybr amortisörü var, driftin neyi eksik :cherry: Arkasını kaldırdığı iyi olmuş zaten orta sehpa çok uzun şimdi normal olmuştur. Bu arada umarım arka fren çubuğu bu durumdan olumsuz etkilenmez. Fren tutmayıp tutmayıp takkk diye tutmaya başlarsa bilinki arka amortisörlerin daha uzunuyla değiştirilmesinden oldu bu.
img00157201209261319.jpg
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
yoo arka firen gayet güzel tutuyo...
hatta benim arka firen ön disk frenden daha iyi tutuyo ..
şuana kadar bi sorun çıkarmadı fren olarakk...
apmış ama ön balatanın arasına bişiy girmiş ve diskte iz yapmışş.bugun onu zımparaladık düzelttik...
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
yoo arka firen gayet güzel tutuyo...
hatta benim arka firen ön disk frenden daha iyi tutuyo ..
şuana kadar bi sorun çıkarmadı fren olarakk...
apmış ama ön balatanın arasına bişiy girmiş ve diskte iz yapmışş.bugun onu zımparaladık düzelttik...

Hayırlı olsun ümit abi. Inşallah daha rahat ettirir seni sonra da bizi.
Bir sorumda olacak arkadaşlar. Bu vitesler debriyajda elimiz yokkende geçebiliyormu yoksa bana mi denk geldi. 2 seferdir debriyajda elim yokken vitese ayağım dokunup vites attı yalnız göstergede hiçbirşey gözükmüyor. Bu durumda sonra ben kendim değiştiriyorum vitesi tekrar gösterge bir üzerine yada altina iniyor panelde de gösteriyor.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Hayırlı olsun ümit abi. Inşallah daha rahat ettirir seni sonra da bizi.
Bir sorumda olacak arkadaşlar. Bu vitesler debriyajda elimiz yokkende geçebiliyormu yoksa bana mi denk geldi. 2 seferdir debriyajda elim yokken vitese ayağım dokunup vites attı yalnız göstergede hiçbirşey gözükmüyor. Bu durumda sonra ben kendim değiştiriyorum vitesi tekrar gösterge bir üzerine yada altina iniyor panelde de gösteriyor.
4'ten 5'e debriyajsız çok rahat geçer pek bi zararı da olmaz gazı iyi ayarlarsan motorun tam boş anını yakalarsan, diğer viteslerin arası daha uzun denemeni tavsiye etmem, aynı şekilde vites küçültürken de debriyaj kullanmak gerekli. Normalde debriyajsız vites değiştirmek motor için hiç hoş bir davranış değil ama, debriyaj teliniz koparsa yolda kalıp motoru çektirmeye değmez debriyajsız da motor sürülebilir 2. 3. viteslerde rahatlıkla. Kalkış da motoru ayakla itekleyip gaz vermeden 1'e takarak yapılıyor.
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
4'ten 5'e debriyajsız çok rahat geçer pek bi zararı da olmaz gazı iyi ayarlarsan motorun tam boş anını yakalarsan, diğer viteslerin arası daha uzun denemeni tavsiye etmem, aynı şekilde vites küçültürken de debriyaj kullanmak gerekli. Normalde debriyajsız vites değiştirmek motor için hiç hoş bir davranış değil ama, debriyaj teliniz koparsa yolda kalıp motoru çektirmeye değmez debriyajsız da motor sürülebilir 2. 3. viteslerde rahatlıkla. Kalkış da motoru ayakla itekleyip gaz vermeden 1'e takarak yapılıyor.

Anladım yani debriyaj telinin çok gergin yada gevşek olmasıyla alakalı bir durum değil. Bunu istem dışı yaşadım 2. Oldu devamlı yapacağımi sanmıyorum. Cevap için çok teşekkürler. Bugün eşimle birlikte eskihisar sakız ağacı çay bahçesine indik.
Şimdi eve girdim farlar hoşuma gitmedi sadece şu ana kadar kalan herşey çok iyi inşallah böyle devam kullanmaya :)
 
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
969
arada yap ki her ihtimale karsı elin alıssın
eger devrınde yaparsan herhangi bir zararı yok diye okumustum forumun bir kösesınde
ben deniyorum ama sadece vites yukseltirken
vites düşürürken denemedim henüz
 
Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
453
Yok neymis ybr 990000km yapmis cinliler 100000km gecemiyomus.ee 220000 geliyo arkadan.mondialin driftin gururu olacak :p
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
merhaba herkese..bugün bursa trilye gezisine katıldım güzel bi gün geçirdim 440 km toplam..
donuş yolu zevkliydi 1 ybr 1 cbf 1 mc 1 drift açtık gazıı..
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421

Yanlış yanlış 220 olacak o daha yeni velet :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------

merhaba herkese..bugün bursa trilye gezisine katıldım güzel bi gün geçirdim 440 km toplam..
donuş yolu zevkliydi 1 ybr 1 cbf 1 mc 1 drift açtık gazıı..

Çok güzel ümit abi inşallah adam akıllı şu rodaji tamamlayıp size katılma şansına erişmiş olurum.
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
Eray ustanin dedigi gibi radyotorde fan yok sogutmak icin
bence bu radyator hava sogutmanin biraz gelismis versiyonu
delik delme elbette faydali olacaktir ama ne oranda nasil delinecek. Kucuk bir delikse onun verecegi goruntu kirliligi yerine uzun kullanimlarda bi kenarda bes dakika soluklanir bi sigara molasi veririm motor sogur hic olmazsa icinde suphe kalmaz.
Radyatorun yerinde oynama yapilsa diyecegim olmayacak
belki bigisayar fanlari gibi kucuk bi fan uydurulabilir gibime geliyor ama zahmetli bir is ugrasan olmaz..
Eray hakkaten zor bi durum yukari tukursem biyik asasi sakal

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

Bu arada fan yok diye biliyorum yanlis hatirlamiyorumdur umarim
mesut kardeşim radyatör olan motorlarda mutlaka fan vardır. benim motorda da fan var ama yeterli değil. normal şartlarda radyatör önden aldığı soğuk ve temiz havayla soğur. fan ancak sıkışık trafikte radyatörün rüzgar almadığı zamanlarda devreye girmesi gerekmektedir. bende bu yüzden fiber glass bi hava kanalı yapmayı düşünüyorum ki tekerin üstünden gelen soğuk havayı radyatöre ulaştırabileyim :wiinkk:
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
motor enduro gibi oldu..sele ile teker arası açıldı..
çift tırnaklı ngk buji taktırdım dün ybr amortisörüde takınca motora yabancılık çektim..
ama alıştım ilk bindigimde ayak uçlarım yere degiyodu..
amortisörler ilk seviyede..üç seviye vr en sona alırsam motora binemem heralde :)
dkk8k.jpg

dkkbd.jpg

dkkcd.jpg


---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:13 ----------

dkkl2.jpg
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
motor enduro gibi oldu..sele ile teker arası açıldı..
çift tırnaklı ngk buji taktırdım dün ybr amortisörüde takınca motora yabancılık çektim..
ama alıştım ilk bindigimde ayak uçlarım yere degiyodu..
amortisörler ilk seviyede..üç seviye vr en sona alırsam motora binemem heralde :)
http://e1210.hizliresim.com/12/1/dkk8k.jpg
http://c1210.hizliresim.com/12/1/dkkbd.jpg
http://c1210.hizliresim.com/12/1/dkkcd.jpg

---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:13 ----------

http://c1210.hizliresim.com/12/1/dkkl2.jpg
kardeşim ön freni sıkarken dikkatli ol ağırlığını arkaya doğru ver :wiinkk:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst