RKS RKS Titanic 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
@mustafa Benim önceki RT125 de lastikler ön 130 arka 180 di, yani asfalta baya temas ediyordu ama ne kuru ne ıslak zeminde iyi tutuş sağlmamıyordu. Bizim böyle resimlerine bakarak anlamamız zor gibi. Bir de dişliden kastım kanallı olmasıydı tabi ama hem kanalların tasarımı hem de malzeme türü herşeyi belirliyor. Bu 2 şeyi de resimlerden bakarak çözemiycez galiba. Benim motorun lastikleri de ıslak zeminde çok fena çok...
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
@mustafa Benim önceki RT125 de lastikler ön 130 arka 180 di, yani asfalta baya temas ediyordu ama ne kuru ne ıslak zeminde iyi tutuş sağlmamıyordu. Bizim böyle resimlerine bakarak anlamamız zor gibi. Bir de dişliden kastım kanallı olmasıydı tabi ama hem kanalların tasarımı hem de malzeme türü herşeyi belirliyor. Bu 2 şeyi de resimlerden bakarak çözemiycez galiba. Benim motorun lastikleri de ıslak zeminde çok fena çok...
Arkadaşlar;
Lastikteki kalite kanaldan tasarımdan anlaşılmaz. Lastikteki kauçuk oranı fazla ise kaliteli lastik olur. Naylon oranı fazla olursa dandik olur. Bunuda nereden anlıyacaz, para yalan söylemez. Arkadaşım prelli' de çalışıyor. Paraya göre lastik var der herzaman. Yumuşak lastik iyi diye bilinir. Fakat kullanım alanı zemin en büyük etken. Normal kullanımda düşük cc motorlarda kanal, diş, desen yol tutuşuna etken değil. Konunun uzmanlarına danışıldı, cevap bu. :bounce:
 
Katılım
25 Eyl 2012
Mesajlar
8
selam arkadaşlar, bende 4 gün önce detaylı bir araştırmadan sonra RKS 200 aldim, topic i de takip ediyorum makseli arkadaşin blog unu da, en son dayanamadim üye oldum ki edindiğim bilgileri sizlerle paylaşabileyim :)
öncelikle şu RKS markasi nerden geldi bi açikliğa kavuşturayim :)
Benelli markasi keeway i satin alarak yeni bir marka yaratmiş 2010 da, http://benelli.keeway.my/ şirket malezya da! bizim kullandiğimiz motorlar malezyada üretiliyor yani ama benelli motoru kullaniliyor.
Benelli yi bilen bilir - bilmeyenler için : http://www.benelli.com/eng/MotoLista.asp -- http://www.benelli.co.uk/ cok saglam naked motorlari vardir ama hepsi üst seviye olduklari için pazarda kendine düşük cc lerde pay almak için böyle bi atilim yaptı sanırım ki iyi de yapmişlar =)

şu anda türkiye de satişi olan RKS 200 ler Google dan yaptiginiz aramalar sonucunda çıkanlardan farkli, şasi özellikle önde çatalli geliyor ki bu bizim için biraz zorluk yaratiyor gerek koruma demiri bulmakta gerek alt sakal vs vs gibi aksesuar bulmakta ama türkiye distribütörü markayi tanıtmakta cok çaba sarf ediyor emin olun!! Benelli nin sadece motor aksanı bile motor fiyati eder ki biz tamamini o fiyata aliyoruz motorun- fiyat konusunda çok yüksek bla bla bla diyen arkadaşlar tatmin olmuşlardir umarim.

http://malaysianbikers.com.my/forum/index.php?topic=85912.0
http://www.facebook.com/bkmsb
http://www.zerotohundred.com/2012/a...y-motorcycles-opens-for-business-in-malaysia/

diğer ülkelerde de lansmani yapilmaya devam ediliyor motorun farkli isimler altinda fakat motor aksanlari bizimkinden farkli,şasileri farkli- sadece dış görünüş aynı!
http://www.motozuni.com.ar/index.php?sec=pg&id=348
http://www.motozuni.com.ar/file/348/documentos/motozuni_0.pdf

yedek parça konusuna gelince : RKS nin türkiye sayfasına girdiginizde iletişim kısmındaki adres : Gaziantep! ve ben Gaziantepte yaşiyorum =) emin olun adamlar hertürlü desteği verecek şekilde kendilerini yetiştiriyorlar ve hertürlü parça ellerinde mevcut! Yetkili servise gittiğim de servisteki ustalar motoru darmadain edip parçalari da bi doktor titizliginde dizmişlerdi çalişma tezgahlarina ki bütün parçalari tek tek inceleme şansi elde ettim ve evet piston gerçekten seramik alaşimli!!! yarin tekrar gideceğim servise- hala dainiksa motor fotolarini çekip eklerim! ( bu da bazi arkadaşlarin sorularina cevap olmuştur umarim ) herhangi bir parça ihtiyaciniz oldugunda bana ulaşirsaniz ben size en kısa sürede elimden geldiğince yardimci olurum.

ayrıca bu benelli-keeway olayini nerden çözdüğümü merak eden arkadaşlar illaki olacaktir : burdaki consept showroom da ortada Benelli nin 699 modeli duruyor- çalişan çocuga sordum bu ne geziyor burda diye- abi yurt dışından tanıtım amaçli yolladilar onu- şu anda satışı yok zaten burda şov amaçli duruyor dedi ki o duran model de bizim titanik 200 ün neredeyse aynısı ama ağabeyi gibi bişey zaten :) orda şimşek çakti bende ve araştırmaya başladim neyin nesidir bu RKS diye ki geldiğim nokta burasi- yani motorsikletler in motor aksanlari italyan Benelli geri kalan aksanlar Benelli design ama Keeway- malezya!
http://www.rksmotor.com.tr/konsept-magaza.php 3. ve 4. resimlerde önden görünüyor.


şu anda 300Km deyim- rodaji düzgün yapmaya çalişiyorum elimden geldiğince şehir içinde vitesleri 5000-6000 devirde atmaya motoru diri bi şekilde rodajdan çıkartmaya çalişiyorum, nekadar doğru yapiyorum bilmem ama =) ilk vitesli motorum- daha önce 5 yıl çeşitli scooterlar kullandim ki 2.eldi hepsi rodaj derdim olmamişti :) bu konuda nasil devam etmem gerektiği açısından yardimci olabilirsenis sevinirim. servisteki usta uzun yola çık 5. vitese at bütün devirlerde 1-2 dk kullan demişti ama o şekilde rodaj yapınca motorun yorgun açılacağini söyledi bi arkadaşim...


herneyse bu RKS markasi nerden geldi nere gidiyor- parça sıkıntısı çekermiyiz vs vs gibi kafalardaki soru işaretlerine biraz olsun cevap olabilmişimdir umarim =)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------

ilk başlik fotografi yanliş...
http://i1021.photobucket.com/albums/af336/comat46/Keeway RKV200G/3rkv-billboard.jpg
bunu koyabilirseniz sevinirim =)
3rkv-billboard.jpg


ciri2-1.jpg


ciri2.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

bu arada yandan bakinca Honda CB400 ün neredeyse aynısı oldugunu farkettim şimdi- belki 3-5 aksesuar uydurulabilinir =)

Honda_CB400_Super_four_05__2.jpg
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
Arkadaşlar;
Lastikteki kalite kanaldan tasarımdan anlaşılmaz. Lastikteki kauçuk oranı fazla ise kaliteli lastik olur. Naylon oranı fazla olursa dandik olur. Bunuda nereden anlıyacaz, para yalan söylemez. Arkadaşım prelli' de çalışıyor. Paraya göre lastik var der herzaman. Yumuşak lastik iyi diye bilinir. Fakat kullanım alanı zemin en büyük etken. Normal kullanımda düşük cc motorlarda kanal, diş, desen yol tutuşuna etken değil. Konunun uzmanlarına danışıldı, cevap bu. :bounce:

tamam bunları zaten biliyoruz da, genelde kışın ve ıslak zeminde kullanmaya uygun lastik hangisi onu çözmeye çalışıyoruz. Gidip 300-400 lira verip iyi bir marka alıcaz ama bizi tatmin edecekmi bunu bilemiyoruz..
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Arkadaşlar;
Lastikteki kalite kanaldan tasarımdan anlaşılmaz. Lastikteki kauçuk oranı fazla ise kaliteli lastik olur. Naylon oranı fazla olursa dandik olur. Bunuda nereden anlıyacaz, para yalan söylemez. Arkadaşım prelli' de çalışıyor. Paraya göre lastik var der herzaman. Yumuşak lastik iyi diye bilinir. Fakat kullanım alanı zemin en büyük etken. Normal kullanımda düşük cc motorlarda kanal, diş, desen yol tutuşuna etken değil. Konunun uzmanlarına danışıldı, cevap bu. :bounce:

Sen de konunun tamamını okumayınca uzman olman da bir işe yaramıyor ama değil mi :)
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
Paxx arkadaşım sende hoşgeldin aramıza 3 kişi olduk böylelikle, umarım zamanla daha kalabalıklaşırız.
markanın nerden geldiğini zaten biliyorduk ama paylaşımın için teşekkürler. gaziantep de olman da bizim için bir avantaj parça lazım olursa haberleşiriz.

rodaj konusuna gelince, tüm motosikletlerde aynı şekilde yapılır. tam hatırlamıyorum kaç kilometreydi ama ilk 300-500 km boyunca gazı 1/3 oranında açarak kullanman gerekiyor. Fazla gaz vermeyeceksin önemli nokta bu. ve hemen ilk yağ değişimini yaptırman gerekiyor. kaliteli yağlardan başka yağ koyma. gidip litresi 10-15 lira olan yağı kullanma. Sonra 500-1000 kilometre arası 2/3 oranında gaz vererek kullanıyorsun. tüm vitesleri kullanabilirsin bunda sıkıntı yok sadece ne kadar gaz verdiğine dikkat ediyorsun. rodajın üçüncü bölümünde ise artık gazı açman serbest, düz yolda, bayır aşağı son gaz ver motor açılmaya başlasın ama yine bayır çıkarken son gaz verip motoru fazla zorlama. Genel bilinenin aksine rodaj aslında 500-1000km de bitmez, uzun bir süreçtir, 5000km ye kadar dikkatli kullanmakta büyük fayda var.
 
Katılım
25 Eyl 2012
Mesajlar
8
rodaj konusuna gelince, tüm motosikletlerde aynı şekilde yapılır. tam hatırlamıyorum kaç kilometreydi ama ilk 300-500 km boyunca gazı 1/3 oranında açarak kullanman gerekiyor. Fazla gaz vermeyeceksin önemli nokta bu. ve hemen ilk yağ değişimini yaptırman gerekiyor. kaliteli yağlardan başka yağ koyma. gidip litresi 10-15 lira olan yağı kullanma. Sonra 500-1000 kilometre arası 2/3 oranında gaz vererek kullanıyorsun. tüm vitesleri kullanabilirsin bunda sıkıntı yok sadece ne kadar gaz verdiğine dikkat ediyorsun. rodajın üçüncü bölümünde ise artık gazı açman serbest, düz yolda, bayır aşağı son gaz ver motor açılmaya başlasın ama yine bayır çıkarken son gaz verip motoru fazla zorlama. Genel bilinenin aksine rodaj aslında 500-1000km de bitmez, uzun bir süreçtir, 5000km ye kadar dikkatli kullanmakta büyük fayda var.

yani şimdi 5000-6000 de degil de 4000 de vites atmam gerekiyor, daha sonra da 8000 de yani =) bende tam arasini bulmuşum :p çok saol yardimci olduğun için =)
servis 500 de gel-500 bakımında değiştiririz yağını demişti ama daha 200km var- ben bugun gidip bi powered by castrol yapayim madem :)
birde çukurdan yada tümsekten geçince kafadan tak tuk ses geliyor- sizde de varmi öyle bir olay?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------

zamanla insanlar motorun kalitesini anlayacaklar- türkiyede neyazık ki insanlar motorun kalitesi yada gücüne bakmaksızın marka peşinde koşturuyorlar :/ tabi üzücü bir olay bu- giyim kuşamda da aynı boku yiyen insanlarimiz bir türlü iflah olmamakla beraber bu marka düşkünlüğünün getirdiği zararlari görmezden geliyorlar üstelik...çok kaliteli markalar ülkemize giriş yapıyorlar -uzun yıllar bekleyen takipçileri olmakla beraber bu marka düşkünü insanlar tarafından dışlanınca tekrar geri çekiliyorlar ve biz aslında çok daha kaliteli olan markalari elimizin tersi ile itmiş oluyoruz neyazıkki :/
umarim RKS ye böyle birşey olmaz...çünkü gelecek seneden itibaren Benelli'nin naked modellerini de satmaya başlayacaklar- yani ölmez de sağ kalirsam seneye umarim bi Tre1130K almak istiyorum :D
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
selam arkadaşlar, bende 4 gün önce detaylı bir araştırmadan sonra RKS 200 aldim, topic i de takip ediyorum makseli arkadaşin blog unu da, en son dayanamadim üye oldum ki edindiğim bilgileri sizlerle paylaşabileyim :)
öncelikle şu RKS markasi nerden geldi bi açikliğa kavuşturayim :)
Benelli markasi keeway i satin alarak yeni bir marka yaratmiş 2010 da, http://benelli.keeway.my/ şirket malezya da! bizim kullandiğimiz motorlar malezyada üretiliyor yani ama benelli motoru kullaniliyor.
Benelli yi bilen bilir - bilmeyenler için : http://www.benelli.com/eng/MotoLista.asp -- http://www.benelli.co.uk/ cok saglam naked motorlari vardir ama hepsi üst seviye olduklari için pazarda kendine düşük cc lerde pay almak için böyle bi atilim yaptı sanırım ki iyi de yapmişlar =)

şu anda türkiye de satişi olan RKS 200 ler Google dan yaptiginiz aramalar sonucunda çıkanlardan farkli, şasi özellikle önde çatalli geliyor ki bu bizim için biraz zorluk yaratiyor gerek koruma demiri bulmakta gerek alt sakal vs vs gibi aksesuar bulmakta ama türkiye distribütörü markayi tanıtmakta cok çaba sarf ediyor emin olun!! Benelli nin sadece motor aksanı bile motor fiyati eder ki biz tamamini o fiyata aliyoruz motorun- fiyat konusunda çok yüksek bla bla bla diyen arkadaşlar tatmin olmuşlardir umarim.

http://malaysianbikers.com.my/forum/index.php?topic=85912.0
http://www.facebook.com/bkmsb
http://www.zerotohundred.com/2012/a...y-motorcycles-opens-for-business-in-malaysia/

diğer ülkelerde de lansmani yapilmaya devam ediliyor motorun farkli isimler altinda fakat motor aksanlari bizimkinden farkli,şasileri farkli- sadece dış görünüş aynı!
http://www.motozuni.com.ar/index.php?sec=pg&id=348
http://www.motozuni.com.ar/file/348/documentos/motozuni_0.pdf

yedek parça konusuna gelince : RKS nin türkiye sayfasına girdiginizde iletişim kısmındaki adres : Gaziantep! ve ben Gaziantepte yaşiyorum =) emin olun adamlar hertürlü desteği verecek şekilde kendilerini yetiştiriyorlar ve hertürlü parça ellerinde mevcut! Yetkili servise gittiğim de servisteki ustalar motoru darmadain edip parçalari da bi doktor titizliginde dizmişlerdi çalişma tezgahlarina ki bütün parçalari tek tek inceleme şansi elde ettim ve evet piston gerçekten seramik alaşimli!!! yarin tekrar gideceğim servise- hala dainiksa motor fotolarini çekip eklerim! ( bu da bazi arkadaşlarin sorularina cevap olmuştur umarim ) herhangi bir parça ihtiyaciniz oldugunda bana ulaşirsaniz ben size en kısa sürede elimden geldiğince yardimci olurum.

ayrıca bu benelli-keeway olayini nerden çözdüğümü merak eden arkadaşlar illaki olacaktir : burdaki consept showroom da ortada Benelli nin 699 modeli duruyor- çalişan çocuga sordum bu ne geziyor burda diye- abi yurt dışından tanıtım amaçli yolladilar onu- şu anda satışı yok zaten burda şov amaçli duruyor dedi ki o duran model de bizim titanik 200 ün neredeyse aynısı ama ağabeyi gibi bişey zaten :) orda şimşek çakti bende ve araştırmaya başladim neyin nesidir bu RKS diye ki geldiğim nokta burasi- yani motorsikletler in motor aksanlari italyan Benelli geri kalan aksanlar Benelli design ama Keeway- malezya!
http://www.rksmotor.com.tr/konsept-magaza.php 3. ve 4. resimlerde önden görünüyor.


şu anda 300Km deyim- rodaji düzgün yapmaya çalişiyorum elimden geldiğince şehir içinde vitesleri 5000-6000 devirde atmaya motoru diri bi şekilde rodajdan çıkartmaya çalişiyorum, nekadar doğru yapiyorum bilmem ama =) ilk vitesli motorum- daha önce 5 yıl çeşitli scooterlar kullandim ki 2.eldi hepsi rodaj derdim olmamişti :) bu konuda nasil devam etmem gerektiği açısından yardimci olabilirsenis sevinirim. servisteki usta uzun yola çık 5. vitese at bütün devirlerde 1-2 dk kullan demişti ama o şekilde rodaj yapınca motorun yorgun açılacağini söyledi bi arkadaşim...


herneyse bu RKS markasi nerden geldi nere gidiyor- parça sıkıntısı çekermiyiz vs vs gibi kafalardaki soru işaretlerine biraz olsun cevap olabilmişimdir umarim =)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------

ilk başlik fotografi yanliş...
http://i1021.photobucket.com/albums/af336/comat46/Keeway RKV200G/3rkv-billboard.jpg
bunu koyabilirseniz sevinirim =)
http://i1021.photobucket.com/albums/af336/comat46/Keeway RKV200G/3rkv-billboard.jpg

http://i1021.photobucket.com/albums/af336/comat46/Keeway RKV200G/ciri2-1.jpg

http://i1021.photobucket.com/albums/af336/comat46/Keeway RKV200G/ciri2.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

bu arada yandan bakinca Honda CB400 ün neredeyse aynısı oldugunu farkettim şimdi- belki 3-5 aksesuar uydurulabilinir =)

http://www.anymotorcycles.com/img/Honda_CB400_Super_four_05__2.jpg


hoşgeldin aramıza.

demek sendin blog a yorum yapan :)

eline sağlık baya bi araştırma yamışsın sende.

parça konusu aklımızda olsun ;) hatta sinyal ile sağ sol yani fren ve debriyaj tutacak kollarının fiyatlarını bi sorayım sana. bi fiyat sorda olmadı sana para gönderirim, ordan yollarsın ;) servis araya girince çok geç geliyo


rodaj konusunda sgurdal a katılıyorum ;)
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Lastik muhabbetini görünce bildiğimi paylaşayımda belki bilmeyen vardır diye yazdım. Uzman ben değilim sen düzgün oku.(danışıldı)

Usta olmadığın belli. Lastik muhabbetini görünce sazanlık yaptın ozaman. Cevap bu diye yapıştırmakla olmuyor demek ki. Ne araştırmasını ne okumasını ne de konuşmasını da bilmiyorsun, gereksiz yere meşgul etme artislik yaparak...
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
zamanla insanlar motorun kalitesini anlayacaklar- türkiyede neyazık ki insanlar motorun kalitesi yada gücüne bakmaksızın marka peşinde koşturuyorlar :/ tabi üzücü bir olay bu- giyim kuşamda da aynı boku yiyen insanlarimiz bir türlü iflah olmamakla beraber bu marka düşkünlüğünün getirdiği zararlari görmezden geliyorlar üstelik...çok kaliteli markalar ülkemize giriş yapıyorlar -uzun yıllar bekleyen takipçileri olmakla beraber bu marka düşkünü insanlar tarafından dışlanınca tekrar geri çekiliyorlar ve biz aslında çok daha kaliteli olan markalari elimizin tersi ile itmiş oluyoruz neyazıkki :/
umarim RKS ye böyle birşey olmaz...çünkü gelecek seneden itibaren Benelli'nin naked modellerini de satmaya başlayacaklar- yani ölmez de sağ kalirsam seneye umarim bi Tre1130K almak istiyorum :D

aman hocam sana da şimdi rks den para aldı derler :)

millete laf anlatmak zor. birde makinalarının çinde üretildiğini felan hiç söyleme :D yediremiyorlar. neyse çin konusu burada da başlamasın şimdi.

600 lük modelini görmek istiyorum bende.

Rks babamın oğlunun firması değil ama artık TR de iyi şeyler yapılmasını istiyorum. RKS, Kuba da olduğu gibi getir buraya yalandan şasi yaptır ( el ile kaynattırılan şasilerde yamukluk oluyor ), parçaları montele montele gönder den kurtulsun isterim. Sadece RKS değil diğer sözüm ona Motosikletçiler içinde aynısı geçerli.

Gaziantep te duyduğum kadarıyla " Gördüğü makinanın aynısnı hemen yapabilecek " düzeyde usta - firmalar varmış.

Bizim neyimiz eksik elin çininden malezyalısından. hiç olmadı şuanki üretim bantlarını bile yapsalar tamamdır. Alt sınıf cc grubundaki motorlar ( 100, 125, 150, 200, 250 karbüratörlü olanlar ) TR de rahatlıkla yapılabilir bence. Akıl vermek gibi olacak ama :)

1 ) Şasileri makinelere kaynattırtıracak bir robotik sistem yapılabilir.

2 ) Elektronik aksam için üretilemiyorsa alınabilir sıkıntı değil ( ama bununda yapılması lazım )



3 ) Elektrik aksamı kolaylıkla yapılabilir ( görüşündeyim )

4 ) Akü ve Lastik deseniz Yerli üretim firmaları var zaten.

5 ) Grenaj ve diğer plastik kalıpları yapan bir sürü firma var.

benim dışardan gördüğüm kadarı bu. Elbette bu kadarla bitmiyordur, mutlaka eksikler vardır bu maddeler de ama artık bu yapılmalı.

Usta yetiştirilmesi gerekiyosa yetiştirin, Makine alınması gerekiyosa devletin destekleri var, paranız yetmiyosa desteklerle alın. Önce alın, sonra o makineye bakarak kendiniz birşeyler katıp geliştirin o makineyi.

Bu yazı uzar gider ama gerek yok. demek istediğim anlaşılmıştır.



Umarım bu yazılanları okuyan, forumları - kullanıcıları takip eden TR deki motosiklet firmaları yöneticileri vardır ve birşeyler yaparlar.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
yani şimdi 5000-6000 de degil de 4000 de vites atmam gerekiyor, daha sonra da 8000 de yani =) bende tam arasini bulmuşum :p çok saol yardimci olduğun için =)
servis 500 de gel-500 bakımında değiştiririz yağını demişti ama daha 200km var- ben bugun gidip bi powered by castrol yapayim madem :)
birde çukurdan yada tümsekten geçince kafadan tak tuk ses geliyor- sizde de varmi öyle bir olay?

hatta daha düşük devirde diyelim. devir göstergesine göre hesaplamayın orda çok rakam var, ben şahsen 9000 deviri baz alırım sonrası kesiciye girer zaten. 9000 devirden hesaplarsak 1/3 ü 3000 devir yapar. rodajın ilk aşamasında 3000-3500 devirlerde vites değiştir. ikinci aşamada 6000 de değiştirirsin.

kafadan aynı ses bende de geliyor sebebini anlayamadım bende korkuyorum gevşek bişeymi var bilyalarda sorun mu var diye ama sizde de geliyorsa aynı ses kronik bişey olabilir.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
hatta daha düşük devirde diyelim. devir göstergesine göre hesaplamayın orda çok rakam var, ben şahsen 9000 deviri baz alırım sonrası kesiciye girer zaten. 9000 devirden hesaplarsak 1/3 ü 3000 devir yapar. rodajın ilk aşamasında 3000-3500 devirlerde vites değiştir. ikinci aşamada 6000 de değiştirirsin.

kafadan aynı ses bende de geliyor sebebini anlayamadım bende korkuyorum gevşek bişeymi var bilyalarda sorun mu var diye ama sizde de geliyorsa aynı ses kronik bişey olabilir.
Arkadaşım bu alet düşük cc bir motosiklet, 3000-3500 devirde vites değiştirirsen değil iyi rodaj yapmak, rodaj dışı motoru bile öldürürsün. Motorun kaç devir çevirdiği inanın hiç önemli değil sadece motora verdiğiniz gaz önemli. 6 bin devirde yarım gazla yokuş çıkmak 4500 devirde tam gaz motoru kastıra kastıra yokuş çıkmaktan çok daha sağlıklı. Rodajın ilk aşamasında yapılması gereken yarım gazdan fazla vermemek.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kafadan aynı ses bende de geliyor sebebini anlayamadım bende korkuyorum gevşek bişeymi var bilyalarda sorun mu var diye ama sizde de geliyorsa aynı ses kronik bişey olabilir.

ben bi ara açtım kafayı. kabloları sol tarafa doğru toplayıp kapatmıştım o ses gitmişti.

tekrar açtım xeon takmak için. bu sefer dikkat etmeden toplamıştım kafayı. tekrar ses gelmeye başladı.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
aman hocam sana da şimdi rks den para aldı derler :)

millete laf anlatmak zor. birde makinalarının çinde üretildiğini felan hiç söyleme :D yediremiyorlar. neyse çin konusu burada da başlamasın şimdi.

600 lük modelini görmek istiyorum bende.

Rks babamın oğlunun firması değil ama artık TR de iyi şeyler yapılmasını istiyorum. RKS, Kuba da olduğu gibi getir buraya yalandan şasi yaptır ( el ile kaynattırılan şasilerde yamukluk oluyor ), parçaları montele montele gönder den kurtulsun isterim. Sadece RKS değil diğer sözüm ona Motosikletçiler içinde aynısı geçerli.

Gaziantep te duyduğum kadarıyla " Gördüğü makinanın aynısnı hemen yapabilecek " düzeyde usta - firmalar varmış.

Bizim neyimiz eksik elin çininden malezyalısından. hiç olmadı şuanki üretim bantlarını bile yapsalar tamamdır. Alt sınıf cc grubundaki motorlar ( 100, 125, 150, 200, 250 karbüratörlü olanlar ) TR de rahatlıkla yapılabilir bence. Akıl vermek gibi olacak ama :)

1 ) Şasileri makinelere kaynattırtıracak bir robotik sistem yapılabilir.

2 ) Elektronik aksam için üretilemiyorsa alınabilir sıkıntı değil ( ama bununda yapılması lazım )



3 ) Elektrik aksamı kolaylıkla yapılabilir ( görüşündeyim )

4 ) Akü ve Lastik deseniz Yerli üretim firmaları var zaten.

5 ) Grenaj ve diğer plastik kalıpları yapan bir sürü firma var.

benim dışardan gördüğüm kadarı bu. Elbette bu kadarla bitmiyordur, mutlaka eksikler vardır bu maddeler de ama artık bu yapılmalı.

Usta yetiştirilmesi gerekiyosa yetiştirin, Makine alınması gerekiyosa devletin destekleri var, paranız yetmiyosa desteklerle alın. Önce alın, sonra o makineye bakarak kendiniz birşeyler katıp geliştirin o makineyi.

Bu yazı uzar gider ama gerek yok. demek istediğim anlaşılmıştır.



Umarım bu yazılanları okuyan, forumları - kullanıcıları takip eden TR deki motosiklet firmaları yöneticileri vardır ve birşeyler yaparlar.
dostum motosiklet ne ki bu ülke uçak dahi icat edecek insanlar ama desteklemiyorlar insan ları o yüzden kimse elini taşın altına sokmuyor veya sokturmuyorlar:pr:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
hatta daha düşük devirde diyelim. devir göstergesine göre hesaplamayın orda çok rakam var, ben şahsen 9000 deviri baz alırım sonrası kesiciye girer zaten. 9000 devirden hesaplarsak 1/3 ü 3000 devir yapar. rodajın ilk aşamasında 3000-3500 devirlerde vites değiştir. ikinci aşamada 6000 de değiştirirsin.

Ben bu rodaj tarifine bişeyler eklemek istiyorum, müsade varsa :). Ben de yeni bitirdim rodajı, motor belli 250cc. Dediğin gibi kullandım rodajın ilk bölümünde. Ancak motor bu şekilde çok fazla vuruntuya maruz kalıyor. Bizim motorlar çok torklu olmadığı için şehir içi kullanımlarda bahsettiğin düşük devirlerde vites değişimi yetersiz kalıyor. Vites büyütünce motor dediğim gibi sarsılarak gidiyor bir süre, çekiş yetmiyor. Yada uzun uzun debriyaj ayarı yapmak gerekiyor. Kaldı ki tarz farkından dolayı benim motorun dişlileri sizinkini döver (arka dişli felan daha büyük). Sonra bende rodajda vites değişimleri sırasında hafiften gazlayarak motora bir nefes aldırıp vites değiştirmeye başladım. Bu konuyu da oldukça tecrübeli bir eğitmenle de paylaştım. Paralel fikirler söyledi. Belki 600 lük bir enduro düşük devirlerde çekiş sağlayabiliyor(ki çok sağlıklı değil yinede). Ancak benim motor bildiğin vuruntu yapıyordu, doğal olarak.

O yüzden derim ki, rodaj sürecinde 1/3 ~ 1/2 gaz oranının çok üstünde kalıcı olarak sürüş yapmamayı önerebiliriz. Ancak vites değişimlerinde mutlaka kısa süreli bir devir yükseltmenin gerekli olduğunu düşünüyorum ben. Önemli olan ilk zamanlarda uzun süre üst devirlerde kullanmamaktır, diyorum.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
ben bi ara açtım kafayı. kabloları sol tarafa doğru toplayıp kapatmıştım o ses gitmişti.

tekrar açtım xeon takmak için. bu sefer dikkat etmeden toplamıştım kafayı. tekrar ses gelmeye başladı.

ama kablo sesi falan değil bildiğin tak diye kalın bir ses geliyor kablodan olamaz
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ama kablo sesi falan değil bildiğin tak diye kalın bir ses geliyor kablodan olamaz

ha siz kafadan bahsetmiyorsunuz.

ben kafadan gelen zırıltıdan bahsediyordum.

o bahsettiğiniz ön çamurluk vurma olayı olabilir. sert düşünce kasise bende de oluyor...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst