Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
S.a.arkasaslar cb yi alali 2 ay oldu 1000 bakimina dun goturdum. Benim motor cok yakiyor aldigimdan beri fazla cikistirmadim da, ilk depoyu fulledim 430 km de yedege cektim, ikinci fullemede 370 km gitti motoru sakin kullaniyorum ama neden cok yakiyor anlamiyorm. Sizin yakit durumunuz nasil yoksa benim motorda mi sorun var

1000 bakımı sonrasında, depoyu fulleyip, bikaçyüz km yol yapıp tekrar bi fullerseniz, "net gittiğiniz km, aldığınız benzin miktarını" detaylıca yazarsanız daha net olur.

Sakin kullanımda 370 km, rodajda da olsa bana fazla geliyor ama normal karşılayan arkadaşlarımızda var. Bu durumu bende anlayamıyorum :silent:

Normal kullanımda ana depo(reserve hariç) en az!!! 500km gitmeli bence. ( artçılı, çantalı, motoru sıkıştırsamda 527km bizzat gittim çünkü!!! yedeğe bile almadım :silent: )

Bir kısım arkadaşımız 300 lerden, bir kısım arkadaşımızda 500 lerden bahsediyor, arada çok çok büyük fark var :pale:

Rodaj sonrası durum değişebilir, tekrar bi hesap tutun, halen aynıysa neden kaynaklanıyor diye öğrenmek için hepimiz sorar soruştururuz. Önemli bi konu bence :cat:
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
71
Bu konuda bir yaslislik olmali bence cunku motoru devirlide kullanmiyorum acemi surucu de degilim moturu yormadan kullaniyorum yine de cok yakiyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------

Acaba benzinde mi sorun var
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Arkadaşalr geçen gün Şişli-Pangaltı civarlarında park halindeki bir cb125'te bir ön cam vardı. Yanlış görmediysem gidona monte edilmiş ve gayet hoş duruyordu.
Ön cam almak gibi bir fikrim var, bizim motorlara uygun olanını nereden buluruz fikri olan var mı?
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
448
Bu konuda bir yaslislik olmali bence cunku motoru devirlide kullanmiyorum acemi surucu de degilim moturu yormadan kullaniyorum yine de cok yakiyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------

Acaba benzinde mi sorun var
Hocam motordadır problem servise gidin bi baktırın
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşalr geçen gün Şişli-Pangaltı civarlarında park halindeki bir cb125'te bir ön cam vardı. Yanlış görmediysem gidona monte edilmiş ve gayet hoş duruyordu.
Ön cam almak gibi bir fikrim var, bizim motorlara uygun olanını nereden buluruz fikri olan var mı?

reverse şöyle bişey vardı Mücahit paylaşmıştı, sanırım D&B de görüp çekmişti fotoğraflarını,



 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Aynen ferdinandd tam olarak buydu. Çok teşekkür ederim, hemen araştırıyorum.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bu konuda bir yanlislik olmali bence çünku motoru devirlide kullanmiyorum, acemi surucu de degilim, moturu yormadan kullaniyorum yine de cok yakiyor. Acaba benzinde mi sorun var

Hmm bak öyle bi durumda var, 55 TL sığdırabilende vardı , 70 TL sığdırabilende! "16.36 lt" depomuz yok abi. Son yarım litreyi kullanamadığımızı söyleniyor stop edene kadar test eden arkadaşlar ( ki bence tamamen kuru kalamaması iyi bişey )

Yani biz 13 lt maksimum benzin alabiliriz. Bugünün fiyatlarıyla depo bomboşsa bile 57-58 TL den fazla ödenen her kuruş haram yani benzin istasyonlarına !!! Bu durumda 3.36 lt hava gazı, normal kullanımda 150 km lik fark tabi rahatlıkla çıkar :pale:

rekor bende ;)



depoyu doldurayım dedim, gittim benzinliğe dedim dayı ver gözüne gözüne, adam doldurdu motoru salladı doldurdu motoru sağa sola eğdi doldurdu dediki tamam pompa saatine baktım tam 16,36 lt olmuş.
dedim yanlışın var bu depo 13 lt alıyor, dediki abi depoyu sök ölçülü kapla dene aynı değerler çıkacaktır, bizde yanlış olmaz dedi.

Bide hikayeyi yazmış ayaküstü pompacı dayı, tam pompacı olmuş yani oda anliycaan :pr:
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
71
Ben benzin aldigimda tam olarak 13 lt almisti

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------

Hmm bak öyle bi durumda var, 55 TL sığdırabilende vardı , 70 TL sığdırabilende! "16.36 lt" depomuz yok abi. Son yarım litreyi kullanamadığımızı söyleniyor stop edene kadar test eden arkadaşlar ( ki bence tamamen kuru kalamaması iyi bişey )

Yani biz 13 lt maksimum benzin alabiliriz. Bugünün fiyatlarıyla depo bomboşsa bile 57-58 TL den fazla ödenen her kuruş haram yani benzin istasyonlarına !!! Bu durumda 3.36 lt hava gazı, normal kullanımda 150 km lik fark tabi rahatlıkla çıkar

Bide hikayeyi yazmış ayaküstü pompacı dayı, tam pompacı olmuş yani oda anliycaan :pr:
resmen o hava basmis 13 ltlik depoya 16 lt buyuk basari :-D

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------

Benzine katki katildiginda cok yakma durumu olabilir mi ya da oktani dusuk oldugunda

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:27 ----------

Daha once ki motorumda her karburatoru temizledigimde su cikiyordu
isini hakkiyla yapan bi benzinci bulamadim ya su katiyor ya hava basiyor
 
Katılım
14 Mar 2012
Mesajlar
59
Arkadaşlar merhaba. Dün Honda'nın İzmir'deki Yükseliş Teknik Servisi ile başıma gelen bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Motorumu ilk aldığım gün ön diskte hafif bir sürtme vardı, sürtüp geçme gibi bir şey, eğrilik olsa gerek. Gösterdiğim zaman yeni bir motorda buna benzer hafif aksaklıkların normal olduğunu ve zamanla düzelebileceğini, eğer düzelmezse tekrar durum değerlendirmesi yapılabileceği söylediler. Bindim gittim. Üç gün önce her bakımda olduğu gibi 7000km bakımı için motorumu yine Honda'ya teslim etmiştim. Dün teslim almaya gittiğimde şikayet olarak yazmış olduğum ön disk fren sürtmesi için yanıt vermişler. Şöyle ki; değişmesi gereken bir parça ve garanti dışı olarak not düşmüşler. Bunun böyle olmaması gerektiğini ve garantiden değişmesi gerektiğini söylememe rağmen kullanıcı hatası olduğunda ısrarcı oldular. Neden yamulmuş olabileceğini sorduğumda ise ciddi bir darbe söz konusu olabileceğini söylediler. Darbe var mı? Yok. Sadece sürten disk var. Keşke 4000 bakımda gelseydin dediler. 7000km için artık çok geç dediler. Yani yeni mazeret bu. Halbuki 4000 bakımını da yapan kendileri. Ben de onlara eğer buraya her geldiğimde sadece rutin bakım kontrolleri yapılacaksa her seferinde 100 TL vermeme gerek olmadığını, bu basit bakımın kullanıcı kılavuzunda da aynen anlattığını söyledim. Bu bir arıza ise eğer 4000 bakımda da farketmeleri gerekirdi. Farketmediler. Garanti için istek formu açıldı ancak bir şey çıkmayacak denildi. Ben motoruma bir etkide bulunadım, her bakımını dışarıdaki fiyata göre fahiş rakamlar ödeyip Honda'da yaptırdım ama onlar beni bu durumdayken bile mağdur ettiler. Sizce ne yapabilirim?

Ayrıca ikinci bir konu daha var. Honda Servis'te satılan ve piyasadaki kaba koruma demirlerini sevmediğim için çok ince bir koruma demiri buldum ve takmak istedim. Bu takma işlemini de bu forumda okuduğum debriyaj teli kesilmesi gibi sorunları yaşamamak için Honda Servis'te yaptırdım. Ama ne oldu? Debriyaj teli son anda kesilmekten kurtuldu. Dikili'ye gittiğimde farkettim, direksiyon ile şase arasına sıkışan tel hortumunun yarısı kesilmiş. Neyse ki tel sağlam. Debriyaj telini plastik kelepçelerle sağa sola tutturdum. Ve en önemlisi takılan koruma demirinin U şeklindeki bir sıkıştırma parçasının uzun uçları yüzünden ön amortisör esnedikçe ön çamurluk çizilmiş. İşçilikte son nokta. 1- debriyaj teli hortumu kısmen yırtılmış. 2- çamurluk çizilmiş. Bunarı da gösterdiğimde ise debriyaj telinde kullanımı engelleyen bir sıkıntı olmadığı için bir şey yapılmayacağı söylendi. Çamurluk ise bizlik bir durum yok denildi. Bilseydim ben kendim takardım zaten. Hiç değilse kendim kontrol ederdim. Honda'ya güvendiğim için çamurluğu keser mi, teli yırtar mı diye kontrol etmedim. Aslında orada bana teslim eden elemana da sormuştum, bak bu çubuklar çizmez değil mi diye. Çizmez onlar çok uzak demişti. Şimdi de "Bizlik bir durum yok" diyorlar.

Sizce ne yapmalıyım?

Bu anlattıklarım belgelerle sabit.

Motorumu çok seviyorum ama sırf bu tür mağduriyetler yüzünden satmak ve Honda Servisinden kurtulmak istiyorum. 3250TL alıcısına duyurulur.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-severek-ayriliyoruz-99899481/detay/
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Arkadaşlar merhaba. Dün Honda'nın İzmir'deki Yükseliş Teknik Servisi ile başıma gelen bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Motorumu ilk aldığım gün ön diskte hafif bir sürtme vardı, sürtüp geçme gibi bir şey, eğrilik olsa gerek. Gösterdiğim zaman yeni bir motorda buna benzer hafif aksaklıkların normal olduğunu ve zamanla düzelebileceğini, eğer düzelmezse tekrar durum değerlendirmesi yapılabileceği söylediler. Bindim gittim. Üç gün önce her bakımda olduğu gibi 7000km bakımı için motorumu yine Honda'ya teslim etmiştim. Dün teslim almaya gittiğimde şikayet olarak yazmış olduğum ön disk fren sürtmesi için yanıt vermişler. Şöyle ki; değişmesi gereken bir parça ve garanti dışı olarak not düşmüşler. Bunun böyle olmaması gerektiğini ve garantiden değişmesi gerektiğini söylememe rağmen kullanıcı hatası olduğunda ısrarcı oldular. Neden yamulmuş olabileceğini sorduğumda ise ciddi bir darbe söz konusu olabileceğini söylediler. Darbe var mı? Yok. Sadece sürten disk var. Keşke 4000 bakımda gelseydin dediler. 7000km için artık çok geç dediler. Yani yeni mazeret bu. Halbuki 4000 bakımını da yapan kendileri. Ben de onlara eğer buraya her geldiğimde sadece rutin bakım kontrolleri yapılacaksa her seferinde 100 TL vermeme gerek olmadığını, bu basit bakımın kullanıcı kılavuzunda da aynen anlattığını söyledim. Bu bir arıza ise eğer 4000 bakımda da farketmeleri gerekirdi. Farketmediler. Garanti için istek formu açıldı ancak bir şey çıkmayacak denildi. Ben motoruma bir etkide bulunadım, her bakımını dışarıdaki fiyata göre fahiş rakamlar ödeyip Honda'da yaptırdım ama onlar beni bu durumdayken bile mağdur ettiler. Sizce ne yapabilirim?

Ayrıca ikinci bir konu daha var. Honda Servis'te satılan ve piyasadaki kaba koruma demirlerini sevmediğim için çok ince bir koruma demiri buldum ve takmak istedim. Bu takma işlemini de bu forumda okuduğum debriyaj teli kesilmesi gibi sorunları yaşamamak için Honda Servis'te yaptırdım. Ama ne oldu? Debriyaj teli son anda kesilmekten kurtuldu. Dikili'ye gittiğimde farkettim, direksiyon ile şase arasına sıkışan tel hortumunun yarısı kesilmiş. Neyse ki tel sağlam. Debriyaj telini plastik kelepçelerle sağa sola tutturdum. Ve en önemlisi takılan koruma demirinin U şeklindeki bir sıkıştırma parçasının uzun uçları yüzünden ön amortisör esnedikçe ön çamurluk çizilmiş. İşçilikte son nokta. 1- debriyaj teli hortumu kısmen yırtılmış. 2- çamurluk çizilmiş. Bunarı da gösterdiğimde ise debriyaj telinde kullanımı engelleyen bir sıkıntı olmadığı için bir şey yapılmayacağı söylendi. Çamurluk ise bizlik bir durum yok denildi. Bilseydim ben kendim takardım zaten. Hiç değilse kendim kontrol ederdim. Honda'ya güvendiğim için çamurluğu keser mi, teli yırtar mı diye kontrol etmedim. Aslında orada bana teslim eden elemana da sormuştum, bak bu çubuklar çizmez değil mi diye. Çizmez onlar çok uzak demişti. Şimdi de "Bizlik bir durum yok" diyorlar.

Sizce ne yapmalıyım?

Bu anlattıklarım belgelerle sabit.

Motorumu çok seviyorum ama sırf bu tür mağduriyetler yüzünden satmak ve Honda Servisinden kurtulmak istiyorum. 3250TL alıcısına duyurulur.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-severek-ayriliyoruz-99899481/detay/
CB125E çin malı olduğu için garanti konusunda da çin malı gibi muamele yapıyolar olsa gerek, mesela çinlilerin hiç bi parçası garantiye girmez herşey kullanıcı hatasıdır.
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
61
arkadaslar bu cb ye ne oldu boyle sahibindende en fazla 8 10 tane vardi bugun baktim 80 olmus daha 0 motorlar neden boyle oldu sıkıntılı makinalarmi bu cbler de herkes satiyor.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
arkadaslar bu cb ye ne oldu boyle sahibindende en fazla 8 10 tane vardi bugun baktim 80 olmus daha 0 motorlar neden boyle oldu sıkıntılı makinalarmi bu cbler de herkes satiyor.

Motosiklette sezona inanlar onlar, egede, akdenizde otellerin boşalması gibi düşün :mrgreen:

Honda İzmir Yükseliş Teknik Servisi : ilk gün diskte sürtme vardı, eğrilik olsa gerek. Yeni motorda aksaklıkların normal olduğunu ve zamanla düzelebileceğini.
Dün teslim almaya gittiğimde şikayet olarak yazmış olduğum ön disk fren sürtmesi için yanıt "garanti dışı değişmesi gereken parça" olarak not düşmüşler.
Bunun garantiden değişmesi gerektiğini söylememe rağmen kullanıcı hatası olduğunda ısrarcı oldular. Darbe var mı? Yok. Sadece sürten disk var. Keşke 4000 de gelseydin 7000km artık çok geç dediler. Yani yeni mazeret bu.
Halbuki 4000 bakımını yapan kendileri. Ben de buraya her geldiğimde sadece rutin bakım yapılacaksa, her seferinde 100 TL vermeme gerek olmadığını, bu basit bakımın kullanıcı kılavuzunda da aynen anlatıldığını söyledim.
Bu arıza ise eğer, 4000 bakımda da farketmeleri gerekirdi. Farketmediler. Garanti için istek formu açıldı ancak bir şey çıkmayacak denildi. Her bakımı dışarıdaki fiyata göre fahiş rakamlarla Honda'da yaptırdım ama onlar beni bu durumdayken bile mağdur ettiler. Sizce ne yapabilirim?

İnce bir koruma demiri buldum ve takmak istedim. Forumda okuduğum debriyaj teli kesilmesi gibi sorunlar yaşamamak için Honda Servise taktırdım. Ama ne oldu? Debriyaj teli son anda kesilmekten kurtuldu.
Dikili'ye gittiğimde farkettim, direksiyon ile şase arasına sıkışan tel hortumunun yarısı kesilmiş. Neyse ki tel sağlam. Debriyaj telini plastik kelepçelerle tutturdum.
Ve en önemlisi takılan koruma demirinin U şeklindeki bir sıkıştırma parçasının uzun uçları yüzünden ön amortisör esnedikçe ön çamurluk çizilmiş.
İşçilikte son nokta. 1-) Debriyaj teli hortumu kısmen yırtılmış. 2-) Çamurluk çizilmiş. Bunları gösterdiğimde ise, debriyaj telinde kullanımı engelleyen bir sıkıntı olmadığından bir şey yapılmayacağı söylendi.
Çamurlukta ise bizlik bir durum yok denildi. Bilseydim kendim takardım hiç değilse kontrol ederdim. Honda'ya güvendiğim için çamurluğu keser mi, teli yırtar mı diye kontrol etmedim.
Aslında orada bana teslim eden elemana da sormuştum, bak bu çubuklar çizmez değil mi diye. Çizmez onlar çok uzak demişti. Şimdi de "Bizlik bir durum yok" diyorlar.

Bu anlattıklarım belgelerle sabit. Sizce ne yapmalıyım?

Bence, belgeler ile birlikte Honda Türkiyeye mail atın, ve telefon ile ulaşabildiğiniz yere kadar ulaşmayı deneyin. Yurtdışı Hondalara mail atacağınızı söyleyin ve atın da! Yurtdışı duruma mutlaka müdahale ediyor.

Ben Honda Türkiye nin bile etkili olacağını düşünüyorum. Honda getiren bi firma değiller Honda nın bizzat fabrikası!

Başınıza gelenlerin sebebi %100 haksız olan İzmir Yükseliş' in baştan savma tutumlarıysa tamamen kendi çıkarları içindir. Honda dan sizi soğutan, merdiven altı usta mantığından kopamamış işletmelerin,

Honda Bayii veya Servisi olma yetkilerini yurtdışında olsa ellerinden alırlar. Hondayı karalayıp yerin dibine sokan, müşteri memnuniyetinin ne demek olduğundan haberdar olmayan biri,

dünyanın en güvenilir markalarından birine lanet okutuyorsa size, bunun tek sorumlusu da bizzat muattap olduğunuz kişi ve işletmedir.Bir yandan da elinizdeki belgeleri toparlayıp Tüketici Haklarına danışabilirsiniz.

Bu yol ile, saçma sapan iş yapmaya çalışan işletmele karşı kesin sonuç alabilirsiniz. Sert bir dille bağırıp çağırsanız, şimdiye düzeltilmişti belkide herşey, bu mantalitedeki kişiler bu tür diller kullanıyorlar :pr:

CB çin malı olduğu için garanti konusunda da çin malı gibi muamele yapıyolar olsa gerek, mesela çinlilerin hiç bi parçası garantiye girmez, herşey kullanıcı hatasıdır.

Abi öylede olay dünya çapında kurumsal bir markanın içine düşürüldüğü hal, benim SONY lerimin hepsi çinli, daha 3 hafta önce "tozdan dolayı fandan ses gelmeye başladı dedim",

* fan sistemi komple japon panasonic soğutma sistemiyle değiştirilmiş, 95 derece sıcaklıkta çalışıyordu 40-45 lerde çalışır oldu, ses hiç yok,
* blu ray sürücüsünde sorun varmış mış komple değiştirmişler, hiç cd, dvd, blu-ray takmadım ki bu işlem için ayrıca teşekkür ederim dedim.
* komple bakımdan geçmiş, heryeri temizlenmiş, kabuktaki çizikler yüzünden alt kapak değişmiş, sol hoparlörden son seste cızırtı geliyormuşmuş ( ben hep ekstra ses sistemine bağlıyordum )... ...

şimdi ben bunlardan şikayet bile etmedim, hatta farkında bile değildim. Servis bir gün şikayet sebebi olabilecek herşeyi saptayıp, layığıyla yapmış. Fanı açıp hava tutup verse geri eywallah sağolun deyip çıkardım !

Burda fark şu, ürünü Türkiye ye getirip dağıtanda kendisi, servisini yapan da. Kötü izlenim bırakmamak müşteri memnuniyetini dorukta tutmak için elinden geleni yapıyor.

Servisi başkasına verse bu ilgi olmazdı, işin kötüsü aynen Honda gibi saçma sapan şikayetlerden haberleri bile olmazdı. Yani tüm suç %100 İzmir Honda Yükseliş te!
_______________________________________________________________________________________________________________________________
Ben şu durumuda anlamıyorum : Garanti kapsamında olan bir ürünün bakımı ( zincir yağlaması, işlemci soğutma jelleri...), temizliği ( laptop anakart temizliği, hava filitresi temizliği...),

eklenen parçaları ( laptop tozlanmış fan peteklerinin değişimi, yağ tıpası contası ), işçiliği... ... ... her üründe tozlansa bile ( PARÇA DAHİL ) garanti tarafından karşılanır.

Ben bugüne kadar otomobil ve motosiklet harici hiçbir ürün için ödeme yapmadım. Biz birde bunlara tonla para veriyoruz ve sonuca bak :pr:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst