Redline hakkında bir soru...

Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
318
Selam arkadaşlar geçen hafta aldığım motorumda şöyle birşey dikkatimi çekti.Hız göstergem max. 140km yi, devir göstergem de max.14 bini gösteriyor.Hız göstergesi 100 km de redline a girerken devir göstergesi 10binde giriyor.Şincik şöyle oluyor 5. viteste giderken devirim 7bin civarında iken hız 100-110 lara çıkıyor ve redline a geliyor.Ancak motorun devrinin redline a girmesine 3 bin devir daha var.Motor devrinin redlinea girmeden hızın redline a girmesi normal mi sizce ? Bu adara motorum mondial 150 mr.Çinliler üretirken hesap kitap yapmışlardır elbet ama sallamasyon bir değer vermişte olabilirler mi ? Yoksa bu redline olayı tüm araçlar için bu şekildemi geçerli?Eski motorum cbf 150 idi devir göstergesi olmadığı için dikkat etmemiştim.Cevaplar için şimdiden teşekkürler...Saygılar.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
1. redline senin hayatının, 2. redline motorun hayatının tehlikede olduğunu gösterir.
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
Hız göstergesinde redline mı olur :silent: nasıl bir şey o yaa :mrgreen:
Redline devir saatinde olur, hız göstergende ki ise güvenlikle alakalı yavaş git diyor işte :mrgreen:
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
eski kasa cbr 125 lerin ibreleri 200 idi. Hangisi 200 gitmiş? Veya biçok 100 cc cub ların 160 ibresi var. Hangisı 160 gitmiş? Senin motorunun 140 ibresi var. Gerisini sen getir.
140 ibre olupta 140 ı deviren bi tek benim motor var galiba? :thumleft:
 
Katılım
22 Tem 2012
Mesajlar
105
Bu tarz çin üretimli motosikletlerin hız göstergeleri 10- 15 km/s abartabiliyor. Max süratin ise 90 ile 100 arasıdır diye tahmin ediyorum. Çinliyi çok fazla zorlamayacaksın. Tıkır tıkır gideceksin keyifli keyifli :) Motosikleti neden redline sokma gereği duyuyorlar bunu da anlamıyorum :)
 
Katılım
3 Kas 2010
Mesajlar
28
Çinliyi fazla redline a sokarsan teklemeye başlıyor ztn :p En güzeli redline a girmeden ve 80-90 km hızı geçmeden kullanmak..Böylece az yakan ve sağlam kalan bir çinli motorun olmuş oluyor :)
 
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
318
1. redline senin hayatının, 2. redline motorun hayatının tehlikede olduğunu gösterir.

Motorun malzeme bakımından dayanımıyla alakası olabilir diye düşünmüştüm ama dediğiniz mantıklı teşekkürler :D

Bu tarz çin üretimli motosikletlerin hız göstergeleri 10- 15 km/s abartabiliyor. Max süratin ise 90 ile 100 arasıdır diye tahmin ediyorum. Çinliyi çok fazla zorlamayacaksın. Tıkır tıkır gideceksin keyifli keyifli :) Motosikleti neden redline sokma gereği duyuyorlar bunu da anlamıyorum :)

Yanlış anlamışsınız benim redline a sokma gibi bir merağım yok sadece orda bir mantık hatasımı var acep diye sormuştum :D

Çinliyi fazla redline a sokarsan teklemeye başlıyor ztn :p En güzeli redline a girmeden ve 80-90 km hızı geçmeden kullanmak..Böylece az yakan ve sağlam kalan bir çinli motorun olmuş oluyor :)

Kesinlikle katılıyorum :D

Hız göstergesinde redline mı olur :silent: nasıl bir şey o yaa :mrgreen:
Redline devir saatinde olur, hız göstergende ki ise güvenlikle alakalı yavaş git diyor işte :mrgreen:

Çinlinin avantajı işte hız göstergesine redline koyarak rakiplerine fark attığını düşünüyor heralde :p
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
Bir çok racede bile devir göstergesi 13000. Senin motora nasıl 14000 koymuşlar şaştım. Ayrıca motorun 110 da redline ye girdiğini nerden anlıyorsun. Limitör yok sanırım onda. 110 da 10000 devir yapmasıda anormal. 9000 lede kalması lazım o hızda bence. Sapmada olabilir. Benim motorda max 12000 devir. max kadranda gördüğüm hız 165km/h da devir saati 11000 de idi. Benimkindede sapma olabilir. Hatta bi ara devir saatinin ibresi güneşten yukarı kıvrılmıştı. Motor bitarafını yırtarken devir saati 6000 i gösteryordu.

---------- Post added at 22:45 ---------- Previous post was at 22:43 ----------

Bir çok racede bile devir göstergesi 13000. Senin motora nasıl 14000 koymuşlar şaştım. Ayrıca motorun 110 da redline ye girdiğini nerden anlıyorsun. Limitör yok sanırım onda. 110 da 10000 devir yapmasıda anormal. 9000 lede kalması lazım o hızda bence. Sapmada olabilir. Benim motorda max 12000 devir. max kadranda gördüğüm hız 165km/h da devir saati 11000 de idi. Benimkindede sapma olabilir. Hatta bi ara devir saatinin ibresi güneşten yukarı kıvrılmıştı. Motor bitarafını yırtarken devir saati 6000 i gösteryordu.
v03081215c001.jpg

By casus16 at 2012-08-03
 
Katılım
22 Tem 2012
Mesajlar
105
Redline işaretlerini ya da renklerinin olduğu yerler her motosiklet için risktir bana göre. Motosikletin dayanabileceği güç ve hıza göre dizayn edilmiştir o göstergeler. Kırkta yılda bir top speed amaçlı düzgün güzel bir yolda redline denersin ama sürekli devir saatini sona vurdurmak iyi değildir diye tahmin ediyorum. Özellikle ve özellikle belirtiyorum çinli motosikletleri redline mümkünse hiç sokmayın.
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
Bir çok racede bile devir göstergesi 13000. Senin motora nasıl 14000 koymuşlar şaştım. Ayrıca motorun 110 da redline ye girdiğini nerden anlıyorsun. Limitör yok sanırım onda. 110 da 10000 devir yapmasıda anormal. 9000 lede kalması lazım o hızda bence. Sapmada olabilir. Benim motorda max 12000 devir. max kadranda gördüğüm hız 165km/h da devir saati 11000 de idi. Benimkindede sapma olabilir. Hatta bi ara devir saatinin ibresi güneşten yukarı kıvrılmıştı. Motor bitarafını yırtarken devir saati 6000 i gösteryordu.

---------- Post added at 22:45 ---------- Previous post was at 22:43 ----------


http://img846.imageshack.us/img846/6411/v03081215c001.jpg
By casus16 at 2012-08-03
v03081215c001.jpg

By casus16 at 2012-08-03

---------- Post added at 22:54 ---------- Previous post was at 22:47 ----------

Redline işaretlerini ya da renklerinin olduğu yerler her motosiklet için risktir bana göre. Motosikletin dayanabileceği güç ve hıza göre dizayn edilmiştir o göstergeler. Kırkta yılda bir top speed amaçlı düzgün güzel bir yolda redline denersin ama sürekli devir saatini sona vurdurmak iyi değildir diye tahmin ediyorum. Özellikle ve özellikle belirtiyorum çinli motosikletleri redline mümkünse hiç sokmayın.
Çinli ile geneli uzun yol olmak üzere 17000 km yaptım. Sürekli artçım eşim idi. Ve yola çıktığımda 110 da max kalırdı hızım ama hep dip gaz giderdim. Ne şişerdi ne çatlardı. Nası motormuş bu demeyin obir 2007 model mondial 100 cup tı. Satarkende gücü ve hızıda yerindeydi. Yani çinlide bakınca redlinede kullanılır.
 
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
318
179392_2.jpg


Devir max.12bin miş yanlış yazmışım :).Evet kesici yok sanırım varsada takla olmuş çünkü ben 135 civarını gördüm beylikdüzü yokuşunda.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Hız göstergesindeki kırmızı alanlar motorun o hızdan fazlası için ideal olmadığını, yakıt tüketiminin artacağını gösterir, hatta bazı küçük cc motorlarda 40-60 arası yeşil oluyor orası o motorun en verimli çalıştığı hızlar oluyor. Devir saati biliniyor zaten.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Ben bi hafta çinli scooterı aşırı sıkıştırarak kullandım.
300 gr yağ eksiltmiş.
Yağ değişiminden sonra ise sıkıştırmadım limitinde kullandım.
Sonraki yağ değişiminde sadece 50 gr eksiltimiş.
23,200 kmde motorum.
O yüzden denildiği gibi redline kullanmamak hem motora hem de sizin cebinize fayda sağlar..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst