Kuba Kuba STR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Cross'ta arka frenin disk olması saçma, topraklı yolda arka teker çok kısa sürede tozla toprakla kaplanıyor, disk olunca o da kısa sürede pert olacak. Aslında ön fren bile kampana olmalı ama motorlara hidrolik kampana fren koyacak bi delikanlı yok çinde. Telli kampana yeterince tutmuyor.

Senin delikanlı düşüncelerin biraz saçma olmuş yanlız. Ön frene kampana felan... Ha desen ki arka diski veya ön diski kampana gibi kapatacak bir sistem yapabilecek delikanlı yok, onu anlarım. Ama disk frenler arazi motorları için de kullanılıyorsa -özellikle önde- eh yani, vardır bir hikmeti diyorum. Kampana ön frenlerin şiştiği zaman ne yapacaksın en azından?
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Arkadaşlar dün yolda kalır gibi oldu. Yine benzin bitti. Dalmışım, km leri kontrol etmedim tabi :) Burada muhabbeti geçtiği için yazayım dedim. Mandalı hemen reservden full'e aldım benzin bitince, yani kalan ~1 litrelik benzini de kullanmak için. Ve aklıma geldi, hemen benzin kapağını açtım, marşa bastım direk çalıştı. Geçen seferki gibi nazlanmadı veya birkaç 10 metre sonra stop etmedi. Bence yedeği kullanmak için şöyle bir depoyu havalandırmak gerekiyor gibi gibi...sanırım.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Arkadaşlar dün yolda kalır gibi oldu. Yine benzin bitti. Dalmışım, km leri kontrol etmedim tabi :) Burada muhabbeti geçtiği için yazayım dedim. Mandalı hemen reservden full'e aldım benzin bitince, yani kalan ~1 litrelik benzini de kullanmak için. Ve aklıma geldi, hemen benzin kapağını açtım, marşa bastım direk çalıştı. Geçen seferki gibi nazlanmadı veya birkaç 10 metre sonra stop etmedi. Bence yedeği kullanmak için şöyle bir depoyu havalandırmak gerekiyor gibi gibi...sanırım.

demekki bizim teori işe yarıyor :)
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
O zaman benzin bitene yani rezerve geçene kadar depo kapağını hiç açmadığımız için olabilir mi?

Yani rezerve geçene kadar sürekli emiş yapıp depodaki havayı sömürüyor ve benzin kesildiği an musluğu rezerve aldığımızda doğal olarak aşağı akması zorlanıyor yada uzun sürüyor.

O zaman depo kapağına bir modifikasyon şart :)

Mesela bu ;

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-icin-depo-kapak-hortumu-zeta-41529642/detay/
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
O zaman benzin bitene yani rezerve geçene kadar depo kapağını hiç açmadığımız için olabilir mi?

Yani rezerve geçene kadar sürekli emiş yapıp depodaki havayı sömürüyor ve benzin kesildiği an musluğu rezerve aldığımızda doğal olarak aşağı akması zorlanıyor yada uzun sürüyor.

O zaman depo kapağına bir modifikasyon şart :)

Mesela bu ;

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-icin-depo-kapak-hortumu-zeta-41529642/detay/

Evet yedeğe geçene kadar depoyu hiç açmıyorum ancak öyle birşey yapmak da gereksiz :) Çünkü benim depo şu şekilde ;

$(KGrHqV,!ncF!LJQIKviBQIr9woK6w~~60_12.JPG


Yani havalandırması için hortum var. Zaten bu havalandırma hortumu veya benzeri birşey olmasa, yedeğe geçmeye kalmadan da çekiş iptal olur. Deponun içindeki benzin azalınca eğer havalandırma hiç yoksa büyük ihtimalle karbüratörün çekişi durur. Sorun şu ki bendeki bu hortum bile reserve geçirdiğimizde başlangıç için deponun yeterli hava almasına yetmiyor gibi görünüyor. Senin paylaştığın alet de çok farklı olmayacak tahminimce. Yine kapağı açmamız gerekecek diye düşünüyorum. Ama o parçalardan bende almayı düşünüyorum, güzel duruyorlar çünkü :) Bir de kapağı açarken hortul dolanıyor, dönüyor felan, saçma sapan işler :)

Gerçi benim önceki motorda da aynı bu şekilde hortum vardı ve birkaç kez reserve düştüğüm olmuştu. Hiç böyle bir sorun yaşamamıştım. O yüzden çalışmama sorununun hala deponun yeterli hava almamasından kaynaklandığını sanmıyorum. Yani önceki motorumda niye olmuyordu ozaman...??
 
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
112
bende de aynı durum olmuştu benzin mi bitti la diye depoyu açmıştım sonra yedeğe aldım sorunsuz çalıştı devam ettim demekki o sayede depoya hava sokmuş oldum:)
 
Katılım
4 Kas 2007
Mesajlar
6
arkadaşlar str250 küba adanadan nasıl motor parça varmı sorun çıkarırmı bana yardımcı olun lütfen bilir kişler yardım edebilirmi
 
Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
507
herkese iyi günler... Adım Bahadır Çelebi, Adana'da yaşıyorum. Yaşım 29, Mali Müşavirlik yapıyorum.
Kendimi tanıttıktan sonra gelelim sorulara...
Şu anda CBF 150 kullanıyorum. İlk motorum. 6000 km yol yaptım. STR 250 almayı düşünüyorum.
Ruhsatta motosiklet 2 kişilik olarak mı görünüyor?
Artçı alarak kullanan var mı? Artçının rahatlık durumu nedir?
Seleyi sünger ile besleyerek oturum rahatlığı ne kadar sağlanır?
Fotolardan gördüğüm kadarıyla arka çanta takmak yerine sırt çantası tercih ediliyor genelde, sebebi nedir?
Motor koruma demiri takılıyor mu, yan yatmalarda motora zarar vermemek için?
Ben CBF 150 ile 200 km'yi 22-23 TL gibi bir tutara gidebiliyorum şehir içi. Bu motosiklette yakıt durumu nedir, 200 km kaç TL'ye mal olur?

Cevaplayabilirseniz çok sevinirim.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
herkese iyi günler... Adım Bahadır Çelebi, Adana'da yaşıyorum. Yaşım 29, Mali Müşavirlik yapıyorum.
Kendimi tanıttıktan sonra gelelim sorulara...
Şu anda CBF 150 kullanıyorum. İlk motorum. 6000 km yol yaptım. STR 250 almayı düşünüyorum.
Ruhsatta motosiklet 2 kişilik olarak mı görünüyor?
Artçı alarak kullanan var mı? Artçının rahatlık durumu nedir?
Seleyi sünger ile besleyerek oturum rahatlığı ne kadar sağlanır?
Fotolardan gördüğüm kadarıyla arka çanta takmak yerine sırt çantası tercih ediliyor genelde, sebebi nedir?
Motor koruma demiri takılıyor mu, yan yatmalarda motora zarar vermemek için?
Ben CBF 150 ile 200 km'yi 22-23 TL gibi bir tutara gidebiliyorum şehir içi. Bu motosiklette yakıt durumu nedir, 200 km kaç TL'ye mal olur?

Cevaplayabilirseniz çok sevinirim.

motosiklet ruhsatında koltuk sayısı 2 yazıyor benim o yüzden aetçı ile binilebilir.sele sert belirli km sonra hem artçıyı hem seni rahatsız eder kalınlaştırmak şart,artçı şu haliyle pek rahat edemez ama arkaya top case takılırsa daha rahat eder.çanta demiri olmadığından çanta takılamıyor,takılır ama özel aparat yaptırmak lazım,genelde tek kullandığımdan bende sırt çantası il kullanıyorum.yakıta gelince cbf'e göre fazla yakıyor.200km yolda ortalama 30 tl yakıt yakar...
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
herkese merhaba. bu benzin varken yolda kalma olayı sıkıcı olmaya başladı. artık motor az benzin varken çalışmıyor. benim düşüncem bu motorların benzin muslukları sıkıntılı, o yüzden sürekli veya bazen çok yoğun akış sağladığından motor ya boğuluyor ya tekliyor, egzozun sık sık patlaması da bundan olabilir. bazen de musluktan akış düştüğü için benzin bitmiş gibi yolda kalıyor. olayın rezervle falan alakası yok diye düşünmeye başladım. Tecrübeli arkadaşlar ne derler bu konuya? bu arada motorla ilgili parça sıkıntısı yaşanıyor arkadaşlar, yeni almak istiyenlere duyurulur!
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
herkese merhaba. bu benzin varken yolda kalma olayı sıkıcı olmaya başladı. artık motor az benzin varken çalışmıyor. benim düşüncem bu motorların benzin muslukları sıkıntılı, o yüzden sürekli veya bazen çok yoğun akış sağladığından motor ya boğuluyor ya tekliyor, egzozun sık sık patlaması da bundan olabilir. bazen de musluktan akış düştüğü için benzin bitmiş gibi yolda kalıyor. olayın rezervle falan alakası yok diye düşünmeye başladım. Tecrübeli arkadaşlar ne derler bu konuya? bu arada motorla ilgili parça sıkıntısı yaşanıyor arkadaşlar, yeni almak istiyenlere duyurulur!

musluk sürekli açık olsa dahi (bu motorlarda benzin pompası olmadığı için olsa bi ihtimal bozuk diyebilirdik) karburatörün boğulma gibi bir olayı olmaması lazım sorun karburatör kaynaklıdır özgür hocam yoksa musluktan değil. Mesela benim motorunda yedek olayı sıkıntılı çok yedeğe alıyorsun kafasına göre 15km kafasına göre 3km götürüyor zart diye yolda kalabiliyorsun...
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
geçen gün serviste musluğu kontrol ettik usta ile,depodaki benzini bidona doldurduk ana depoda iken,sonra bi baktık benzin komple doldu bidona...:santa: eee hani yedek depo diye şaştık kaldık.peki direk hepsini çekiyorsa neden yolda kalıyoruz arkadaş hala çözebilmiş değiliz.bu duruma göre benzin sıfırlanana kadar motosikletin gitmesi lazım :silent:
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
geçen gün serviste musluğu kontrol ettik usta ile,depodaki benzini bidona doldurduk ana depoda iken,sonra bi baktık benzin komple doldu bidona...:santa: eee hani yedek depo diye şaştık kaldık.peki direk hepsini çekiyorsa neden yolda kalıyoruz arkadaş hala çözebilmiş değiliz.bu duruma göre benzin sıfırlanana kadar motosikletin gitmesi lazım :silent:

Musluğun benzin çeken yeri (yani yedek için çeken yeri) deponun tam dibinde en dibinde değildir o yüzden içinde benzin kalıyordur.
Eskiler bilirler eski Puch-Mobylette mottorlarda benzin bitince depoya işerlerdi ve aynen yola devam :) herkez motorun sidikle çalıştığını düşünür lakin işin iç yüzü öyle değil deponun dibinde kalan benzin yukarıya çıktığı için musluktan karburatöre benzin akışı sağlıyorlardı...
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
geçen gün serviste musluğu kontrol ettik usta ile,depodaki benzini bidona doldurduk ana depoda iken,sonra bi baktık benzin komple doldu bidona...:santa: eee hani yedek depo diye şaştık kaldık.peki direk hepsini çekiyorsa neden yolda kalıyoruz arkadaş hala çözebilmiş değiliz.bu duruma göre benzin sıfırlanana kadar motosikletin gitmesi lazım :silent:

Öner bütün depoyu çekiyorsa daha önceki yedek depoya geçmelerde geçde olsa nasıl çalıştı peki?

Bence musluğu yanlış tarafa cevirip denediniz ustayla :)

Yav illa söktüreceksiniz bana şu depoyu musluğu filan :p
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Öner bütün depoyu çekiyorsa daha önceki yedek depoya geçmelerde geçde olsa nasıl çalıştı peki?

Bence musluğu yanlış tarafa cevirip denediniz ustayla :)

Yav illa söktüreceksiniz bana şu depoyu musluğu filan :p

devamlı beni yolda bırakan yani ana depo tarafındaydı musluk,bende şaştım kaldım vallahi :)
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
Musluğun benzin çeken yeri (yani yedek için çeken yeri) deponun tam dibinde en dibinde değildir o yüzden içinde benzin kalıyordur.
Eskiler bilirler eski Puch-Mobylette mottorlarda benzin bitince depoya işerlerdi ve aynen yola devam :) herkez motorun sidikle çalıştığını düşünür lakin işin iç yüzü öyle değil deponun dibinde kalan benzin yukarıya çıktığı için musluktan karburatöre benzin akışı sağlıyorlardı...

Yunus başkan ne diyosun şimdi, yolda kalınca depoya işeyelim mi işemeyelim mi :p
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Pazar günü yolda kalma pahasına denedim yedek depo işini.

Normal depo bitsin yedek depoya geçip çalışıyo mu çalışmıyo mu diye test etmek için benzin almadım ve şile yolunda yolda kaldım.

Çünkü benzin bitti ve yedeğe aldığımda çalışmadı, çünkü depoda hiç benzin kalmamıştı :mrgreen:

Daha önce burada konuştuğumuz yedek depo asıl depo musluk yönünü yanlış belirlediğim için ben asıl depoda sanarken musluk yedekteymiş ve sonuna kadar bitti benzin :)

Neyse sonra Erhanın motordan 250 gram kadar öektik ekledik çalıştı hemen.

Benzinciye kadar giderken musluğu tekrar asıl sandığım depoya aldım yine bitti, hiç durmadan yedeğe çevirdim tekrar çalıştı.

Şimdi ben benim musluğun yedek ve asıl depo yönünü biliyorum ama bu herkes için geçerli değil.

Çünkü musluk depoya direk montajlı tiplerden değil, depodan gelen iki hortum var bunları depo söküm takımında yerini değiştirdiyseniz musluğunda yönü değişir haliyle.

Bu konuyu fotoğraflayıp hangi hortumun hangi yönde olması gerektiğini tespitleyeceğim.

Fakat benzin bitip tekrar benzin verildiğinde çalışmama gibi bir şey yok bende.

Bu tür çalışmama olayını yaşayanlar şunu denesin ;

yolda giderken hatta yokuş aşşağı tatlı tatlı inerken musluğu kapatın (ortaya alın) benzin bitsin motor sirkelemeye başlasın.

Sonrada tekrar açın musluğu kendiliğinden çaışmaya devam edecektir (debriyaja basmayın ama).

Çalışmazsa arıza yada sorun arayın, bizlede paylaşın ki fikir alışverişi yapak
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst