Hyosung S&T Kanuni Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

Katılım
20 May 2006
Mesajlar
154
Merhabalar.
Artık sıfırı yok galiba yada satılmıyor pek...
Sahibinden de enjeksiyonlusu yok ıkıncı el.
Sıfırına sitede XJ6 fiyatına yakın fiyat istemeside bir neden olabilir...:)
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Geçen yola çıktım. önce bi sorun yoktu. sonra motorun çekişi birden düştü. hızlanma azaldı... gaz yemez, devir artmaz oldu... noluyor derken derken... tam arka frenin basılı kaldığını farktettim, kenara çekecektim ki, blofff diye bir ses ve arka tekerden sağa doğru yoğun bir duman...

arka fren hortumu, sürekli fren yüzünden ısınan hidrolik yağı tarafından eritilmişti.. hidrolik yağı ise buhar halinde dışarı dağıldı....

Zaten kenara çekme modundaydım. Durumu gören trafik ahalisi durup geçmemi kolaylaştırdı.

Fren nasıl basılı kaldı bilmiyorum. ancak ben kenara çektiğimde fren kolu rahat hareket ediyordu. tahminimce, hidrolik dolumu sırasında içeri kaçan bir pislik yolu tıkamış ve freni bıraktığımda kaliper basıncının düşmesini ve kaliperin bırakmasını önlemiştir diye düşünüyorum.

Arka fren zaten iptal olmuştu. fren hortumu eriyip kopunca, arka fren de bırakmıştı.

Lakin fren koluna basınca arkadan floş diye bi tutam hidrolik fışkırtmasın diye fren kolunu takım çantasındaki bi kablo ile bağlayıp yoluma devam ettim.

-------------------------------

Eve geldiğimde, arka fren tesisatını komple söktüm.

Fren kaliperinde çarpılma veya şekil değiştirme yok. Ancak fren diski çok dengesiz bir biçimde aşınmış ve yüzeyi bozulmuş.

Kaliper'i temizleyip piston contalarını yenileyeceğim. yeni fren hortumu da alınca, kaliper eski haline gelmiş olacak...

Garantiye almak için arka fren pompasını da komple söküp inceleyeceğim...
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
66
Geçen yola çıktım. önce bi sorun yoktu. sonra motorun çekişi birden düştü. hızlanma azaldı... gaz yemez, devir artmaz oldu... noluyor derken derken... tam arka frenin basılı kaldığını farktettim, kenara çekecektim ki, blofff diye bir ses ve arka tekerden sağa doğru yoğun bir duman...

arka fren hortumu, sürekli fren yüzünden ısınan hidrolik yağı tarafından eritilmişti.. hidrolik yağı ise buhar halinde dışarı dağıldı....

Zaten kenara çekme modundaydım. Durumu gören trafik ahalisi durup geçmemi kolaylaştırdı.

Fren nasıl basılı kaldı bilmiyorum. ancak ben kenara çektiğimde fren kolu rahat hareket ediyordu. tahminimce, hidrolik dolumu sırasında içeri kaçan bir pislik yolu tıkamış ve freni bıraktığımda kaliper basıncının düşmesini ve kaliperin bırakmasını önlemiştir diye düşünüyorum.

Arka fren zaten iptal olmuştu. fren hortumu eriyip kopunca, arka fren de bırakmıştı.

Lakin fren koluna basınca arkadan floş diye bi tutam hidrolik fışkırtmasın diye fren kolunu takım çantasındaki bi kablo ile bağlayıp yoluma devam ettim.

-------------------------------

Eve geldiğimde, arka fren tesisatını komple söktüm.

Fren kaliperinde çarpılma veya şekil değiştirme yok. Ancak fren diski çok dengesiz bir biçimde aşınmış ve yüzeyi bozulmuş.

Kaliper'i temizleyip piston contalarını yenileyeceğim. yeni fren hortumu da alınca, kaliper eski haline gelmiş olacak...

Garantiye almak için arka fren pompasını da komple söküp inceleyeceğim...

Geçmiş olsun.ben o durumdan hep korkmuşumdur, dolayısiyle arada hep arka fireni yukarı kaldırırım nolur nolmaz diye.
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
66
Geçen yola çıktım. önce bi sorun yoktu. sonra motorun çekişi birden düştü. hızlanma azaldı... gaz yemez, devir artmaz oldu... noluyor derken derken... tam arka frenin basılı kaldığını farktettim, kenara çekecektim ki, blofff diye bir ses ve arka tekerden sağa doğru yoğun bir duman...

arka fren hortumu, sürekli fren yüzünden ısınan hidrolik yağı tarafından eritilmişti.. hidrolik yağı ise buhar halinde dışarı dağıldı....

Zaten kenara çekme modundaydım. Durumu gören trafik ahalisi durup geçmemi kolaylaştırdı.

Fren nasıl basılı kaldı bilmiyorum. ancak ben kenara çektiğimde fren kolu rahat hareket ediyordu. tahminimce, hidrolik dolumu sırasında içeri kaçan bir pislik yolu tıkamış ve freni bıraktığımda kaliper basıncının düşmesini ve kaliperin bırakmasını önlemiştir diye düşünüyorum.

Arka fren zaten iptal olmuştu. fren hortumu eriyip kopunca, arka fren de bırakmıştı.

Lakin fren koluna basınca arkadan floş diye bi tutam hidrolik fışkırtmasın diye fren kolunu takım çantasındaki bi kablo ile bağlayıp yoluma devam ettim.

-------------------------------

Eve geldiğimde, arka fren tesisatını komple söktüm.

Fren kaliperinde çarpılma veya şekil değiştirme yok. Ancak fren diski çok dengesiz bir biçimde aşınmış ve yüzeyi bozulmuş.

Kaliper'i temizleyip piston contalarını yenileyeceğim. yeni fren hortumu da alınca, kaliper eski haline gelmiş olacak...

Garantiye almak için arka fren pompasını da komple söküp inceleyeceğim...
Aynı durum dün benimde başıma geldi..Edirnekapı civarından geliyordum fenada trafik vardı.Topkapı PO dan benzin almıştım.
Sonra motor baktım 1. viteste kalkmıyor.Benzin yeni aldığım için acaba benzinde bişemi var diye biraz gazladım değişen bişe yok.
Kenara çektim baktım arka balatadan hafif hafif duman çıkıyor,kaliper kitlemiş geride bırakmıyor.600f kullanan 2 arkadaş durup yardım ettiler Allah razı olsun.
Neyse rakor vidasını söküp kaliperi gevşettik,rakor vidasını boşta bırakıp devm ettim.
Daha sonra tamir için motorcuya gittim mecidiyeköyde biyere,servis,birazda yoğundular ama yüzüme bakmadılar pek:)
Sonra bol bol bu motorların parçalarını satan biyere gittim.Eleman bakıp arka firen merkezinin değişmesi gerektiğini söyledi (+ işçilik 200 tl-büyük ihtimal üründe yan sanayiydi)
Arka firen pompası hidroliği pompalamıyormuş,bana biraz mantıksız geldi açıkçası,pompa neden çalışmasın ki,içinde pompalayacağı sıvı vs. kalmamış olabilir,hidrolikte boşalmış olabilir.Belkide doğrudur.
O yüzden yaptırmadan siz arkadaşlarıma danışmak istedim.Arka firen merkezinin herhangi bi yerinde deformasyon yok.Ama pedala basınca kaliper sıkışmıyor.Durum bu arkadaşlar ne yapmalıyım?
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Aynı durum dün benimde başıma geldi..Edirnekapı civarından geliyordum fenada trafik vardı.Topkapı PO dan benzin almıştım.
Sonra motor baktım 1. viteste kalkmıyor.Benzin yeni aldığım için acaba benzinde bişemi var diye biraz gazladım değişen bişe yok.
Kenara çektim baktım arka balatadan hafif hafif duman çıkıyor,kaliper kitlemiş geride bırakmıyor.600f kullanan 2 arkadaş durup yardım ettiler Allah razı olsun.
Neyse rakor vidasını söküp kaliperi gevşettik,rakor vidasını boşta bırakıp devm ettim.
Daha sonra tamir için motorcuya gittim mecidiyeköyde biyere,servis,birazda yoğundular ama yüzüme bakmadılar pek:)
Sonra bol bol bu motorların parçalarını satan biyere gittim.Eleman bakıp arka firen merkezinin değişmesi gerektiğini söyledi (+ işçilik 200 tl-büyük ihtimal üründe yan sanayiydi)
Arka firen pompası hidroliği pompalamıyormuş,bana biraz mantıksız geldi açıkçası,pompa neden çalışmasın ki,içinde pompalayacağı sıvı vs. kalmamış olabilir,hidrolikte boşalmış olabilir.Belkide doğrudur.
O yüzden yaptırmadan siz arkadaşlarıma danışmak istedim.Arka firen merkezinin herhangi bi yerinde deformasyon yok.Ama pedala basınca kaliper sıkışmıyor.Durum bu arkadaşlar ne yapmalıyım?

Arka fren hortumunu kaliper'den ayır.

çıkacak yağ hiç bir yere bulaşmayacak şekilde açığa tut. Fren pedalına bastığında hortumdan dışarı hidrolik atıyorsa, pedal da rahatça geri bırakıyorsa sorun yoktur.

Ancak arka kaliper'deki piston contalarında bir sorun olma ihtimali var.
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
66
Baktım dediğin gibi.pompa hidrolik pompalamıyor.pompayı değişmem yetecek galiba.baktım fiyatı 90 tl..Ama işte kaliperin vidalarını nekadar sıkarsam sıkayım kaliperde boşluklar kalıyor,sanki boşta sallanır gibi.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Baktım dediğin gibi.pompa hidrolik pompalamıyor.pompayı değişmem yetecek galiba.baktım fiyatı 90 tl..Ama işte kaliperin vidalarını nekadar sıkarsam sıkayım kaliperde boşluklar kalıyor,sanki boşta sallanır gibi.

kaliper lakır lukur oynamaz. ama yine de hafif bir esnek durabilir. o normaldir. bazı kaliperlerin diskin iki tarafında pistonu olur. onlar sabittir ve az da olsa esnemezler. ama hyosunglarda diskin tek tarafında piston var. kaliper diski tek taraftan sıkarken diğer tarafa doğru sıkışıarak diskin iki yanını sıkıyor. dolayısı ile bir esnekliği olması gerek... ama başta dediğim gibi. lakır lukur bir boşluk değil. hafif bir esneklik.
 
Katılım
31 May 2011
Mesajlar
9
slm
hyosung 650 comet 2007 karburatörlü volant ve sargı lazım varmıdır yada temin edermisiniz.05369625803
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
kanuni sağlıyor mudur bilemedim.

hyosungsource.com ve koreanbikeparts.com var. daha bir çok sitede bulabilirsin yurt dışından.
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
slm
hyosung 650 comet 2007 karburatörlü volant ve sargı lazım varmıdır yada temin edermisiniz.05369625803

koreden getirityoruız istersen ara beni yardımcı olayım kaya 05322124353

Baktım dediğin gibi.pompa hidrolik pompalamıyor.pompayı değişmem yetecek galiba.baktım fiyatı 90 tl..Ama işte kaliperin vidalarını nekadar sıkarsam sıkayım kaliperde boşluklar kalıyor,sanki boşta sallanır gibi.
istanbuldaysan ara GARAJA gelebilirsen yardımcı olurum arka fren merkezi var elimde
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
66
650 cometlerin gidon kalınlığını bilen varmı?
değişik renkte bi gidon bakıyorum ama varmı önerisi olan?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

2 gündür şu fren pompası olayıyla uğraşıyodum bugün bi gerizekalı kaynakçı yüzünden bütün emeğim heba oldu.
gittim eli yüzü bizimkine benzer bi pompa aldım,rakor vida ve 2 bağlantı vida yerlerinide tornacıda uygun hale getirdim,pompanın ucundaki vida uzun olduğundan uymadı tabi,neyse onu kesip yerine orjinalini kaynak ettirmeye götürdüm,herşey mükemmel yani,bizim kaynakçı pompanın içinide kaynatınca pompadan da olduk emekten de.Ama ben bunu yapıcam arkadaş inat ettim :)
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
66
650 cometlerin gidon kalınlığını bilen varmı?
değişik renkte bi gidon bakıyorum ama varmı önerisi olan?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

2 gündür şu fren pompası olayıyla uğraşıyodum bugün bi gerizekalı kaynakçı yüzünden bütün emeğim heba oldu.
gittim eli yüzü bizimkine benzer bi pompa aldım,rakor vida ve 2 bağlantı vida yerlerinide tornacıda uygun hale getirdim,pompanın ucundaki vida uzun olduğundan uymadı tabi,neyse onu kesip yerine orjinalini kaynak ettirmeye götürdüm,herşey mükemmel yani,bizim kaynakçı pompanın içinide kaynatınca pompadan da olduk emekten de.Ama ben bunu yapıcam arkadaş inat ettim :)
ve yaptım,sirkeci taraş sağolsun,pompa + bir çift karbon ayna 60 tl ye aldım ve monte ettim,eskisinden daha sağlam oldu.Arka fren merkezi konusunda da usta oldum hani,sıkıntısı olana yardımcı olabilirim :)
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
66
sarı zincirden taktırdım arkadaşlar,böyle bir performans artışı yok,süper bişey.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst