Anladim.
Tamami digital olmuş olsaydi yardim edebilirdim.
Smd diyorlar o entegreye.
Bi bilen çıkar muhakkak.
Ben yanlış yazmışım şimdi farkettim. Kilometre sayacı dijital, hız devir ve hararet analog. SMD değil o zaman![]()
Hayir aksine SMD olma ihtimali daha yüksek
Sen yinede arıza yapan entegreye bi bak. Onlar manuel ve elektironik olarak ikiye ayrilirlar.
Eğer senin ki elektronikse üzerinde bi kod olmasi lazim. Türkiyenin T'si ile başlayan bi kod.
Eğer o kodu bulabilirsen yenisiyle değiştirmek hem daha mantikli hemde daha basit.
Ama muhtemelen senin ki elektronik SMD'dir.
Ama manuel ise bişey diyememale:
Hiç bişi anlamadımÜzerinde bi entegre var entegrede de hiç bişey yazmıyor
![]()
Tesadüfün böylesi
Konunun aynısını açmak için girmiştim foruma.
Ne yazsam diye düşünüyordum.
İyi oldu uğraşmama gerek kalmadı
Bu arada benim göstergenin tamamı analog
Senin göstergenin nesi var?
Abi devir saati çalışmıyor. Bir ara gidonu döndürünce kendine geliyordu ama şimdi tık yok.
Kilometre saati de hızımın 1/3 ünü falan gösteriyor :cherry:
Tahmini 100le falan gidiyorum ama göstergedeki değer 30 40 civarında gösteriyor.
Dün Kadıköy'de baymoto'ya gittim. Elektrik tesisatında ufak tefek bir kaç problem daha vardı.
Onları halleti ama göstergeyi yapamam dedi. Elektrikle alakası yok gösterge arızalı. Gösterge tamircisine git diyor.
Fakat bence fazla anlamadığı için bukaşmak istemedi. Bana hala sorun elektrikle alakalı gibi geliyor.
Dün keşke GKN motor gitseydim. Gelmedi aklımar:
Gidonu çevirdiğinde sol tarafta görünen kablolardan biri ya da bir kaçı hasar görmüş. Bende de benzer bir sorun oldu ama benimki normalde çalışıp nadiren gidiyordu. Bir parça kablo, 2 noktaya lehim ve bir parça izole bantla sorunu çözdüm![]()
O kablolara girmek yemiyor işte :cherry:
Sonrasında topralayamazsam diye tırsıyorum...
Kilometre saati için var mı bir önerin ?
İçi falanda baya pis duruyor hem bi temizlik yapılsa iyi olur.al kurutma makinasını, bas içine sıcak havayı. kuruyunca düzelir dostum.
kolay gelsin.