Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 May 2010
Mesajlar
175
olabilir dediğim oluyordu da zaten. sabahları ilk çalıştırmada beyaz duman atıyordu. yağ çubuğunu kontrol ettiğimizde de alttaki çizginin de dibinde görünüyordu. bu ne zaman oldu; son yağı koyduktan 1.500 km sonra falan sanırım. yani daha yağ değişim vakti gelmeden.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bizim CB' de, yağ seviyesi çubuğun dibindeydi. KM 7500 civarıydı.

Bu durumda 1-2 sayfa önce paylaşılan fazla yağdan kaynaklanan sorunlardan dolayı, yağın benzine karışması, keçelerden sızması, hava filitresine oraya buraya sızmış olması v.s olabilirmi acaba ? 7500 km az değil 250 ml fazla yağ ile kullanmak için bence.

Sizden de çalıştırdığınızda egzoz dan duman geliyor mu acaba ?

arkadaşlar bizim motor yağ yakmış olabilir yada böyleydi demeyin, net bi bilgi varsa söyleyin bizde bunu bilmiş olalım! Olabilir, yakmış galiba, dibindeydi vs. vs. anlaşılmıyor bişey....

ferdinandd evet adam kıvırmalardaydı, telefonu kapatıp açtıktan sonra 200 ml yağ fazla bi fark değil bunu motor kendisi atar dedi, dedim eğer bununla ilgili sıkıntı yaşarsam sizin söylediğiniz şeyleri baz alırım,

telefondaki konuşmaları kaydediyorum yani sizden bu söz çıktıysa sorumlusu yine sizsiniz, ama sonuçta yine 800 ml koymanız gerekiyor dedi...

Servislerin 1 litre dediğinide kabul etmedi onlara bilgiyi verdik ve kullanım klavuzlarında var dedi... servis olarak cevap verdiğini zannetmiyorum, en azından detaylı anlatımlarında servis havası yoktu:)

ama Honda olarak ta bu yamukluğu pekhala yapmış olabilir, motorda en ufak bi sorun çıksın, zaten bunu yüzlerine vururum orda bi sıkıntı yok :cat:

ama bu durumlar sakat yani motoru getirtmişler daha ne kadar yağ koncak bilmiyorlar...

Biz sağlıklı yağ değişimi yapmak istiyosak ortak nokta 800 ml koyup kontrol etmek... bu arada bakımdan sonra benim yağ seviyemde senin gibiydi yukarıda...

Evet 800 ml konulabilir, birçok yerde +-50ml gibi ibarelere rastladım!

Hadi biz erken müdahale edicez duruma inşallah kuratarıcaz bu Honda' yı karaliycak durumu kendi gayretimizle :pr: 8-10.000 de olupta iş işten geçmiş olanlar ne yapacak :pl: Benimde başıma en ufak sorun gelsin bu yüzden

bende bu işin peşini 10 senede sürsün bırakmam. Bi fotoğraf makinesi için 3 yıl bunu yapıp bütün davaları kazanmış kişiyim :pl: Demekki emin bile değillerki mail atamıyorlar yazılı belge direkt ispata girer çünki :pr:

Biz senin dediğin gibi yapalım kendimiz ama bu durumu da Japonya ya, Avrupa ya yazalım bir yolunu bulup biraz daha sakin kafayla güzelce toparlayıp konuyu :jocolor:

Olabilir dediğim, oluyordu zaten. Sabahları ilk çalıştırmada beyaz duman atıyordu. Yağ çubuğunu kontrol ettiğimizde de alttaki çizginin de dibinde görünüyordu. bu ne zaman oldu; son yağı koyduktan 1.500 km sonra falan sanırım. yani daha yağ değişim vakti gelmeden.

Al işte ya, abi ben mi çok psikopatım, takıntılıyım da herşeyi tek noktada birleştirip ona yoruyorum :/
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
abi bu durumlar bence servislerin fazla yağ koymasından sebep oluyor,ben hemen yarın yağı değiştiriyorum kendim,sadece 4.000 kmde bakıma giderim artık servise ve motorda garantilik durum olursa...

bunlarda akıl mantık yok ciddiyim adama diyorum ki müşterilerin istek görüşlerini araştıryomusunuz motor getirirken evet diyo,bi heyet japonyaya gitcek bunun için:queen:arkadaş türkiyede diyorum kim ne ister bundan önce titremeyen motor getirdiniz şimdi tam aksi yönde bi motor bunu düşünmediniz mi?cavap yok...motor getirmiş ama motora ne kadar yağ koncak bundan haberleri yok sonra milletin motoru pert oluyo neden standart bakım yaptırdıkları için...
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Ya şuan motosiklet değiştirecek olsam, yine ilk tercihim Honda modeli biliyorsun, he aynı motosikleti ali&veli marka da yapsa alırdım o ayrı :)

Şimdi aldım diyelim, yok abi servise götür kronik bi sorun çıkar garanti dışı kalmasın elinde patlar diyecekler :) haklı olarak.

Bende, gerekirse elimde patlasın, servise götürürsem kronik sorunu yoksa da perte çıkarmanın yollarını biliyorlar nasılsa, elinden geleni yaparlar, korkuyorum mu diyeyim. Çok ayıp ya yemin ederim rezillik :) :) :) Ne desek boş :) :) :)

Bana göre bu Honda nın suçu %100 kesinlikle, tartışmasız. Başka hiç kimsenin en ufak bir suçu yok.

Tek şekilde bu hata affedilir bence, Honda hepimizi arayıp çok büyük, çok ciddi bir yanlışlık yapıldı, motorlarınız pert olup trafikte can kaybı yaşanmadan getirin, koşulsuz "0" km değişimlerini yapalım diyecek ki anca öyle. Yoksa ... neyse :)

Şehir efsanesi gibi gezinen bilgilerden gönülden katıldığım tek bir madde vardı, bir kez daha ispatlanmış oldu :

" Yetkili Servis Bişey Bilmez, Ustayı Görmezsin Bile, Ucuza Gelsin Diye Eli Anahtar Tutan Ufacık Çıraklar Çalıştırırlar, Bu Yüzden Seni Servise Almazlar, İşin Aslını Görüp Öğrenme Diye!!! Sen Kendine İyi Bir Usta Bul " sözü yine kanıtlandı :/
 
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
175
hayır hava filtremiz temizdi, yani yağ yoktu sadece tozluydu. üst kapaktan falan yağ sızdırırdı benim bildiğim öyle bi durum olsaydı...
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Benim motosikletim yağ eksiltiyor diyen CBF 150 sahibi abilerimiz bile binlerce km yapıyorlar ama 200-300 gr ekledik devam ettik, falan gibi konuşuyorlar.

7500 km deki bir motosikletin çubuğun dibine inecek kadar yağ eksiltmesi nekadar mantıklı ki. Hiçte anlamam teknik işlerden :/

Üst kapaktan yağ sızdırmadan yağ yakamazmı ki benzine bi şekilde karışıp, bu tür sorunlardan dolayı ???

Serviste alt tahliye kapağı açık kalıp yağın çoğunu kirli yağ kabına akıtmıştır, " ahanda ne oluyor" deyip kapatıp, ambalajda kalanı koyup, bu idare eder deyip vermiştir. Şu saatten sonra herşey beklerim
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
ferdinandd,abicim bu işe erken uyandığımız iyi oldu.indim motora yağına baktım fazla çubuğun üzerinde ilk konduğu gibi şuan 1000 kmye yakıın oldu yağ değişeli ama hala aynı yani daha motor zarar görmemiş ve sabha duman atma çalışmama gibi sorun da yok tek marşta sorunsuz çalışıyor...

motora biraz koruyucu cila sürdüm biraz sohpet ettik:)dedim seni hondanın ellerine bırakmıcam merak etme özenle bakıcam sana dedim:)yarın ilk iş yağını değiştircem...

biraz daha zamanım olsa motoru en ince yerine kadar cilalıcam o zman daha güzel fotoğraflar olcak:)








bunlarda yağ fotoğraflrı zaten fazla olduğu için önemsemedençektim arkayı odaklamışım:)



 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Şu güzelliğe kıyılır mı be abi :)

Yağ o baklava dilimli alanın en üst çizgisinde olmalı değil mi maksimum ? Otomobildeki gibi yani ?
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Şu güzelliğe kıyılır mı be abi :)

Yağ o baklava dilimli alanın en üst çizgisinde olmalı değil mi maksimum ? Otomobildeki gibi yani ?

evet çok güzel valla:)maşşallah:)

aynen o üst çizgide tam kapasite yağ vardemek ama yağ onunda üzerinde geçen sayfadaki yağ çubuğu var kırmızı ile belirtilmiş orda,fazla yani...
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
evet çok güzel valla:)maşşallah:)

aynen o üst çizgide tam kapasite yağ var demek ama yağ onunda üzerinde, geçen sayfadaki yağ çubuğu var kırmızı ile belirtilmiş orda, fazla yani...

maşşallah 41 kere :), bende cevap gelene kadar kurcaladım kılavuzu, sf 34 :)

hayır hava filtremiz temizdi, yani yağ yoktu sadece tozluydu. üst kapaktan falan yağ sızdırırdı benim bildiğim öyle bi durum olsaydı...

Şimdi kılavuzda şöyle bir 1. derecede riskli uyarı var. sf:77 / Tahliye civatası üzerindeki sızdırmazlık contasının iyi durumda olup olmadığını kontrol edin ve civatayı takın. Her yağ değişiminde gerekirse sızdırmazlık contasını değiştirin!

Motor yağı tahliye civatası torku 30 N.m ( benimkini el ile sıktılar, iman gücü yani :/ bu şekilde bloğu çatlatan bile var :/ )

Bu durumda sizin sızdırmazlık contası iş görmüyor ve kaçırıyor olupta farketmediyseniz, sf:34 teki 1. derece uyarı olan : Motoru yetersiz yağ ile çalıştırmak motora ciddi hasar verebilir! durumunun kurbanı da olabilirsiniz.

He bu sizin suçunuz mu, tabiki HAYIR o contayı her seferinde kontrol edip gerekirse HER SEFERİNDE değiştirecek olan ve 30 N.m güç uygulayarak ( ne az ne çok tam 30 N.m :jocolor: ) civatayı takacak olan servis tir !!!
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Fazla yağ koyunca yağ yakan motor ilk defa görüyorum :mrgreen:

Blok çatlamaları doğru tapayı fazla sıkmamak gerekiyor :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Fazla yağ koyunca yağ yakan motor ilk defa görüyorum :mrgreen:

Blok çatlamaları doğru tapayı fazla sıkmamak gerekiyor :)

Contadan damla damla sızıp, farkedilmeden eksildiyse demek isedim Viper :mrgreen: yağsız kaldı diye bu sorun olduysa demek istedim, adamı kendinden şüphe ettirtme yahu :mrgreen:

250 ml fazla koy yağı 7-8000 km sonra aynı örneği 2. defa da görmüş olacaksın büyük ihtimal. Güzelim MX' ime nasıl kıydım kendi ellerimle diyeceksin :mrgreen:

Biz bile bile keni ellerimizle de kıymadık ki :salut: İşi espiriye vurmadan olmuyor, durum çok vahim aslında :) Milletin alın teri, biçoğumuzun ilk göz ağrısı :)
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Contadan damla damla sızıp, farkedilmeden eksildiyse demek isedim Viper :mrgreen: yağsız kaldı diye bu sorun olduysa demek istedim, adamı kendinden şüphe ettirtme yahu :mrgreen:

250 ml fazla koy yağı 7-8000 km sonra aynı örneği 2. defa da görmüş olacaksın büyük ihtimal. Güzelim MX' ime nasıl kıydım kendi ellerimle diyeceksin :mrgreen:

Biz bile bile keni ellerimizle de kıymadık ki :salut: İşi espiriye vurmadan olmuyor, durum çok vahim aslında :) Milletin alın teri, biçoğumuzun ilk göz ağrısı :)

Orda haklısın tabi :)

Kitapçığa bu kadar çok güvenmeyin bence :)
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Kitapçığa mı güvenmeyelim?
Servise güvenmeyelim, kitapçığa güvenmeyelim de kime güvenelim?

Kitapçık, üretici tarafından hazırlanmış, bir ürünün en sorunsuz şekilde en uzun süre kullanılabilmesi için müşteriyi bilgilendiren ve yönlendiren kılavuzdur.
Servisler ise anlaşılıyor ki ne yapsam da motor sorun çıkartsa ve devamlı servise gelse zihniyetiyle çalışıyor.

Kitapçığa da güvenmeyeceksek kime güveneceğiz arkadaş?
 
Katılım
6 Haz 2012
Mesajlar
10
Arkadaşlar öncelikle merhaba,

bende bir ay kadar önce aldım motorumu. Tecrübesiz bir kullanıcı olduğumu belirtmek isterim.
Motorum henüz 280 km'de.

Yıllık iznim dolayısı ile 9-10 gün kadar motorum otoparkta yatmaktaydı. Ancak bugün işe gitmek için çalıştırmak istediğimde
çok fazla sıkıntı yaşadım. 15-20 dk kadar uğraşmış olmama, jikle ile jiklesiz yaptığım tüm denemelere rağmen
motor rölantide çalışıyor ancak gaz vermek istediğimde istop ediyordu. (İstop ettikten sonra çalıştıramadığım birçok denememde oldu)
Bir kereye mahsus olarak gazı az az açarak motorun devrini yükseltebildim ancak 1. vitese geçirip kalkmak istediğimde motor yine istop etti.

Sonunda zamanım olmadığından pes ettim ve işe otobüs ile gitmek zorunda kaldım.

Tüm bunları deneyimsizliğime bağlıyorum, yaşadığım sorun ve çözümü ile ilgili beni bilgilendirebilirseniz sevinirim.
Motoruda en kısa zamanda bir servise götürmeyi planlıyorum.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşlar öncelikle merhaba,

bende bir ay kadar önce aldım motorumu. Tecrübesiz bir kullanıcı olduğumu belirtmek isterim.
Motorum henüz 280 km'de.

Yıllık iznim dolayısı ile 9-10 gün kadar motorum otoparkta yatmaktaydı. Ancak bugün işe gitmek için çalıştırmak istediğimde
çok fazla sıkıntı yaşadım. 15-20 dk kadar uğraşmış olmama, jikle ile jiklesiz yaptığım tüm denemelere rağmen
motor rölantide çalışıyor ancak gaz vermek istediğimde istop ediyordu. (İstop ettikten sonra çalıştıramadığım birçok denememde oldu)
Bir kereye mahsus olarak gazı az az açarak motorun devrini yükseltebildim ancak 1. vitese geçirip kalkmak istediğimde motor yine istop etti.

Sonunda zamanım olmadığından pes ettim ve işe otobüs ile gitmek zorunda kaldım.

Tüm bunları deneyimsizliğime bağlıyorum, yaşadığım sorun ve çözümü ile ilgili beni bilgilendirebilirseniz sevinirim.
Motoruda en kısa zamanda bir servise götürmeyi planlıyorum.

Motorum henüz 280 km'de :

-Bu durum başlarda birçoğumuzda yaşandı, normal bir durum 500 km lerden sonra yok denecek kadar azalıyor, 1000 sonra benim başıma hiç gelmedi.
( bazı arkadaşlarımız rolanti ayarını arttırmış ve en başta çözmüşler. Ben okuduğumda bu çözümü zaten yaşamıyordum artık bu sorunu :) )

Motor rölantide çalışıyor ancak gaz vermek istediğimde stop ediyordu :

- Motor çalıştıktan hemen sonra hızlı rölanti devrini korumak için jigle kolunu devreye sokun,
- Motor çalıştıktan yaklaşık 15 saniye sonra jigle kolunu Tamamen KAPALI konuma getirin.
- Gazı birden değil, milim milim açarak bikaçkez devirlendirerek motorun ısınmasını sağlayın birdaha stop etmeyecektir.

Stop ettikten sonra çalıştıramadığım birçok denememde oldu :

- Marş motorunu bir denemede 5 saniyeden fazla zorlamayın,
- Çalışmadı ise marş düğmesine tekrar basmadan önce yaklaşık 10 saniye bekleyin,

1. vitese geçirip kalkmak istediğimde motor yine istop etti :

- Şanzıman boşta iken yan ayakta ise motosikletiniz 1. vitese aldığınız anda stop eder, yan ayağın kapalı olduğuna dikkat edin.

Motor bir şekilde boğulmuş olabilirmi bilemiyorum, bu durumda da:

- Jigle tamamen KAPALI, gaz sonuna kadar açık olarak marşa basın, motor çalıştığı anda gazı hemen bırakın.

"Eğerki rolanti ayarını siz de arttırmak isterseniz kullanım kılavuzu sf:83 te ki şemada görünen vidayı A/yönünde çeyrek dönüş kadar çevirerek bir deneyin ( saat yönünün tersi )"

Bence servislik bir durum yok :) İlk 300-400 km kendiniz hazırlanırken, motorunuzu çalıştırıp 3-5 dk rolantide çalışmasına izin verin yeterli olacaktır :) Bi süre sonra her seferinde tek marşta çalışır hale geliyor rahat olun.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Çok güzel Sahin, güle güle kullan, denemek nasip olmasın güvenliğini :)

Güvenlikten ödün vermeden yaptılarsa o sunroof u süper bişey :)

Bikaçgün önce bi arkadaşla makara yapmıştık bu durumu, hadi klimalı yapmadınız bari sunrooflu kask yapın diye :) :) :)

Bi süre kullanıp bizimle de paylaşırsan tecrubelerini süper olur, rüzgar sesi, vizörde buğu oluyormu tüm girişleri kapatınca, rahat oturuyormu yanaklara ve kafaya, çene bağlantısı nasıl, sunroof kapalıyken su geçiriyor mu... bu tür konularda nasıl acaba.

İlk bakışta çok güzel duruyor, hiç lafım yok valla :) tekrar tekrar güle güle kullan :)
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Çok güzel Sahin, güle güle kullan, denemek nasip olmasın güvenliğini :)

Güvenlikten ödün vermeden yaptılarsa o sunroof u süper bişey :)

Bikaçgün önce bi arkadaşla makara yapmıştık bu durumu, hadi klimalı yapmadınız bari sunrooflu kask yapın diye :) :) :)

Bi süre kullanıp bizimle de paylaşırsan tecrubelerini süper olur, rüzgar sesi, vizörde buğu oluyormu tüm girişleri kapatınca, rahat oturuyormu yanaklara ve kafaya, çene bağlantısı nasıl, sunroof kapalıyken su geçiriyor mu... bu tür konularda nasıl acaba.

İlk bakışta çok güzel duruyor, hiç lafım yok valla :) tekrar tekrar güle güle kullan :)

Bugün öğlen aldım henüz kullanmadım. Kendi vizörü anti fog özelliği yok. Fakat anti fog için nolanlarda olduğu gibi vizör içine takılan ayrı bir pinlock var.
Sunroof kapalı iken su alırmı diye benimde aklıma geldi, satıcıya sordum kesinlikle öyle bir şey olmaz dedi.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bencede almaz zaten bu kalitede bi ürün de insan ilk onu düşünüyor :)

Pinlockların tek merak ettiğim yanı, hani vizöre tuttururken ki klipsleri vizöre nasıl bağlanıyor. yapıştırılıyor mu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst