Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
İkiside aynı servis

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------





Bedeninin ne olduğuna buradan bakabilisin. Bu tür bilgiler hemen hemen tüm motosiklet ürünü satan sitelerde var

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------



Bence yanlış bilgi veriyorsun. Bildiğim kadarı ile hiç bir 125 cc motora 1 lt yağ konmuyor. Genelde hepsine 800ml konuyor.

Ayrıca dün ben servisteyken bir usta CBF 150 bakımı yapıyordu ve yağ değişimi yapıyordu. Yanlış anlamadıysam CBF 150 ye 800 ml yağ koydu

Dikkatli bakarsanız OIL 1.0L yazıyor. Cbf zaten yağ yakan bi motor 800 ml kim koyduysa ona yatak sarmasın dikkatli sürsün :)

Vay be altın elbiseli adam bile (Barkın Bayoğlu) yanlış biliyormuş cbf e ne kadar yağ konulacağını :)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=C3u0-SlGkFA#t=1369s

b_17080323.jpg
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Kasım dediğin sallamayan öle geleni geceni bilgisayara giren bi eleman bi ustaları var acıklama yapan oda kendilerini yanlış cıkarmayacak acıklamalar yapıyor daima onun için servise güvenmiyorum. Sen yağı değiştirtmek için ne kadar ücret ödedin? Cok almamışlardır inşallah. Değiştirdikten sonraki farkları kendiniz de görmüşsünüz zaten fark oluyor yani benim değiştirtme sebebim 15-50 koyup faturayı 10-40 kesmeleriydi biraz da. Motorda birşey olsa biz 10-40 koyduk fatura öle deyip üste cıkarlardı hak idda edemeyebilirdim ama şimdi birşey olsa onların yanlışıda acıkca ortada olduğundan döneklik yapamazlar. Bu würt yağda da cekişteyken değilde boşta giderken bi şırıltı var cekişteykende biraz ses geliyor normalmi değilmi anlamadım.


Bu yağ olayıyla alakalıda bende bir mail atayım ne kadar ses o kadar çabuk geri dönüş sağlar sanırım.

Banada Hondadan henüz dçnüş oladı ona rağmen servise gittim yağı değişttirdim ve ayrıca parada vermedim
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Şahin senin durum yanlış yağ koyup sanki doğruymuş gibi işlemeleri kayıtlara.

Bizde de öyle aslında da, ver abi bukadar ısrar ediyorsan alayım 250 ml içinden diyecekler umursamadan, iyice dellenicez orda :queen:

7/24 çalışıor normalde Honda Aktif Yardım hala niye dönmedilerse :jocolor:
 
Katılım
21 May 2012
Mesajlar
114
arkadaslr bir sey daha diyecem kafalar iice karisacak. simdi motorun ilk yagi servistemi konuluyor. tasima esnasinda karterden yag akmasin diye falan olabilir mi acaba. eger oyleyse tum servisler 1 ltre yag koydu. yag cubugundan bakinca neden iki cizginin uzerinde diyordum ben. herkesin rodaj donemi fazla yag ile ve problemli bir sekilde tamamlanmis olmuyor mu? boyle ciddi bir hata olamaz herhalde. yagi yeni degistiren arkadaslar 1 lt ve 750 ml koyanlar bi bakarlarasa iki cizginin arasinda mi yag die yag cubuguna. tekrar tekrar olcmeye gerek yok. kontrol ediverin yag cubugundan biraz rahatlarin yureklerimiz.
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Şahin senin durum yanlış yağ koyup sanki doğruymuş gibi işlemeleri kayıtlara.

Bizde de öyle aslında da, ver abi bukadar ısrar ediyorsan alayım 250 ml içinden diyecekler umursamadan, iyice dellenicez orda :queen:

7/24 çalışıor normalde Honda Aktif Yardım hala niye dönmedilerse :jocolor:

Yanlış yağ koyduk demiyorlarki. Halen 15-50 de ısrarlılar. Bizim 10-40 ısrarırın psikolojik olduğunu söyledi usta.
 
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
49
ARKADASLAR BU YAG KONUSU BITMEZ :) BENCE :) SONUNDA ILK UZUN SAYLR BNM ICIN YOLUMA CIKIORUM SALI SABAH AYVALIK A GIDIYORUM EN MANTIKLI OLARAK YENIKAPIDAN BANDIRMAYA GECICEM BANDIRMADAN ORTALAMA 3 SAAT SANIRM CANANKKALE YADA MARMARA UZERINDE YORMIYIM BOSUNA MOTORU DEDIM SONUCTA 125 LIK HAVA SOGUTMALI SUNU ATLATALIM BELKI DONUSTE MARAMARA UZERINDE GELRIIM.. :) seyahatı resmedıcem ınsallah sızınle paylasma amaclı. :) yol ıcın tavsıyesı olan dusuncesı olan arkdaslar war mı?=??
 
Katılım
21 May 2012
Mesajlar
114
az once su maılı hondaya gondermeye kalktım ama illa servis sececen deyince gonderemedim. dırek hondaya gonderebilecegimiz bir mail adresi yok mu acaba. aynen sunu gonderecem yada baska bir arkadas gonderebilirse sevinirim. zaten problem serv'sler adamlar serv's secmek zorunlu diyor

ilginiz için şimdiden teşekkürler umarım en kısa sürede dönersiniz. daha önce arkadaşlarında mesaj attıgı üzere bilgi alma istegim ilk yağ değişimi konusunda. bize vermiş olduğunuz el kitabında 0.757 litre civarı yag konulacağından bahsediliyor fakat bircok servisin hem bir litre yağ koyduğu hemde insanlari bilgisizlikle sucladıgı gibi durumlarla karsılasan arkadaslarımız olmustur. bir ikinci konu ilk yağ eger servislerde bir litre olarak konulduysa bircok arkadas hatalı rodaj yapmıs olmuyor mu bu durumda ne yapmamız gerekli. eger 1 litre dogru bir miktarsa bize hatalı bir el kitapcıgımı vermis oluyor honda gibi bir firma. servis personeline gerekli egitim ve davranıs teknikleriyle ilgili seminerler veriyor musunuz. egr en kısa zamanda geri donus yaparsanız bende tum arkadasları dogru bir sekşlde aydınlatmıs olacagım.
 
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
49
ARKADASLAR BU YAG KONUSU BITMEZ BENCE SONUNDA ILK UZUN SAYLR BNM ICIN YOLUMA CIKIORUM SALI SABAH AYVALIK A GIDIYORUM EN MANTIKLI OLARAK YENIKAPIDAN BANDIRMAYA GECICEM BANDIRMADAN ORTALAMA 3 SAAT SANIRM CANANKKALE YADA MARMARA UZERINDE YORMIYIM BOSUNA MOTORU DEDIM SONUCTA 125 LIK HAVA SOGUTMALI SUNU ATLATALIM BELKI DONUSTE MARAMARA UZERINDE GELRIIM.. seyahatı resmedıcem ınsallah sızınle paylasma amaclı. yol ıcın tavsıyesı olan dusuncesı olan arkdaslar war mı?=??
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
az once su maılı hondaya gondermeye kalktım ama illa servis sececen deyince gonderemedim. dırek hondaya gonderebilecegimiz bir mail adresi yok mu acaba. aynen sunu gonderecem yada baska bir arkadas gonderebilirse sevinirim. zaten problem serv'sler adamlar serv's secmek zorunlu diyor

ilginiz için şimdiden teşekkürler umarım en kısa sürede dönersiniz. daha önce arkadaşlarında mesaj attıgı üzere bilgi alma istegim ilk yağ değişimi konusunda. bize vermiş olduğunuz el kitabında 0.757 litre civarı yag konulacağından bahsediliyor fakat bircok servisin hem bir litre yağ koyduğu hemde insanlari bilgisizlikle sucladıgı gibi durumlarla karsılasan arkadaslarımız olmustur. bir ikinci konu ilk yağ eger servislerde bir litre olarak konulduysa bircok arkadas hatalı rodaj yapmıs olmuyor mu bu durumda ne yapmamız gerekli. eger 1 litre dogru bir miktarsa bize hatalı bir el kitapcıgımı vermis oluyor honda gibi bir firma. servis personeline gerekli egitim ve davranıs teknikleriyle ilgili seminerler veriyor musunuz. egr en kısa zamanda geri donus yaparsanız bende tum arkadasları dogru bir sekşlde aydınlatmıs olacagım.

Bende sevis seç deyince çok sinirlenmiştim, derdimiz zaten servislerin bilgisizliği.

Telefon ile arayıp 7/24 çalışıyorlar / Honda Aktif Yardım Merkezi : 0212 234 66 32 , kelimesi kelimesine mesajını ilet bence, not alıp kendileri iletiyorlar!
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Bence orada seçtiğiniz servis o anda yaptığınız öneri, şikayet veya talebin hangi servisle ilgili olduğunu belirtmeniz içindir. Honda.com.tr sitesindeki iletişim formu bence direkt olarak honda firmasına iletiliyor. Sonuçta bir firma bu gibi altın değerindeki müşteri geri dönüşlerini servislere yönlendirip heba etmez. Önce kendi değerlendirir, gerekirse servisin de kulağını çeker, gereken önlemi alır.
Ancak tabi memlekette her kulvarda çıkar ilişkisi gözetildiğinden, honda firması, malını satan bayi ve servislere belki de ikazda bulunmayacak, biz yine sorunlu servislerle kafayı yiyeceğiz.
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
448
KUllanım klavuzunun yanlıs olması dşük bir ihtml isim olrk farklı fakat içinde resmler v.b bizim motor bişeye daha dkkat ettim kullanım klavuzunda stop düğmeside var ama aslında yok bu yağ olayını biz çözemeyiz en iyisi hondaya atılan msjların cvbnı bklemek en dogrusu öyle olucak..
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
Hakikaten de servislere güvenmemek gerekiyormuş.Sen kalk yağı fazla fazla koy bu adamlar bilmiyorlarmı fazla yağın ne gibi sonuçlar doğuracağını.Hava filtresine - yakıta yağ karışacak sonra al eline motoru...
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
evet arkadaşlar az önce honda türkiyeden aradılar rahat 1 saat konuştuk:)ilk önce titreşim konusunda mail atmıştım sonra yağ konusunu ikisi içinde konuşmuş olduk...

yağ konusunda dedim böyle böyle servisler motorlarımıza 1 litre yağ koyuyor ama kitapcıkta 800 ml yazıyor doğrusu nedir ne yapmamamı gerekir dedim oda teknik servise sormak için kapattı 5 dakka sonra tekrar aradı ve evet kitapcık doğru 800 ml konması gerekiyor dedi,ama dedim servisler 1 litre koydu ne olucak;dediği şu motordaki toplam yağ kapasitesi 1 litre standart yağ değişiminde 800 ml konması gerekiyor ama servis yağı boşaltırken iyi süzüldüğünü düşündüyse 1 litrede konabilir sorun olmaz dedi dediğine görede fazla yağ olduğunda motor bu yağı kendisi zaten atarmış,teknik olarak motora bu olayın hiçbir sıkıntısı yok dedi inş öyledir dedim bende:)

sonuç olarak servislere bilgi gönderceklermiş zaten bilgileri var dedi ama bilgileri olsa bunu yapmazlardı ve 1 litre demezlerdi,arkadaşlar şöyle bi durumda var kendiniz yağınızı değiştirdiğinizde yağ iyice boşalmış olabilir yani 800 ml koyarsınız ama bi miktar daha yağ gerekir bu yüzden yağ değişiminde iyice yağı boşalttıktan sonra 800 ml koyalım ardından yağ çubuğu ile ölçüm yapıp eksik varsa ekleme yapmak gerekir yani olay yağ çubuğunu kontrolde bitiyor ve bence servislerde de usta 1 litre yağ koyduysa illa kontrol etmiştir aşırı fazla görünse idi illaki müdahele ederdi,ama yinede servislere güvenmemek gerek anlattığım şekilde yağ değişimini yapmalıyız:cat:

titreşim konusunda baya konuştuk,japonyaya kadar mail atmışlar geri dönüşlerden dolayı dedim cbf gibi bi motordan sonra bunu getirdiniz tip çok güzel sürüş karakteri vs ama titreşim rahatsız ediyor cbfe göre insanlar cbfi baz alıyorlar dedim,oda bu motor yurt dışında yıllardır yüksek rakamlarda satılan bi motor 125cc motor bloğundan bahsediyorum yani teknik anlamda yapılcak bi durum yok cbfte balansör var krank miline ters titreşim yapan alet bizde de olsa cb tadından yenmezdi:)

son olarak cbfin satışı yavaşlatılmış satıştan kalkmamış seneye commuter sınıfında yeni motorlar geliyormuş bakalım artık güzel modeller gelicekmi o zmana kadar cb125 devam:)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
evet arkadaşlar az önce honda türkiyeden aradılar,

___ Evet kitapcık doğru 800 ml konması gerekiyor dedi,

-ama servisler 1 litre koydu ne olucak dedim ?

___ Motordaki toplam yağ kapasitesi 1 litre dedi, standart yağ değişiminde 800 ml konması gerekiyor ama servis yağı boşaltırken iyi süzüldüğünü düşündüyse, 1 litrede konabilir sorun olmaz dedi,
fazla yağ olduğunda motor bu yağı kendisi zaten atarmış, teknik olarak motora bu olayın hiçbir sıkıntısı yok dedi !!!

-inş öyledir dedim bende:)

-sonuç olarak servislere bilgi gönderceklermiş zaten bilgileri var :) dedi,

-ama bilgileri olsa bunu yapmazlardı ve 1 litre demezlerdi,

-arkadaşlar şöyle bi durumda var, kendiniz yağınızı değiştirdiğinizde yağ iyice boşalmış olabilir,

-yani 800 ml koyarsınız ama bi miktar daha yağ gerekir bu yüzden yağ değişiminde iyice yağı boşalttıktan sonra 800 ml koyalım,

-ardından yağ çubuğu ile ölçüm yapıp eksik varsa ekleme yapmak gerekir, yani olay yağ çubuğunu kontrolde bitiyor!!!

-Bence servislerde de usta 1 litre yağ koyduysa illa kontrol etmiştir aşırı fazla görünse idi illaki müdahele ederdi, ama yinede servislere güvenmemek gerek anlattığım şekilde yağ değişimini yapmalıyız :cat:

__ Mücahit birşey diycem alınmaca, gücenmece olmasın, bu adam (sözde güvenilir bilgi sağlayacak kişi) servisi aramış, servis bunu bi güzel yağlamış, ballamış yok efenim şöyledir böyledir, adam bize servis olarak cevap vermiş bi nevi bence ( sinirden gülüyorum :) )

__ Biz ultrasonik kızılötesi bakışla anlarız içerde yağ kalmadığınıda, yaslarız 1 lt' yi bozulursa gelsin paralar, bas bas paraları servise diye mendilleri hazır tutarızda, 1 lt alır normalde de
(1lt kapasitesi olduğu tam olarak neresinde yazıyorsa artık motosikletin, onu da nerden uydurduysa :/ )

Ben şöyle diyeyim, kılavuzda yazan bilgi şu; motor yağını, motor normal çalışma sıcaklığında iken, kullanılmış yağın tam olarak !!! ve hızlı bir şekilde tahliye edilmesi...

- Ben servise gidince 30-40 dk bekletildi, normal çalışma sıcaklığını bırak, kutup soğukluğuna ulaşıyor 30-40 dk da :queen: yani tamamen boşalması diye bişey olsa bile benim içinde 1 paket margarin kalmıştır 200 gr

- Ayrıca zaten tam olarak boşaltmadan yağ koyma diyor kılavuz, sonrasında da bildiğiniz üzere kılavuzda; Karteri, tavsiye edilen seviyede motor yağı ile doldurun; yaklaşık "750 ml" (0.8 US qt)

Şimdi burda açık olmayan ne varmış mış ta, bunun kıvırmasını yapıyorlar anlayamadım!!! Korkmasınlar, tüketici haklarına gidilip şikayet v.s aklımdan bile geçmedi.

Benim tek istediğim hatalıyız kusura bakmayın deyip bir kişi çıksın, bu motosiklet yeni yahu deyip bir okusun da başımıza böyle şeyler gelmesin ilerleyen zamanlarda.

Bize de desin ki arkadaşlar bizim servis manuel imizde 750 ml olarak geçmiştir, ciddi hatalar yaptık, umarım başına bişey gelmemiştir motorunuzun, bu durumun ciddiyetinin farkındayız desin

kabul etsin şunu, biz de kesin bilgi ile öğrenmiş olalım. Ömür boyu 750 ml yağ için servis kovalıycak ta değil kimse, kesin bilgi vermeye mecburlar. Gelgelelim biz onlara öğretiyoruz :pr:

Biz can taşıyoruz, adamlar kıvıra kıvıra, bahaneler bula bula neyden sıyrılmaya çalışıyorsa bi hal oldular :jocolor:

Yağ değişimi sonrası benim kapak kapandı, hadi bakalım güzel keçe patlatmalaaaaar :king: dendi ve uğurlandım, çubuk kontrolü falan olmadı yani, motor da soğuktu zaten önceden de kalmışsa :queen:

Gece telefon ile çektim çubuğu, anlaşılsın diye kesip çizgi attım ( çıplak gözle de gördüğüm için )



:queen::queen::queen:

Yok abi ne derlerse desinler ben normal motor sıcakken, tahliye edicem yağı son damlasına kadar, sonrada 750 ml yağı ellerimle :) koyup, 3-5 dk rolanti çalışması ardından bir çubuk kontrolü sonra aynen devam :)
Bunlar öğrenene kadar yeni modeller çıkacak, daha onların motosikletlerin keçeler falan nasıl patlatılır var, bisürü iş, meşkuller yani :):) bana bi mail atamadıklarına göre :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
33
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cbf 150 deki şehir efsaneleri cb dede hayat buldu demek.800ml yazıyorsa kitapda ona göre hesaplayıp koyucaksınız arkadaşlar,yoksa moorunuz için kötü birşey.Hoş ben hiç 1 litre altı yag alan motor görmedim uymadım.Genelde 1 litre koyarsınız çünkü standarttır.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
arkadaşlar bizim motor yağ yakmış olabilir yada böyleydi demeyin net bi bilgi varsa söyleyin bizde bunu bilmiş olalım,olabilir yakmış galiba dibindeydi vs vs anlaşlmıyor bişey....

ferdinandd evet adam kıvırmalardaydı,200 ml yağ fazla bi fark değil bunu motor kendisi atar telefonu kapatıp açtıktan sonra bunu söyledi dedim eğer bununla ilgili sıkıntı yaşarsam sizin söylediğiniz şeyleri baz alırım telefondaki konuşmaları kaydediyorum yani sizden bu söz çıktıysa sorumlusu yine sizsiniz,ama sonuçta yine 800 ml koymanız gerekiyor dedi...servislerin 1 litre dediğinide kabul etmedi onlara bilgiyi verdik ve kullanım klavuzlarında var dedi...servis olarak cevap verdiğini zannetmiyorum en azından detaylı anlatımlarında servis havası yoktu:)ama honda olarakta bu yamukluğu pekhala yapmış olabilir,motorda en ufak bi sorun çıksın zaten bunu yüzlerine vururum orda bi sıkıntı yok:cat:ama bu durumlar sakat yani motoru getirtmişler daha ne kadar yağ koncak bilmiyorlar...

biz sağlıklı yağ değişim yapmak istiyosak ortak nokta 800 ml koyup kontrol etmek....bu arada bakımdan sonra benim yağ seviyemde senin gibiydi yukarıda...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst