bandit in arka diskkini sökeceğim birazdan

Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
1,076
merhaba arkadaşlar benim haydutun arka fren diskini sökerek tornaya vermeyi kararlaştırdık çünki arka fren hiç yok balata yeni ama tutmuyor diskte çizik ler var derince biraz bizden önceki sahibi biraz bitik balata ile binmiş galiba sağolsun tornacı mehmet arkadaşımız hallederiz dedi ne dersiniz diski tornay vermek hata mı olur yoksa daha önce böyle bir sıkıntı çeken varsa tavsiyelerini dikkate alacağız bizde iyi sonuç verirse bu sayede başka larıda sorun çözümünde bişey öğren miş olr saygılarla kahraman maraş tan mustafa minyas
 

c90

Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
813
parmaktan sonra az sonra aha şimdi
sökcem sök sök söktüm:queen:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Diskteki cizigi ne kadar alacaginiz cok onemli. Baski balatanin kapanma aralagi standarttir. Diskten fazla alir isen frenler maneti yari siktiktan sonra tutmaya baslar ki bu durum tehlike yaratir. Gormeden ve olcemeden bir sey demek cok zor alsinda. Umarim tornacin diskin motor diski oldugunun farkindadir.

Torna islemi sonrasi , yuzeyin temizlenmesi ve parlatilmasi lazim. Torna izi diskte kalir ise, balatan ses yapar.
 
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
1,076
Diskteki cizigi ne kadar alacaginiz cok onemli. Baski balatanin kapanma aralagi standarttir. Diskten fazla alir isen frenler maneti yari siktiktan sonra tutmaya baslar ki bu durum tehlike yaratir. Gormeden ve olcemeden bir sey demek cok zor alsinda. Umarim tornacin diskin motor diski oldugunun farkindadir.

Torna islemi sonrasi , yuzeyin temizlenmesi ve parlatilmasi lazim. Torna izi diskte kalir ise, balatan ses yapar.
tornacımız iyidir sadece ince bir paso alacak üzerinden tornacı da motorcu olunca yani bizden diskin motor diski olduğunu söylemeye gerek görmiüyorum diskteki çizgi den öte derinleşmiş bir durumda
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
Torna izi diskte kalir ise, balatan ses yapar.
benım ön fren diski bu yüzden mi ses yapıyor acaba...
10 km hızın altına düştün mü ciyak ciyak ötüyor abi yaa :pr:
2 defa balatayı cıkartıp üstünü biraz zımpara yaptım...bir müddet ses kesildi...sonrasında gene devam etmeye başladı...
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
arabalarda sökülerek torna yapılan diskler çöpe atılıp yenisi alınmak zorunda kalınıyor..
sebebi ise ne kadar sıfırlarsanız sıfırlayın tekerin üzerindeki eksene tam oturtamazsınız...

tekeri sökün ama diski sakın yerinden sökmeyin..

ustanız diski tekere bağlı halde iken tornalasın..

hatta tornadan hiç sökmeden diskin her iki yüzeyinide tornalasın..

ancak bu şekilde ayar tutturabilirsiniz..
yoksa tutmuyor derken yaptığı sallantıdan kaliperi kıracak duruma getirebilirsiniz mazallah...

dediğim gibi tekeri torna aynasına bir kere bağlıyorsunuz....gerekirse aynayada bir punta bağlanacak..teker rulmanları hem ayna üzerindeki puntaya hemde karşılık puntası arasına alınarak sıkılacak ve diskin iki yüzeyide sökülmeden bu şekilde tornalanacak..

umarım anlatabilmişimdir...tornacıya okutursanız o anlar sanırım..:queen:

kolay gelsin....
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
798
benim ön diskte ses yapıyor. balata değiştirttim ses kesilmedi. şimdi elle az zımpara yaptım
azaldı. biara söküp 100 kum takılı egzantrik zımpara makinasıyla girişecem eminim düzelecek
şimdi ses geliyo diye balatayı değiştiren komşu motor ustasına ne yapayım.

ha bu arada diskin yenisi kaç para bi sormak lazım uğraşmaya değermi
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Arkadaslar diskler 600 ton luk kalip press altinda uretilir. Hata payi mikron seviyesinde bile demek zordur. Sirf ses geliyor diye orjinal diskinizi bozmayin

Balata speri diye bir sey var sikin , balatinizi orjinal degistirin. Disk elinizin uzanacagi en son sey aslinda. Samet arkadas yazmis tornada bir egilik var ise tum hata diske yansir.

Yurt disinda bu tip isleri genelikle tornada yapmiyorlar. Disk sokuluyor, yuzey tesfiye ediliyor ve sonrasida presse giriyor ve laser olcumde balance ayari kontrol ediliyor.

Motorunuzun teker aksamlarinda paradan cok kismayin. Orasi sizi hayata bagliyor , heleki fren hata kaldirmaz.
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
arabalarda sökülerek torna yapılan diskler çöpe atılıp yenisi alınmak zorunda kalınıyor..
sebebi ise ne kadar sıfırlarsanız sıfırlayın tekerin üzerindeki eksene tam oturtamazsınız...

tekeri sökün ama diski sakın yerinden sökmeyin..

ustanız diski tekere bağlı halde iken tornalasın..

hatta tornadan hiç sökmeden diskin her iki yüzeyinide tornalasın..

ancak bu şekilde ayar tutturabilirsiniz..
yoksa tutmuyor derken yaptığı sallantıdan kaliperi kıracak duruma getirebilirsiniz mazallah...

dediğim gibi tekeri torna aynasına bir kere bağlıyorsunuz....gerekirse aynayada bir punta bağlanacak..teker rulmanları hem ayna üzerindeki puntaya hemde karşılık puntası arasına alınarak sıkılacak ve diskin iki yüzeyide sökülmeden bu şekilde tornalanacak..

umarım anlatabilmişimdir...tornacıya okutursanız o anlar sanırım..:queen:

kolay gelsin....


Evet yapılan bir iş 1 defa baglanıp işi bitene kadar kesinlikle cıkartılmaması gerekir. yoksa o parca bir daha asla ayar tutmaz illa bi bozuklugu olur.. + olarak bence o tekeri tornaya baglamak zor gibi.. neyse kolay gelsin ( Makine ögrenciyim.)
 
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
1,076
arabalarda sökülerek torna yapılan diskler çöpe atılıp yenisi alınmak zorunda kalınıyor..
sebebi ise ne kadar sıfırlarsanız sıfırlayın tekerin üzerindeki eksene tam oturtamazsınız...

tekeri sökün ama diski sakın yerinden sökmeyin..

ustanız diski tekere bağlı halde iken tornalasın..

hatta tornadan hiç sökmeden diskin her iki yüzeyinide tornalasın..

ancak bu şekilde ayar tutturabilirsiniz..
yoksa tutmuyor derken yaptığı sallantıdan kaliperi kıracak duruma getirebilirsiniz mazallah...

dediğim gibi tekeri torna aynasına bir kere bağlıyorsunuz....gerekirse aynayada bir punta bağlanacak..teker rulmanları hem ayna üzerindeki puntaya hemde karşılık puntası arasına alınarak sıkılacak ve diskin iki yüzeyide sökülmeden bu şekilde tornalanacak..

umarım anlatabilmişimdir...tornacıya okutursanız o anlar sanırım..:queen:
samet kardeşim tornacımız diski çalıştığı fabrikaya götürerek yapacak yani piyasaya yabtırmıcam diski söktüm arkadaş taşlama yapalım dedi daha düzgün olacağı ve kalınlık kaybı yaşammak için daha akıllıca olacağını düşünüyor bu akşam fabrikaya götüremedik ama yarın akşam halledecek tornacımız iyidir samet kardeşim dediğin gibi arka tekeri komple nasıl bağlardı tornaya ben anlamadım ama olay fabrika da yapılacağından tekeri komple götürme lüksümüz yoktu abi ama yarın gece gelsin de bakalım nasıl olacak dediğin gibi bir dengesizlik yaşayacakmıyız bakalım saygılar samet kardeşim

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------

arkadaşlar benim diski takınca buradan paylaşırım ve benim bir iddiam var biz kahraman maraş olrak şanslıyız pek çok konuda çoğu ilden daha iyi işler yapan ustalarımız var eğer bu disk konusunda sorunsuz bir şeklşde olursa buradan da herkes bilsinki yapılamacak hiç bir şey yoktur ama önemli olan ustadır bakalım bizim usta nasılmış :) ha şunuda balirteyim iyi dediğimiz usta mız 26 yaşında çalıştığı fabrika çelik tencere üreten bir fabrika ve arkadaşımız bu çelik tencere fabrikasının tüm kalıplarını yapan usta pek çok konuda artısı olan biri ben güveniyorum harika olacak
 
Katılım
21 Ağu 2011
Mesajlar
70
aynı sorun benim bandittede vardı. banditi antalyadan alıp mersine gelirken yolda balata bitti arka fren olmadan mersine kendimi zor attım,disk sıcaktan çatlayacak duruma gelmişdi.mersinde geçiçi bir balata çaktırdım.disk zarar görmüşdü antepe gelince arka disk ve balatayı değiştirdim ebc papatya disk ve balata aldım şimdi düşünüyorumda o antalya mersin yolunu arka fren olmadan nasıl geldiğime şaşırıyorum. BANA KALIRSA DİSKİ DEĞİŞTİR.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
aynı sorun benim bandittede vardı. banditi antalyadan alıp mersine gelirken yolda balata bitti arka fren olmadan mersine kendimi zor attım,disk sıcaktan çatlayacak duruma gelmişdi.mersinde geçiçi bir balata çaktırdım.disk zarar görmüşdü antepe gelince arka disk ve balatayı değiştirdim ebc papatya disk ve balata aldım şimdi düşünüyorumda o antalya mersin yolunu arka fren olmadan nasıl geldiğime şaşırıyorum. BANA KALIRSA DİSKİ DEĞİŞTİR.
Zamanında kickdown'larla motoru kompresyona bindirip arka freni hiç kullanmadan gelebilirdiniz. Fren disk'iniz hiç zarar görmezdi. Şimdi kawasaki'si olana ahkam kesmek olmaz ama pro rider'lar da virajlı sürüşlerde arka freni hiç kullanmıyor.
 
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
1,076
aynı sorun benim bandittede vardı. banditi antalyadan alıp mersine gelirken yolda balata bitti arka fren olmadan mersine kendimi zor attım,disk sıcaktan çatlayacak duruma gelmişdi.mersinde geçiçi bir balata çaktırdım.disk zarar görmüşdü antepe gelince arka disk ve balatayı değiştirdim ebc papatya disk ve balata aldım şimdi düşünüyorumda o antalya mersin yolunu arka fren olmadan nasıl geldiğime şaşırıyorum. BANA KALIRSA DİSKİ DEĞİŞTİR.
kenan kardeşşim söktük bakalım diski yarın gece vardiyasında halledeç arkadaşımız yaşayıb tecrübe edecez bakalım inşallah sonuç iyi olur sen yakınsın kennan bize pazar akşamı iftar verilecek sende katılsan nasıl olur istarı ben vereceğim antebten ibrahim abigil de gelecek istersen katıl memnun olurum
 
Katılım
21 Ağu 2011
Mesajlar
70
ibrahim abi teklif etmişdi nöbetim olduğu için gelemiyorum yinede sağolun düşünceniz için. inşallah disk olur.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
tornanın aynası yeterli çapı alamadığı durumlarda aynaya yakın olan bölümdeki kızaklar sökülebilir ve aynanın aldığı çap oldukça büyümüş olur...
hayırlısı olsun...

diskin göbeğe oturduğu noktadan komparatörle tamamen sıfırlamaya çalışsın..
ayrıca taşlama tezgahının manyetik tablası olmaması gereken yeri kendine çekerek ilk başta düzgün yüzey gösterebilir..bırakıldığında tekrar yerine dönerek çarpılabilir...

buna dikkat ederse gerekirse 0,1 lik salınımı bile en azından altına küçük kağıtlar koyarak engellerse olayı halledebilir...

inşallah sorun olmaz...hayırlısıyla düzelir inşallah....
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
çok zorr...

zamanın'da benim er 5'in eski sahibide bitmiş balata ile kullanmış motoru,ön disc kesik kesik kanallar içindeydi balata yüzeye tam basmıyor,fren yapınca ön teker titreme yapıyordu.
dedim kuzene bu olurmu (kendisi ince iş tornacısı ) ayıpsın kuzen dedi :silent:
müsait bir ara götürdüm motoru dedim disc'i tekerden sökmeden yapsan daha iyi olmazmı dedim :silent: gerek yok dedi ,dedim inşallah balans yapmaz yapmaz merak etme dedi

ve sonuç hüsran :pr:
düzeltmeye çalıştığımız disc pert oldu
tamam yüzey temizlendi ama tornaya sıkı sıkıya bağlanmadığı için balans yapmış ve
sonuç yenisi alındı
tavsiye etmem disc üzerinde mm oranlarda çalışma payı var zaten,mevcut payı kurcalayıp başınıza bela olmasın en iyisi yenisini almak bence :cat:
 
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
1,076
çok zorr...

zamanın'da benim er 5'in eski sahibide bitmiş balata ile kullanmış motoru,ön disc kesik kesik kanallar içindeydi balata yüzeye tam basmıyor,fren yapınca ön teker titreme yapıyordu.
dedim kuzene bu olurmu (kendisi ince iş tornacısı ) ayıpsın kuzen dedi :silent:
müsait bir ara götürdüm motoru dedim disc'i tekerden sökmeden yapsan daha iyi olmazmı dedim :silent: gerek yok dedi ,dedim inşallah balans yapmaz yapmaz merak etme dedi

ve sonuç hüsran :pr:
düzeltmeye çalıştığımız disc pert oldu
tamam yüzey temizlendi ama tornaya sıkı sıkıya bağlanmadığı için balans yapmış ve
sonuç yenisi alındı
tavsiye etmem disc üzerinde mm oranlarda çalışma payı var zaten,mevcut payı kurcalayıp başınıza bela olmasın en iyisi yenisini almak bence :cat:
tavsiyen için teşekkür ederim bu akşam disk yapılacak yarın akşam takacağız inşallah hallolur umduğumuz gibi olur inşallah
 
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
1,076


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
arkadaşlar diski arkadaş getirdi kalınlığını kaybetmemek için fazla yuklenmemiş ama görüntü ve duzgunluk olarak şu an temiz görünüyor bide takınca bakacağız hayırlısı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst