performans hava flitresi hava ayarı

Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
sa arkadaşlar mondial 150 rf motoruma geçenlerde hava flitresi taktm tabi kendm taktım .ama bir türlü hava ayarını yapamadım çünki motor dip gaz yaptığımı 55 60 km den sonra itekliyo gaz kesiyo . boğuluyor kısacasıı ne yapmamı önerirsiniz sorunu nasıl halledebilrm hava ayarını tam olarak nasıl yapcam siz bilrsiniz .) birde üst kapaktan giden hortum hava fitresine takılıydı o şuan boşta bi zararı olurmu. saygılar :)
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Önce boşta kalan hortumları tıka sonra hava ayarı yap. Filtreyi 500 km aralıklarla temizle ve yağla yoksa kötü sürprizler seni bekliyo olur :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Eski filtredeki karbüratör hava ayarını bozmadıysan, açık filtre takınca hava ayarını saat yönünde 1/2 - 3/4 tur arasında sıkmalısın. açık filtrede hava çok geliyor o yüzden karbüratöre daha az hava gelmeli. Ama hava ayarını zaten bozduysan vidayı iyice sıkıp 2 tur geri çevir, rölantide stop etmeyeceği bi duruma getir sonra gaz verince yüksek devirde patırdamaması gerekir, bu halde hava ayarı fena değildir denilebilir. Sele altı bagaj sökük halde motorla 10-15 dakka gezip motorun çekişinden iyice memnun kalıncaya kadar rölanti ve hava ayarı vidalarıyla ile oynayabilirsin.
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
kardeş boşta 1 tane boru oluyor orda külbütör yani üst kapaktan giden hortum :) onu napcam bilmyorm diğer bütün yerlri kapadm. :)
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Kör tıpa bulup tıkayabilirsin normalde o açıkken motorun stop etmesi lazım yani en azından benim motor öyle tepki veriyor
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
Eski filtredeki karbüratör hava ayarını bozmadıysan, açık filtre takınca hava ayarını saat yönünde 1/2 - 3/4 tur arasında sıkmalısın. açık filtrede hava çok geliyor o yüzden karbüratöre daha az hava gelmeli. Ama hava ayarını zaten bozduysan vidayı iyice sıkıp 2 tur geri çevir, rölantide stop etmeyeceği bi duruma getir sonra gaz verince yüksek devirde patırdamaması gerekir, bu halde hava ayarı fena değildir denilebilir. Sele altı bagaj sökük halde motorla 10-15 dakka gezip motorun çekişinden iyice memnun kalıncaya kadar rölanti ve hava ayarı vidalarıyla ile oynayabilirsin.
kardeşim bende zaten ayar yoktu gittm kutuyu komple söktüm boruu hariç sonra flitreyi taktm tabi çalıştığrdığımda gittimğimde doğal olarak motor itekleri boğuldu dp gaz verince hava ayarı lasm ama yapamadm ayarlıyamadım bi türlü vidayi sımsıkımı sıkıyım ? o zamanda hava almaz işte 1 tur döndürsem bile gene boğuluyor çözemedm

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------

Kör tıpa bulup tıkayabilirsin normalde o açıkken motorun stop etmesi lazım yani en azından benim motor öyle tepki veriyor
ordan yağ geliyor yani motorun yağlı hava ile çalışmasını sağlıyor bu motorun çok az yağ yakması oluyor . onuda kapadm ama motor genede itekliyor boğulyo dip gaz verince. herşey şu hava ayarında ama nasıl yapcam tam çözemedm 1 tur açıtoymr gene yapıyor çok açıyorm gene yapıyor kapatıom gene yapıyor
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Eski filtreyi tak düzelirse karbüratörün benzin yetiştiremiyor açık hava filtresine göre :)
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
Eski filtreyi tak düzelirse karbüratörün benzin yetiştiremiyor açık hava filtresine göre :)
bu ne olyuor motor çok hava çekiyor ve fazla benzin demek benim amacım az hava çekipp motoru düzene sokmak sonuçta performans flitre açık olduğu içn . yokmuu acaba bi çözümü benim markadan birçok kişi takmış onlar nasıl yapmş.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
kardeşim bende zaten ayar yoktu gittm kutuyu komple söktüm boruu hariç sonra flitreyi taktm tabi çalıştığrdığımda gittimğimde doğal olarak motor itekleri boğuldu dp gaz verince hava ayarı lasm ama yapamadm ayarlıyamadım bi türlü vidayi sımsıkımı sıkıyım ? o zamanda hava almaz işte 1 tur döndürsem bile gene boğuluyor çözemedm

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------

ordan yağ geliyor yani motorun yağlı hava ile çalışmasını sağlıyor bu motorun çok az yağ yakması oluyor . onuda kapadm ama motor genede itekliyor boğulyo dip gaz verince. herşey şu hava ayarında ama nasıl yapcam tam çözemedm 1 tur açıtoymr gene yapıyor çok açıyorm gene yapıyor kapatıom gene yapıyor
Vidayı iyice sık sonra 2 tur gevşet ondan sonra sağa sola çevirip hava ayarını yapmaya çalış.
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
Vidayı iyice sık sonra 2 tur gevşet ondan sonra sağa sola çevirip hava ayarını yapmaya çalış.
tam dediğin gibi yapıcam sabah birde flitreyi tam motorun altına koyuyumki giderken btün havalar girmesin içine benimki yanda yani motor dierken rüzgar yiyior oda olabilr düşündümde .
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Açık filtre çok hava çeker, e haliyle çok benzin yollamanız gerekir motor çok yakar. Projeye ters başlamışsınız :) Bence eski haline dönün. Açık filtre az hava çekmez.
İstediğin yere sakla kutu içi filtre gibi olmaz.
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
Açık filtre çok hava çeker, e haliyle çok benzin yollamanız gerekir motor çok yakar. Projeye ters başlamışsınız :) Bence eski haline dönün. Açık filtre az hava çekmez.
İstediğin yere sakla kutu içi filtre gibi olmaz.
orası öyle kardeş ama düşüncem flitremi rüzgar yemcek bi yere saklamak tam motorun altına :) ya sesii bitiriyr adamıı öyle bi tork ses veriyor sanki altında 1000 lik motor var o kdar ilg çekyor açık egzoz var birde hanii herkezin gözü motrn üstnde sesten dolayı.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
orası öyle kardeş ama düşüncem flitremi rüzgar yemcek bi yere saklamak tam motorun altına :) ya sesii bitiriyr adamıı öyle bi tork ses veriyor sanki altında 1000 lik motor var o kdar ilg çekyor açık egzoz var birde hanii herkezin gözü motrn üstnde sesten dolayı.
Orası öyle tabi bende hastayım o sese. Ama dediğim gibi az benzin yakmaksa amacın çok ters açık filtre. Karbüratörü değiştirmen bile gerekebilir ayar tutmazsa :)
Ayar tutmasını istiyorsan bütün hortumları tıkamalısın.
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
Yapacağın hava ayarı rölantideki sorunları giderir .Senin sorunun yüksek devirde karışım sorunu.Ya memeyi büyüteceksin yada varsa fişekteki iğneyi yukarı alacaksın.Daha sonra başka sorunlarda cabası.En iyisi orjinal haliyle kullanman.Daha çok hava,daha çok benzin,yeni sıkıştırma sonu basıncı,yeni avans ayarı yada yüksek oktan yakıt.Sübop piston ve silindirlerde kaliteli malzeme arayışı.Sonra aldığın güç hıza yansımazsa aktarma oranlarında değişiklik.Ve hayatında yeni bir uzmanlık dalı.Hayırlı uğurlu olsun
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Yapacağın hava ayarı rölantideki sorunları giderir .Senin sorunun yüksek devirde karışım sorunu.Ya memeyi büyüteceksin yada varsa fişekteki iğneyi yukarı alacaksın.Daha sonra başka sorunlarda cabası.En iyisi orjinal haliyle kullanman.Daha çok hava,daha çok benzin,yeni sıkıştırma sonu basıncı,yeni avans ayarı yada yüksek oktan yakıt.Sübop piston ve silindirlerde kaliteli malzeme arayışı.Sonra aldığın güç hıza yansımazsa aktarma oranlarında değişiklik.Ve hayatında yeni bir uzmanlık dalı.Hayırlı uğurlu olsun
Arkadaş özet geçmiş :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst