cc Büyültmek - Ninja250R'dan Direkt R1'e Geçiş (İlk İzlenimler)

Katılım
17 Eyl 2011
Mesajlar
41
Ejlover ellerine sağlık, motorum henüz yok ama kawasaki 250r forumunu çok sık takip ediyorum, sayenizde çok şey öğreniyorum, teşekkürler...
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Ugur'um,

Her ne kadar yazılarını daha önceden okumuş olsamda burdaki paylaşımın içinde öncelikle kendi adıma daha sonra benim gibi 250 cc kullanıp motor büyültmek isteyen arkadasların adına teşekkür ederim.. ellerine sağlık.. elbette alternatif görüşler çıkacaktır elbette onayan yada veto edenlerde olacaktır ama unutmaki sen doğru bildiklerini burda paylaştın ve forumun bir üyesi olarak yapman gerekeni yaptın keşke hepimiz senin duyarlılığında olabilseydik..

Burda hep yazılır çizilir sakın büyük cc ye geçme sakın bilmem ne!! evet büyük cc ye geçilir ama nasıl geçilirin en güzel örneğini yazıya dökmüşsün kardeşim. Herşeye rağmen kocaman cc lerle boğuşuyor olsanda 250r kardeşliğini unutma sakın saygılar sevgilerimle..

Kürşat..

EDIT : ccman de motoru sattı artık 5 le 6. vitesi bana verirsin :)
 
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
131
Elinize kaleminize sağlık. Tarzım olmamasına rağmen merakla ve zevkle okudum. Çok güzel bilgiler vermişsiniz, mutlaka işimize yarıyacaktır ( belli mi olur belkli bende ss alırım :) )
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
yazınızın tamamını dün gece okudum.mesaj atmak bu sabaha nasipmiş.bizim gibi cc büyütmen isteyenler için ayaklı rehber gibisiniz :) çok teşekkürler, emeğinize sağlık..
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Güzel yazı. Çok sert bir geçiş yapmışsınız, ben de CBF150'den FZ6 Fazer'a geçtim, alışamadım, istediğim kadar zevk alamadım, şimdi ufak cc'ye geri dönüyorum.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
"direk" yerine "direkt" yazman bile yazdıklarını okumak için bi neden:)
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
cok faydalı bir yazı, emeğinize sağlık. Motor büyütmeyi düşünenler için çok iyi bir rehber, selesine bile oturmadan ss almak isteyenler için de uyarıcı bir yazı olmuş. Yalnız bu kadar elektronik kontrole sahip bir motorda ABS nin olmamasını sebebi ne olabilir acaba?
 
Katılım
18 Ocak 2011
Mesajlar
1,095
hocam elinize sağlık sonuna kadar okudum yazınızı çokta zevk aldım. çok güzel bir yazı olmuş. bu arada birde sorum olacaktı kaymalı debriyaj nedir hocam?
 
Katılım
3 Tem 2012
Mesajlar
54
Egitimi nerden aldin bende 1 haftaya kadar ninja alacagim aslinda 600rr falan alacaktim ama buradaki abilerim kardeslerim allahtan fikrimi degistirdiler simdi 250 ile baslayacagim
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
üstad bi mesajında kawa ile 140 ile viraja girdiğinde azraili peşimde hissediyodum demişsin...virajı, açısını, yol şartlarını belirtir misin..?
 
Katılım
17 Haz 2011
Mesajlar
902
Ejlover ellerine sağlık, motorum henüz yok ama kawasaki 250r forumunu çok sık takip ediyorum, sayenizde çok şey öğreniyorum, teşekkürler...
Ne mutlu bana, sağolun :rendeer:

Ugur'um,

Her ne kadar yazılarını daha önceden okumuş olsamda burdaki paylaşımın içinde öncelikle kendi adıma daha sonra benim gibi 250 cc kullanıp motor büyültmek isteyen arkadasların adına teşekkür ederim.. ellerine sağlık.. elbette alternatif görüşler çıkacaktır elbette onayan yada veto edenlerde olacaktır ama unutmaki sen doğru bildiklerini burda paylaştın ve forumun bir üyesi olarak yapman gerekeni yaptın keşke hepimiz senin duyarlılığında olabilseydik..

Burda hep yazılır çizilir sakın büyük cc ye geçme sakın bilmem ne!! evet büyük cc ye geçilir ama nasıl geçilirin en güzel örneğini yazıya dökmüşsün kardeşim. Herşeye rağmen kocaman cc lerle boğuşuyor olsanda 250r kardeşliğini unutma sakın saygılar sevgilerimle..

Kürşat..

EDIT : ccman de motoru sattı artık 5 le 6. vitesi bana verirsin :)
Kürşatçığım çok haklısın. Bu yazının spesifik bir hedef kitlesi var başta da anlatmaya çalıştım zaten. Düşük cc'den belli eğitimleri almayıp, belli bir kontrole ve olgunluğa ulaşmayıp hemen cc büyültmek isteyen arkadaşlar için ya da tüm bunları tamamlayıp ne alsam diye düşünen kişiler için merak edilen noktaları vurgulamak tek amaç burada. Ama dediğin gibi anlamayanlar da kendi tecrübelerini ayrı bir başlık açıp yazsın. Muhalefet etmek ya da laf olsun torba dolsun diye konuşmak kolay. Ağzı olan konuşuyor zaten. Ama oturaklı bir antitezle gelen yok. Daha da acısı bir fikir bile yok..

Elinize kaleminize sağlık. Tarzım olmamasına rağmen merakla ve zevkle okudum. Çok güzel bilgiler vermişsiniz, mutlaka işimize yarıyacaktır ( belli mi olur belkli bende ss alırım :) )
Çok sağolun :) Hayırlısı olsun ;)

yazınızın tamamını dün gece okudum.mesaj atmak bu sabaha nasipmiş.bizim gibi cc büyütmen isteyenler için ayaklı rehber gibisiniz :) çok teşekkürler, emeğinize sağlık..
Benim için bir zevk, sağolun varolun :cat:

Güzel yazı. Çok sert bir geçiş yapmışsınız, ben de CBF150'den FZ6 Fazer'a geçtim, alışamadım, istediğim kadar zevk alamadım, şimdi ufak cc'ye geri dönüyorum.
Teşekkürler. Fazer ağır ve büyük bir makine. 250ile başlasaydınız daha rahat olabilirdi. Ya da bir kaç kontrol eğitimi ile adaptasyon alıp çözebilirdiniz olayı. Hayırlısı olsun ama :rendeer:

"direk" yerine "direkt" yazman bile yazdıklarını okumak için bi neden:)
:flower:

cok faydalı bir yazı, emeğinize sağlık. Motor büyütmeyi düşünenler için çok iyi bir rehber, selesine bile oturmadan ss almak isteyenler için de uyarıcı bir yazı olmuş. Yalnız bu kadar elektronik kontrole sahip bir motorda ABS nin olmamasını sebebi ne olabilir acaba?
Şöyle açıkliim hemen. ABS güvenli duruş sağlıyo ama fren mesafesini uzatıyor. Güvenli sürüş eğitimini aldıktan sonra yeterli pratikle ABS'ye gerek duymadan çok daha etkili frenler yapabiliyorsunuz. Bu nedenle gereklilik ortadan kalkıyor, çünkü faydadan çok zarar sağlayabiliyor. Tek yeri doldurulamayacak yer ıslak zemin. İşte orada ABS kadar etkili fren yapmak neredeyse imkansız. Ama racing makineler de genelde Kışın kullanılmadığı için o nedenle pek tercih edilmiyor ABS. Honda ve Kawa'da mesela ABS'yi opsiyonel olarak sunuyor. Standart olacağını da yakın zamanda pek düşünmüyorum. Umarım bi nebze aydınlatabilmişimdir :rendeer:

hocam elinize sağlık sonuna kadar okudum yazınızı çokta zevk aldım. çok güzel bir yazı olmuş. bu arada birde sorum olacaktı kaymalı debriyaj nedir hocam?
Vites küçülttüğünüzde ara gaz vermenize gerek bırakmayan ve motor devrinin ayarlanmasını sağlayan bir tür. Genelde Racing motorlarda bulunuyor :cat:

Hepsini okudum :rendeer:
Gözünüze sağlık :thumleft:

---------- Post added at 15:27 ---------- Previous post was at 15:05 ----------

Egitimi nerden aldin bende 1 haftaya kadar ninja alacagim aslinda 600rr falan alacaktim ama buradaki abilerim kardeslerim allahtan fikrimi degistirdiler simdi 250 ile baslayacagim
Ankara'da mısınız? Öyleyse başlangıç seviyesinde en iyi eğitimi Ulusan Motor'dan (Adventure Motosiklet Okulu) alabilirsiniz :wiinkk:

üstad bi mesajında kawa ile 140 ile viraja girdiğinde azraili peşimde hissediyodum demişsin...virajı, açısını, yol şartlarını belirtir misin..?
Abi tam nasıl anlatırım bilemedim. Haymana üzerinden Polatlı Kızılcahamam güzergahında bir gezi, oralardaki virajlardı. Grup sürüşüydü önde yüksek cc'li makinalarla giren hocalar vardı peşlerinden gidiyorduk :)

CSS'te de eğitim başladığında daha keskin virajlara (asfalt kalitesi sağolsun) aynı şekilde girerken de bu his oluşuyordu, sonra koçlar sorunu çözüp düzelttirdiler :cat:
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
hayırlı olsun yeni motorunuz :)
ve faydalı bilgiler için şahsım adına teşekkür ederim. her ne kadar SS tarzı motor sevmediğim, tam bir ÇIPLAKçı olduğum ve hayalim olan GSR 600 almak için çekinsem de çekinmem de ne kadar haklı olduğumu kanıtlayan bi yazı olmuş...
EĞİTİM ŞART :)
 
Katılım
17 Haz 2011
Mesajlar
902
hayırlı olsun yeni motorunuz :)
ve faydalı bilgiler için şahsım adına teşekkür ederim. her ne kadar SS tarzı motor sevmediğim, tam bir ÇIPLAKçı olduğum ve hayalim olan GSR 600 almak için çekinsem de çekinmem de ne kadar haklı olduğumu kanıtlayan bi yazı olmuş...
EĞİTİM ŞART :)

Çok teşekkür ediyorum :rendeer: Bu tarz yorumlar aldıkça yazının ilgili yerlere ulaştığını, bir fayda sağladını görmek yazarken harcadım zamanın her saniyesine değdiğini gösteriyor bana :cat: Tekrar teşekkürler.
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
Şöyle açıkliim hemen. ABS güvenli duruş sağlıyo ama fren mesafesini uzatıyor. Güvenli sürüş eğitimini aldıktan sonra yeterli pratikle ABS'ye gerek duymadan çok daha etkili frenler yapabiliyorsunuz. Bu nedenle gereklilik ortadan kalkıyor, çünkü faydadan çok zarar sağlayabiliyor. Tek yeri doldurulamayacak yer ıslak zemin. İşte orada ABS kadar etkili fren yapmak neredeyse imkansız. Ama racing makineler de genelde Kışın kullanılmadığı için o nedenle pek tercih edilmiyor ABS. Honda ve Kawa'da mesela ABS'yi opsiyonel olarak sunuyor. Standart olacağını da yakın zamanda pek düşünmüyorum. Umarım bi nebze aydınlatabilmişimdir :rendeer:
ABS konusunda size katılamıyorum. ABS / non-ABS motorları karşılaştıran videolar ve test yazıları mevcut. ABS li motorlar ile biraz daha kısa mesafede ve en önemlisi kontrollü bir şekilde frenleme yapıldığı sonucu çıkıyor. Motorunuzdaki bahsettiğiniz güvenlik kontrolleri çok güzel. En azından ABS'nin de gerektiğinde devre dışı bırakma modu ile eklenmesi bu motorun güvenliğini daha da arttırırdı diye düşünüyorum :) Belki de ss makinenin karakterine ABS yi uygun görmemişlerdir :)
 
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
404
Güzel yazı. Çok sert bir geçiş yapmışsınız, ben de CBF150'den FZ6 Fazer'a geçtim, alışamadım, istediğim kadar zevk alamadım, şimdi ufak cc'ye geri dönüyorum.
selamlar arkadaşım ben 2009 yılnda innova aldım ilk motorum 1 yıl kullandım 10bin km yol yaptım sattım 250cc scter aldım 3 ay kullandım ,transalp aldım iki ay kullandım sattım, fazer aldım 1yıl kullandım şu an 600rr var bu saydığım motorların hiç birinde zerre kadar zorlanmadım
3yılda farklı farklı 5 motor şu anki motorum 600rr ben hiç bir yerden eğitim almadım hiç bir kursa gitmedim hiç bir hoca beni çalıştırmadı 37 yaşında motosiklet kullanmaya başladım 40.yaşıma girdim ilk günkü heyecanımı hiç kaybetmedim.bu sitede benimle dalga geçenler bile oldu innova kullandığım için,sana tavsiyem içindeki motosiklet aşkını söndürme hangi motosikletten zevk alıyosan onu kullan cc vede marka takıntısı yapma tekerin düz bassın.
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
Biri kawasaki 250 biri R1 arada illaki farklar olacaktır. En büyük farkı yazmayı unutmuşsun. FİYAT :p
O kadar çok uzun yazmışsın ki, bi ara kaydırmalı debriyajı okurken gözlerim kapanmış. Artık ne gördüysem hemen uyandım :mrgreen:
Yazıdan çok yaşadığın duygu hoşuma gitti. Keşke karşılaştırma yerine Direk R1 anlatsaydın. Zaten kalıp cümle hazır farkı fiyatı :)
Neyse yazı hoşuma gitti. Eğitim zaten her zaman şart, inşallah R1 de Eğitimde bize nasip olur. Paylaşım için teşekkürler.
Motorunda hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Kal Sağlıcakla
 
Katılım
17 Haz 2011
Mesajlar
902
ABS konusunda size katılamıyorum. ABS / non-ABS motorları karşılaştıran videolar ve test yazıları mevcut. ABS li motorlar ile biraz daha kısa mesafede ve en önemlisi kontrollü bir şekilde frenleme yapıldığı sonucu çıkıyor. Motorunuzdaki bahsettiğiniz güvenlik kontrolleri çok güzel. En azından ABS'nin de gerektiğinde devre dışı bırakma modu ile eklenmesi bu motorun güvenliğini daha da arttırırdı diye düşünüyorum :) Belki de ss makinenin karakterine ABS yi uygun görmemişlerdir :)
Hocam Ileri surus tekniklerinde bunun dersini veriyorlar zaten. Iyi ogrendikten sonra ABS'yi kapatip cok daha etkin fren yapti herkes :cat: Ama dedigim gibi yagista mumkun degil ABS. Ama olmasi tabii ki de iyi bir sey. SS'lerde agirlik yapmasi nedeni ile pek tercih edilmiyor, milley vidalara somunlara kadar titanyum takiyor hafifletmek icin motoru.

Biri kawasaki 250 biri R1 arada illaki farklar olacaktır. En büyük farkı yazmayı unutmuşsun. FİYAT :p
O kadar çok uzun yazmışsın ki, bi ara kaydırmalı debriyajı okurken gözlerim kapanmış. Artık ne gördüysem hemen uyandım :mrgreen:
Yazıdan çok yaşadığın duygu hoşuma gitti. Keşke karşılaştırma yerine Direk R1 anlatsaydın. Zaten kalıp cümle hazır farkı fiyatı :)
Neyse yazı hoşuma gitti. Eğitim zaten her zaman şart, inşallah R1 de Eğitimde bize nasip olur. Paylaşım için teşekkürler.
Motorunda hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Kal Sağlıcakla
Çok tesekkurler ;) Zaten yazinin amaci 250den buyuk cc'ye geceklere bir bilgilendirme. O nedenle R1 ve Ninja temelli degil yazi pek ;)

Yok hocam Istanbuldayim birde sunu sorucam sizin ninja ya ne kadar masraf yapmistiniz ?
6,000TL'ye yakindi hocam. Niye?
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çok güzel yazı olmuş. Yeni motosikletinizi kazasız, belasız kullanın. Ben de aynı yoldan ilerliyorum sayılır :). Ama biraz daha geç cc yükseltmeyi hedefliyorumi çünkü yol tecrübesinin öğrenilen tekniğin oturması açısından en az eğitim kadar önemli olduğunu düşünüyorum.

ABS konusu geçmiş, bu noktada profesyonel sürücüler ve ideal yol koşulları altında elbette ki daha kısa frenleme mesafesi mümkün. Ama panik frenleme durumunda her koşulda doğru frenlemeyi yapabilecek sürücü oranı yüzde kaç acaba? Fren mesafesinin uzaması ayrıca büyük problem değil, asıl nokta yanlış frenleme sonrası kaçış manevralarının yapılması mümkün olmuyor, bunun önüne geçmek. Önümüze yasak U dönüşü yapan taksi fırladı, illa ki vuracağız, sadece frenleme yaparsak. Doğru frenleme ve kontra yaparsak sorun yok, ama 1-2 saniyemiz var ona göre. ABS'siz anlık panikle yanlış frenleme yaptık, motorla birlikte güm diye vurduk taksiye. ABS'yle yanlış frenleme yaptık, sistem tekerleklerin kilitlenmesini engelledi, hızımız azaldı, hemen ardından kontrayla çarpma yörüngesinde çıkıyoruz. Anlattığım senaryo uydurma değil, haberleri açıp bakarsanız, en az beş tane görürsünüz sadece bu sene ama ne yazık ki ilk gruptalar, en azından haber olanlar.

Ayrıca 2016 - 2017 sonrası AB'de 125 cc üzeri trafikte kullanılan motosikletlerde ABS zorunlu ve kapatılamaz hale gelecek. Bu kararda motosiklet üreticilerinin görüşleri ve ABS'nin kazalar üzerindeki sonuçları baz alınmış. Elbette ki karşı çıkan da var ama böyle bir karar çıkıyorsa artıları eksilerinden bir hayli fazladır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst