Cbr 600rr Ön fren hakkında

Katılım
2 Eki 2008
Mesajlar
461
Selam Arkadaşlar..
Motorum 2007 Honda cbr 600rr Movistar
Ön Freni sıkınca kafa sallamaya başlıyor motor.
Sanki böyle tekleme yapıyormuş gibi oluyor, Balatalara baktırdık sorun onlarda değildi
Ön gidondaki boşluklarıda aldık yine düzelmedi..
Acaba sorun disklerdemidir ? Disklerde eğrilik varsa eğer bu sanayide tornacıda düzeltilir mi..
Eğer olmazsa son çare mecbur 2 tane sıfır sipariş edicem..
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...
 
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
71
Selam Arkadaşlar..
Motorum 2007 Honda cbr 600rr Movistar
Ön Freni sıkınca kafa sallamaya başlıyor motor.
Sanki böyle tekleme yapıyormuş gibi oluyor, Balatalara baktırdık sorun onlarda değildi
Ön gidondaki boşluklarıda aldık yine düzelmedi..
Acaba sorun disklerdemidir ? Disklerde eğrilik varsa eğer bu sanayide tornacıda düzeltilir mi..
Eğer olmazsa son çare mecbur 2 tane sıfır sipariş edicem..
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...
Öncelikle geçmiş olsun anlattığına bakılırsa kişisel görüşüm doğru tahmin etmişsin :cat: freni sıkınca diskde eğrilik varsa doğal olarak kafa sallanacaktır ancak eğer sorun bu ise sanayi ve tornacı ile bu işin pek sağlıklı olmayacağını düşünüyorum düzeltmeye çalışırken ister istemez yüzeyde aşınma olacaktır ne kadar azamiye indirsende bu aşındırma balatalarda çabuk aşınmaya yol açar ki yine de pek tavsiye etmem bence sorun diskte ise değiştirmen en mantıklısı ve sağlıklısı ALLAH muhafaza şansa bırakılacak birşey değil :wiinkk:
 
Katılım
2 Eki 2008
Mesajlar
461
Çok Teşekkür ederim yardımın için..
Peki doğru disk için önerin var mı ? nerden veya hangi siteden alayım diskleri ?
 
Katılım
16 Nis 2006
Mesajlar
943
Bilgiler biraz eksik gibi geldi bana, motor hiç kaza yaptı mı, ikincisi boşluğu alındı diyorsun, tam olarak ne işlem yapıldı, direk fren diski demek bence yanlış, bazen amartisörlerdeki bir sıkıntı buna sebep olabilir,gerçekten bu işten anlayan birinin karar vermesi, motoru görerek daha sağlıklı olur, mümkünse tek ustaya baktırma
 
Katılım
2 Eki 2008
Mesajlar
461
Bilgiler biraz eksik gibi geldi bana, motor hiç kaza yaptı mı, ikincisi boşluğu alındı diyorsun, tam olarak ne işlem yapıldı, direk fren diski demek bence yanlış, bazen amartisörlerdeki bir sıkıntı buna sebep olabilir,gerçekten bu işten anlayan birinin karar vermesi, motoru görerek daha sağlıklı olur, mümkünse tek ustaya baktırma
Burada Fazla usta yok malesef :(
Ön boşluk dediğim direksiyon bölümündeki orta vida varya orası..
Yarın tekrar baktırıcam..
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Disklerinde yamukluk var ise bunu anlamak hayli basit

Motorun on tekerini havalandirin.

Yanina refrans alabilecegin bir demir cubugu sabit olarak hayli yakinlastirin.

Tekeri cevirin. Donme esnasinda disk demir cubuga yaklasiyor ise yamukluk var demektir.

Diskler press altinda duzeliyor. Yenisi almak zorunda degilsin.
 
Katılım
2 Eki 2008
Mesajlar
461
Disklerinde yamukluk var ise bunu anlamak hayli basit

Motorun on tekerini havalandirin.

Yanina refrans alabilecegin bir demir cubugu sabit olarak hayli yakinlastirin.

Tekeri cevirin. Donme esnasinda disk demir cubuga yaklasiyor ise yamukluk var demektir.

Diskler press altinda duzeliyor. Yenisi almak zorunda degilsin.

Çok teşekkür ederim..
Bu Pressi sanayide mi yapıyolar ?
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Ust ve alt ucgen ayari yapildi mi hizadalar mi?
Disk yamuklugu bahsettigin kadar varsa gozle bakinca bile anlasilmasi lazim motorun on tekerini kaldir cevir tekeri disk yamuksa anlasilir zaten bakinca.
Borularda sikinti var mi hic baktiniz mi?
Birde fren balatalarinin cinsi nedir?Belki cok yumusak bi karisim isininca birakiyo olabilir.
Ayrica fren diskinin yuzeyinde cikintilar var mi?
Misal bi kismi cok yukarda diger kismi erimis incelmis?

Eger bunlar kontrol edildikten sonrada gecmezse yaz buraya bide on frende neler olabilir onlarida yazalim.
 
Katılım
2 Eki 2008
Mesajlar
461
Ust ve alt ucgen ayari yapildi mi hizadalar mi?
Disk yamuklugu bahsettigin kadar varsa gozle bakinca bile anlasilmasi lazim motorun on tekerini kaldir cevir tekeri disk yamuksa anlasilir zaten bakinca.
Borularda sikinti var mi hic baktiniz mi?
Birde fren balatalarinin cinsi nedir?Belki cok yumusak bi karisim isininca birakiyo olabilir.
Ayrica fren diskinin yuzeyinde cikintilar var mi?
Misal bi kismi cok yukarda diger kismi erimis incelmis?

Eger bunlar kontrol edildikten sonrada gecmezse yaz buraya bide on frende neler olabilir onlarida yazalim.

Bizim burda bi usta var motoru ön sehpaya aldı ön tekeri çevirdi elini yanına bıraktı diskin disk eline sürtüyordu
ve dedi ki her iki diskte eğriymiş..
sonra başka bir ustada eğrilikten bu şekil yapmaz dedi tedirgin kaldım..
Orjinal ebc balataları taktık yine aynı sorunu yaptı tekrar söktük..
Ama gözlü görülmüyor yamukluklar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst