Aramızda Veteriner var mı?

Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Yolda yaralı kedi köpek görünce dayanamam. Yine bir kedi buldum. Araba çarpmış, sağ ayağı kırık, yüzünü de çarpmış olacak ki yüzünde ve ağzında da yaralar var.
Malum pazar ve saat 22:20. Bu saatte veteriner bulmam çok zor.
Evde altında yumuşak birşeyler serip üstünü de ince birşeyle örttüm. Yanına su ve süt koydum. Evde ağrı kesici iğneler var ama, sanırım hayvanlarda etki göstermediği gibi ölümüne de yol açabiliyor. Yarın sabaha kadar acısını dindirebilmek için yapabileceğim yada yapmam gereken aklınıza gelen birşey var mıdır?
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
Erdem Bursa yolunda Yalova belediyesi hayvan barınağını bilirsin. Orada veteriner Yener Öz var benim sınıf arkadasım. Selamımı ilet bi baksın hayvancağıza. Ama bugün pazar ulaşamazsın şimdi, ancak yarın olur.
Cep telefonundan aradım ne yapabiliriz diye ama maalesef telefonu kapalı.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Erdem Bursa yolunda Yalova belediyesi hayvan barınağını bilirsin. Orada veteriner Yener Öz var benim sınıf arkadasım. Selamımı ilet bi baksın hayvancağıza. Ama bugün pazar ulaşamazsın şimdi, ancak yarın olur.
Cep telefonundan aradım ne yapabiliriz diye ama maalesef telefonu kapalı.

Sağol abi, sabah ilk iş oraya gideceğim zaten. Sabaha kadar yapılacak birşey, bir çözüm arıyorum. Düşündüğün, ilgilendiğin için teşekkürler.
 
Katılım
16 Kas 2010
Mesajlar
337
kırık bölgeyi sabit tutmaya çalış,yaraları önce batikonla sil sonra bol şekilde furacin ve anestol pomad sür karegazla kapat ilk müdahale olarak bunlar yeterli olur yarında veterinere gösterirsin
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
kırık bölgeyi sabit tutmaya çalış,yaraları önce batikonla sil sonra bol şekilde furacin ve anestol pomad sür karegazla kapat ilk müdahale olarak bunlar yeterli olur yarında veterinere gösterirsin

Teşekkürler, ama pek ellettirmiyor hayvan bacağını. Açık yaraya anestol sürülür mü ki ?
 
Katılım
16 Kas 2010
Mesajlar
337
Teşekkürler, ama pek ellettirmiyor hayvan bacağını. Açık yaraya anestol sürülür mü ki ?

açık yara olarak kırıkdanmı yoksa ağız burundakinden bahsettiğini bilmediğim için ikisinide açıklayım,yüzdekiler suturluk yani dikişlik bi yara değilse sürtünme türü bi yara ise anestol sürülmesi iyi olur acısını alır.yarık şekilnde ise dikişlik durumu varsa sadece batikonla silip kapat.Kırık : kemik deriyi delip dışarı çıkmış görünür bi kırıksa herhangi bi pomad sürme sadece batikon sür temizle sargı beziyle dolaşımı kesmicek sıkılıkda sar ve sabitle,dış hasar olmayan iç kemik kırığıysa bişey sürmeden sabitle.Sabitleme olayını tahta şeklinde bişeyle yaparsan daha iyi olur hareketsizliği sağlar.
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
Sanırım kediye sen çarptığını söylersen devlet hayvanın bütün masraflarını kendisi karşılıyor. Veterinere gider gitmez bu konuyu paylşa böyle birşey vardır yeni kanunda diye, seni bilgilendirecektir. En azından seni aşan bir sorunu varsa hayvancağız maddiyat konusunda uzuvlarından olmaz. İçim acıdı çok geçmiş olsun :pale:
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Sanırım kediye sen çarptığını söylersen devlet hayvanın bütün masraflarını kendisi karşılıyor. Veterinere gider gitmez bu konuyu paylşa böyle birşey vardır yeni kanunda diye, seni bilgilendirecektir. En azından seni aşan bir sorunu varsa hayvancağız maddiyat konusunda uzuvlarından olmaz. İçim acıdı çok geçmiş olsun :pale:


Bence öyle demesin kediyide carpanıda mahkemeye cıkartılar carpana ceza verirler böyle bi ülkede yasıyoruz
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
126
fazla yapabileceğin bir şey yok, mümkün olduğunca çabuk veterinere götür. kediler profesyonel birisi olmadığı sürece müdahaleye pek izin vermez, kendini de tırmıklatır veya ısırtırsın. hem de kediyi daha fazla irrite etmiş olursun. bu gecelik yaptıkların yeterli. sabah geciktirmeden götürmelisin. sonuç olarak sakın evden bir ilaç falan kullanma, acısını dindirmen zor şu durumda.tayfun beyin dediklerini yapabilsen iyi olur ama şu durumda gariban müdahalene müsaade etmez, daha fazla acıya sebebiyet verirsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------

Sanırım kediye sen çarptığını söylersen devlet hayvanın bütün masraflarını kendisi karşılıyor. Veterinere gider gitmez bu konuyu paylşa böyle birşey vardır yeni kanunda diye, seni bilgilendirecektir. En azından seni aşan bir sorunu varsa hayvancağız maddiyat konusunda uzuvlarından olmaz. İçim acıdı çok geçmiş olsun :pale:
kimin çarptığının bu saatten sonra önemi yok. arkadaşımız insanca bir davranış göstermeye çalışıyor ve mümkün olduğunca çabuk mevzubahis barınağa götürürse üzerine düşeni fazlasıyla yapmış olur.barınak gerekeni ücretsiz yapar.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Yalova Belediyesi'nin ücretsiz veterinerlik hizmeti var. Ücretli de olsa bu saatte veteriner bulabilsem keşke ama maalesef. Hayvan uysal şimdilik, hareket ettikçe acı çektiğini kavradı hareket etmeden yatıyor. Sabah olsa bir an önce de acısını dindirebilseler bir nebze. Yardımcı olan herkese tek tek teşekkür ederim.
 

mLh

Katılım
14 Ağu 2011
Mesajlar
101
Taşıt sigortalarına yeni gelen bir yasada yanlış hatırlamıyorsam pet sigortasıda eklenmişti. Yani herhangi bir hayvana çarptığınız sonucunda onu alıp veterinere götürdüğünüzde sigortanızla ilgilenebilecek gibi birşeydi.
Yinede yanlış biliyor olabilirim bir araştırırsanız iyi olur -ki zaten ücretsiz veterinere götürecekmişsiniz.
Ayrıca duyarlılığınız içinde sizi tebrik ederim (her ne kadar sizin faaliyetinizde olmasada), sanırım bu duygu motorculuğun doğasında var :)
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Taşıt sigortalarına yeni gelen bir yasada yanlış hatırlamıyorsam pet sigortasıda eklenmişti. Yani herhangi bir hayvana çarptığınız sonucunda onu alıp veterinere götürdüğünüzde sigortanızla ilgilenebilecek gibi birşeydi.
Yinede yanlış biliyor olabilirim bir araştırırsanız iyi olur -ki zaten ücretsiz veterinere götürecekmişsiniz.
Ayrıca duyarlılığınız içinde sizi tebrik ederim (her ne kadar sizin faaliyetinizde olmasada), sanırım bu duygu motorculuğun doğasında var :)

Derdim keşke ücretsiz veteriner aramak olsaydı :) O zaten yarın sabah mevcut. Teşekkür ederim ilgi ve alakanız için.
Neyse yatalım, saat başı kalkıp su vericez arkadaşa, su içiyor sürekli, su içmek için kalkmaya çalıştıkça inleyerek haberdar ediyor zaten bizi.


Tüm insanlığa not : Kedilere köpeklere çarpmayın, çarparsanız da öylece bırakmayın. Bırakırsanız da insanım diye ortalıkta dolaşmayın.
 
Katılım
11 Haz 2011
Mesajlar
667
Tüm insanlığa not : Kedilere köpeklere çarpmayın, çarparsanız da öylece bırakmayın. Bırakırsanız da insanım diye ortalıkta dolaşmayın.

Malesef böyle olupta insanım diye ortalıkta dolaşan caniler çok. Bende az önce gördüm yavru kedi araba çarpmış ölmüş içim cız etti, hayvanları çok severim özellikle kedi ve köpek gibi hayvanları, apartmanda oturduğum halde 20 metre uzaklıktaki bahçede 6-7 kedi besliyorum. Tek kelime ile onunda canı var, ama onlara çarpıp kaçan caniler bir gün o duruma düşerse başkalarıda onu öyle o durumda bırakır. Allah'a şükrediyorum ki inşallah çarpma olayı yaşamayız ömür boyu, aksi taktirde motoru parçalar derecesine gelirim. Senin içinde diyeceğim tek söz helal olsun senin gibi insanlara memleketin daha çok ihtiyacı var.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Saolasin arkadasim, insanim sadece :)
Kedicigimizi sabah veteriner mudurlugu gorevlileri aldilar. 8 de telefon actim, 9 da geldiler. Yalova Belediyesinin bu ve benzeri hizmetlerini gercekten takdir ediyorum. Son durumunu ogleden sonra arayip ogrenecegiz. İnsallah uyutulmak zorunda degildir :(
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Erdem'im sen böyle gayret gösterdikce, ben daha cok mutlu oluyorum.
Yürekten kutluyorum seni.
Keşke konuyla ilgili bilgim olsada yardımcı olsam ama maalesef :pale:
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Saol Sinan, parayi bulayim acicam en guzelinden bi hayvan rehabilitasyon merkezi, yanina da insanlar icin olanini acip egitim vermeyi dusunuyorum. Direk tuvalet egitiminden baslamak lazim gerci, az once cocugunu hastane bahcesine isettiren adami gordukten sonra oyle dusundum. Tuvalette 20 mt ilerde ucretsizdi hemde.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Saol Sinan, parayi bulayim acicam en guzelinden bi hayvan rehabilitasyon merkezi, yanina da insanlar icin olanini acip egitim vermeyi dusunuyorum. Direk tuvalet egitiminden baslamak lazim gerci, az once cocugunu hastane bahcesine isettiren adami gordukten sonra oyle dusundum. Tuvalette 20 mt ilerde ucretsizdi hemde.

Ücretsiz olduğu için götürmemiştir.
Ücretli olsaydi götürürdü :)
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Mevzu bahis kediden sonra 2 tane hamile kedi, 3 tane yavru kedi götürdüğüm için, hepsinin genel durumu iyi diyebilirim :) En son bugün yeni doğum yapmış bir kediyi 3 yavrusuyla birlikte gönderdik, zira doğumu tamamlayamamıştı 2 gündür. Gerekli tedavileri yapıldıktan ve kısırlaştırıldıktan sonra tekrar sokağa bırakıyorlar. Maalesef sadece köpeklere barınak hizmeti sağlayabiliyorlar şimdilik.
 
Katılım
16 Haz 2012
Mesajlar
9
Duyarlılığınıza hayran kaldım. Bende sokak hayvanlarını bu denli korumasız gördüğümde götürmüştüm. Hatta kar yağmıştı çalıştığım işyerinde camın önünde kumru ıslanmış uçamıyordu yakaladım baktım kanadından yaralanmış muhtemel kedinin elinden kaçmıştır. aldım doğru hayvan barınagına hayvan barınakları bu arada sokak hayvanlarından para talep etmiyorlarmış.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst