Honda Honda CG 125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Haz 2011
Mesajlar
34
Slm arkadaşlar uzun bir süre çin malından kurtulmak için motor arayışları içerisindeyken 2007 model olup ve sadece 2800km yapan ve o günden bugüne tedbirleri alınıp garajda yatan bir motoru bulmakla honda cg 125 sahibi olacam inşallah(ödemelerim bittikten ve devrini aldıktan sonrta)motor inanılmaz derecede temiz çünkü sahibi 1 ay binmiş ve yurtdışından bir daha dönmemiş :D böyle bir motoru bulduğuma sanırım cok şanslıyım yakın zamanda motoru çalışır duruma getirip resimlerini yükleyecem!!!

Tabi bu arada motor 5 yıldır yatıyor benzini boşaltılmış akü kutupları sökülmüş ve lastik havaları indirilmiş
birazda bütce darlığı yüzünden değşmesi muhtemel olan bazı parçaları önce onarmak istiyorum örneğin zincir paslanmış vaziyette :farao:

bilgisi olan arkadaşlar varsa uzun süre yatan motoru ilk çalıştırmadan önce yapmam gereken önemli işlemlerde yardımcı olursa sevinirim
:mrgreen: herkeze iyi sürüşler :bestmt:
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Çok güzel bir ganimet bulmuşsun hayırlı olsun... Zincirde gazyağını deneyebilirsin, bir iki gün gazyağında bekletirsen gayet temiz olacaktır. Ama bir sorun açacak gibiyse değişmek en iyisi... :) Ben aklıma gelenleri yazayım, zaten bilinen şeylerdir; Akü zaten ölmüştür değişecek. Depo içinde pas kir olmadığından emin ol bence, benzini görünce delinmeye kadar götürür. Karbüratör mutlaka temizlenecek. Hava filtresi temizlenecek, hortumun sağlamlığını kontrol et, ufak çatlaklar kolay kolay bulunmuyor, iyi incelemek lazım. Elektrik bağlantılıları muhtemelen oksitlenmiştir, söküp temizlenip tekrar bağlanacak, ama yerleri bir karışırsa ayvayı yersin. Ön amortisör yağı, buji kontrol edilecek. Disk frense, kendin uğraşma tamircide yaptır bence. Yağ filitresini temizlemeden önce yarım lt yağ koyardım ben olsam, motor çalıştıktan sonra 5 dk çalıştırıp o yağı dök gitsin. Sonra yağ filitresini temizleyip temiz yağ ile kullan derim ben... Son olarak lastikler inik olarak uzun süre kalmış bence, altta kalan yerler mutlaka deforme olmuştur, en güzeli iç dış değiştirmek. Fren, debriyaj tellerinde kasılma varsa değişecek ve ya yağlanacak. Aklıma gelenler bunlar. Çok bilmiş bilmiş yazdım da inş faydası olur... :)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
tesisatta bişey olacağını sanmam. Teo ya bikaç bişey ekleyeyim. Bujiyi sökünce içine çok az bi miktar temiz yağ dök. İçi belki karıncalanmıştır. Aşağıdaki yağ oraya ulaşıncaya kadar segman gömlek çizilmesin. Ve ilk çalıştırmayı ayak marşıyla deneyin. İçine katacağın yağ çok az olsun. Mesela iğne şırıngasının yarısı kadar. Fazla konulursa ilk olarak aşırı komprosör olur ve marşa basılırsa dinamoyu yakar.onun için ayak marşı. Kolay gelsin.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
bundan sonra tek takılacağım modeller kısmı burası. Dostlara duyrulur. Başka bi model alana kadar burdayım. 2005 e taktığım 2 devir saati patlamıştı yanmıştı. Devir saatine 3 kablo geliyo. Sarı,mavı,siyah. Sarı ve mavide elektrik yok, siyahta var. Ölçtüm rolantıde 11.8 volt yarım gaza yakın 12.8 volt. Aküyüde ölçtüm aşa yukarı aynı değerler çıkıyor. Devir saati niye yanıyor.? Amperimi fazla geliyor acaba?
 
Katılım
4 Haz 2011
Mesajlar
34
Çok güzel bir ganimet bulmuşsun hayırlı olsun... Zincirde gazyağını deneyebilirsin, bir iki gün gazyağında bekletirsen gayet temiz olacaktır. Ama bir sorun açacak gibiyse değişmek en iyisi... :) Ben aklıma gelenleri yazayım, zaten bilinen şeylerdir; Akü zaten ölmüştür değişecek. Depo içinde pas kir olmadığından emin ol bence, benzini görünce delinmeye kadar götürür. Karbüratör mutlaka temizlenecek. Hava filtresi temizlenecek, hortumun sağlamlığını kontrol et, ufak çatlaklar kolay kolay bulunmuyor, iyi incelemek lazım. Elektrik bağlantılıları muhtemelen oksitlenmiştir, söküp temizlenip tekrar bağlanacak, ama yerleri bir karışırsa ayvayı yersin. Ön amortisör yağı, buji kontrol edilecek. Disk frense, kendin uğraşma tamircide yaptır bence. Yağ filitresini temizlemeden önce yarım lt yağ koyardım ben olsam, motor çalıştıktan sonra 5 dk çalıştırıp o yağı dök gitsin. Sonra yağ filitresini temizleyip temiz yağ ile kullan derim ben... Son olarak lastikler inik olarak uzun süre kalmış bence, altta kalan yerler mutlaka deforme olmuştur, en güzeli iç dış değiştirmek. Fren, debriyaj tellerinde kasılma varsa değişecek ve ya yağlanacak. Aklıma gelenler bunlar. Çok bilmiş bilmiş yazdım da inş faydası olur... :)

Teşekkürler bilgilerin için evet ganimet gerçekten mükemmel motoru çalıştırdık heman hemen seninde söylediğin şeyleride yaptık akü değiştirdim,castrol magnetik 10/40 yag aldım çalıştırmadan önce değiştirdim, hortumları kabloları kontrol ettik herşey daha iyi gibi görünüyordu, zinciri sökmek için 1 saat uğraştık ama sökmeyi beceremedik amortisörün sökülmesi gerekiyordu onada hiç girmedik zinciri wd 40 pas sökücü kullanıp iyice fırcaladım ve yağladım motoru eve getirdim ayrıntılı bakımları bizzat kendim yapmak istedim (Ade arkadaşımızın dediği ayak marşı benim motorda yok!) evde daha ayrıntılı bir bakım yaptım lastiklerden orta dişliden ön tekerden koltuktan tutup becere bildiğim herşeyi kontrol edip yağlanması gerek yerleri yağladım...birazdan resim yüklemeyi becerebilirsem yükleyecem...
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
mehmet arkadaşım 2005,2006 modellerde ayak marşı var. 2007 de yok demişsin. Orjinalindemi yok yoksa sökülmüşte ondanmı yok,?? 2006 dan sonra honda titan satılmadı biliyom ben. 2007 model nerden alınmış acaba?
 
Katılım
4 Haz 2011
Mesajlar
34
yok adem arkadaşım bu motor titan değil düz cg 125 modeli ve ayak marşı orjinalinde yok dün denedim ama resim yüklerken hata verdi şimdi yine deneyecem!

---------- Post added at 10:16 ---------- Previous post was at 10:09 ----------

http://desmond.imageshack.us/Himg846/scaled.php?server=846&filename=31052012411.jpg&res=landing

---------- Post added at 10:19 ---------- Previous post was at 10:16 ----------

31052012411.jpg


---------- Post added at 10:21 ---------- Previous post was at 10:19 ----------

scaled.php

http://desmond.imageshack.us/Himg266/scaled.php?server=266&filename=04062012439.jpg&res=landing

---------- Post added at 10:38 ---------- Previous post was at 10:21 ----------

FORUM BİRAZ CANLANSIN :bestmt:
ilk görmeye gittiğimde çekmiştim resmi 5 yıldır yatıyormuş beni bekliyormuş garajda :thumleft:
scaled.php

scaled.php

buda yıkadıktan sonraki hali
04062012445.jpg

04062012444.jpg

04062012443.jpg

04062012442.jpg

zinciri cıkartamadığımdan temizliği yarım kaldı bir an önce temizlemem gerek
04062012441.jpg

04062012440.jpg

04062012439.jpg
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
tamam gördüm. Bendeki 2005 titanın aynısı kadro olarak. Maşaallah çok temiz. Bu kadar temiz bulmak mucize gibi bişey. Bendeki 2005 tekinden farkları şunlar:ayak marşı, cg 125 ler standart 11 hp dir. 2003 - 2007 modeller arası. Depoda kocaman titan yazanların,yani cg lerin titan modellerinin gücü 12.5 hp dir. Gene 2003-2007 modeller arası. Cg 125 ile honda titan arasındaki fark budur. Honda titanlarda cg serisidir. Ama ne hikmetse cg ile titan arasında 1.5 hp oynar.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
hay yavrum titana bak sanki sıfır honda eskiden güzel motor yaparmış baksana üzerindeki lastikler orj pirelli:cat:
bende böyle bi titan alacaktım 2006 model daha 8000km de ama ben motoru satana kadar adam motoru satmış:santa:
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
fatih o titan değil cg 125. Titandan tek farkı 11 hp olması. Oda ybr de yok :santa:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
adem ybr onlar kadar güçlü olmayabilir ama unutma onlar da ybr kadar konforlu değil:farao:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
ee bende 15 yıl binsem bende alışırım ama :santa:
ben 200 km hiç gaz kesmeden yol gittim ve de dayama gaz ve gram yorgunluk olmadı:thumleft:
ehliyet alırkende 2 saat titan kullandım köy yollarında asfalt ta sana bütün samimiyetimle söylüyorum ayalarım uyuştu:queen:
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
eski modeller açcık kıpraşır. Ona ok. Ama yeni 2004,2005, 2006 lara bindinmi hiç? Onlar pek kıpraşmaz.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
ademcim ne kadar kıpraşmıyor desende gene de çok sesli çalıştığı için bence konforsuz..
zaten 125 cc motora binyorum en azından o bari iyi sağlam konforlu olsun dedim ybr aldım ustam apache alalım dedi bende biraz araştırdım ybr den titreşimli olduğu için almadım
benim için konfor en ön sırada geliyor malum artçı lı geziyorum her daim
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
benim artcısız motora binmeme oranım %90 dır. 96 nın eksoz sesini hiç bir 125,150 cc ye değişmem. Yeni modellerin orjinal sesi , ybr nin orjinal sesinden azdır. Hatta hiç yoktur. Kask taktınmı duymazsın bile.
 
Katılım
4 Haz 2011
Mesajlar
34
evet cok temiz daha doğrusu sıfır motor :cherry: bende bu motoru alabilmek için sahibinin önünde 40 takla attım ve kendi motorumu bir arkadaşıma bir buçuk ay içinde ödeme koşulunu kabul ederek sattım sırf bu motoru kaçırmamak için :queen:

---------- Post added at 12:28 ---------- Previous post was at 12:21 ----------

Arkadaşlar yakın zaman içinde lastik yazıları' nı beyaza boyadıktan sonraki resimlerini yükleyecem, birde motora pasta cila yaptırdım motor mükemmel oldu görüşmek üzere yakında resimler gelecek :bestmt:

Arkadaşlar internette 3 gündür motoruma kaliteli yağ kullanmak için ve zincir yağlama spreyi: araştırma yapıyorum bizim bölgede bulamadım internetten sipariş verecem
yağ olarak: Mobil Extra 4t 10W-40 yarı sentetik yağ (27.5tl) yarı sentetik olduğu için kararsızım ama özellik olarak ve koruma olarak Castroldan daha iyi bir yağ o yüzeden tercihim bu olacak tam sentetik olsaydı mükemmel olacaktı :queen:
pr_01_903_max.jpg

yada Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50(35tl)
pr_01_78_max.jpg


zincir için yağlayıcı olarak: Shell Advavce Chain Ultra (21.5tl)
pr_01_25_max.jpg
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
yağlar pahalı be hacıı. 15 w 40 castrol alıyorum koyuyorum motor uçak gibi oluyo 16 tl :cat:
 
Katılım
4 Haz 2011
Mesajlar
34
Doğru adem yağlar pahalı ama işte yarı sentetik olduğu için ne yapalım mecbur motordan kıymetli değilya herşey motor ömrünü uzatmak için :mrgreen:

---------- Post added at 09:45 ---------- Previous post was at 08:50 ----------

Arkadaşlar lastik yazı boyama işlemi resimleri
önce lastikleri siliyoruz
scaled.php

scaled.php

kullanılacak malzemeler
scaled.php

boyama işleminden sonra
scaled.php

scaled.php

scaled.php

scaled.php

Boyamadan önce
scaled.php

Boyadıktan sonra
scaled.php
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
kardeş motorun çok güzel. Satılıkmı? Titan koleksiyonuma 4cü lazım. :santa:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst