Honda Honda Shadow 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Şub 2012
Mesajlar
229
Osman abi kask süper olmuş, eline sağlık.

Arkadaşlar bugün sanırım motorumun ateşleme sorununu çözdüm. Deneyimlerimi ve motorumun bendeki tüm hikayesini anlatayım ki bilen bilmeyen faydalansın;

Motorumu ilk aldığım zaman Ankara Çayyolu'nda götürdüğüm bir usta hem cahilliğinden hem de kötü niyetinden dolayı beni çok madur etti. Motoru ilk aldığım zaman ön silindirim düzgün çalışmıyordu. Tek silindirle bir şekilde ustaya götürdüm, teslim ettim. Ertesi gün beni aradı, çok masraf var gel yüz yüze konuşalım dedi. Gittiğimde bazı parçaları çöpe atmıştı. Bu durumdan hoşlanmadığım için adamın çöpünü karıştırarak parçaları çıkardım. Çıkan parçalar; K&N hava filtresi (tertemiz ve çok az kullanılmış) 4 tane NGK buji.
Açıklama olarak dedi ki; hava filtreni de bujilerini de taklit adi çin malı takmışlar, bunlar hiç duyulmamış markalar. Orjinallerini alacağız, orjinalleri ise bujinin tanesinin fiyatı 210 TL ama ben 190'a alırım dedi, (toplam 760 TL buji, ve bu motorlara iridyum buji şart dedi, iridyumsuz çalışmaz vs) hava filtresi ise 200 tl civarında dedi. Bunun karbüratör diyaframının değişmesi lazım, antifriz + yağ + yağ filtresi: İşçilik hariç 1700-1800 TL yi buluyor dedi. Parça fiyatlarına itiraz ettim tabi, arabada bile böyle diil vs. Adam da sen ne sandın lüks motor almışsın, bu motor işinde bu böyle dedi vs. Ödemem topla dedim, bir türlü toplamıyor adam. Ben bana gelen motoru tertemiz yapmadan göndermem, yok adım lekelenir vs diyo :) Neyse ya sabır, ertesi gün gittim kendim taktım bujiyi filtreyi. Motoru kaçırdım getirdim garajıma. Bu ilk darbeyi böyle kazasız atlattık.

Sonracııma ustanın; bu motorlar iridyum buji olmadan çalışmaz sözünü ciddiye alıp (ne kadar cahil olduğunu bilmiyordum) Ben de NGK'nın web sitesine girip 6 tane iridyum buji aldım 4 ünü taktım 2si yedek olsun dedim. O gündür bu gündür önceki sayfalarda yazdığım gibi motorda bir tekleme, zor çalışma aküyü bitirme gibi garip sorunlar ortaya çıktı. Ön silindire giden buji kablolarından birinin içinde temassızlık tespit edip kesip biçip tamir ettim. Aküyü şarj edince ilk basışta canavar gibi çalışıyor. Fakat motoru durdurup tekrar deneyince akü tam dolu olmasına rağmen bir daha çalışmıyor. marş motoru dönüyor dönüyor tık yok. Hasbel kader çalışırsa da bazen ön silindir tek çalışıyor bazen arka silindir tek çalışıyor. 19 Mayıs buluşmasına da yine tekledi motor, yok benzin mi bitiyor yok herhalde boğulmuş şimdi çalışır derken tek silindirle tekleye tekleye gitmeye çalıştım ve sonra yolun yarısından geri döndüm. Geceleyin bujileri kontrol ettim öndekiler kapkara, zımparaladım, aküyü şarj ettim. Ertesi gün tekrar taktım, tek basışta çalıştı, sonra bir daha çalışmadı yine.

Neyse araştırdım internetten; iridyum nasıl bir madendir, nedir bu alet; Meğerse iridyum bakır ve nikelden kat be kat daha sert ve yoğun bir metalmiş, doğru elektrik bağlantısıyla ve karbüratör vs değişimiyle ancak yüksek performans veriyormuş. İridyum bujinin tırnak aralığı da normale göre daha aralıklı olduğu için ve daha yoğun bir metal olduğu için benim bujilerde elektrik atlamıyormuş bile. Düzgün performans için Akü, Bobinler, elektrik kabloları değişmeliymiş ve bunlar çok iyi ayarlanmalı imiş. Yüksek elektrik üreten bir bobinde ise silindir başına punta bile atabilecek elektrik üretiyormuşmuş. Bu doğru sargıyı vs Türkiye'de yapacak usta olduğunu sanmıyorum bile. Bu yüzden bunların hepsi birbirine uyumlu kit olarak satılıyor yurt dışında. Yoksa standart sargıyla aküyle kabloyla bujide kıvılcım zar zor çıkıyor, Olur da bir şekilde çalışırsa da illa ki diğer silindirdekiler benzinle ıslanarak boğuluyor. Motor tekliyor falan. Ya da iki silindiri de boğmadan çalıştırdık diyelim, yüksek devirlerde yine doğru ateşlemeye buji yetişemediği için, 750 cclik koca motor 110 km'den sonra gitmiyor bile. Bugün yine full aküyle denedim çalışmadı, çalıştıracam derken aküyü de bitirdim. Sinirlendim yine söktüm bujileri, baktım ki bujiler sırılsıklam, damla damla benzin akıyor bujilerden. Akü de bitik. Arabadan takviye çektim, iridyum bujiler yerine de cbf 150 bujisi taktım. Motor tabiri caizse at gibi oldu, her bastığımda çalışıyor artık. Hemde marş motoru bir tur bile dönmeden. Parmağımı marş butonuna yaklaştırırken bile çalışacak neredeyse.

Aradım NGK buji market'i bunları anlattım, Telefondaki beyin ismi Yakup Korsan. Dedi ki Abicim sen elindeki o yedek 2 iridyum bujiyi gönder ben sana 10 adet standart Honda Shadow bujisi göndereyim dedi. Taa 6 ay önce aldığım bujileri daha ben teklif bile etmeden iade ve değiştirme yaparım dedi. Mühim olan sen motorunun keyfini sür aslanım diyerek kapattı. Gönderdim valla bujileri, yarın öbür gün doğru bujiler gelir. Böyle esnaflar da kalmış valla. Buradan kendisine teşekkür ediyorum ve ngkbujimarket.com u herkese tavsiye ediyorum. Önceki alışverişimde de bujilerin yanında bi ton hediye gönderdiler.

Sonuç olarak; İridyum buji kullanacak arkadaşlara, ya da bu konuda gaza getirilmiş arkadaşlara tavsiye, sakın ateşleme sistemini komple elden geçirmeden böyle işlere girmeyin. Bir sonuç alamadığınız gibi motorunuz da doğru düzgün çalışmaz. Motorunuzun markasına uygun iridyum buji bile olsa, doğru ateşleme sistemi olmadan verim alamadığınız gibi motorcu değil usta olur çıkarsınız. Zaten bir tek buji değiştirmeyle motorun gücü artacak olsaydı, tüm fabrika çıkışı araçlara üretici firmalar standart olarak iridyum buji takar 100 beygirlik motoru 130 beygir diye daha pahalıya satardı. Gidin kullanma klavuzunda yazan buji kodu neyse, standardını alın.


Olayı çözmene sevindim. Umarım bi daha sorun yaşamazsın. Bizim 19 Mayıs bujilere kurban gitmiş anlaşılan. Konya' ya mazeretin kalmadı demektir. :)
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Arkadaşlar bugün sanırım motorumun ateşleme sorununu çözdüm. Deneyimlerimi ve motorumun bendeki tüm hikayesini anlatayım ki bilen bilmeyen faydalansın;



Neyse araştırdım internetten; iridyum nasıl bir madendir, nedir bu alet; Meğerse iridyum bakır ve nikelden kat be kat daha sert ve yoğun bir metalmiş, doğru elektrik bağlantısıyla ve karbüratör vs değişimiyle ancak yüksek performans veriyormuş. İridyum bujinin tırnak aralığı da normale göre daha aralıklı olduğu için ve daha yoğun bir metal olduğu için benim bujilerde elektrik atlamıyormuş bile. Düzgün performans için Akü, Bobinler, elektrik kabloları değişmeliymiş ve bunlar çok iyi ayarlanmalı imiş. Yüksek elektrik üreten bir bobinde ise silindir başına punta bile atabilecek elektrik üretiyormuşmuş. Bu doğru sargıyı vs Türkiye'de yapacak usta olduğunu sanmıyorum bile. Bu yüzden bunların hepsi birbirine uyumlu kit olarak satılıyor yurt dışında. Yoksa standart sargıyla aküyle kabloyla bujide kıvılcım zar zor çıkıyor, Olur da bir şekilde çalışırsa da illa ki diğer silindirdekiler benzinle ıslanarak boğuluyor. Motor tekliyor falan. Ya da iki silindiri de boğmadan çalıştırdık diyelim, yüksek devirlerde yine doğru ateşlemeye buji yetişemediği için, 750 cclik koca motor 110 km'den sonra gitmiyor bile. Bugün yine full aküyle denedim çalışmadı, çalıştıracam derken aküyü de bitirdim. Sinirlendim yine söktüm bujileri, baktım ki bujiler sırılsıklam, damla damla benzin akıyor bujilerden. Akü de bitik. Arabadan takviye çektim, iridyum bujiler yerine de cbf 150 bujisi taktım. Motor tabiri caizse at gibi oldu, her bastığımda çalışıyor artık. Hemde marş motoru bir tur bile dönmeden. Parmağımı marş butonuna yaklaştırırken bile çalışacak neredeyse.

Aradım NGK buji market'i bunları anlattım, Telefondaki beyin ismi Yakup Korsan. Dedi ki Abicim sen elindeki o yedek 2 iridyum bujiyi gönder ben sana 10 adet standart Honda Shadow bujisi göndereyim dedi. Taa 6 ay önce aldığım bujileri daha ben teklif bile etmeden iade ve değiştirme yaparım dedi. Mühim olan sen motorunun keyfini sür aslanım diyerek kapattı. Gönderdim valla bujileri, yarın öbür gün doğru bujiler gelir. Böyle esnaflar da kalmış valla. Buradan kendisine teşekkür ediyorum ve ngkbujimarket.com u herkese tavsiye ediyorum. Önceki alışverişimde de bujilerin yanında bi ton hediye gönderdiler.

Sonuç olarak; İridyum buji kullanacak arkadaşlara, ya da bu konuda gaza getirilmiş arkadaşlara tavsiye, sakın ateşleme sistemini komple elden geçirmeden böyle işlere girmeyin. Bir sonuç alamadığınız gibi motorunuz da doğru düzgün çalışmaz. Motorunuzun markasına uygun iridyum buji bile olsa, doğru ateşleme sistemi olmadan verim alamadığınız gibi motorcu değil usta olur çıkarsınız. Zaten bir tek buji değiştirmeyle motorun gücü artacak olsaydı, tüm fabrika çıkışı araçlara üretici firmalar standart olarak iridyum buji takar 100 beygirlik motoru 130 beygir diye daha pahalıya satardı. Gidin kullanma klavuzunda yazan buji kodu neyse, standardını alın.

Selamlar;
Bu konuyu cehennemden gelen bujiler başlığı altında 19.07.2011 tarihinde BURADA yazmıştım.daha önce görmüş olsaydınız almazdınız belki amaç dışı olan o bujileri
ben demişimki;
Tekrar selamlar..
Farklı amaçlar için üretilen bu bujilerin kullanım alanları genelde performans arttırımı içindir.
Hiç birimizin bu tür bujilere ihtiyacı yok derken modifiye edilmemiş standart çalışma düzeneklerinin değiştirilmemiş, kurcalanmamış motorları kastediyorum..
Ticari amaçla raflarında bulunduran servisler vs bunları bir şekilde motorlarına daha iyi baktıklarını,veya
herşeyin en iyisini kullanma düşüncesinde olan kişilere, birazda överek satıyorlar..

Ancak burada gözardı edilen veya bilinmeyen tarafları şudur ki;
birincisi ihtiyacımız olmayan ve motorumuzun standart olarak desteklemediği yüksek teknolojili bu bujilere daha fazla ödemek..

ikincisi ve en önemlisi bu bujiler yüksek ateşleme yapabilmeleri için tasarlandıkları için;
amperi yüksek bir aküye ihtiyaç vardır..nedeni ise iridyum veya platin bujiler standart bujilerin içindeki bakır çubuklara göre daha yüksek bir kütlesi olan tıpkı civa gibi olan iridyumun ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli akü gerekir. Nasılki daha iyi aydınlatma için xenon farın ayrı bir elektirik düzeneği gerekiyorsa bu bujiler içinde farklı bir yapı gerekir..
Ben mutllaka bu bujileri kulanacağım diyorsanız o zaman ateşleme bobininide değiştirmeniz gerekir..
sadece bujiyi alıp takarsanız standart yapı ile uyuşmayacağı için tam aksine güç kaybı yaşarsınız..
motorların üreticileri tarafından yapılmış ise eğer bu performans bobin sistemlerinden alabilirsiniz..
daha sonra buji kablolarınıda ipek kablolar ile değişmeniz gerekir..

tüm bunları değiştirdik diyelim.. eğer motorumuz 750 cc den aşağı ise hissedilir bir fark,performans göremezsiniz..

üçüncüsü uygun düzenek temin edilmez ise bu bujilerin çok hassas olup çok çabuk arızalanmasıdır.

Netice itibari ile bu imkanları sağlayamıyorsak eğer ve amacımızda performans olup güç artışı peşinde değilsek bunları kullanmayalım..asla faydasını göremeyeceğimiz için motorumuza kötülük yapmış oluruz..
 
Katılım
18 Tem 2011
Mesajlar
337
O zamanlar bu yazınızı görmediğim gibi, forumu bile bilmiyordum dogru duzgun forumu da bilmiyordum. Bir de performans arttirmak icin degil de, usta iridyumsuz bu motor calismaz dedigi icin takmistim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Makina,motor,redüktör,invertör,rulman,dişli,zincir,çelik
falan filan makinalara dair ne varsa onlarla çalışıp ekmek yiyen birisi olarak benim fikrim bu konularda hep aynıdır
mühendislik boru değildir ve eger gerekseydi Japon mühendisler bizim motorlara o bujileri koyar,Alman mühendisler BMW arabanın lastiğini jantını küçültür şaseyide aşşağıya düşürüdü
bizim usta kılkuyruklardan hangisi acaba bir motosiklet yada araba yapmışta,yapılanı beğenmeyip orasını burasını bızıklar anlayan beri gelsin...
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
11
Merhaba herkese,

Yeni bir shadow kullanicisiyim, henüz motorla birbirimize alışma evresindeyiz.
Forumu 2 kere okudum ve 2007 model shadowu almama etkisi oldu.
Shadow konusunda oldukça deneyimli arkadaslar var, bende de bazı sorular :)
Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Oncelikle forumda paylaşılmış olan kullanım/bakim kitapçık linklerinin hepsi ölü, elindekin paylaşabilecek varsa çok makbule gecer.

Bir diğer konu ise egsoz delme.
İstedigimden degil ancak onceki sahibi saat 3 yönünde bir delik deldirmis, nereye kadar delindi bilmiyorum.
Orijinal çıkışlardan üstteki delinmemis sanırım, 22 cm sonra duvara vuruyor. Alttakini ölcemedim.
Sadece bir silindir için egsozun açılmış, digerinin fabrika çıkışı gibi olma durumu olabilir mı ?
Bunu nasıl teşhis ederiz, zararı var mıdır ?
Kimi servis/usta tavsiye edersiniz?
Çok soru sordum sanki :)
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
822
Merhaba herkese,

Yeni bir shadow kullanicisiyim, henüz motorla birbirimize alışma evresindeyiz.
Forumu 2 kere okudum ve 2007 model shadowu almama etkisi oldu.
Shadow konusunda oldukça deneyimli arkadaslar var, bende de bazı sorular :)
Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Oncelikle forumda paylaşılmış olan kullanım/bakim kitapçık linklerinin hepsi ölü, elindekin paylaşabilecek varsa çok makbule gecer.

Bir diğer konu ise egsoz delme.
İstedigimden degil ancak onceki sahibi saat 3 yönünde bir delik deldirmis, nereye kadar delindi bilmiyorum.
Orijinal çıkışlardan üstteki delinmemis sanırım, 22 cm sonra duvara vuruyor. Alttakini ölcemedim.
Sadece bir silindir için egsozun açılmış, digerinin fabrika çıkışı gibi olma durumu olabilir mı ?
Bunu nasıl teşhis ederiz, zararı var mıdır ?
Kimi servis/usta tavsiye edersiniz?
Çok soru sordum sanki :)

Hoş geldin,hayırlı olsun.
Sordukların hakkında bir fikrim yok ancak öğrenmemize az kaldı.:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Nis 2012
Mesajlar
43
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar Selam,
Resim eklemek istedim fakat çözemedim bunun için bilene danışalım dedim. Adımları açıklayabilir misiniz?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar Selam,
Resim eklemek istedim fakat çözemedim bunun için bilene danışalım dedim. Adımları açıklayabilir misiniz?

www.imgur.com
gelen sayfada solda computere tıklayın
resminizi seçin
start upload
yükleme birttiğinde sol tarafta verilen linklerden dördüncüsünü kopyalayıp buraya yapıştırın iş bitti )

---------- Post added at 00:16 ---------- Previous post was at 00:10 ----------

Merhaba herkese,

Yeni bir shadow kullanicisiyim, henüz motorla birbirimize alışma evresindeyiz.
Forumu 2 kere okudum ve 2007 model shadowu almama etkisi oldu.
Shadow konusunda oldukça deneyimli arkadaslar var, bende de bazı sorular :)
Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Oncelikle forumda paylaşılmış olan kullanım/bakim kitapçık linklerinin hepsi ölü, elindekin paylaşabilecek varsa çok makbule gecer.

Bir diğer konu ise egsoz delme.
İstedigimden degil ancak onceki sahibi saat 3 yönünde bir delik deldirmis, nereye kadar delindi bilmiyorum.
Orijinal çıkışlardan üstteki delinmemis sanırım, 22 cm sonra duvara vuruyor. Alttakini ölcemedim.
Sadece bir silindir için egsozun açılmış, digerinin fabrika çıkışı gibi olma durumu olabilir mı ?
Bunu nasıl teşhis ederiz, zararı var mıdır ?
Kimi servis/usta tavsiye edersiniz?
Çok soru sordum sanki :)

Selam benimde ismim Gürol tanıştığımıza memnun oldum İstanbuldayım.

aldığımda benim eksozda o deliklerden 4 adet vardı sesi biraz farketmişti ama bende cobra eksozda olduğundan delinen orjinale çizimini yapıp bir tapa kestirdim,tapa ile eksozun arasına taş yünü koyup kestirdiğim tapayı vidalayıp sıktım,eskisi gibi oldu problem yok.
 
Katılım
17 Şub 2012
Mesajlar
229
Selam benimde ismim Gürol tanıştığımıza memnun oldum İstanbuldayım.

aldığımda benim eksozda o deliklerden 4 adet vardı sesi biraz farketmişti ama bende cobra eksozda olduğundan delinen orjinale çizimini yapıp bir tapa kestirdim,tapa ile eksozun arasına taş yünü koyup kestirdiğim tapayı vidalayıp sıktım,eskisi gibi oldu problem yok.[/QUOTE]

Valla bravo.. Dahiyane bi, çözüm olmuş.
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
Sayın Osman Başkazancı Bey 2 ay gecikmeli de olsa size borcum olan teşekkürü aldığınızdan emin olmak üzere burada yazmak istedim. Teşekkürler.. Sevgiyle kalın...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
17 Şub 2012
Mesajlar
229
Osman abi ile yapalım dediğimiz şey bunlar
Ameliyat bizi engelledi yoksa şimdiye motorların üzerindeydi))
yapacağız yakışır )

Malzemeyi ne renk düşünüyorsunuz? Gördüğüm kadarı ile o parçalar krom sabitleyiciler altında renkli fiber cam şeklinde.
Konya'da fiberi kesecek yeri biliyorum. Renk olarak şeffaf mı yoksa koyu mu yapacaksınız?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Malzemeyi ne renk düşünüyorsunuz? Gördüğüm kadarı ile o parçalar krom sabitleyiciler altında renkli fiber cam şeklinde.
Konya'da fiberi kesecek yeri biliyorum. Renk olarak şeffaf mı yoksa koyu mu yapacaksınız?
Renkte depo renklerine uymayı düşünüyorum çift renk ortaya küçük bir krom belki.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
Sayın Osman Başkazancı Bey 2 ay gecikmeli de olsa size borcum olan teşekkürü aldığınızdan emin olmak üzere burada yazmak istedim. Teşekkürler.. Sevgiyle kalın...
Tamamdır merak etmeyin. Kargo geçıkmelerine rağmen emanetiniz alınmıştır.:)

Arkadaşlar merak edeceklerdir diye küçücük bir açıklama yapmak gereğini düydüm. Beyler bu karapara denen esrarengiz kişi; Hani motosiklet fuarına gittiğimizde hatırlarsanız "Ankara'dan gelecek, hanımından çok korkan" bir arkadaş diye beklediğim arkadaştır.:)

İnşallah sizde hayalınızdeki motora sahip oldunuz.:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Nis 2012
Mesajlar
43
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
uNqYC.jpg

2VKur.jpg

Os7UE.jpg

rIWUv.jpg

XUV9M.jpg

5prvC.jpg

gQX6y.jpg

towHw.jpg

t3w9n.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 21:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------

Arkadaşlar gecikmelide olsa resimleri ZIPPIRMAN arkadaşımız desteğiyle yükleyebildim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst