Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Nis 2012
Mesajlar
91
ARKADAŞLAR ARANIZA YENİ KATILDIM.MOTORU 2 GÜN ÖNCE ALDIM..
Hayırlı olsun

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:27 ----------

Merhaba arkadaşlar ben de aranıza Osmaniye' den katılıyorum.
96 yılında ilk Honda Titan la başladı motor hayatım.
2004 Cgl 125 ve 2009 Yamaha Ybr den sonra dün Honda Cb 125 i aldım 80 km deyim.
Motor Ybr ye göre daha atik ve rahat bence.
Bu fiyata göre bence gayet iyi bir motor üretmiş Honda.
Resimleri biara yükleyeceğim.
Hayırlı olsun...Motosiklet tecrübesi fazla olan insanların bu motor hakkındaki yorumlarını merak ediyorum açıkcası

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------

Ben kırmızı ışıklarda boşta duruyorum sağ ayağım arka frene basılı bekliyor sol ayağım yerde. Işığın yanmasına yakın hafif bi denge hareketiyle sağ ayak hala frendeyken sol ayağımı yerden kaldırıp vitesi bire takıyorum ve sol ayağımı yere indiriyorum. Denemenizi tavsiye ederim süper bi yöntem sizin yaşadığınızın lastik kalitesiyle pek ilgisi yok çoğu motor zaten sadece ön frenle dik yokuşta yol ıslak olmasa bile geri kayar.

Kırmızı ışıkta falan beklerken MUTLAKA 1.VİTESTE ve gaz vermeye hazır beklemeyi tavsiye ediyorlar.. Aynayla arka kontrolü yaparak bize dalacak bir öküz gelirse hemen yol almak için....
Yokuşta arka fren basılı yarım debriyaj kalkış diyorlar...bende öyle yapıyorum...
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
<script src='http://img809.imageshack.us/shareable/?i=dscn1039a.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>

ilk benzini alıyorum serviste 2lt koymuşlardı yedekte gitmekten kurtuluyorum benzin veren cocuğun bakışını resimden anlıyorumki çok iç geçirmiş inşallah daha iyisine sahip olur
 
Katılım
4 Nis 2012
Mesajlar
91
CBF 150 ve motor alan diğer arkadaşlara HAYIRLI OLSUN.... TEKERİNİZ DÜZ BASSIN...MOTORUNUZ neredeyse hiç benzin yakmasın....
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
shareable
[/URL]</noscript>[/IMG]

bu arada topcase hakkında yorum bekliyorum en çok bunu yakıştırdım 32 lt şifreli ve ledli fren, sinyal ve park olarak 3 kademeli kaliteli bir çanta yakışmışmı :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:59 ----------

<script src='http://img109.imageshack.us/shareable/?i=dscn1055a.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>

şifresi çok kullanışlı ve tek hareketle açılıyor ve tek hareketle yerinden sökülüyor ve alt tablasıda çok şık topcaseyi alınca kapağı var kapattımmı aynı orjinal olan kuyruk gibi duruyor ayrıca yedek üst kapağı verdiler bende kağın brini beyaza boyadım orjinali gümüştü

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------

CBF 150 ve motor alan diğer arkadaşlara HAYIRLI OLSUN.... TEKERİNİZ DÜZ BASSIN...MOTORUNUZ neredeyse hiç benzin yakmasın....
teşekür ederim kardeşim :rendeer:
 
Katılım
4 Nis 2012
Mesajlar
91
çantanında maşallahı var....gayet şık...:cat:....... Her ne kadar motosiklet çantasız olmazsa da , ben motosikleti çantasız seviyorum....
çantanın markası modeli nedir???
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
shareable
[/URL]</noscript>[/IMG]
motorun parçalarında kalitesinde sorun yok tabiki parasına göre çoğu çinli modellerden iyi ama kusursuz değil

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:11 ----------

iki gündür farkettiklerimi yazayım
1-kaynak çapakları var kötü duruyor özellikle şasedekiler
2-titreşim var yok diyen yalan söyler sıfır cbf 150 aldıktan sonra bunda bariz derce hissettim
3-bazı arkadaşlar geç tepki veriyor demişler hızlanmalarda, alakası yok
4-gaz elciğinde boşluk vazla tümseklerde elimin içinde oynuyor çok tuhaf oluyor insan
5-motorun genelinde işçilik önceki motorum olan cbf 150'ye göre biraz daha kötü buna mukabil parça kalitesinde sorun yok motor, şanzıman ,zincir, elektrik aksamı.... gibi
6- aynalar ufak ve sıtabil durmuyor
7-kontakta bu kadar tefarruata gerek varmı anlamadım kuryeler yandı
8-arka amartisör çok sert ayarlasan bile aynı sert

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

st marka kardeşim taywan malıymış ben 150 tlye aldım bencede çanta yakışmıyor motora ama ne yaparsın bazen zaruri oluyo ama bir ara sökülmüş halini resminide çeker koyarım altı üstünden güzel duruyor kuyruk nefis görünüyor
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
uzun suredır foruma takılamadım ıslerımden dolayı 890 km oldu:) yagını deıstırmeye az kaldı su ıkı oncekı yafmurda kaldım dalga gıbı ustume su yedım boydan boya yınede tık demedı stop etmedı helal olsn yolda ybr yanından cok rahat gectım ybr gıtmıyor cıddı farkkettım yırtınıyordu bana yetısmek ıcın artık kullanımdan mı acılmasından mı nedır ıstemen 90 100 cok rahat goruyor sıkmadan dun soyle ne yapıcak dedım rampa asagı 120 devırdı bıraktım yeter dedım:) cıdden yeter 10hp altı ustu ıyıkı almısım ıyıkı motora baslamısıım:):):)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Kırmızı ışıkta falan beklerken MUTLAKA 1.VİTESTE ve gaz vermeye hazır beklemeyi tavsiye ediyorlar.. Aynayla arka kontrolü yaparak bize dalacak bir öküz gelirse hemen yol almak için....
Yokuşta arka fren basılı yarım debriyaj kalkış diyorlar...bende öyle yapıyorum...
Ona gerek yok çünkü ben yolda duran tek araçsam arkamda yavaşlayıp durmuş araç yoksa yolun en sağına yada en soluna yanaşıyorum, motosikleti araçtan saymayıp üzerine çıkıp kırmızıda geçecek öküz çok çünkü.
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
421
bende almayı düşünüyorum kullanan arkadaşlara bir kaç sorum olacak
1. yaz sonuna kadar lastikler idare edermi kışa doğru jantları değişmeden tubeless lastik alıp takabilirmiyim.
2. arka çanta demiri iyi gelmedi bana hangisi uygun olur takmak için.
3. arka dişliyi 46t ile değiştirsek hızda ve yakıtta fark edermi, garanti dışı olurmu (rodajdan sonra 2000 km gibi bir uzun yol yapmayı düşünüyorum)
4. fabrikadan sipariş ederken mavi renklisi alabiliyormuyuz.
5. devir göstergesi yerine koyulan logonun yerine ne koyabiliriz boş durmaması için.
6. ayaktan marş olmaması bir problem çıkarırmı.

şimdiden cevap yazacak arkadaşlara teşekkür ediyorum.
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
6. sorunu ben yanıtlayayım o problem değil ve + çünkü sökülmesinde motor tamirinde ayak marşı çok iş çıkartıyor ustalara marşı kolay kolay bozulmaz honda sonuçta ama bozulursa da motoru al boş ittir biraz azıcık hızlanınca vitese tak gene çalışır
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
74
bende almayı düşünüyorum kullanan arkadaşlara bir kaç sorum olacak
1. yaz sonuna kadar lastikler idare edermi kışa doğru jantları değişmeden tubeless lastik alıp takabilirmiyim.
2. arka çanta demiri iyi gelmedi bana hangisi uygun olur takmak için.
3. arka dişliyi 46t ile değiştirsek hızda ve yakıtta fark edermi, garanti dışı olurmu (rodajdan sonra 2000 km gibi bir uzun yol yapmayı düşünüyorum)
4. fabrikadan sipariş ederken mavi renklisi alabiliyormuyuz.
5. devir göstergesi yerine koyulan logonun yerine ne koyabiliriz boş durmaması için.
6. ayaktan marş olmaması bir problem çıkarırmı.

şimdiden cevap yazacak arkadaşlara teşekkür ediyorum.

1) lastikler berbat değil. yağışlı havada deneyen olmadı yada şikayeti olan olmadı sanırım. eralpt hocamdanda ses çıkmadı o deneyecekti. jantların değişeceğini sanmıyorum. eralpt hocamın incelemesinde sadece lastik ücretinden bahsetmişti. öyle olsa yazardı.
2) eralpt hocam alırken başka demir almıştı. aslında onun incelemesine bir gözatsan iyi edersin. sanırım 45. sayfada
3) bu konu hakkında fikrim yok
4) mavi rengi yok. kırmızı,beyaz, siyah var.
5) devir göstergesi yeri boş değil içinde kocaman CB 125 yazıyo :D oraya saat konulabilir sanırım. yada devir göstergesinin resmi yapıştırılabilir :D
6) vitesi ikiye takıp motoru ittirğinde halk arasındaki tabiri vurdurma ile çalışıyor zaten.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
ben sagnak uagmurda kullandım kaymadım sakın kullandım belkı ondandır ama en azından ıkı gun oncekı doluda 80e kdr cıktım vıraja grdım cıktım kaymadı bılemıyorum baska motorum olmadı daha once kıyaslayamam ama saglamım hala:D
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
6000'e geldim. 30 km kullandıktan sonra motor zırıltılı çalışmaya başlıyor. Yarın yağ değişimiyle birlikte subaplara da baktıracağım.

Bu arada kitapçıkta 4000 yazıyor ama ben 2000'de bir yağ değiştiriyorum. Aslında çok devirli de kullanmıyorum. :)

Bunuda geçenlerde çektim. :)
462801_10150848410188860_715198859_9752335_1026124622_o.jpg
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
6000'e geldim. 30 km kullandıktan sonra motor zırıltılı çalışmaya başlıyor. Yarın yağ değişimiyle birlikte subaplara da baktıracağım.

Bu arada kitapçıkta 4000 yazıyor ama ben 2000'de bir yağ değiştiriyorum. Aslında çok devirli de kullanmıyorum. :)

Bunuda geçenlerde çektim. :)
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...8410188860_715198859_9752335_1026124622_o.jpg

km güzel denk gelmiş sıfırdan sayaçada ellememişsiniz:)bu arada zırıltılı çalışma derken neyi kastettiniz?cbfteki ısınınca gelen sibop sesi gibimi...
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
CBF 150'yi bilmem etmem, ısınınca subap sesi geliyor sinir oluyorum. Acaba yağ mı çok inceliyor ondan mı böyle yapıyor?
CBF'teki muhabbet nedir?
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
CBF 150'yi bilmem etmem, ısınınca subap sesi geliyor sinir oluyorum. Acaba yağ mı çok inceliyor ondan mı böyle yapıyor?
CBF'teki muhabbet nedir?

tam tahmin ettiğim gibi cbfteki kronik o lanet ses onun yüzünden 2 tane cbfimden soğudum ve sonrasında sattım.bide inceden cıtırtı gibi sesler varmı üstad,buda cbf gibi çıkmasa ya kmler ilerledikce görücez artık sizin tecrübelerinizle...

cbfteki ses motoru belirli bi km uzun yol kullanıp yada çok sıkıştırıp kullandaktan sonra oluşan sibop sesi ve o gıcık çıtırdı sesi egzantrik zinciriden geliyormuş o cıtırdı diye söylemişti servis,cbf topiğinde konuşulmuştu çoğu kez.bence yağ değişimlerinizde yağınızı kontrol edin yağ yakma sorunu varmı diye.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
İlk başlarda çok sessizdi alet, epey sevmiştim sessizliğini bakalım hayırlısı.

Yağ çubuğu ne kadar referans alınır bilmem ama, 2000 km'dir bir değişiklik yok görünüyor. Gerçek sonucu yarın öğrenirim.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
İlk başlarda çok sessizdi alet, epey sevmiştim sessizliğini bakalım hayırlısı.

Yağ çubuğu ne kadar referans alınır bilmem ama, 2000 km'dir bir değişiklik yok görünüyor. Gerçek sonucu yarın öğrenirim.

hocam yağ çubuğundan ziyade karterden çıkan yağı ölçmek lazım ne kadar eksiltmiş diye,aslında o sesi cbfte aynı sorunu yaşamış kişilerin dinlemesi lazım o kronik bi sorun cbfte çoğunda gördüm o sorunu bazen sıfır bayiden aldığımız motorda bazen çok km yapmış bi cbfte,3. aldığım cbfte o ses yoktu onun için almıştım ama 2.000 km sonra aynı ses gelmeye başladı içinde bi dandik olan parça var ama ney onu çözmüş değilim,cb'de bunlar olmaz inş..arakadaşların kmler biraz artsın bakalım..
 
Katılım
4 Nis 2012
Mesajlar
91
[---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

[/COLOR]st marka kardeşim taywan malıymış ben 150 tlye aldım bencede çanta yakışmıyor motora ama ne yaparsın bazen zaruri oluyo ama bir ara sökülmüş halini resminide çeker koyarım altı üstünden güzel duruyor kuyruk nefis görünüyor[/QUOTE]

Tesekkürler..Senin çanta yakışmış...Birde çantanın lambalarını stopa falan bağlıyoruz ya, motorun garantisi bozulmuyor değil mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:45 ----------

5. devir göstergesi yerine koyulan logonun yerine ne koyabiliriz boş durmaması için.

şimdiden cevap yazacak arkadaşlara teşekkür ediyorum.
5 yaşındaki kızım,eşim ve ben üçlemisinin yer aldığı resmi yerleştirdim. Motosiklete binerken görünce korumalara bir daha bakıyor ve kendimi akşam eve dönmem lazım diye kendime telkin ediyorum...Devir saatinden daha fazla işe yarıyor...:mrgreen::mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:54 ----------

İlk başlarda çok sessizdi alet, epey sevmiştim sessizliğini bakalım hayırlısı.

Yağ çubuğu ne kadar referans alınır bilmem ama, 2000 km'dir bir değişiklik yok görünüyor. Gerçek sonucu yarın öğrenirim.

Sonucu merakla bekliyoruz...:silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------

İlk başlarda çok sessizdi alet, epey sevmiştim sessizliğini bakalım hayırlısı.

Yağ çubuğu ne kadar referans alınır bilmem ama, 2000 km'dir bir değişiklik yok görünüyor. Gerçek sonucu yarın öğrenirim.

Sonucu merakla bekliyoruz...:silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst