1.85 boya uygun başlangıç motoru - CB125E - CBF 150 - YBR 125

Katılım
10 May 2012
Mesajlar
161
Selamlar,

Sitede ve motor dünyasında oldukça yeniyim. Başlangıç için motor alacağım. Ancak boy konusunda emin olamadım. Yabancı bir sitede çogu motor 180 cm ve daha kısa boylular için uygun üretiliyor diye okudum. Bende 1.85 boyla foto çektirip fikrinizi almak istedim. Bugün Honda bayiine ugradım ve iki motorda fotograf çektirdim. Yamaha bayii epey uzak oldugu için gitmedim. Belki bir kurye arkadaşta bulursam rica eder otururum üstüne.

fotografları boy olarak degerlendirmenizi rica ediyorum. motorun üstünde büyük kalıyor muyum? idare eder mi yoksa uygun mu? Hangisi daha oturaklı duruyor sizce?

fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim..

Şimdiden teşekkürler..

cb125e
i50gtg.jpg


cbf150
dddkbb.jpg
 
Katılım
24 Eyl 2011
Mesajlar
1,703
Bu yazımı genel olarak yazıyorum sakın üstüne alınma
Bence başlangıç motoru olarak cbf 150 yi tercih edenler ya çok zengin yada mantıklı düşünemiyor
150cc 11 hp bi motora 5bin küsür lira verilirmi yahu zaten başlangıç motoru madem paranız var

Gidin suzukinin Muhteşem diye tabir edebileceğim Suzuki gv 250 inazuma alın fiyatı 10bin tl bilde değil 250cc çift silindir ,çift egsoz tamamen japon yapım her yerinden kalita akıyor gidin ondan alın paşa cbf ye bu para verilmekdense 10 bin liraya gv 250 inazuma alınması daha mantıklı yani
Neyse herkezin görüşüne saygım var hangisini alırsan al hayırlı olun
 
Katılım
1 May 2012
Mesajlar
250
cbf 150 daha dolgun bir motor, öneri olarakta kırmızı alın derim,tabi bu benim görüşüm zevkler ve renkler kişiden kişiye degişir.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
Valla hocam nasıl durduğu hakkındaki düşüncelerimden önce bi kaç bişi yazmak istedim

Görüntüye göre motosiklet alınmaz. Yada üzerinde yakışıklı durmanızda bu konuda kriter değildir. Yani bakarsınız cb 125 altınızda güzel durur herkes beğenir ama siz beğenmezsiniz keşke devır saati olsaydı dersiniz. Veya cbf 150 alırsınız herkes beğenir yakışıklıda durursunuz ama gel gelelım yağ yakması moralinizi bozar yada ybr alırsınız yine çok yakışıklı durursunuz kırmızıda kızlar sizi keser ama arkanıza yolcu aldığınızda gücü tatmin etmez vs vs vs...

Kısaca başkasının görüp beğenmesinden ziyade motoru siz görün beğenin oturunca rahatmısınız yoksa dizlerinizi cok mu kırıyorsunuz gidona rahatça erişebiliyormusunuz bunlar çoook daha önemli

Sitede pek çok insan ss hayali kurar ancak bu hayali gerçekleştirip alanların azımsanmayacak bir kısmı sırf rahat olmadığı için satıp başka tarz motosikletlere yöneldiler. Oysa ss kime yakışmaz ki?

Yeni başladığınız için bu tip kriterleri değerlendirmede biraz daha bilinçli olmanız açısından yazdım. Bana sorarsanızda cbf biraz daha iyi olmuş gibi. Ancak imkanınız varsa tvs apache rtr 150 yede bakmanızı öneririm

Unutmayın motosikleti siz kullanacaksınız baskalarından önce sizin fikriniz gelir. Şimdiden hayırlı olsun güle güle kullanın. Gezilerede bekleriz :)
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Tvs ye bakmalısın bence 150 lik 13.5 Hp lik bir motor var üstünde honda&yamaha kalitesinde üretim yapıyor + olarak Zamlı fiyayı 4.200 oldu Hemde Dijital gösterge Ve tipi 10 numara

ao9egw.jpg

nxqe12.jpg

2w35paf.jpg
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
Bu yazımı genel olarak yazıyorum sakın üstüne alınma
Bence başlangıç motoru olarak cbf 150 yi tercih edenler ya çok zengin yada mantıklı düşünemiyor
150cc 11 hp bi motora 5bin küsür lira verilirmi yahu zaten başlangıç motoru madem paranız var

Gidin suzukinin Muhteşem diye tabir edebileceğim Suzuki gv 250 inazuma alın fiyatı 10bin tl bilde değil 250cc çift silindir ,çift egsoz tamamen japon yapım her yerinden kalita akıyor gidin ondan alın paşa cbf ye bu para verilmekdense 10 bin liraya gv 250 inazuma alınması daha mantıklı yani
Neyse herkezin görüşüne saygım var hangisini alırsan al hayırlı olun

Başlangıç seviyesine hem 250 cc hem fiyat olarak 2 katı olan bir motosiklet önermek ne derece mantıklı?

Ayrıca 10bin tl bile değil derken migrosun indirim kampanyasına benzemiş :cherry: evet 10bin tl yerine sadece 9999 :p

Tamam cbf parasını hak etmiyorda 5bin tl fazladan vermekde az değil ki..
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
cbf 150 boyuna en uygun motordur. Diğerlerinden nisbeten daha iri ve kaslıdır. Cb 125 te de tvs de de mevcut olan titreşim olduğundan bahsediliyor. Titreşim, motosiklette sürüş konforunu inanılmaz seviyede etkileyen ve önemsenmesi gerekli bi olumsuzluktur. Belki titreşim kavramı nasıl bişeydir bilmiyorsun. Ama sen en iyisi bu titreşim kavramıyla hiç tanışma. Motorun aşırı titrediği devir aralıkllarında aynaların titremesinden arkanı bile göremezsin. Hiç canın sıkılmasın, cbf le bu işe başla. Tvs ve ybr nin sele yapısı ve fiziki yapısı ufak olduğundan uzun yol ve yolculu yol yapma konforu cbf e nazaran düşüktür.
 
Katılım
24 Eyl 2011
Mesajlar
1,703
Başlangıç seviyesine hem 250 cc hem fiyat olarak 2 katı olan bir motosiklet önermek ne derece mantıklı?

Ayrıca 10bin tl bile değil derken migrosun indirim kampanyasına benzemiş :cherry: evet 10bin tl yerine sadece 9999 :p

Tamam cbf parasını hak etmiyorda 5bin tl fazladan vermekde az değil ki..
Hocam olaya şu şekilde bak başlangıç da ki ilerde 600cc ve üstü geçecek kişi yani parasıda var cbf ye 5bin tl veriyorsa suzukiye 10bin tl hayli hayli verir ki bence 600cc ye geçmekde daha bi kolay olur tmm ilk başlarda 250cc yi zabdetmek kolay olmaz ama hani misal 11 hp cbf den 100 hp 600cc mi geçiş kolay olur yoksa 25 diyelim hp den 100 hp ye geçmek mi daha kolay olur
Başda elbetdeki zorlanacak ama suzuki naken bir motor üretmiş ss tarzında değil kullanımıda oldukça kolay olacakdır oturuş posziyonuda
 
Katılım
10 May 2012
Mesajlar
161
@TATLIHIZ : Ankara'daki bayilerini geçen hafta aradım. Ellerinde hiç RTR 150 motor yokmuş .

@adem80 : boy olarak diyorsunuz degil mi? teşekkürler yorumunuz için.

@eren özer : Evet, şimdi CBR125'i görünce içim gidiyor ama başlangıç için onu çok pahalı buluyorum. 7 bin lira. Ama bir süre sonra ne düşünürüm bilmiyorum. Pahalı ürün aldıkça satarken kayıp daha fazla olur kanaatindeyim. Nedense, hepsi çin üretimi olmasına ragmen, en azından markası çin olmasın diye çin markasıda almak istemiyorum. Şimdi başlangıç dedim ama belki çok severim, 1 sene degil 2 sene, belkide 3 sene biner, satarım. Tamamen ilerde motorla aramdaki duruma göre. Şimdiden 600 cc motor hayallerim yok. Belkide ilerde beni 250cc nin yeterince tatmin edecegini düşünür, 250 cc bir CBR yada dediginiz gibi gv250 alırım. Herşey o kadar muallakta ki, en azından ilk motorum ne kötü olsun, nede çok pahalı olsun derdindeyim. Hem Gv250'mi acemiliğim sebebiyle düşürmekte istemem. Düşerse bunlar düşsün. Bu üç modelde tatminkar gözüküyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------

@ethemm76 : Sele yapısını düşünmemiştim. Dikkate alacagım.

@safakk: Hocam elbette motorun sadece görüntüsüne göre almak istemedigim için bu üç motora indirgedim. Kaç gündür forumlarda geziyorum. Hep bunlardan bahsediliyor. Yada algılarım yüzünden hep bu üç model + Ankara'da olmayan Apachi karşıma çıkıyor. Eleyip kalan motorlar arasında da bu üçü kalıyor geriye. Ayrıca kollar maymun kolları gibi, çok rahat eriştim gidona ancak ayaklara dikkat edemedim fazla.

@fermanoglu : cbf150'nin üzerine otururken, daha bir heybet hissettim dogrusu ve benimde siyahı hoşuma gitti.

eralpt diye bir arkadaşın test yazısını okumuştum. 1.88 boyla cb125 almıştı. hani birazda ondan cesaretlendim gittim oturma testi yaptım motorlara. cb125'in titremesi benide endişelendiriyor ancak selesi daha alçak oldugu için bende selede paratoner gibi kalmıyorum sanki cbf'ye göre. Ancak cbf de altımda çok daha heybetli ve konforlu durdu açıkcası. Her ne kadar satıcı, ikiside aynı kalite desede, cbf, daha bi kaliteli duruyordu.

Fotograflara göre yorumunuza/cesaretlendirmenize ihtiyacım var.

Bugün araştırma için gittigimi söyledim. Ödeme nasıl olur dedim. bonusa 6 taksit/axesse 8 taksit yaparız dedi. Ne bir indirimden bahsetti, nede yanında verecegi bir ne biliyim kasktır, eldivendir yada koruma demiridir. Almak için gittigimde böyle bir pazarlıga girebilir miyim yoksa raconu liste fiyatını kabullenmek midir?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
evet boy olarak söyledim. Motorlar hakkında yorum yapmadım. Ben sizin durumunuzda olsam 3 nü de almazdım. Motor sürüyosan biraz farkın olmalı bence. Ybr,cbf,herkeste var artık. Bu formda TEKTEKER RAMÇO kardeşimde 400 km de apache var satılık. Çizik bile yok. Tam bakımlı. Sıfırdan farkı 400 km de olması. Çok uygun bi fiyatada veriyo 3.5 gibi yanılmıyosam. Bu formda satılık motor bölümünde. Bi bak derim ben.
 
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
8
arkadaşlar ehliyetimi aldım.Motorsiklet almayı düşünüyorum.Plakası cartı curtu ne kadara mal olur?teşekkürler
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
Hocam olaya şu şekilde bak başlangıç da ki ilerde 600cc ve üstü geçecek kişi yani parasıda var cbf ye 5bin tl veriyorsa suzukiye 10bin tl hayli hayli verir ki bence 600cc ye geçmekde daha bi kolay olur tmm ilk başlarda 250cc yi zabdetmek kolay olmaz ama hani misal 11 hp cbf den 100 hp 600cc mi geçiş kolay olur yoksa 25 diyelim hp den 100 hp ye geçmek mi daha kolay olur
Başda elbetdeki zorlanacak ama suzuki naken bir motor üretmiş ss tarzında değil kullanımıda oldukça kolay olacakdır oturuş posziyonuda

Zaten 125ccden 600cc ye geçsin diye birşey demedim ki :) sonuçta bu işin en iyi yöntemi kademe kademe eğitimide tam olarak gitmektir yani 125 den sonra 250 ile devam edip 600 lük almak daha mantıklı

Ayrıca 5bin tl yi veren 10 binide hayli hayli verir demeniz biraz yanlış olur. Misal yazın ben biriktirdiğim parayla 125cc bir motosiklet almayı planlıyorum ve bütçemin aşağı yukarı hangi motosikletlere yeteceğini biliyorum. Sonra gelip burda bütçemin yettiği modellerle ilgili konu açsam ve biri gelip 3500 ü veren 7 binde verir deyip cbr 125 önerse bu durum pek hoşuma gitmezdi. Neyse sonuçta kötü bir niyetiniz olduğunu düşünmüyorum. İnşallah ilerde hepimizin suzukisi olur :)

---------- Post added at 18:47 ---------- Previous post was at 18:30 ----------

@atithesun

Benim önerim tek başına bakmaya git ve ordaki görevlinin dediklerini dinleme. Çünki orada satış yapan görevliler ya satamadiğı modeli ya elinde kalmış motoru ya en çok kar ettiği modeli gösterecektir. Yanında kimseyi götürme derkende yanında gelen arkadaşın motordan anlayan ve kullanan biri değilse saçma şeylerle kafanı karıştırabilir. Otur üzerine hepsini dene arka farından tutda ön jantına kadar her yerine didik didık incele sonra otur üzerine kambur olmadan sürebiliyormusun dizinle gidon arası mesafe ne durumda veya selesi nasıl iyice kontrol et. Sonra ehliyetin varsa mutlaka deneme sürüşü yap en sonda hangisi içine siniyorsa onun icin otur masaya

Pazarlığı çok sıkı yap. Bazen yoğun ısrarlar sonucu liste fiyatı altına bile alabiliyorsun. Plaka ruhsat işlemini kendin yap. Eğer bayiye bırakırsan normalde 250-300tl ye çıkan plaka ruhsat için senden +400tl bile alabilirler. Hediye olarak kask kabul etme (eğer çin malı yada markasızsa sakın kabul etme onun yerine indrim yap dersin) ancak koruma demiri arka çanta falan olabilir ancak bunlarında normalde haricen alındığında nekadara mal olduğunu hesapla öyle pazarlık yap çünki 50tl lik çantayı 100tl ye satabiliyorlar. Son olarak motosiklete yeni başladığını sakın söyleme ve eğer pazarlık konusunda iyi değilsen mutlaka bu konuda yetenekli bi arkadasınla git gerekirse arkadaşına motorunu alınca bi iskender ısmarlarsın :) genel olarak aklıma gelenler bunlar

Ha unutmadan alırken bayinin aynı zamanda serviside varsa aldıkdan sonra bakımada getircem geçici değil kalıcı müşteriyim demeyide unutma. Tabi eğer servisi iyi değilse götürmek zorunda değilsin :p
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
228
Boyum 1.85 cbf 150 kullanıyorum. Boy açısından hiçbir sıkıntı yok. Bazı 250cc lerden bile daha kalıplı.
 
Katılım
10 May 2012
Mesajlar
161
Bugün bir arkadaşımla konuşurken fikrini almak için motorlarla çekindiğim fotoları gösterdim. Malum yarın direksiyon sınavım var ve motor almak için gecikmemeliyim. "Motora eziyet çektiriyosun der, altından alırlar" dedi. Daha önce paylaştığım cbf 150 ve cb 125e dışında diğer motorlarıda eklemek istiyorum. Bütün bu motorlar üç aşağı beş yukarı aynılar. Kalitesi, hızı, titreşimi, servisi gibi hususlar, üzerinde iyi durdugum sürece önemli değil. Yoksa sırık gibi kaldıktan sonra en kalitelisine binmek bir önem arz etmiyor. Üstteki iki foto dışında diğer fotolarıda paylaşmk istiyorum. Apache bulamadım ki deneyeyim malesef.

Benim dışımda aynı sebepten muzdarip olup, özel mesajla fikir istediğimiz kişilerede yardımcı olacaktır yazdıklarınız. Aşagıdaki 4 tanesi dışında ilk paylaştığım cb125e ve cbf150 yide dahil ederek 1.85 boy icin hangisi altımda oyuncak kalmıyor, beni üstünde kocaman bir çocuk gibi göstermiyor, fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Teşekkürler..

ybr 125 esd
qr14km.jpg


rks titanic 150
mj8ole.jpg


mondial mh 125 drift
14wyph2.jpg


mondial mcx
nqtx95.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------

altın elbiseli adam, apachenin ucun boylular icin uygun oldugunu söylüyordu. yukardakilerden daha mı uygundur ?
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Hocam şöyle bir öneri getireceğim, ben senin yerinde olsam bir iki hafta sahibinden i ya da buradaki siteleri takip edip ikinci el bir CBF150 alırdım. (Tabi beklentilerin nedir bilemem ama) çok iyi bir ilk motordur. Rahat geniş ve benim gibi 183 boyu olan birine ideal. Cbr125 i (eski kasa) 3 ay kadar kullanabildim. daha sonraki 4 senedir 2 cbf150im oldu. Apache ve cb125ler daha kısa şaseli cbfe göre ve dolayısı ile üstündeki daha büyük görünüyor. Cbf150 ise oturma pozüsyonu ve rahatlığı yüzünden tercih edebilirsiniz.

Şimdi herkes kendi motosikletini ön plana çıkaracak. Dediğim gibi benim önceliklerime göre ve neredeyse aynı boydayız cbf150 bir adım öne çıkıyor. ( ikinci el 2012ve 2011ler 4000-4600 arası )

Peki siz hangisine bindiğinizde daha çok rahat ettiniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst