Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
hızlı cevap bölümünde yazını yazıyorsun. üste A ile başlayan B I U Yazı gibi bir sürü dokunulunca bişiler olan yerlerde sondan üçüncü taplo gibi yere tıkladıgında karşına cıkan pencereye resmin url sini yazıyorsun. mesajı yolladıgında o resim görünüyor. veya

tabi şunu atlamayalım url adresini yaza bilmen için resmi resim kaydedebilen sitelerin birinde kayıtlı olması gerekiyor.
takıldıgım bir çok forum sitesinde bilgisayardan yükleme yapa bilsende bu forumda bilgisayarındaki resmi şip diye buraya yükleyemiyorsun. önce sanal eleme yüklenmiş olması gerek.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
İşin aslı benim motorcuda o kadar parça baktı hiç biri firezeye uymadı :pr: Sonra kendi ölçtü biçti kesti falan uydurdu o göbeğe :D 25 liraya yaptı hepsini sağolsun .. : )
Birde bugun hız denemesi yaptım . 2 kişiyken 110 'dan sonra biraz tıkanıyor . Tek kişi son ibreye kadar düz yolda zorlanmıyor . Haberiniz olsun . Ama benim için her halükarda kar oldu . Çünkü ben zaten 110 'dan sonra tırsıyordum bu motorla basmaya ikinci kez motoru elime almamak için . Ama şimdi gönlüm rahat 120-130 .. :cat:

Ben şu haliyle zaten ibreyi 120 görüyorum düz yolda :), benim derdim vites aralıklarını uzatmak hız değil derdim, sağol bende göbeği uydurayım artık
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
Ben şu haliyle zaten ibreyi 120 görüyorum düz yolda :), benim derdim vites aralıklarını uzatmak hız değil derdim, sağol bende göbeği uydurayım artık
Yahu bende görüyordum o hızı . Ama motor cok yoruluyordu o hızda . Benim derdimde motoru yormamak . yoksa hız yine aynı hız . Ve daha az benzin : ) )
 
Katılım
22 Şub 2011
Mesajlar
143
merhaba arkadaşlar... uzun bir süredir forumu takip edemiyorum. bir nevi inzivaya çekilmiştim. aramıza yeni katılan arkadaşları tanımayı çok isterim eskilerin de hala yerlerini unutmayıp burada olmalarına da çok sevindim gaccal yamhamaha ve niceleri soykan naptı bu arada motoru satacam diyordu en son neyse şimdi sizlerle yozgat konya arasında geçen yol maceramın fotoğraflarını seveceğinizi umarak paylaşıyorum.

fotoraf0071r.jpg



adriannektii.jpg

yabancı bir arkadaş yolda kalmıştı aksaray yolunda gidip yardım ettim tabi. o da hazırlıksız bir anımda benim fotoğrafımı çekti anı olarak. ve facebook a koymuş oradan aldım bende. elimdeki parça tanıdık bir parça karlığım erimişti bende yağı değiştirmeye hazırlanıyordum o anda:)

fotoraf0040gw.jpg



fotoraf0063.jpg

kırşehir cacabey caminin oralardan


fotoraf0041d.jpg

ve nihayet vardık memlekete

şimdide memleketimin doğal enduro parkurlarından bazı güzel görüntüler :)

fotoraf0058a.jpg



fotoraf0057.jpg



fotoraf00512.jpg

dağların ardından güzel bir yozgat manzarası...


fotoraf00472.jpg



04052012337.jpg

buda 2 zamanlı suzuki rm 125 ine 4 zamanlı motor yağı ile karışım hazırlayan abimizin hazin sonu


04052012334.jpg



04052012339.jpg



fotoraf0061.jpg

ve geri dönüş yolu... bir uzun yol maceramızın sonunun başlangıcı...

yunus photoshop olayıyla bitirdin beni üstad :)
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
Benimki 90 dedimmi tıkanıyor. sizce nedendir ne tavsiye edersiniz ?

oğuz bunun bir çok sebebi olabilir , genel bir bakım yaptırmanda fayda var buji, karbüratör, debriyaj balatası...



merhaba arkadaşlar... uzun bir süredir forumu takip edemiyorum. bir nevi inzivaya çekilmiştim. aramıza yeni katılan arkadaşları tanımayı çok isterim eskilerin de hala yerlerini unutmayıp burada olmalarına da çok sevindim gaccal yamhamaha ve niceleri soykan naptı bu arada motoru satacam diyordu en son neyse şimdi sizlerle yozgat konya arasında geçen yol maceramın fotoğraflarını seveceğinizi umarak paylaşıyorum.

tekrar hoş geldin , eski heyecanı yok topiğin (forumunda) ama iyi kötü idare ediyoruz, fotoğraflar çok güzel , uzun yolda motorsiklet yorucu olmuyor mu?
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
kadirim maşallah güzel bir yolculuk olmuş. bu duruma toto nasıl dayandı. kendim için söyleyeyim bu tür uzun yola çıkarken kesinlikle ilave bir minder alaçağım yanıma.
 
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
6
tamamdır bi ara baktırıcam. ama aslında bana hızlı gidiyo gibi duruyo. ibrenin kalibresiz olma ihtimali de varmıdır dersin.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
kendim için söyleyeyim bu tür uzun yola çıkarken kesinlikle ilave bir minder alaçağım yanıma.

ben minder işinden sıkıldım :farao:, komple oturağı yeniden dizayn ettim :mrgreen:

tamamdır bi ara baktırıcam. ama aslında bana hızlı gidiyo gibi duruyo. ibrenin kalibresiz olma ihtimali de varmıdır dersin.

göstergede kalibrasyon hatası vardır kesin bizimkilerde fazla gösteriyor :cat:
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
Benim bu dişliden tık tık zincir sesi geliyor . Fena ayar oldum o sese :sunny: Acaba diyorum bi zararı olur mu onun ? Sırf o sesten dolayı eski dişliyi takmayı bile düşünüyorum ..
 
Katılım
17 Mar 2012
Mesajlar
72
üstadlar bu cross motorların asfaltta cabuk kaydıgı yonunde bılgı edındım boyle bır sorunla karsılastınız mı?
 
Katılım
25 Tem 2011
Mesajlar
67
[QUO TE=rcpssmn;2679966]üstadlar bu cross motorların asfaltta cabuk kaydıgı yonunde bılgı edındım boyle bır sorunla karsılastınız mı?[/QUOTE]
Karda buzda kullanabilmek imkansız. Yağmurda tehlikeli. Bir de kar buz yağmur dışında kış başında ve kış sonunda soğuk asfaltta bile kayar. Tek çare çok kaliteli lastikle değiştirmek(Michelin, Metzeler vb. Tabii ki janta uygun lastik bulabilirseniz)
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
14 diş iken şasede herhangibir yere değmeden geçen zincir 17 diş oldugunda üstten yükselmiş olması veya aşagından alçalmış olması sonucu şasede bir yerlere değimesinden olabilir
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
serdal devrem, bizim karbüratör temizliğin bir tarif etsen yarın bi girişeyim olmadı söküp mü temizlesek üzerindemi halletsek, birde bu eski yağ lekelerini ne ile çıkarıyorsunuz ?
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
karbürator temizliği pratik olarak şöyle oluyor.
şamandıra yuvasının en alt kısmındaki vida biraz gevşetilip şamandıra tasına çökmüş muhtemel su ve pislikler akıtıldıktan sonra, hava filtre si tarafı tamamen sökülerek motor çalışır faziyetteyken gaz verilerek avuc içi ile emiş ağızı ara ara kapatılıp vakum oluşturulur. böylece benzin yolundaki muhtemel pislikler den kurtululur. yolda belde karburatorden kaynaklı sorunlarda çok işe yarıyor.
ama tabikide hiç bir temizlik tamamen açılarak memelreri elleyerek yapılan temizliğe benzemez.
eğer geniş kapsamlı bir temizlik düşünüyorsan karburatorun markasına ve çeşidine uygun bir tarmir kiti almalısın ki. conta ve diyaframları değiştirerek, ileride malzeme yorgunlugundan kaynaklana bileçek bir arızanın önüne geçersin. ama dikkat edilecek bir olay var buda iğnenin konumu ve memelerin temizliğinde kesinlikle tel gibi bir malzemenin kullanılmamasıdır.
yağ lekelerine gaz yağ kullanıyorum. ama kesmezse küçük tüp pasta ( sintaş ) kullanıyorum. işimi görüyor.
 
Katılım
22 Şub 2011
Mesajlar
143
evet yamyamaha ve mehmetmumtaz totoya biraz dokunduğu doğru ama buna değer tabi. yola çıkmadan önce lastik tüpü çeşitli yedek parçalar ve alet edevatları almak en iyisi. herkese tavsiye ederim şöyle 400-500 km lik bir uzun yol macerası

uninvited, senin zincirden gelen ses bolluğundan kaynaklanıyor olmasın? eğer ustan arka tekeri sökmüşse ve geri takarken de o zincir gerginliği zımbırtılarını ayarlamadıysa ondan olma ihtimali var 2 gün önce bende arka fren balatamı değiştirdim o ses başlayınca zinciri iyice gerdirdikten sonra kesildi ses. tekeri sökmeden arka göbek vidalarını gevşeterek yapabilirsin ayarlama işini.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
karbürator temizliği pratik olarak şöyle oluyor.
şamandıra yuvasının en alt kısmındaki vida biraz gevşetilip şamandıra tasına çökmüş muhtemel su ve pislikler akıtıldıktan sonra, hava filtre si tarafı tamamen sökülerek motor çalışır faziyetteyken gaz verilerek avuc içi ile emiş ağızı ara ara kapatılıp vakum oluşturulur. böylece benzin yolundaki muhtemel pislikler den kurtululur. yolda belde karburatorden kaynaklı sorunlarda çok işe yarıyor.
ama tabikide hiç bir temizlik tamamen açılarak memelreri elleyerek yapılan temizliğe benzemez.
eğer geniş kapsamlı bir temizlik düşünüyorsan karburatorun markasına ve çeşidine uygun bir tarmir kiti almalısın ki. conta ve diyaframları değiştirerek, ileride malzeme yorgunlugundan kaynaklana bileçek bir arızanın önüne geçersin. ama dikkat edilecek bir olay var buda iğnenin konumu ve memelerin temizliğinde kesinlikle tel gibi bir malzemenin kullanılmamasıdır.
yağ lekelerine gaz yağ kullanıyorum. ama kesmezse küçük tüp pasta ( sintaş ) kullanıyorum. işimi görüyor.

eyvallah , üzerinde temizliyeceğim , pazar günü diyafram vb şeyleri alamayız şimdi , gaz yağıda bulmak mesele sintaşı bir araştırayım sağolasın


evet yamyamaha ve mehmetmumtaz totoya biraz dokunduğu doğru ama buna değer tabi. yola çıkmadan önce lastik tüpü çeşitli yedek parçalar ve alet edevatları almak en iyisi. herkese tavsiye ederim şöyle 400-500 km lik bir uzun yol macerası

ben ayda 2 kere muğla - denizli yapıyorum yaklaşık 140 km uzun yolda yapılır ama denemek lazım, ama sele (oturduğumuz kısım) gerçekten çok rahatsız ediyordu birde dikişli olduğundan az bir ıslandığında dikiş kısmından su alıyor sonrada oturduğunda ıslatıyordu, ben komple üstünü yeniden tek parça kaplama yaptırdım arasına yüksekttim , gri sünger ile birazda sert izalsyon köpüğü takviyesi sonuç
untitled_by_mehmetmumtaz-d4vnyhe.jpg

2 saatlik yolculukta bana mısın demiyorsun
 
Katılım
31 Mar 2010
Mesajlar
190
Merhabalar 2006 model as200gy-2 motoruma 3-4 gün önce sahib oldum ve benim için büyük bir mutluluk kaynağı oldu.
forumdaki sayfaların yarısından fazlasını okudum 157 sayfadan tabiki yanlız motorumdaki sorunla ilgili bir konu bulamadım belki vardır var ise şimdiden özür diliyorum okuyamadığım için..

1-motorum gürültülü çalışıyor sanki motorun alt bloğunun içinde bir parça gevşemişte ses yapıyor gibi.fakat güce binince ses gidiyor. bu motorlardaki ses normalmidir yoksa sorunumu vardır acaba? motorcum sorun yok dedi(modifiye işide yapan kaliteli bir motorcum), başka bir motorcuda demir döver gibi çalıştığını ve piston kolunun mili boşluk yapmış gibi dedi.sizce bu ses normalmidir acaba?

2-motorumun gidişatı çok iyi iki kişi ile rampa aşağı 135 km hıza ulaştı kısa sürede sonra yol bitti gazı kesmek zorunda kaldım. ön dişliyi 1-2 diş büyüteyim dedim çünkü 70 km hızda iken vites 5 te oluyor ve motor vites istiyor zincirim bitik durumdaydı km de 30000 i devirmiş bu arada zinciri değiştirmek için yan motor kapağını komple sökmek gerekiyordu sökmüşken dişliyide değiştireyim dedim fakat dişliyi saydım 15 tane dişi vardı :) 16 dişliye çıkarmak istedim ama malum dişli göbeği tornalık işi olduğunu söyledi Camgöz motor.

3-peki arka dişliyi değiştirme imkanımız varmıdır? varsa kaç dişli küçültmeliyim?

4-birde arka jant 15'' bu janta göre dişli lastik linkini verebilirmisiniz varsa uygun fiyatlı olması tercihimdir. şimdiden çoook teşekkür ederim...:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst