Xt de supermotodur,drz de supermotodur.Hypermotard da supermotodur ,990 sm r da supermotodur.Benim 690'ımda supermotodur,fe 450 de supermotodur.Supermoto'nun eski usül crosstan devşirmeyle ortaya çıkma hikayesi elbette fanatik boyutta taraftarlar için en temel alınası harekettir.Ama Sm kültürü kendi içinde günümüzde kimsenin beklemediği noktalara geldiğinden artık hem çok fazla güçlüler hem fazlası ile rahatlar.O kadar güçlü ve rahatlar ki enduro gibi seyahat bile yapılabilir.Ayrıca bir o kadarda hafiflediler ki safkan supermoto olarak doğmuş yeni nesil çoğu husaberg gas gas aliminyum ve karbon materyaller ile 90 kg'lar civarına düşürülmüş olabiliyor.Şunu demeye çalışıyorum.Supermoto eskisi gibi crosslara yapılan jant lastik modifikasyonunun ötesine geçti artık.Burda sorgulanması gereken benim KTM 690 Sm gibi yada YAMAHA XT 660 X gibi yeni nesil güçlü ve hafiflikten ödün veren bir SM tipine mi ihtiyaç duyuluyor yoksa SAFKAN Supermotoya mı ihtiyaç duyuluyor.Benim motorum safkan supermoto değildir.Ama DRZ buna çok daha yakındır.
Alttaki linkde xt 660x in günlük supermoto kullanım videosu var.Gerçi çok atraksiyon yok bunda ama genel açıdan fikir verecektir.Zaten INNERSTSWE kanalını oluşturan manyak deli psikopat supermoto kaviminde XT660X kullanan kişilerin sayısıda oldukça fazladır.Powerslide ,stoppie,hard tracking tatları içeren bir videosu daha vardı bu tiplemenin ama şimdi bulamadım uğraşmadım ondan.
http://www.youtube.com/watch?v=DppwXxoaX8s
Arkadaşa soruyorum; Supermoto istiyor ama ne tarz bir kullanım gösterecek motoru ile kendisi?Buna göre ne tip bir supermoto kullanıcısı olduğuna karar vererek bunun doğrultusunda öneriler ile ona daha çok yardım etmiş oluruz.
XT660X in SM olmadığını 148.kez tekrarladıktan sonra "SM istiyorum" diye başlayan bir mesaja cevap vermiş oluyorum sanırım![]()
DRZ daha bir fanatik motoru gibi. XTX ise nispeten daha ağırbaşlı. Supermotonun lastik tipi, amortisör mesafesi, fren kabiliyeti ve yüksek oturumunu şehiriçinde avantaja çevirmek isteyenler için XTX daha mantıklı bir seçim olabilir. Sanırım aralarında 40 kg gibi bir fark var. Deli gibi kullanılmayacaksa, bu fark servis ve yedek parça avantajı için bence göze alınabilir.
Görünüm olarak ise XTX, DRZ'den kat be kat daha yakışıklı ve kaslı bir motor.
Aslında ben böyle supermoto istiyorum ! gibi bir şekilde gelmek istememiştim. %90 şehiriçinde kullanacağım %10luk kısımda hızımı 120'ye sabitleyip güzel güzel gidebileceğim. Maksimum hızı pek umrumda değil. Atik, kıvrak bir motosiklet istiyorum, malum ülke yolları da belli kaldırımdan ordan burdan hoplayıp zıplamak da sıkıntı olmasın. Arada yaramazlık yapıp tek tekere stoppie'ye kalkarım. Benim motosikleti kullanış tarzım hızdan değil ivmelenme dediğimiz kavram zaten. Dragstar'ı bile böyle kullandım yani. Neden naked bir motosiklet istemiyorum çünkü hem supermoto'ların hakimiyetini denemek istiyorum hem de boyum biraz elverişli gibi geliyor 1.82 boyum var sıkıntı yşamam gibi geliyor. Üstüne bindiğimde de böyle yukarı çok hakim hissettim. Başka ne söyleyebilirim aklıma gelmiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
supermoto veya değil gibi tam tanımları bilmiyorum tabi ama istediğim iki motosiklet diyelim o zaman anlaşırız heralde .)
Yukarıdaki tanımına göre kesinlikle drz almalısın. xtx kötü bir motosiklet değil ama bir süpermoto değil 180 kg hoplayıp zıplamak için ne kadar uygun?? drz ye göre çok hantal kalacak bir motosiklet sm den çok bi enduro sayılabilir.
Aslında ben böyle supermoto istiyorum ! gibi bir şekilde gelmek istememiştim. %90 şehiriçinde kullanacağım %10luk kısımda hızımı 120'ye sabitleyip güzel güzel gidebileceğim. Maksimum hızı pek umrumda değil. Atik, kıvrak bir motosiklet istiyorum, malum ülke yolları da belli kaldırımdan ordan burdan hoplayıp zıplamak da sıkıntı olmasın. Arada yaramazlık yapıp tek tekere stoppie'ye kalkarım. Benim motosikleti kullanış tarzım hızdan değil ivmelenme dediğimiz kavram zaten. Dragstar'ı bile böyle kullandım yani. Neden naked bir motosiklet istemiyorum çünkü hem supermoto'ların hakimiyetini denemek istiyorum hem de boyum biraz elverişli gibi geliyor 1.82 boyum var sıkıntı yşamam gibi geliyor. Üstüne bindiğimde de böyle yukarı çok hakim hissettim. Başka ne söyleyebilirim aklıma gelmiyor.
supermoto veya değil gibi tam tanımları bilmiyorum tabi ama istediğim iki motosiklet diyelim o zaman anlaşırız heralde .)
Ben de bu tanıma göre kesinlikle XTX almalısın diyecektim...Çünkü bence DRZ'yi hastası olan adam alsın, kahrını da o çeksin(alırken-satarken-yedek parçası vs,,). Yoksa insanı biraz gerebilir, acaba almasamıydım diye düşündüğünde elden çıkarman sorun olabilir. Zaten TR de temizini kalmamış diyebilirim(ki neyin temizi var, o da ayrı bir konu). XTX ile bahsettiğin şeyleri yapabilirsin gayette. Videoları da var, yapıyorlar. "Hafif!" eğlenmek için profesyonel olmaya gerek yok. Alırken de satarken de rahat olursun, kimse yok bu motor şöyle böyle diye fiyat çekmeye çalışamaz, piyasası bellidir. Yedek parçasını da daha rahat bulursun. Sürerken de SM kontrolünü hissetmiş olursun. Sadece göründüğü kadar sportif bir motor olmadığını bil yeter bence.
Sandığım kadar sportif olmasa da çok dert olmaz bence çünkü sonuçta bir nevi bu tip bir motosikleti, tarzı tanımak tanışmak için almak istiyorum. Üstüne oturduğumda buralar benim uleyn tarzı bir his ololuşturdu bende. DRZ'lerden hiç görmedim bir de öyle bir sıkıntı var. İzmir bölgesinde yok mudur nedir