truva cub u 97cc den 107 cc ye modifiye

Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
daha önce cub umun dişli oranlarını değiştirince çeki kaybı yaşadım sıkıştırma basıncını 8.8 den 9.33 e cıkardım ama yeterli olmadı 2 sene böyle kullandım şimdi gömlek piston sekman değiştirip bu sorunu cözdüm işte resimler













---------- Mesajlar birleştirildi - 18:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------

2. resim gömlek 2mm büyük olunca yerine olmadı benim tornacım özay makinada yaman ustam gömleği dışından 1mm tıraşladı
maliyet gömlek
piston sekman 70 tl
tornalama 20 tl
1lt yağ 25 tl
işcilik beleş 00 tl
toplam 115 tl
ünal işleyen benim arkadaşım bide paramı alacak yengemde yemek ısmarladı daha ne olsun
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Gömlek niye tornalama istedi ? 107cc piston silindir sekman alınca da tornalama gerekli mi ? set halinde satıyolar diye biliyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,212
Gömlek niye tornalama istedi ? 107cc piston silindir sekman alınca da tornalama gerekli mi ? set halinde satıyolar diye biliyorum.
erkin abi milimetrik çalışır :cherry: gözüne iyi gözükmeyen birşey vardır mutlaka 2. testi ben yaptım yaptırdığı gibi yanıma gelmişti yokuşlarda belli ettiriyor kendini şimdi
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
sıkıştırma basıncını bu gömlekte 9.4/1 e ayarladık iki kişi ile 75 km hız 3.vitesle yırtınarak cıktığım rampayı 4.vites 80 km hızla rahat cıkıyorum bir kişi 60 km ile kaptırıp 40 km ile bitirdiğim rampayı sabit 60 km hızla cıkabiliyorum maksimum hızım aynı 1 kişi rüzgarsız düz yolda 110 km rüzgara karşı veya rampada 90 km ben bu hızı zaten yapıyorum diyenler km saati 20-25 km fazla gösteriyor birçok motorda (kaliteli pahalı motorlar hariç) yalan isteyen üzerine 25 km eklesin

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------

Gömlek niye tornalama istedi ? 107cc piston silindir sekman alınca da tornalama gerekli mi ? set halinde satıyolar diye biliyorum.


97 cc gömleğin iç kısmı 50 mm 107 cc de 52 mm ama dışıda 2mm büyük bloğa olmuyor bloktaki gömlek deliğini 2mm büyütmek lazım motorun orjinalliğini bozmamak için gömleğin dış kımından 1mm tornaladık toplamda 2mm küçüldü bloğu bozmadık
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Şu sıkıştırma oranını yükseltme olayını detaylı olarak açıklarsanız çok memnun olucam. Tam olarak hangi parçaya hangi işlemi uyguluyorsunuz ?
 
Katılım
4 Eki 2011
Mesajlar
340
125cc lik cuplara uyan silindirler var şuan bendeki 110 cc ama bu kadar ugraşmaya gerek varmıydıki ? tam olarak naptıgınızı anlamamışda olabilirim kusura bakmayın.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
120cc silindir takmak için Mondial 110FT krankı takmak gerekiyo, o krank 100'lük motorların krank kutusuna sığmıyor uzun. 100'lük krank'a 120'lik silindir takınca da krank zayıf kalır normal olarak.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
125cc lik cuplara uyan silindirler var şuan bendeki 110 cc ama bu kadar ugraşmaya gerek varmıydıki ? tam olarak naptıgınızı anlamamışda olabilirim kusura bakmayın.

benim cub 125 lik değil 100 lük ben 110 luk yaptım gerçek hacmi 107 cc olduğu için böyle yazdım uğraşma yok eski silindiri cıkarıp yeni 110 luk silindiri takıyorsun bundan basit işlem yok ama ben 100 lük motora uyan modifiye silindir yerine (sahibinden.com da var 100 lük motoara işlem yapmadan takabiliyorsun ) orjinal 110 luk silindir taktım silindirin alt yuvarlak bloğa geçen yeri 100 cc de 54mm 110 cc de 56 mm bende motorumun orjinalliğini bozmadan silindirin bloğa geçen yuvarlak cıkıntının dış kısmını 54mm düşürttüm :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:56 ----------

120cc silindir takmak için Mondial 110FT krankı takmak gerekiyo, o krank 100'lük motorların krank kutusuna sığmıyor uzun. 100'lük krank'a 120'lik silindir takınca da krank zayıf kalır normal olarak.

100cc ile 110 cc aynı kranka sahip (krank capı 90 mm) krank değiştirmeye gerek yok 120 cc deyince 125cc sayıyor üreticiler 121-12124 cc olarak markaya göre fark oluyorbununda krank capı 96mm bu krankı 100 lük motora takamıyorsun alttan yağ pompasına yukarıdada perdeye benzer zımbırtılara dokunuyor olmuyor alttan 3mm üstten 3 mm krankla cevresindeki zımbırtıların uzaklığı 2mm 1 mm problem ( bir markanın 110 luğunda 125 lik krank 100 lük piston var 109 cc yapıyor tam hatırlamıyorum zelsun du galiba )
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
yakıt nekadar fark etti bu işlemlerden sonra ben onu merak ediyorum?

Birde 107cc yapınca karbrötör yeterli kalır mı ki? Onuda büyütmek gerekmez mi?
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
henüz yeni yaptım yakıt ölçemedim cekişi baya arttı karbüratör gerekli değil bence ileride büyük karbüratörle deneme yapıp öyle yazmak lazım
 
Katılım
4 Eki 2011
Mesajlar
340
henüz yeni yaptım yakıt ölçemedim cekişi baya arttı karbüratör gerekli değil bence ileride büyük karbüratörle deneme yapıp öyle yazmak lazım
haklı yetersiz kalırsada meme büyültüp halledilebilr.


benim cub 125 lik değil 100 lük ben 110 luk yaptım gerçek hacmi 107 cc olduğu için böyle yazdım uğraşma yok eski silindiri cıkarıp yeni 110 luk silindiri takıyorsun bundan basit işlem yok ama ben 100 lük motora uyan modifiye silindir yerine (sahibinden.com da var 100 lük motoara işlem yapmadan takabiliyorsun ) orjinal 110 luk silindir taktım silindirin alt yuvarlak bloğa geçen yeri 100 cc de 54mm 110 cc de 56 mm bende motorumun orjinalliğini bozmadan silindirin bloğa geçen yuvarlak cıkıntının dış kısmını 54mm düşürttüm

bilgilendirme içinde teşekkürler
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
bi rahat dur be erkin abi :cherry: şimdi 100 cc gösterip bizi kandıracan değilmi rampalarda 125 cc yle :cherry: eline sağlık abi sen yaptıysan bu iş olur :cat:
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
eveeeet arkadaşlar 149 kg yük 80-90 km süratle 94 km yola (bol rüzgar ve rampa) 2.18 lt =10 tl benzin yaktı yani sarfiyat düşmüş
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst