Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Eki 2005
Mesajlar
49
eralp abı motoru satmayı düşünmüyorum motorada yeni binmiyorum motora 16 yıldır binerim silahlı kuvvetler de bilemotor üstündeyim motordan çok anlıyorsun yazan cihans arkadaş sanada duyrulur yeni alacak diğer arkadaşlar sizede bir bilgi vereyim motoru aldığınızda yağını 100 gr kadar boşaltın içine bor power koyun ondan sonra korkmayın zira 2004 yılında 0 km aldığım ybr yi aynı şekil kullanıp açtım 132 000 km de motor yaptım 100,000 e kadar sibob ayarı bile yapmadım çoğu o modellerde krank bilyası şikayetleri geldi bende tık olmadı
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Rezerve geçtikten sonra 75 km gittim ve motor stop etti. Biraz dik bir yokuştaydım, belki düzlükte daha fazlada gidebilirdi ya da bir şey değişmezdi. Siz yinede kendinizi 75 km'ye göre ayarlayın beyler. :)

Daha önce söylediğim gibi motoru aldığım ilk gün 20TL benzin almıştım hemen işyerimin bitişiğindeki benzinciden.
Bugün 78km'de iken motor tekledi ve hemen durdu. Musluğu yedeğe çevirip devam ettim.
Sanırım bu kadar çabuk bitmesinin sebebi; devamlı İstanbul şehiriçi trafiğinde olacak şekilde (Taksim-Osmanbey-Nişantaşı-Mecidiyeköy-Beşiktaş) ve çok sık dur kalklı sürüş şekli.
Ya da benzin alırken dolandırıldım.:)
 
Katılım
14 Mar 2012
Mesajlar
59
Rezerve geçtikten sonra 75 km gittim ve motor stop etti. Biraz dik bir yokuştaydım, belki düzlükte daha fazlada gidebilirdi ya da bir şey değişmezdi. Siz yinede kendinizi 75 km'ye göre ayarlayın beyler. :)

o zaman 4.44lt benzin ile benim denememle 135km normal, sizin denemenizle 75km yedekte gidiliyor. 20tl'ye alınan 4.44lt benzin ile 210km yol alınabiliyorsa 100km'de yaklaşık 2.12lt yakıt tüketiyor bu motor. Yine iyi.
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Rezerve geçtikten sonra 75 km gittim ve motor stop etti. Biraz dik bir yokuştaydım, belki düzlükte daha fazlada gidebilirdi ya da bir şey değişmezdi. Siz yinede kendinizi 75 km'ye göre ayarlayın beyler. :)

Demek ki rezervin tamamını kullanamıyor deponun sol kanadindaki benzini kullanıyor ama sağ kanatta biraz kalıyor demek ki.. İlginç..
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
ya devir saati mevzuunu gerçekten aklim almıyor. 2011 yılına kadar 4 yıl boyunca cbf 150 lerde de devir saati yoktu ayak marsi ise ciktigindan beri 5 yıldır yok hiç kimse de ya bunda devir saati yok kötü motor tu kaka demedi.. Neden bi anda herkesde devir saati merakı başladı anlayamadım

Devir saati merakı başlamadı eralp abi ilk motosikletim olacağı için acemiyim ve rodaj döneminde devir saati önemli oluyor sadece bunun için önemli geldi bana ve birde rodaj bittikten sonra redline'a sokmamak için ayak marşına gelirsek diyelim izmire gidiyorum manisadan tam sabuncu belinde motor stop etti elektrik aksamında sorun oldu ayak burda lazım oluyor çünkü kaldım ben orada honda servisi gelip almıyor çekici çağıracağım
 
Katılım
14 Mar 2012
Mesajlar
59
Devir saati merakı başlamadı eralp abi ilk motosikletim olacağı için acemiyim ve rodaj döneminde devir saati önemli oluyor sadece bunun için önemli geldi bana ve birde rodaj bittikten sonra redline'a sokmamak için ayak marşına gelirsek diyelim izmire gidiyorum manisadan tam sabuncu belinde motor stop etti elektrik aksamında sorun oldu ayak burda lazım oluyor çünkü kaldım ben orada honda servisi gelip almıyor çekici çağıracağım

Red line dediğiniz şey cb125'te zaten var. Hız göstergesi üzerinde belirtilmiş. Elektrik arızası yüzünden yolda kalan bir motorun bujisi çalışmayacağı için ayak marşı olmadığından dolayı yolda kalmasından bahsedilemez, giden bir motor marş motoru yüzünden yolda kalmaz.

Soruya cevap olabilmesi açısından Marş motoru çalışmadığı için motorun yolda kaldığını varsayalım. Vitesi 2'ye takıp biraz itip üzerine binerseniz motor çalışır. Yine çalışmazsa ayak marşı çözüm olamaz. Böyle hafif motorlar için ayak marşı hiçbir durumda kurtarıcı değil bence. Aksine ayak marşı boşu boşuna yük, tamir için engel oluşturan parçalar ve bozulma potansiyeli olan bir ek sistem diye düşünüyorum.
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Niketnac arkadaşım benim soyleyeceklerimi harfiyen yazmış. Bende bunları yazmak için girdim ama o benden önce davranmış.. Ekleyecek birşey bulamiyorum. Devir saati ve ayak marsi gerekliliği aynen arkadaşın yazdığı gibidir.. Özellikle ayak marşı gerçekten manasiz..küçük motorlari zaten iterek cakistirabiliyorsunuz hatta üzerine bile oturmaya gerek yok
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Peki çok teşekkür ederim size amacım motoru kötülemek asla değil sadece ilk motorum olacağından hata yapmak istemiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------

Niketnac sana özel mesaj attım cevaplarsan sevinirim
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
eralp abı motoru satmayı düşünmüyorum motorada yeni binmiyorum motora 16 yıldır binerim silahlı kuvvetler de bilemotor üstündeyim motordan çok anlıyorsun yazan cihans arkadaş sanada duyrulur yeni alacak diğer arkadaşlar sizede bir bilgi vereyim motoru aldığınızda yağını 100 gr kadar boşaltın içine bor power koyun ondan sonra korkmayın zira 2004 yılında 0 km aldığım ybr yi aynı şekil kullanıp açtım 132 000 km de motor yaptım 100,000 e kadar sibob ayarı bile yapmadım çoğu o modellerde krank bilyası şikayetleri geldi bende tık olmadı

Bor Power motoru korusa da ıslak kavrama kullanan motorlarda kavramanın kaydırma yapmasına sebep olabilir. YBR'de sorun çıkmamış olsa da CB125'te çıkmama garantisi yok.
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Red line dediğiniz şey cb125'te zaten var. Hız göstergesi üzerinde belirtilmiş. Elektrik arızası yüzünden yolda kalan bir motorun bujisi çalışmayacağı için ayak marşı olmadığından dolayı yolda kalmasından bahsedilemez, giden bir motor marş motoru yüzünden yolda kalmaz.

Soruya cevap olabilmesi açısından Marş motoru çalışmadığı için motorun yolda kaldığını varsayalım. Vitesi 2'ye takıp biraz itip üzerine binerseniz motor çalışır. Yine çalışmazsa ayak marşı çözüm olamaz. Böyle hafif motorlar için ayak marşı hiçbir durumda kurtarıcı değil bence. Aksine ayak marşı boşu boşuna yük, tamir için engel oluşturan parçalar ve bozulma potansiyeli olan bir ek sistem diye düşünüyorum.

Redline hız göstergesinde belirtilmiş ama rodaj döneminde o nasıl bir işe yarar ki ben devir saatindeki redline'dan bahsetmiştim o daha önemli değil mi neye göre ayarlayacağız mesela rodaj döneminde 6 bin devri geçmeyin diyorlar motorun 6 bin devirde olduğunu nasıl anlayabilirim?
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Redline hız göstergesinde belirtilmiş ama rodaj döneminde o nasıl bir işe yarar ki ben devir saatindeki redline'dan bahsetmiştim o daha önemli değil mi neye göre ayarlayacağız mesela rodaj döneminde 6 bin devri geçmeyin diyorlar motorun 6 bin devirde olduğunu nasıl anlayabilirim?

Şöyle anlarsın.
cb 125' in kaç bin d/dk da kırmızı bölgeye girdiğini bilmek kafidir.
Mesela 9000d/dk çeviriyor motosikletin.
Hız kadranında, hangi vites ile en çok ne kadar sürate çıkacağın yazıyor.
Mesela 2. viteste 40km/s.
Sen 40km/s hıza 2. viteste çıktığında muhtemelen devir kırmızı bölgeye girmiş olacak ve 9000 devirlerde gezinecek. 20km/s ile gidiyorsan, devir 4500-5000 arasında bir değerde olacaktır.
Öyleyse hangi viteste ve hızda gittiğini biliyorsan, yaklaşık devirini de tahmin edersin :wiinkk:

Hadi deviri geç, eğer motosikletini doğru rodaj yapmak istiyorsan yanlışım varsa düzeltin orta devirlerde kullanman gerekiyor.Bu da hız göstergesinde gösterilen rakamların yarısını yapmandır(5. vites yarısını geçebilirsin tabii).
 
Katılım
14 Mar 2012
Mesajlar
59
Redline hız göstergesinde belirtilmiş ama rodaj döneminde o nasıl bir işe yarar ki ben devir saatindeki redline'dan bahsetmiştim o daha önemli değil mi neye göre ayarlayacağız mesela rodaj döneminde 6 bin devri geçmeyin diyorlar motorun 6 bin devirde olduğunu nasıl anlayabilirim?

Hız göstergesindeki red line dediğimizde hız göstergesinde son kısımda kalan red line'dan bahsetmiyoruz. Hız göstergesinde belli hızlara karşılık gelen vites rakamlarından bahsediyoruz. Bu rakamlardan nasıl faydalanılacağı önceki yorumlarda var. Oradan faydalanabilirsiniz. Canoncu arkadaş biraz açıklamış. Sizin sorunuza o da yeterli bence. Rakamların orta seviyelerinde vites değişimi yapılabilir.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
bugun 180km bır yol yaptım bostancı sılıvrı tekrar bostancı uzun soluklu yol yuzunden seleden dolayı bırz agrı cektım baska sıkıntı yok eralp abı gece dyanamdım kavramayı buldm kıtappcıktan okudum cektım ayarı gayet yalnz 100kmden sonra bırıncı vıtese brz kemıklı gecer gıbı oldu azıcık daha cevırdım gıdon ustunden gayet ıyı sadece yuksek hızlara cıkmadıgımdan 90+km sorun yasadım otobanda gerısı superdı ozellıkle tork mukemmel.
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Hız göstergesindeki red line dediğimizde hız göstergesinde son kısımda kalan red line'dan bahsetmiyoruz. Hız göstergesinde belli hızlara karşılık gelen vites rakamlarından bahsediyoruz. Bu rakamlardan nasıl faydalanılacağı önceki yorumlarda var. Oradan faydalanabilirsiniz. Canoncu arkadaş biraz açıklamış. Sizin sorunuza o da yeterli bence. Rakamların orta seviyelerinde vites değişimi yapılabilir.
Hız kadranın'da ben göremedim canoncu arkadaşın dediğini?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------

bugun 180km bır yol yaptım bostancı sılıvrı tekrar bostancı uzun soluklu yol yuzunden seleden dolayı bırz agrı cektım baska sıkıntı yok eralp abı gece dyanamdım kavramayı buldm kıtappcıktan okudum cektım ayarı gayet yalnz 100kmden sonra bırıncı vıtese brz kemıklı gecer gıbı oldu azıcık daha cevırdım gıdon ustunden gayet ıyı sadece yuksek hızlara cıkmadıgımdan 90+km sorun yasadım otobanda gerısı superdı ozellıkle tork mukemmel.

Mr.Cihans Baksana bi mesajlara kanka
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Hız kadranın'da ben göremedim canoncu arkadaşın dediğini?



Hız kadranı' nın içerisinde 1-5 arası numaralar mevcut.Bu numaralar, o vites ile azami kaç kilometre hıza çıkılacağını gösteriyor.Yani o vites ile en yüksek hız demek, en yüksek deviri çevireceğin anlamına geliyor.
Mesela farz edelim 80km/s' in altında 4 ibaresi var. 4. viteste çıkabileceğiniz maksimum hız 80km/s ise, bu anda çevirdiğiniz devir kırmızı devire varmıştır(kırmızı bölgeye kaç bin d/dk' da giriyorsa artık).
Ben mesela 5. vitese atmadan önce 4. vites ile 45-50km/s' e çıkıp öyle 5. vitese atıyorum. 60km/s' den sonra 5. viteste titreşim belirgin bir hal almaya başlıyor.

Dün akşam tekrar depoyu tam doldurdum.
310km ile 6.55lt(30tl) yakıt tüketmişim.
6.55 / 3.1(310:100=3.1) = 2.11 lt/100km gibi bir hesap çıkıyor ortaya.
Kullanım şeklimi neredeyse hiç değiştirmedim arkadaşlar ve bir önceki hesaplamamda önceki mesajlarımdan birisinde göreceğiniz üzere 2.85lt/100km' de bir değer elde etmiştim.
Şimdi nasıl oluyor da 2.85' den 2.11' e düşüyor anlamadım ama oldukça keyifli bir durum bu :thumleft:
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Çünkü önceki hesabını ibrenin hareketine göre yapmıştın diye hatırlıyorum.. O yüzden çok gibi gelmişti.. Bende 321 km de 6.55 litre yaktım yani sonuçta bu aletin sarfiyatı kim ne derse desin rakiplerine oranla %25 daha düşük..
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Çünkü önceki hesabını ibrenin hareketine göre yapmıştın diye hatırlıyorum.. O yüzden çok gibi gelmişti.. Bende 321 km de 6.55 litre yaktım yani sonuçta bu aletin sarfiyatı kim ne derse desin rakiplerine oranla %25 daha düşük..

Yok abi ibreye göre faraza konuşmuştum bir ara ama önceki hesabımı tam depo' dan tam dolu depoya göre kilometre ölçümü ile yaptığımdan o hesapta hata yok katiyen.
Belki farkında olmadan ekonomik kullanmaya başladım yada rodaj yavaş yavaş sonlanıyor diye motosiklet günden güne ekonomikleşmeye başladı :p
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Hız kadranı' nın içerisinde 1-5 arası numaralar mevcut.Bu numaralar, o vites ile azami kaç kilometre hıza çıkılacağını gösteriyor.Yani o vites ile en yüksek hız demek, en yüksek deviri çevireceğin anlamına geliyor.
Mesela farz edelim 80km/s' in altında 4 ibaresi var. 4. viteste çıkabileceğiniz maksimum hız 80km/s ise, bu anda çevirdiğiniz devir kırmızı devire varmıştır(kırmızı bölgeye kaç bin d/dk' da giriyorsa artık).
Ben mesela 5. vitese atmadan önce 4. vites ile 45-50km/s' e çıkıp öyle 5. vitese atıyorum. 60km/s' den sonra 5. viteste titreşim belirgin bir hal almaya başlıyor.

Ben göremedim onu ya canoncu arkadaş varsa link atabilir misin bana ?

Dün akşam tekrar depoyu tam doldurdum.
310km ile 6.55lt(30tl) yakıt tüketmişim.
6.55 / 3.1(310:100=3.1) = 2.11 lt/100km gibi bir hesap çıkıyor ortaya.
Kullanım şeklimi neredeyse hiç değiştirmedim arkadaşlar ve bir önceki hesaplamamda önceki mesajlarımdan birisinde göreceğiniz üzere 2.85lt/100km' de bir değer elde etmiştim.
Şimdi nasıl oluyor da 2.85' den 2.11' e düşüyor anlamadım ama oldukça keyifli bir durum bu :thumleft:

Varsa link atar mısın bana onu ya?
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Varsa link atar mısın bana onu ya?

Geçmiş sayfalara bakarak bahsettiğim numaraları görebilirdin.
Ben biraz dolandım geçmiş sayfalarda ve buldum.

http://www.motosiklet.net/forum/mot...honda-cb-125-2012-yeni-model-commuter-34.html

Bu sayfadaki cb 125' in fotoğraflarından ibresini görebilirsin.Orada kilometre göstergesinde,1-2-3-4-5. vitesler ile en çok kaç km hıza çıkılabileceğini belirtmiş. Dikkatli bakarsan rakamların altında mavi ince bir çizgide 1-5 arası rakamlar sıralanmış :wiinkk:

---------- Post added at 15:26 ---------- Previous post was at 14:54 ----------

Arkadaşlar motosikletin 1000km bakımı için ne kadar bedel ödediniz ?
Birde herhangi bir serviste ilk bakımı yaptırmak ile Ali Esengül' de bakımı yaptırmak, hem içimin rahat etmesi hem de servis kayıtlarında bu güvenilir servisin adının geçmesi adına bana sanki yerinde bir kararmış gibi geliyor :)
Bu arada arkadaşlar, motosiklete konacak motor yağını servisin insafına(tercihine) mı bırakmalıyım yoksa sizlerin tavsiye edeceği, memnun olduğunuz bir yağı satın alıp mı servise götürmeliyim diye düşünüyorum.
Hayır eğer misal motosiklete 2 lt yağ konacaksa(miktar lafın gelişi söylendi), ben 4lt lik bir yağ alıp, masrafı daha ekonomik şekilde halledebilirmiyim diye düşünüyorum :silent:
 
Katılım
25 Mar 2012
Mesajlar
1
Herkese merhaba, uzun zamandır siteyi takip ediyordum sonunda bende yazmaya başladım. İlk yağ değişimini yaptırdım, motor doğal olarak daha rahat gitmeye başladı yada bana öğle geliyor :) Ayrıca Eralpt ve diğer arkadaşlara teşekkürler motor hakkındaki bütün sorularımıza cevap bulabiliyoruz, bence fiyatına göre harika bir motor, herkese kazasız belasız ve keyifle kullanmayı dilerim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst