Google`dan müthiş buluş

Katılım
16 Eki 2011
Mesajlar
138
İşte Google`ın yeni icadı
Sürücüsüz otomobil ile trafikte devrim yaratmaya hazırlanan Google, yeni teknolojik bombasını da dün patlattı. Google+ sosyal iletişim ağında yayınlanan fotoğraf ve videoda bir mikrofon ve kullanıcının sağ gözünün üst kısmından internet bilgilerine erişimini sağlayan şeffaf bir video ekranıyla, sade tasarımlı bir gözlük görülüyor. Gözlüğü geliştiren, şirketin deneysel labaratuvarı Google X gözlük hakkında şu bilgileri verdi:

- Tanıtım videosuna göre gözlüğü taktığınızda size farklı hizmetler ulaştıran 14 simge sunuluyor. Bunlar arasında hava durumu, haritadaki yeriniz ve günlük notlarınız da var.

- Filmde boş bir duvara bakan kullanıcıya g Bir arkadaştan o gün buluşmak isteyip istemediği mesajı gelince gözlüğün ekrarında uyarı beliriyor. Kullanıcı buna sesli bir mesajla cevap yollarken, ekranda büyük bir mikrofon görüntüsü beliriyor.

- Uygulamalar arasında kullanıcıya küçük oklarla yolunu gösterebilen Google Harita, baktığınız şeyi arkadaşlarınızla paylaşmak üzere fotoğrafını çekebilme ve bir video konferans sistemi de bulunuyor.

- Gözlük aynı zamanda görüntülü telefon olarak da kullanılıyor.özlük o akşamki randevusunu hatırlatıyor. Sonra kullanıcı camdan dışarı baktığında ekrandan o gün yüzde 10 yağış ihtimali olduğu bilgisi geliyor.
New York Times gazetesi daha önce ilk gözlüğün yıl sonuna kadar piyasaya çıkacağını ve fiyatının da 250 ile 600 dolar arasında olacağını yazmıştı. Fakat uzmanlar tanıtım filminde gösterilen teknolojinin piyasaya çıkabilmesinin daha uzun zaman alabileceğine işaret ediyor.



http://vimeo.com/39893850
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
Gönüllü biçimde iyice insanlıktan çıkmaya başladık. Evde bilgisayar, yolda cep telefonu; bunlarla uğraşırken ne baharda açan çiçekleri, ne sonbaharda dökülen yaprakları; yağmur sonrası oluşan kokuyu, hayatın sunduğu güzelliklerin çoğunu fark edemez olduk. Mesela basit bir örnek; GPS'e bakacağız diye yola doğru dürüst bakmaz olduk. Bu zımbırtı da yayılırsa makineleşip insanlığı geride bırakmayı tam olarak başarmış oluruz heralde. Üzücü...
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
teknolojinin bukadar hızlı ilerlemesi. nedense bende acayip bir endişiye sebep olmuştur hep..
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
bırde termınator ızledıgımde cevrem ınanma o sacma fılme dıyor yada matrıx ama ne olursa olsun bayıldım mutlaka ıstıyorum acaba beyınden sınyal mı alıyor nası kontrol edıyosun seslı yonetım vardı accept faalan nasıl secıyorsun...
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Gönüllü biçimde iyice insanlıktan çıkmaya başladık.
şükür, böyle mesajları da görür olduk :)

bizim köleliğimizin temelleri, hayatımızı kolaylaştırdığını iddia eden teknoloji oyuncaklarına muhtaç olduğumuzu sandığımız zamanlarda atıldı
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
şükür, böyle mesajları da görür olduk :)

bizim köleliğimizin temelleri, hayatımızı kolaylaştırdığını iddia eden teknoloji oyuncaklarına muhtaç olduğumuzu sandığımız zamanlarda atıldı
Ben anlıyamıoyrum hem bu kadar asırı derecede sıkayet edıyorsunuz hemde bu teknolojı oyuncaklarını kullanmadan edemıyorsunuz bu nasıl celıs kı ???
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Ben anlıyamıoyrum hem bu kadar asırı derecede sıkayet edıyorsunuz hemde bu teknolojı oyuncaklarını kullanmadan edemıyorsunuz bu nasıl celıs kı ???
celiski değil, "durumun farkına varmış olup manasıyla tedbir alamamış olmak" denir buna
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
Ben anlıyamıoyrum hem bu kadar asırı derecede sıkayet edıyorsunuz hemde bu teknolojı oyuncaklarını kullanmadan edemıyorsunuz bu nasıl celıs kı ???

Bilgisayar hariç bişey kullanmıyorum; cep telefonum hala siyah beyaz mesela, televizyon da kullanmıyorum. Bir yandan da teknoloji toptan kötüdür diye bişey yok; bilgi edinme haberleşme ulaşım gibi nimetleri var elbet; ama bu kadar aşırı boyutta teknolojiyi kontrol edemeden ona bağımlı hale gelmek iyi birşey değil. Ayfon ya da bunun gibi i ıvır zıvırların gazına gelmeden; varoluşun gerçekliğiyle bağını koparmadan yaşayabilmek gerek. Mesela bilgisayar başında oturup klavyede yazarak iletişim kurmak da aşırıya kaçtığı noktada birebir yüzyüze iletişimin yerine geçmeye başlayıp hayatı aslında fakirleştirebiliyor. Bu gözlük gibi teknoloji yaygınlaşırsa konuşma tamamen ortadan kalkabilir; zamanla bu tip yeni teknolojilerle yürümeye gezmeye filan da gerek kalmaz en sonunda dev bir makineye bağlı organik hücre toplulukları olarak hayatımızı sürdürürüz ortaya çıkan her türlü teknolojik "efendiye" gönüllü kölelik ederek aman ne güzel diye baş eğersek...
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Gönüllü biçimde iyice insanlıktan çıkmaya başladık. Evde bilgisayar, yolda cep telefonu; bunlarla uğraşırken ne baharda açan çiçekleri, ne sonbaharda dökülen yaprakları; yağmur sonrası oluşan kokuyu, hayatın sunduğu güzelliklerin çoğunu fark edemez olduk. Mesela basit bir örnek; GPS'e bakacağız diye yola doğru dürüst bakmaz olduk. Bu zımbırtı da yayılırsa makineleşip insanlığı geride bırakmayı tam olarak başarmış oluruz heralde. Üzücü...

Bazen içimden geçmiyor degil, şöyle karbüratörlü bir croos alıp(malum teknolojiye karşıyız:mrgreen:) kendimi daga bayıra vurmayı.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Ben buna benzer bir haberi bir kaç ay önce başka bir yerde okumuştum.
Ama hatırladığım kadarıyla google ın ürünü değildi.
Oyun konsolu gibi bir şey olacak diyordu.
Gözlüğü takıp oyunun tamamen içinde olacaksın.
Aynı zamanda bu şekilde film seyredebileceksin, nete girebileceksin falan diyorlardı...
 
Katılım
21 Eyl 2008
Mesajlar
302
teknolojinin gizlilik disinda herhangi birseyime zarar oldugunu dusunmuyorum. dusuk emisyonlu ve az akaryakit harcayan motorsikletime binip, kirlara bayirlara daha rahat bir sekilde gidebilirim.

babannem gibi yorumlar yapmissiniz ama paramiz yetse herseyi alabilecek potansiyele sahibiz :)
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
abartmanyın yaw telefon kullanan pda kullunan pc kullanan adam ıcın aynı sey sadece pratık kuculmus.yoksa oyun konsollarına bende karsııyım 98 yılında 10 yasındayken aılem bana ps almıstı ama durumun fatkınaa vardıktan sonra evıme oyun konsulu sokmadım ne kadar tdu2 gorup ıcım ıcımı yesede zmanımı caldırmadım.bu alette telefonu kulagımıza goturcegımıze gozumuzun onunde. Ayrıca dedıgın 3d gozluk var zaten oyun konsolları ıcın.
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Teknolojinin esiri oluyoruz yabancılaşıyoruz ühühühühühhühü. :salut: Bu lafta ne klişe oldu ya. :mrgreen:

1-Zaten o gözlük Türkiye'de kullanılamaz.
2-Satışa çıksa bile (fiyatı yüzünden) alan kişiler çok az olur.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
babannem gibi yorumlar yapmissiniz ama paramiz yetse herseyi alabilecek potansiyele sahibiz :)

babaannenin böylesi yorumlar yapması, "hayatın bu zamazingolar olmadan da devam ettiğini, bunlara ihtiyaç olmadığını" tecrübeyle algılayabiliyor olmasındandır
bazılarımız bu değişimi bizatihi yaşadı ve unutmadı, bazılarımız ise babaannelerinin dediklerini kulak ardı etmedi
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
Teknolojinin esiri oluyoruz yabancılaşıyoruz ühühühühühhühü. :salut: Bu lafta ne klişe oldu ya. :mrgreen:

1-Zaten o gözlük Türkiye'de kullanılamaz.
2-Satışa çıksa bile (fiyatı yüzünden) alan kişiler çok az olur.

1 nden kı a.b.d olupta bızde olmayan ne var baz ıstasyonu? Sebeke tabanlı ınternet? Navıgasyon harıtası?
2 cınlı kardeslerım bu konuyada el atıcaktır emınım suan tahtakalede 5.5s pınphone satıyorlar. Gozluk ıcınde cokta ajanını yollayıp uretmek adına resımlerını cekmıslerdır :)
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Teknoloji iyidir.
İsteyen kullanır isteyen kullanmaz.
Isteyen 3310 ile yetinir , isteyen 4" ekranlı telefon alır istediği bilgiye istediği an kolaylıkla ulaşır.
Ama malesef insanların gösteriş merakı teknolojinin amacını saptırıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst