Google`dan müthiş buluş

Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
Teknoloji iyidir.
İsteyen kullanır isteyen kullanmaz.
Isteyen 3310 ile yetinir , isteyen 4" ekranlı telefon alır istediği bilgiye istediği an kolaylıkla ulaşır.
Ama malesef insanların gösteriş merakı teknolojinin amacını saptırıyor.

Teknolojinin gösteriş merakı insanların amacını saptırıyor belki de? Ama bir yandan da teknolojiyi üreten de insanlar. Teknoloji varsa işlevsel olmalı; insan olmanın değerlerini göz ardı eden; düşünce duygu ilişki boyutunun önüne geçip kendine köle eden, aptalca bir tembelliğe alıştıran ıvır zıvırlar olmamalı.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
teknoloji, insandaki gösteriş merakına hizmet eder
gösteriş için insanlar 1 ay çalışarak elde ettikleri kazanımları bir oyuncağa verirler
bu manada insan, kendi zaafıyla köleleştirilir
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
Teknoloji iyidir ama amacına göre kullanılırsa.
Öncelikle "Buna gerçekten ihtiyacım var mı?" sorusunu sormalıyız, gerçekten ihtiyacımız yoksa israftan başka bir şey değildir :farao:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Teknoloji gelişiyor.
Telefonlar da gelişiyor.
Kimi en son modeli sadece oyun oynamak için alır , kimi o telefon ile bütün işlerini halleder.
İsteyen 24 saat telefon başında o facebook senin bu angry birds benim zaman harcarken diğeri e-maillerini gönderir , işlerini halleder , istediği bilgilere ulaşır geri kalan zamanında gider sahilde fotograf çeker , çay içer.

Insanların zaafı yüzünden teknolojiyi elinin tersiyle itmek doğru değil.
Isteyen teknolojiyi istediği gibi kullanır. Tıpkı herkesin büyük cc motor isteği ama büyük çoğunlukla gerek olmaması gibi.
Önemli olan amacına hizmet ettiği insanların hayatını kolaşlaştırması.
Gerisi bana göre süs.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Önemli olan amacına hizmet ettiği insanların hayatını kolaşlaştırması.
Gerisi bana göre süs.

işte burada "aslında hayatımızı kolaylaştırıyor" iddiasının irdelenmesinde, "zaten ihtiyacın kendisini de o oluşturuyor olabilir mi" şüphesinin doğduğunu iddia ediyor bazı feylesoflar
bunlardan biri de motorkafa dır :)
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Teknolojiyi severim fakat teknolojinin özümüzden ayırmasına karşıyım.

Örneğin; Eskiden bayramlarda ziyaretler olur, mektup yolanır veya ev telefonundan aranırdı. Ozamanlar ev telefonu olmasa ile gidecegımız kişi veya arkadaşar mutlaka evde bulunurdu. :)
Cep telefonları yaygunlaşmaya başlayınca ve ardından sms paketlerı cıkınca. zıyareterdın buyuk kısmı toplu mesajlarla haedılmeye başadı.
Günümüzde ise (benım en kızdıgım kutlama şekli) Misa ; "Herkezın bayramı kutlu olsun" yazılıp üstüne alınanlar durumu beğenir veya cevap yazar. :)
Çok yakında, belkide şu zamanda, yanyana ,aynı masada, odada vb. yerlerde teknolojinin nimetlerınden faydalanıp, yakınımızdaki kişilere mesajasarak konuyoruz yada konusacagız.
Bu yüzden de git gide asosyalleşiyoruz.
Tabi teknolojinin birde radyoaktif zararları var. O da ayrı mesele.

Ben sadece zararı kısımlarını ,yasadıkarımı ve gördükerimi örnekledım. Buradan teknoojı kullanmıyor yada tamamen karşı gibi düşünülmesin.
Saygılar...
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
benim teknoloji karşıtı olduğumu düşünebilirsiniz!
öyle zaten :)
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım,
popüler kültürün aortu vazifesi gören vıcık vıcık teknolojiye mesafeliyim.
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Bakalim cikarsinlar biraz kurcalariz gercekten dedikleri gibimiymis eger oyleyse cok bomba bi urun olur.

Bu arada teknoloji karsiti arkadaslar.

Teknoloji den kastiniz nedir?
Uzay mekigide teknoloji, facebook denilen sacmalikta teknoloji?
Eger insanligi ileri tasiyan teknolojiye karsiysaniz neden diye sorarim?
Yok populer teknolojiye karsitsaniz anlarim destekci olurum.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
uzay teknolojinin son kullanıcıya ulaşma şansı yok
teknoloji diye bize dayatılan zamazingolardan bahsediyoruz tabi
ortada iyi niyet güden bir teknoloji olsa amenna
oyalama ve aldatma yoluyla sömürüye hizmet ediyor
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Bilgisayarda teknoloji zamazingolarindan.
Simdi bizim milletimiz porno izliyor,
agzi acik ayran budalasi gibi facebookta bos bos geziniyor,
zamanini bosa harciyor diye kotu bisey mi oluyor aldatma ve oyalama mi oluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst