TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Ağu 2011
Mesajlar
713
arkadaşlar bugün motosikletime bakım yaptırdım.

castrol 10-40 yag konuldu.
yag filtresi degiştirildi.
hava filtresi temizlendi.
arka fren müşürü temassızlık yapıyordu o giderildi.
stop lambası degiştirildi.
sol arkada bulunan demir parça çıkarıldı.
ön taraftaki plakalık çıkarıldı.

toplam ödedigim tutar

35 tl işcilik
30 tl yag
15 tl yag filtresi.



merak ettigim şey stop lambası garantiye giriyor mu. eger girmiyorsa cebimden ödeyecegim. servisin elinde stop mevcutmuş bana servis stop lambasnın garantiye girip girmeyecegini bilmedigini söyledi. bu nedenle birkaç gün beklememi söyledi. bende servisin elindeki sıfır yedek stop lambasını tak daha sonra hesaplaşırız dedim. bakalım ne olacak.

stop lambası garantiye girmiyor arkadaşım bizim burdaki serviste kağıt asmış garantiye girmeyen parçalar diye yazıyordu hatta başka bir müşteri geldi ufak yollu tartışma oldu girmiyor bilgin olsun. Ayrıca o sol arkadaki parçayı keşke çıkartmasaydın bence faydası var zararı olmaz bende olduğu üzere ufak bi kaza yapmıştım sol tarafa yattım ön koruma demiri ile o kurtardı grenaja hiç birşey olmadı tek sinyaller kırılmıştı bilgin olsun bence taktır derim.Bakım parasıda bence fazla ben en son 70 vermiştim 30 işçilik 40 yağ ve filtre.
 
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
694
stop lambası garantiye girmiyor arkadaşım bizim burdaki serviste kağıt asmış garantiye girmeyen parçalar diye yazıyordu hatta başka bir müşteri geldi ufak yollu tartışma oldu girmiyor bilgin olsun. Ayrıca o sol arkadaki parçayı keşke çıkartmasaydın bence faydası var zararı olmaz bende olduğu üzere ufak bi kaza yapmıştım sol tarafa yattım ön koruma demiri ile o kurtardı grenaja hiç birşey olmadı tek sinyaller kırılmıştı bilgin olsun bence taktır derim.Bakım parasıda bence fazla ben en son 70 vermiştim 30 işçilik 40 yağ ve filtre.

eger garantiye girmiyorsa firmayı topa tutarım. çünkü stop led ve dışardan müdahale edilecek bir parça degil. tamiride mümkün degil. bu nedenle eger firma garantiye sokmazsa benim için tvs defteri kapanır.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
stop lambası garantiye girmiyor arkadaşım bizim burdaki serviste kağıt asmış garantiye girmeyen parçalar diye yazıyordu hatta başka bir müşteri geldi ufak yollu tartışma oldu girmiyor bilgin olsun. Ayrıca o sol arkadaki parçayı keşke çıkartmasaydın bence faydası var zararı olmaz bende olduğu üzere ufak bi kaza yapmıştım sol tarafa yattım ön koruma demiri ile o kurtardı grenaja hiç birşey olmadı tek sinyaller kırılmıştı bilgin olsun bence taktır derim.Bakım parasıda bence fazla ben en son 70 vermiştim 30 işçilik 40 yağ ve filtre.

Stop muhabbeti cok sacma garantiye girmesi lazim o zaman xenon takarsan elektrik tesisatindaki garanti yanar muhabbetini niye yapiyorlar halil beyle bir konusmak lazim bu konuyu hadi far ve sinyal ampilleri tamam basit bisey ama led yandi mi nasil degistirceksin onu yanlis miyim?

Birde bakimlar bana pahalli geldi ben 20 tl yaga verdim diye hatirliyorum ilk bakim oldugundan iscilik yoktu ama koskoca arabadada yag yag filtresi hava filtresi mazot yada benzin filtresi ve polen filtresinin degisimi icin 20 tl iscilik oduyorum cogu zaman tek yag yag filtresi degistireceksem adam para bile almiyor bence biraz pazarlik edin:)

Mehmet abi o demirden bulursan mutlaka banada haber verir misin bendekide resim ikidekinden oteki cok hosuma gitti:)
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
Arkadaşlar yağ 15 20 tl. Dır fıltre. 5 tl ıscılik 10 lira toplam 35 40 lira tutması lazım çok. Para veriyorsunuz servislere stop garantiye gırmez tvs defteri. Değil kıtabını da kapatsan değişmez araçlarda. Bıle aynıdır bu. Bır. Dıger. Konu zıncırın oradaki demırı bencede takıver kımseye. Uyma çok ıse. Yarıyor
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
786
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
arkadaşlar bugün motosikletime bakım yaptırdım.

castrol 10-40 yag konuldu.
yag filtresi degiştirildi.
hava filtresi temizlendi.
arka fren müşürü temassızlık yapıyordu o giderildi.
stop lambası degiştirildi.
sol arkada bulunan demir parça çıkarıldı.
ön taraftaki plakalık çıkarıldı.

toplam ödedigim tutar

35 tl işcilik
30 tl yag
15 tl yag filtresi.



merak ettigim şey stop lambası garantiye giriyor mu. eger girmiyorsa cebimden ödeyecegim. servisin elinde stop mevcutmuş bana servis stop lambasnın garantiye girip girmeyecegini bilmedigini söyledi. bu nedenle birkaç gün beklememi söyledi. bende servisin elindeki sıfır yedek stop lambasını tak daha sonra hesaplaşırız dedim. bakalım ne olacak.

Kac para ki stop pahalliysa devri yukselteyim yanmasin ledler
 
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
155
kolay gelsin herkese,

kafa granjından ses geliyor sanıyordum meğer motordan geliyormuş kurye bi arkadaş gördü sibop(subap) ayarı bozuk yaptır dedi,

birincisi çok ciddi bi sakıncası var mıdır hemen yaptıramayabilirim de?

ikincisi yakıta vb etki eder mi?

üçüncüsü ne kadara yaptırılır herkes anlamıyormuş sanırım

ve son olarak motor sökülecek mi motor daha 2500 görmedi sökülsün istemiyorum da:(
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
786
Süvari kardeş demir aparatı sormuşsun .Apachelere bakan Ramazan abi var ,bende de apache varken ona taktırmıştım o temin ediyor tam bir tvs ustasıdır,kendi servisinden daha ii diyebilirim.Burdaki bora abide tanır o ,tavsiye ederim ii bir ustadır
gidip görmem lazım diye düşünüyorum. adresine ulaşabilirsem tabi :) teşekkür ederim.
 
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
694
kolay gelsin herkese,

kafa granjından ses geliyor sanıyordum meğer motordan geliyormuş kurye bi arkadaş gördü sibop(subap) ayarı bozuk yaptır dedi,

birincisi çok ciddi bi sakıncası var mıdır hemen yaptıramayabilirim de?

ikincisi yakıta vb etki eder mi?

üçüncüsü ne kadara yaptırılır herkes anlamıyormuş sanırım

ve son olarak motor sökülecek mi motor daha 2500 görmedi sökülsün istemiyorum da:(

sana sübap sesi oldugunu söyleyen kurye yeni kasa tvs sahibimiydi.

ayrıca benzer bir ses benim motordan da geliyor. zırıltı şeklinde.

antalyada yeni kasa apachesi olan arkadaşlar ile hem tanışmak hemde motosikletleri degişip test etmek isterim. özelden tlfon bırakın.
 
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
155
sana sübap sesi oldugunu söyleyen kurye yeni kasa tvs sahibimiydi.

ayrıca benzer bir ses benim motordan da geliyor. zırıltı şeklinde.

antalyada yeni kasa apachesi olan arkadaşlar ile hem tanışmak hemde motosikletleri degişip test etmek isterim. özelden tlfon bırakın.

hayır yeni kasa apache sahibi değildi ama uzun yıllardır motor kullanan biri iyi anladığı belliydi
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
786
kolay gelsin herkese,

kafa granjından ses geliyor sanıyordum meğer motordan geliyormuş kurye bi arkadaş gördü sibop(subap) ayarı bozuk yaptır dedi,

birincisi çok ciddi bi sakıncası var mıdır hemen yaptıramayabilirim de?

ikincisi yakıta vb etki eder mi?

üçüncüsü ne kadara yaptırılır herkes anlamıyormuş sanırım

ve son olarak motor sökülecek mi motor daha 2500 görmedi sökülsün istemiyorum da:(


motorun çalışmasını engelemeyecek kadar bozuk değilse hayati bir önem taşımıyor tabiiki. sadece ses geliyorsa. aşırı kafaya takılacak birşey olmaya bilir.
subap ayarının yakıta etkisi vardır. apachenin rakiplerinden az yakmasında bu ayarında etkisi vardır. (egzantrik açıları vb. vb. ) performansı ve yakıtı etkileyen bir unsurdur.
çok fazla tecrübe gerektirdiğini söyleyemem. subap ayarı boşluğu almakla sorunsuz hale gelebilir. ancak tecrübeli ustalara yaptırmak her zaman ve herşeyde olduğu gibi daha güzeldir. ince ayarda yapabilecek kadar tecrübeli olsun yani :)
motor sökülmeyecek sadece motorun üstünde 2 tane büyük şapkalı vida gibi kapaklar var onlar çıkacak içerice bir anahtar sokularak 5 dk da bi ayar yapılacak. kii apachede bu ses anormal birşey değil. rahatsız edecek derecede değilse önemseme bile. ne kadara yaptırılır bilmiyorum. yapan yere ve ustaya bağlı. çok yüksek bir mebla değildir diye tahmin ediyorum.
 
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
155
motorun çalışmasını engelemeyecek kadar bozuk değilse hayati bir önem taşımıyor tabiiki. sadece ses geliyorsa. aşırı kafaya takılacak birşey olmaya bilir.
subap ayarının yakıta etkisi vardır. apachenin rakiplerinden az yakmasında bu ayarında etkisi vardır. (egzantrik açıları vb. vb. ) performansı ve yakıtı etkileyen bir unsurdur.
çok fazla tecrübe gerektirdiğini söyleyemem. subap ayarı boşluğu almakla sorunsuz hale gelebilir. ancak tecrübeli ustalara yaptırmak her zaman ve herşeyde olduğu gibi daha güzeldir. ince ayarda yapabilecek kadar tecrübeli olsun yani :)
motor sökülmeyecek sadece motorun üstünde 2 tane büyük şapkalı vida gibi kapaklar var onlar çıkacak içerice bir anahtar sokularak 5 dk da bi ayar yapılacak. kii apachede bu ses anormal birşey değil. rahatsız edecek derecede değilse önemseme bile. ne kadara yaptırılır bilmiyorum. yapan yere ve ustaya bağlı. çok yüksek bir mebla değildir diye tahmin ediyorum.

anladım usta teşekkürler,

motor düşük devirlerde ağır kalıyor 6 7 bin devirlere gelince fena uçuyor bununla ilgisi var mıdır acaba?
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
1,349
kolay gelsin herkese,

kafa granjından ses geliyor sanıyordum meğer motordan geliyormuş kurye bi arkadaş gördü sibop(subap) ayarı bozuk yaptır dedi,

birincisi çok ciddi bi sakıncası var mıdır hemen yaptıramayabilirim de?

ikincisi yakıta vb etki eder mi?

üçüncüsü ne kadara yaptırılır herkes anlamıyormuş sanırım

ve son olarak motor sökülecek mi motor daha 2500 görmedi sökülsün istemiyorum da:(
tvs apache zaten şıkırtılı çalışan bi motordur 2500 km de motorunu açtırma değmez yine aynı sesi duyacaksın çünkü bu motorun özelliği bu. düşük devirde kendini fazla belli etmemesi de tüm araçlar için geçerlidir bence.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
anladım usta teşekkürler,

motor düşük devirlerde ağır kalıyor 6 7 bin devirlere gelince fena uçuyor bununla ilgisi var mıdır acaba?

Bende en ufak ses yok şükür motor ustanında dediği üzre kaymak gibi ama benimkide 6 - 7 bin devirden sonra şahlanıyor .. normal bu sanırım .. diyodum bu motor nasıl o hızlara çıkıcak rodajda diye 7bine çıkmıyodum .. meğer o devirlerden snra başlyormus olay :D 650km oldu motor biraz biraz basmaya başladm ılk kez 100u gosterdm ama hala 8 bin devre nadir çıkarıyorum .. biraz daha sabır .. :)
 
Katılım
2 Nis 2011
Mesajlar
53
İlk Resimde Amortisörün oraya bağlanan demirler koltuğun altındaki bombe kısmın altından doğru geçiyor gri apache de
http://i47.tinypic.com/343meeu.jpg

Bunda ise Direk bombenin yanından doğru geliyor (Bombe dediğim kısım rtr 150 yazan yer)
http://img695.imageshack.us/img695/4772/resim047u.jpg

İlk resimdeki aparatın aynısını arıyorum umarım anlatabilmişimdir.


ikinci resimdekinden gördüm ben sade ondan vardı ama dikkat edersen ikin resim plastik aksamıda koruyo dusme yada surmede o demirin faydasını görünce iyi bunu almısım dıceksın emin ol

---------- Post added at 08:46 ---------- Previous post was at 07:26 ----------

---------- Post added at 09:15 ---------- Previous post was at 09:13 ----------

[/COLOR]

bu yazıyı yazan ellerinden öpüyorum. inş. bu cumartesi gidip bende alıyorum.


estagfurullah kardeşim yararlı olduysak ne mutlu bana
sen adananın neresindesin süvari
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
27
motorun yağına bakayım dedim çubuk kupkuru idi , rodaj dönemide bittiği için hemen servise götürdüm , yağ sıkıntısının olmadığını söyledi. Motoru çalıştırıp stop ettikten 2 dakika sonra yağ kontrolü yapmanın doğrusu olduğunu söyledi.
ayaklı meselesini hallettin ayak 2 tarafta yere değdiği anda kendiliğinden kalkıyor , izah eden arkadaşa teşekkür.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
motorun yağına bakayım dedim çubuk kupkuru idi , rodaj dönemide bittiği için hemen servise götürdüm , yağ sıkıntısının olmadığını söyledi. Motoru çalıştırıp stop ettikten 2 dakika sonra yağ kontrolü yapmanın doğrusu olduğunu söyledi.
ayaklı meselesini hallettin ayak 2 tarafta yere değdiği anda kendiliğinden kalkıyor , izah eden arkadaşa teşekkür.

Hem motorun sıcak olması hemde düz bi zeminde orta ayaklıga alınması lazım yağ kontrolü için .. yoksa dedıgın gıbı kupkuru cıkar :D En ufak dengeszlıkte bıle azalms gıbı duruo ..
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
1,207
ARKADAŞLAR MOTORA BİNDİĞİNİZDE SOLUNUZDA MOTOR TARAFINDA BENZİN ÇUBUĞU ON YAZAN YERİ GÖSTERMESİ LAZIM DEĞİLMİİ. BUGÜN DİKKATİMİ ÇEKTİDE BENMKİ RESERVE YANE YULARIYI GÖSTERİYODU.. AŞŞAĞIYA ÇEWİRDİM.. DOĞRU BİŞİ Mİ YAPTIM EMİN DİİLİM.. BİLENİNİZ WARSA YARDIMCI OLURSA SEWİNİRİM
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst