Sizce En Güzel Kadran/Gösterge...(CC Farkı Yok)

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Dikkatimi çekti de hepimiz kadranlara çok takmış vaziyetteyiz...bir motordan beklentilerimiz doğal olarak arttı...en azından bir devir saatinin olmaması bile bizi motordan soğutabiliyor veya motorun imajını sarsabiliyor...ve devir saatsiz motor olmaz diyebilirim...:)


bu konuya değinmek istedim...benim ilk motorlarımdan biri 92 dt 125 idi...yani mobiletlerimde asla gösterge çalışmazdı...hatta çoğunda kadran bile yoktu...km teli ilk 100 km içinde kopardı...:p


benim ilk çalışan göstergelerim dt 125 olduğu için ilk göz ağrım diyebilirim...:p




sonrasında 92-93 lerde Salihlide c90 ların hayallerine kapıldık...dünyada benim için herşey c90 dı hayata dair...böyle bir motorum olsundu daha da ötesi yoktu...:p




sonrası 2000 lerde Nişantaşında aprılıa RSV Mıllenın star trekden fırlamış kadranını görünce aklım gitti diyebilirim...




İşte benim hayat akışımda bu detayların çok önemi vardı...herşey onlara ulaşabilmekti benim için...yani o motorlar için mücadeleydi hayat sanki...salakca ama böyle işte... :p

şimdi cbr 600 F in sakin ve amaca hizmet eden kadranı...pıaggıonun x9evoların uzay mekiğinden fırlamış halleri çok hoşuma gidiyor...


şu an favorim Gilera nexus kadranları...hem klasik hem dijital harika bir uyum içindeler...İtalyanlar bu işi biliyor...





Siz bir kadranda ne ararsınız...dijital mi makbul yoksa mekanik mi...tercihleriniz nelerdir...çünkü motor seçiminde yemeğin salçalısı hesabı motorunda genelde en önemli kılavuzu bu kadran detayı galiba...


Sizce en klas ve işlevsel olduğuna inandığınız kadran hangi motorda...:cat: diyerek konuya dalalım...:p
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Bence gösterge tablosu okunabilir olmalı,malum ihtiyarlık:p
Uzak gözlüğü ile göstergeyi,yakın gözlüğü ile yolu göremiyorum:sunny:
 
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
di-272Z.jpg


yeterlimi :) :p Bence tasarımı süper gece daha güzel oluyor :) açık yeşil ampuller şık görüntü vermiş km kadranına..
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Mar 2005
Mesajlar
249
motosiklette ilk baktığım yer gösterge panelidir.ve gösterge paneline takan bi benim sanırdım.ama öyle değilmiş anlaşılan. aprilla capanord (aprılıa RSV Mıllenın gösterge paneline benziyor)ve motoguzzi nin gösterge panellerini çok beğenirim. dediğin gibin italyanolar bu işi biliyi.diyeceğim oki araba olsun motosiklet olsun gösterge panelinde ne kadar ıvır zıvır varsa (işime yarasın yaramasın) benim için o kadar güzeldir.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
analog olmali haci digitali sevmiyom beni tahrik etmiyor mesela hoşuma gitmiyor manuel motorla otomatik motor gibi manuel olan analog tam benlik..ibreyi hissetmek onun yükselişini içimde yaşamak istiyorum bindiğim motorda :queen: ve bunu bir zamanlar ybr ile yaptim :mrgreen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Bence gösterge tablosu okunabilir olmalı,malum ihtiyarlık:p
Uzak gözlüğü ile göstergeyi,yakın gözlüğü ile yolu göremiyorum:sunny:


en azından sen bir mercek camını üst tarafa koyarsın yine büyüyür ekran abi...:queen:demokrasilerde çare tükenmez...ya da bu motor işini bırakıcan artık yürücen sağlıklı bir hayat seni bekler...:p

http://www.hizliupload.com/di-272Z.jpg

yeterlimi :) :p Bence tasarımı süper gece daha güzel oluyor :) açık yeşil ampuller şık görüntü vermiş km kadranına..

ovv harika...bu zaman makinalara 10 basar bence...rx115 kadran dimi bu hacı...

beni tahrik etmiyor mesela hoşuma gitmiyor ...hissetmek onun yükselişini içimde yaşamak istiyorum :

askerden yeni geldiğin ne kadar da belli haci...bu aralar sendne uzak durmak lazım neme lazım...:queen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Rx King 135'in abi bu Antalyaya sattım bu motoru :(

ben bu motorların seslerini halen hatırlar bilirim...2 zaman kokusuna hasret kaldım inan memleketde...memlekete gidince motorla her mahalle her sokağı 2 kez dolanıyorum gün boyunca ...rx serisi deyince (salhli veya Uşakta olmasada) nedense 2 zaman duamnından dolayı melmeket geliyor aklıma...
 
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
ben bu motorların seslerini halen hatırlar bilirim...2 zaman kokusuna hasret kaldım inan memleketde...memlekete gidince motorla her mahalle her sokağı 2 kez dolanıyorum gün boyunca ...rx serisi deyince (salhli veya Uşakta olmasada) nedense 2 zaman duamnından dolayı melmeket geliyor aklıma...
abi zaten bu Rx serisi en çok sizin manisaya,antalyaya,kastamonuna ve bizim G.antepe gelmiş diğer şehirlerde pek nadir.. En çok Rx Z de manisa salihlide var 6 vites o süper bişey görmüşssündür kesin 94 model en son 96 modeli gelmiş Türkiyeye sen memlekete gittiğinde temiz bulursan kesin alırım aklında bulunsun abi :) buda benim sattığım Rx 135 ler sağdaki 650 km de plakalı olanda 3 bin kmdeydi :pr:

di-V5AH1DQ4.jpg

di-U0MW.jpg
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Kendi istediğini anlamişsin aga için fesat şov tv kalbini karartmiş :p


yav işte öyle anladım napim ...:p biz Türkler genelde duygularımızı böyle ifade etmeyiz içimizde bişey hissetmeyi sevmeyiz...:p askerlik seni bozmuş ganga...:queen:

abi zaten bu Rx serisi en çok sizin manisaya,antalyaya,kastamonuna ve bizim G.antepe gelmiş diğer şehirlerde pek nadir.. En çok Rx Z de manisa salihlide var 6 vites o süper bişey görmüşssündür kesin 94 model en son 96 modeli gelmiş Türkiyeye sen memlekete gittiğinde temiz bulursan kesin alırım aklında bulunsun abi :) buda benim sattığım Rx 135 ler sağdaki 650 km de plakalı olanda 3 bin kmdeydi :pr:

http://www.hizliupload.com/di-V5AH1DQ4.jpg
http://www.hizliupload.com/di-U0MW.jpg

valla kız gibi makinaları vermişsin adeta bağışlamışsın ganga...alan sana bi dua etmiştir...ben olsam şahsen bir tanesini satmazdım en azından paraya sıkışsam bile...

Salihlide hiç görmedim desem yeridir...ama Manisada gördüm...Salhlide hep mobylette ve c90 vardı...
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Bir kadranda benim için olmassa olmazlar, sport motosikletler için :
Devir saati kesinlikle anolog olacak.
Hız saati dijital.
Kadranda saat olacak.
Kadranda ekektronik benzin/hararet göstergesi olacak.
Vites göstergesi olacak.
Mümkünse birde elektronik termometre (dışarıdaki hava sıcaklığını bilmek için.) (kışın 0ın hava sıcaklığı 0ın altına indiğinde bilinmesi hayati önem taşıyan bir detay)
Bunların hepsini bi motorda görürsem o motor tasarım olarakta iyiyse sanırım aşık olurum :)
İstediğim herşey olmasada olay budur :)
BMW-S1000RR-motorcycle-meter-picture.jpg
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst