Ön cam yapalım

Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
ben orjinalle arasında bir fark göremiyorum harika olmuş ellerine sağlık.
ama bişey aklıma takıldı;cam düz demişsin ve civatalarla sikştırarak esneklik kazandırmışsın.peki bu zamanla oluşacak vibrasyonlarla birlikte camda çatlaklara neden olmazmı?civatalara yaylı rondela kullanarak bu sorunu çözebilirmiyiz acaba?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben orjinalle arasında bir fark göremiyorum harika olmuş ellerine sağlık.
ama bişey aklıma takıldı;cam düz demişsin ve civatalarla sikştırarak esneklik kazandırmışsın.peki bu zamanla oluşacak vibrasyonlarla birlikte camda çatlaklara neden olmazmı?civatalara yaylı rondela kullanarak bu sorunu çözebilirmiyiz acaba?

cam yerine takıldıktan sonra ısı tabancası ile yüzeyi dolaşıp gerilimi alıyoruz ısı tabancası yoksada camın iç tarafına siyah renkte güneş ışık ve ısısını çeken herhangi birşey gerip 2 saat güneş altında bıraksanızda gerilimin bayağı bir miktarını alırsınız
kolaygelsin
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ustam yahu, şu ön camı ne ile kestin?

CNC frezede kestirdim fakat cnc olmayan yerde plotterden 1/1 çıktı alınıp mastar olarak kullanılırsa kıl testere ilede elde kesilebilir sorun olmaz sadece sabır gerekir oda sende zaten çok var
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
CNC frezede kestirdim fakat cnc olmayan yerde plotterden 1/1 çıktı alınıp mastar olarak kullanılırsa kıl testere ilede elde kesilebilir sorun olmaz sadece sabır gerekir oda sende zaten çok var

:) teveccühünüz gürol abi...
zaten heralde en son o şekilde olup bitecek gibi...
 
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
1,076
sen gel snecer ben onu sprel le keseyim bak bi dahada teklif etemmem ona göre
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Eline emegine saglik gurol abi:) sen bu on cami yaptigini hatirliyorum .diger parcalardaki durum ne alemde ayaklilari diyorum :)

Eline emegine saglik ellerinden operim :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eline emegine saglik gurol abi:) sen bu on cami yaptigini hatirliyorum .diger parcalardaki durum ne alemde ayaklilari diyorum :)

Eline emegine saglik ellerinden operim :)

Yakındır bombaları patlatmaya):bounce:
 
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
1,071
Gürol Bey selamlar;

Sizden esinlenip bir iki ay önce bende böyle bir cam yapmıştım. Buradan ekleyeyim belki diğer arkadaşlara da faydası olur. Cam aparatları elimde mevcuttu. Sadece bir ara parça büktüm paslanmazdan o da camın eğimini ayarlanabilir yapmak için. Camı CNC kesim makinası olan bir reklamcıda kestirdim. Tek eksiğim o anda ellerinde 3 mm vardı ve 3 mm yapmak zorunda kaldım. Geçenlerde motosikletin brandasını çıkarırken "acı kuvvetime mani olamayıp" ucundan bir parçasını kırdım. Şimdi yenisini kestireceğim. Bunu 4 veya 5 mm hatta varsa ellerinde biraz koyu bir pleksi ile yapmak istiyorum. (normal pleksi üzerinde hem çizilmesin hem de koyu olsun diye film çekmeye kalktım ama malesef bu malzemelere film çekilemiyor. Bir türlü yapışmasını sğlayamadım cam filminin) Altta şablon fotoğrafı ve bitmiş halini gösteren bir iki fotoğraf var. Şimdi kestireceğim malzeme için çizimimi biraz değiştireceğim. Biraz daha uzun ve biraz daha yanlara doğru geniş istiyorum. Bu arada siz de istanbuldasınız bi buluşmada görüşmek dileğiyle.

ncam.jpg


cam3g.jpg


cam1h.jpg
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Gürol Bey selamlar;

Sizden esinlenip bir iki ay önce bende böyle bir cam yapmıştım. Buradan ekleyeyim belki diğer arkadaşlara da faydası olur. Cam aparatları elimde mevcuttu. Sadece bir ara parça büktüm paslanmazdan o da camın eğimini ayarlanabilir yapmak için. Camı CNC kesim makinası olan bir reklamcıda kestirdim. Tek eksiğim o anda ellerinde 3 mm vardı ve 3 mm yapmak zorunda kaldım. Geçenlerde motosikletin brandasını çıkarırken "acı kuvvetime mani olamayıp" ucundan bir parçasını kırdım. Şimdi yenisini kestireceğim. Bunu 4 veya 5 mm hatta varsa ellerinde biraz koyu bir pleksi ile yapmak istiyorum. (normal pleksi üzerinde hem çizilmesin hem de koyu olsun diye film çekmeye kalktım ama malesef bu malzemelere film çekilemiyor. Bir türlü yapışmasını sğlayamadım cam filminin) Altta şablon fotoğrafı ve bitmiş halini gösteren bir iki fotoğraf var. Şimdi kestireceğim malzeme için çizimimi biraz değiştireceğim. Biraz daha uzun ve biraz daha yanlara doğru geniş istiyorum. Bu arada siz de istanbuldasınız bi buluşmada görüşmek dileğiyle.

http://img7.imageshack.us/img7/5775/ncam.jpg

http://img823.imageshack.us/img823/5186/cam3g.jpg

http://img607.imageshack.us/img607/6527/cam1h.jpg[/QU

Ellerine saglık dostum
yenisini yaptırırken naçizane tavsiyem biraz daha geniş yaptır ve iki yandaki düzlüğü biraz daha radyusla derim,alltaki radyusların bitiminden yukarudaki radyusların başlangıcı aynı olsun derim yani camda yanlarda düzlük olmasın çok daha şık olacağını düşünüyorum
istersen özelden mailini ver sana benimkinin cad çizimini yollayayım onun üzerinde yap boz
 
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
1,071
Ellerine saglık dostum
yenisini yaptırırken naçizane tavsiyem biraz daha geniş yaptır ve iki yandaki düzlüğü biraz daha radyusla derim,alltaki radyusların bitiminden yukarudaki radyusların başlangıcı aynı olsun derim yani camda yanlarda düzlük olmasın çok daha şık olacağını düşünüyorum
istersen özelden mailini ver sana benimkinin cad çizimini yollayayım onun üzerinde yap boz

Aynen. Bende genişletmek istiyorum. Yeni bi çizim götüreceğim. Sizdekini dwg olarak gönderirseniz iyi olur. SW e gerek yok. 2 boyutlu çalışacağım sonuçta. Özelden mailimi atıyorum. Teşekkürler.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aynen. Bende genişletmek istiyorum. Yeni bi çizim götüreceğim. Sizdekini dwg olarak gönderirseniz iyi olur. SW e gerek yok. 2 boyutlu çalışacağım sonuçta. Özelden mailimi atıyorum. Teşekkürler.

tamamdır yollayacağım
benim yolladığımın üzerine senin çizimi renk değiştirip,farüstündeki radyusun Quardantından yada çizgi ortasından referans alıp üstüste yapıştırıp bir gör bakalım nekadar genişliyor kısalıp yada uzuyor delikleride tekrar çizmekle uğraşmassın
kolay gelsin


YOLLADIM...
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
HONDA Shadow satın alacak olan arkadaşların dikkatıne !!! Piyasada İSTANBUL yapımı shadowlar dolaşmaya başladı. Haberiniz ola.... Yanlış anlamayın. İSTANBUL yapımı JAPON mallarına taş çıkarttırıyor...[/SIZE]
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
HONDA Shadow satın alacak olan arkadaşların dikkatıne !!! Piyasada İSTANBUL yapımı shadowlar dolaşmaya başladı. Haberiniz ola.... Yanlış anlamayın. İSTANBUL yapımı JAPON mallarına taş çıkarttırıyor...[/SIZE]


ver gazı ver gazııııı
yapacam o olacak valla ha
 
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
1,071
Gürol Bey selamlar;

Sizden esinlenip bir iki ay önce bende böyle bir cam yapmıştım. Buradan ekleyeyim belki diğer arkadaşlara da faydası olur. Cam aparatları elimde mevcuttu. Sadece bir ara parça büktüm paslanmazdan o da camın eğimini ayarlanabilir yapmak için. Camı CNC kesim makinası olan bir reklamcıda kestirdim. Tek eksiğim o anda ellerinde 3 mm vardı ve 3 mm yapmak zorunda kaldım. Geçenlerde motosikletin brandasını çıkarırken "acı kuvvetime mani olamayıp" ucundan bir parçasını kırdım. Şimdi yenisini kestireceğim. Bunu 4 veya 5 mm hatta varsa ellerinde biraz koyu bir pleksi ile yapmak istiyorum. (normal pleksi üzerinde hem çizilmesin hem de koyu olsun diye film çekmeye kalktım ama malesef bu malzemelere film çekilemiyor. Bir türlü yapışmasını sğlayamadım cam filminin) Altta şablon fotoğrafı ve bitmiş halini gösteren bir iki fotoğraf var. Şimdi kestireceğim malzeme için çizimimi biraz değiştireceğim. Biraz daha uzun ve biraz daha yanlara doğru geniş istiyorum. Bu arada siz de istanbuldasınız bi buluşmada görüşmek dileğiyle.

http://img7.imageshack.us/img7/5775/ncam.jpg

http://img823.imageshack.us/img823/5186/cam3g.jpg

http://img607.imageshack.us/img607/6527/cam1h.jpg

3-4 ay önce bir arkadaşımın kırılan ön camının aparatları ile pleksi glas'dan cam kestirip kendime ön cam yapmıştım. Park yerinde üzerine tahta parçası düşmüş, kırıldı. Bende yenisini kendi istediğim gibi yapayım dedim.

Paslanmaz aparatlar CNC Punch tezgahta, Pleksi parça reklamcıda CNC Lazer Kesim makinada kestirildi. Çizimleri bana ait. Fotoğraftaki camı örnek aldım. Eski camlarımdan deneyimlediğim üzere biraz daha uzun ve büyük bir cama ihtiyacım vardı. Ben de bir kaç çizim yapıp en güzel gelene karar verdim. Öndeki vidalar çirki durmasın diye crom vida kapakları kullandım. Fazla uzattık. Buyrun fotoğraflar.












 
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
46
ellerine sağlık çok güzel olmuş.ama bir şey dikkatimi çekti.bu kullandığın bildiğimiz cam mı? eğer cam ise,camın bu kadar esnek olacağüı ve bu şekli alacağını hiç düşünemiyorum!!! bilgi verebilirsen sevinirim:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Teşekkürler..
Malzeme pleksidir fakat 5 mm kalınlığındadır,standart 3 mm kalınlıkta malzeme kullanılacaksa pleksi tavsiye edilmez malzeme polikarbon olmalıdır..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst