benzer bir olayı bende yaşadım, sattığım kişinin esnaf olmasına güvenerek paranın büyük bir kısmını aldım kalan kısmınada senet yaptık ve kendi aramızda sözleşmeye(helvacı kağıdı) imza attık. fakat ne geri kalan kısmı ödüyor nede motoru üzerine alıyordu, 3-4ay oyalayıp durdu,en sonunda parasını iade edip motoru geri aldım(nasıl aldığımı ayrıntılı yazmayayım

) karakola gidip çalıntı ihbarı olayını sordum araştırdım. kendi aranızda bir sözleşme var ise ve çalıntı ihbarı yaparsan nekadar helvacı kağıdıda olsa belge niteliği kazanıyor, polis yakaladığında busefer sen suçlu duruma düşeceksin, sattığın kişi bu kağıdı gösterip evet borcum borç ödeyeceğim deyip böyle bir ihbar yaptın diye sana dava bile açabilir. fakat böyle bir kağıt yok ise ihbar edebilirsin, polis yakaladığında satın aldım ettim dese bile tanımamazlıktan gelebilirsin, motoru alır daha sonra bu kişi ile borcunu harcını ödeyip üzerine alması taktirde motoru vereceğin konusunda anlasır ve nizami satış işlemlerini yaparsın. yani helvacı kağıdıda olsa sende ve o kişide böyle bir belge yoksa ve motor çok el değiştirdiğinden ulaşamıyorsan çalıntı ihbarı yapabilirsin, yada
saffet arkadaşında dediği gibi motoru trafikten men ettirebilirsin, tabi sattığın tarihten intibaren bütün borcunu harcını ödemek koşuluyla. borçları ödeyip, men ettirip kurtulduğuna bak, yarın öbürgün cezalara borçlara artı olarak çok büyük bir olayada karışabilir.