Motoruma biniyorsun vergilerini bana ödetiyorsun

Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
222
Benim başıma gelen 125 kros motor 2006 model Motoru satınalmış oldugum yere takasa geri verdim aramızda kişisel protokol var ama bir işe yaramıyor- bir süre sonra motoru satmışlar ama motoru alan kişiler 3 yıl geçmesine rağmen motorun devrini almıyorlar bunun üzerine motorun birikmiş vergi borçlarını ödedim ve trafikten terkini verdim benim elimde ne plakası nede ruhsatı vardı Trafikten motorun dosyasından motorun ve sase no larını alarak Noterden ruhsat ve filaka zaidir diye bir yazı yaptırdık ve motoru Trafikten çektik gerisini ben yılarca yalvarmama rağmen üzerlerine devralmayan düşünşün
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
benzer bir olayı bende yaşadım, sattığım kişinin esnaf olmasına güvenerek paranın büyük bir kısmını aldım kalan kısmınada senet yaptık ve kendi aramızda sözleşmeye(helvacı kağıdı) imza attık. fakat ne geri kalan kısmı ödüyor nede motoru üzerine alıyordu, 3-4ay oyalayıp durdu,en sonunda parasını iade edip motoru geri aldım(nasıl aldığımı ayrıntılı yazmayayım:)) karakola gidip çalıntı ihbarı olayını sordum araştırdım. kendi aranızda bir sözleşme var ise ve çalıntı ihbarı yaparsan nekadar helvacı kağıdıda olsa belge niteliği kazanıyor, polis yakaladığında busefer sen suçlu duruma düşeceksin, sattığın kişi bu kağıdı gösterip evet borcum borç ödeyeceğim deyip böyle bir ihbar yaptın diye sana dava bile açabilir. fakat böyle bir kağıt yok ise ihbar edebilirsin, polis yakaladığında satın aldım ettim dese bile tanımamazlıktan gelebilirsin, motoru alır daha sonra bu kişi ile borcunu harcını ödeyip üzerine alması taktirde motoru vereceğin konusunda anlasır ve nizami satış işlemlerini yaparsın. yani helvacı kağıdıda olsa sende ve o kişide böyle bir belge yoksa ve motor çok el değiştirdiğinden ulaşamıyorsan çalıntı ihbarı yapabilirsin, yada saffet arkadaşında dediği gibi motoru trafikten men ettirebilirsin, tabi sattığın tarihten intibaren bütün borcunu harcını ödemek koşuluyla. borçları ödeyip, men ettirip kurtulduğuna bak, yarın öbürgün cezalara borçlara artı olarak çok büyük bir olayada karışabilir.
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
146
Benim başıma gelen 125 kros motor 2006 model Motoru satınalmış oldugum yere takasa geri verdim aramızda kişisel protokol var ama bir işe yaramıyor- bir süre sonra motoru satmışlar ama motoru alan kişiler 3 yıl geçmesine rağmen motorun devrini almıyorlar bunun üzerine motorun birikmiş vergi borçlarını ödedim ve trafikten terkini verdim benim elimde ne plakası nede ruhsatı vardı Trafikten motorun dosyasından motorun ve sase no larını alarak Noterden ruhsat ve filaka zaidir diye bir yazı yaptırdık ve motoru Trafikten çektik gerisini ben yılarca yalvarmama rağmen üzerlerine devralmayan düşünşün

Mükemmel çözüm.
Senmisin benim canımı sıkan, al sana:)
 
Katılım
18 Ocak 2011
Mesajlar
1,095
hocam git hemen çalıntı ihbarı yap sonuçta vergisi cezası sigortası vs vs hepsi sana geliyor ve senin yerinde olsam o noterden de şikayetçi olurdum.
 
Katılım
6 Nis 2004
Mesajlar
159
Benim başıma gelen 125 kros motor 2006 model Motoru satınalmış oldugum yere takasa geri verdim aramızda kişisel protokol var ama bir işe yaramıyor- bir süre sonra motoru satmışlar ama motoru alan kişiler 3 yıl geçmesine rağmen motorun devrini almıyorlar bunun üzerine motorun birikmiş vergi borçlarını ödedim ve trafikten terkini verdim benim elimde ne plakası nede ruhsatı vardı Trafikten motorun dosyasından motorun ve sase no larını alarak Noterden ruhsat ve filaka zaidir diye bir yazı yaptırdık ve motoru Trafikten çektik gerisini ben yılarca yalvarmama rağmen üzerlerine devralmayan düşünşün

bence de çok iyi bir fikir.Ama motoru trafikten çekerken motoru görmek istemezler mi?motorun nerde demezler mi???
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
1,052
öncelikle geçmiş olsun. Hurda için senden ruhsat ve aracın sökülmüş plakasını istiyorlar. Laftan anlayan birine denk gelirsen belki yardımcı olurlar. ama işgüzar birine denk gelirsen ille evrak diye tutturabilir. Sonuçta plakayı girdiği anda senin ismin görünüyor. Ben benzeri bir durumla karşılaşmıştım. Motorum çalındı sonra geri bulundu. Evraksız çevirmeye yakalandıkları için trafikten men yemişti. Ben şubeden gidip izah etmiştim. Kaldırmışlardı.

Bende çalıntı bildirmeni öneririm çünkü senaryonun en kötü halinde - bir arkadaşımda yaşadık - adam gider birine çarpar kendisi ya da çarptığı ölürse. Sen araç sahibi olarak ölüme sebebiyet vermekten hapse girersin. Ki mevzunun şakası yok. Satmıştım, acelem vardı imza atmamış dinlemezler. bence acilen sıyrılmalısın bu işten.
 
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
1,227
bu noterde evrak kayıt no vs tutuluyor olması lazım yarım kalan işlemle ilgili bir prosedür varmı onu öğren...herhangi bir tutanak da olur...
oradan bir şey çıkarsa...durumu avukat vs araştırsan daha iyi olur...o tarih itibari ile vergi ve diğer masraflar senin sorumluluğundan çıkar...
...hangisi daha masraflı olacak bilemem ama...araç satışı ile ilgili değil ama benzer bir durum başımıza geldi satıldığı günde sonraki her ceza vs yeni sahibine kaldı...
ama o zaman bizde satış evrağı vardı... sende o yok...noteri kurcala bence...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
667
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Acele işe .........
O anda noterde 10 dakika bekleyip motorun satışını tamamlamaktan daha önemli ne işiniz vardı çok merak ettim doğrusu.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
poyraz kardeşim sana en büyük tavsiyem git mutlaka sizin orda da bulunan motorize trafik polislerine durumu anlat
böyle böyle oldu de adamlara danış sana en uygun yöntemi söyleyeceklerdir
inan bana motorize trafik polisleri ile çok rahat iletişim kuruluyor ve adamlar sana çok güzel ve mantıklı önerilerde bulunur
 
Katılım
5 Eyl 2008
Mesajlar
122
Aynı durum benim basima geldi motoru 2009 da noter araciligiyla
Sattım geçenlerde cezalar gelmeye başladı ogrendimki alan kişi trafik tescilini yaptirmamis noter kagidiyla gittim emniyete ordan sigorta firmasına gönderildiler ek1 belgesi doldurttuk alan kişi adına sonra trafikten aracı alan kişi adına tescilini yaptılar sonrada maliyeye gidip alıcının adına yapdirttim kayitlarini
 
Katılım
15 Eki 2011
Mesajlar
165
bence de hurdaya ayır gitsin. çalıntı ihbarı yaparsan ve çalıntı olmadığı anlaşılırsa çok ceza ödersin. örnekleri mevcut.
 
Katılım
1 Ağu 2011
Mesajlar
504
Çalıntı ihbarı yapmak biraz riskli. Polis demezmi hiç adama ' Sen bunca zaman neden ihbar etmedin ? '. Tabiki der.. O yüzden durumu olanıyla anlat. Gereken cezaları öde.. Belki motosikleti bulup geri verirler. Orasını bilmem.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst