Bugün konuyla ilgili haberleri okudum biraz. Daha önce merak ettiğim, görmekten korktuğum satırı gördüm bu haberlerde. O cümle şu arkadaşlar: Bu profillerden herhangi birini tercih etmeyen kullanıcılar ise Standart Profilden işlem görecek.
- Bu ne demek? Dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım...
Artık sen herhangi bir profil tercih etmesen bile "standart profil" adında bir profile dahilsin. Yani, istemeyen kullanmayacak diye birşey yok. Herkes kullanmak zorunda ama istemeyen kısıtlamasız profil kullanır.
- Peki herhangi bir kısıtlama yoksa bir profile dahil olmak neden sorun olsun?
"Yapmak istediğin herşeyi yapabiliyorsun, girmek istediğin her siteye giriyorsun, e, daha ne?" diyorsan eğer... Nah giriyorsun... Artık onlar izin verdiği sürece girmek istediğin her yere giriyorsun. Yarın canı çeker de artık "bu elemanlar MT'ye giremesin" derse birileri, bir tuşa basarlar, giremezsin. Eskiden böyle değildi, TTNet dnslerinde modifikasyon yapıyorlardı, sen farklı bir dns kullanıyorsan seni etkilemiyordu. IPleri engellemeye çalışıyorlardı, o da çok zor iş. En son Google'da ellerinde fena patlamıştı misal. Şimdi ekstra bir duvar ördüler internet ile senin arana, kolayca engelleyebilirler.
- Bu filtre işinin tek dezavantajı sansür mü?
Hayır, sansür bu işin görünen yüzü. Ve emin ol en masum tarafı. Asıl ürkütücü olan tarafı ise şu, artık internet ile senin aranda daha önce var olmayan bir katman daha var. Devlet eliyle yerleştirilmiş bir yazılım bu. Bu yazılım attığın her mesajı, MSN'de yaptığın her yazışmayı, girdiğin her siteyi, aldığın ya da gönderdiğin her e-maili kaydetme yeteneğine sahip. Başka bir deyişle, osursan kokusunu duyabiliyorlar artık. Takibe alındın. Telefonlarının dinlenmesi bu durumun yanında çok masum çünkü artık haberleşmenin büyük kısmını internetten yürütüyorsun...