- Katılım
- 10 Haz 2011
- Mesajlar
- 444
- Konu Yazar
- #1
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Az önce şirinevlerdeki yamaha aydın motora gittim,13 000 bakımını yaptırmak için,
yağı değişecek ve hava filitresi değişecek bütün olay bu.
bunlar benim motora göre olan hava filitresini ve bujiyi bulamadılar,başka buji taktılar(sanırım racing bujisi taktılar öyle duydum aralarında geçen konuşma şu şekilde)
x:bu motorun bujisi yok,bu olurmu ona,
Y
lm bu racing bujisi,pistonu boğmasın?
X:yok be olm benim bi arkadaşın motoruna taktık hiçbişey olmadı.
Y:iyi deniyelim bakalım
bunlar bujiyi takarken içeriye biryere düşürdü 1 saat çıkarmak için uğraştılar güç bela bujiyi çıkartıp yerine taktılar.
çalışan bana sordu; bu ne dedi, hava filitresi dedim,bu bunun değil dedi,iyi dedim.Hava filitresi güya değişecekti onu da bulamadıkları için öyle bi kompresör ile hava üflenip temizlendi.
Yağ koydu,çubuğu çıkardı baktı yağ gözükmüyor ! bidaha baktı ardından birdaha baktı,bu çubuk bunun mu dedi evet dedim,allah allah 1 litre yağ koydum yağ gözükmüyor dedi, az daha koy ozaman dedim öyle güldü kendi kendine.
öyle böyle derken bakım bitti, çıkarttık motoru dışarıya,sıra ödemeye geldi.
yağ 20 lira
buji 10 lira
işcilik ücreti 40 lira !!! yuh ben yapsaydım 15 dakikada bitirirdim!
Ben:40 lira ne? bi yağ bi buji değişti
Adam:motorun biryerini açtırmışsın
Ben:açtırmadım ben hiçbirryerini adam kendi kendine açtı orasını burasını
Adam
çalışana sorar) olm neresini açtın motorun,off tamam ,al sana 30 lira olur
Ben:iyi al dedim ama helal etmedim yani 10 liralık içcilik bile yoktu orada 30 lira verdik.
Asıl bomba daha yeni başlıyor,çıktım yola gidiyorum,ön freni bi sıktım fren yok tutmuyor öntarafta hiçbirşey!! dibine kadar sıktım manet elciğe değdi ozaman da kilitledi ön freni(debriyaj değilki bu anasını satim elciğe kadar çekiyim freni).
Geri görürdüm motoru,dedim bu fren tutmuyor adam dedi nası tutmuyor al bak dedim baktı,balatalar bitmiştir dedi,e daha yolda getirirken sağlamdı dedim çok mu önfren kullanıyosun dedi, he dedim çok kullanıyorum az kullan dedi 3 bin km daha görürmez bunlar dedi he dedim tamam tamam
sonuç itibariyle kanser olduğum bir bakım yaşadım,
iyisinden bir yamaha servisi varsa önerilerinizede açığım, para veriyoruz bari karşılığı olsun.
son olarak,motora farklı buji takılırsa ne olur zararı olurmu?benzini faza mı tüketir motora bişey olurmu ?
yağı değişecek ve hava filitresi değişecek bütün olay bu.
bunlar benim motora göre olan hava filitresini ve bujiyi bulamadılar,başka buji taktılar(sanırım racing bujisi taktılar öyle duydum aralarında geçen konuşma şu şekilde)
x:bu motorun bujisi yok,bu olurmu ona,
Y
X:yok be olm benim bi arkadaşın motoruna taktık hiçbişey olmadı.
Y:iyi deniyelim bakalım
bunlar bujiyi takarken içeriye biryere düşürdü 1 saat çıkarmak için uğraştılar güç bela bujiyi çıkartıp yerine taktılar.
çalışan bana sordu; bu ne dedi, hava filitresi dedim,bu bunun değil dedi,iyi dedim.Hava filitresi güya değişecekti onu da bulamadıkları için öyle bi kompresör ile hava üflenip temizlendi.
Yağ koydu,çubuğu çıkardı baktı yağ gözükmüyor ! bidaha baktı ardından birdaha baktı,bu çubuk bunun mu dedi evet dedim,allah allah 1 litre yağ koydum yağ gözükmüyor dedi, az daha koy ozaman dedim öyle güldü kendi kendine.
öyle böyle derken bakım bitti, çıkarttık motoru dışarıya,sıra ödemeye geldi.
yağ 20 lira
buji 10 lira
işcilik ücreti 40 lira !!! yuh ben yapsaydım 15 dakikada bitirirdim!
Ben:40 lira ne? bi yağ bi buji değişti
Adam:motorun biryerini açtırmışsın
Ben:açtırmadım ben hiçbirryerini adam kendi kendine açtı orasını burasını
Adam
Ben:iyi al dedim ama helal etmedim yani 10 liralık içcilik bile yoktu orada 30 lira verdik.
Asıl bomba daha yeni başlıyor,çıktım yola gidiyorum,ön freni bi sıktım fren yok tutmuyor öntarafta hiçbirşey!! dibine kadar sıktım manet elciğe değdi ozaman da kilitledi ön freni(debriyaj değilki bu anasını satim elciğe kadar çekiyim freni).
Geri görürdüm motoru,dedim bu fren tutmuyor adam dedi nası tutmuyor al bak dedim baktı,balatalar bitmiştir dedi,e daha yolda getirirken sağlamdı dedim çok mu önfren kullanıyosun dedi, he dedim çok kullanıyorum az kullan dedi 3 bin km daha görürmez bunlar dedi he dedim tamam tamam
sonuç itibariyle kanser olduğum bir bakım yaşadım,
iyisinden bir yamaha servisi varsa önerilerinizede açığım, para veriyoruz bari karşılığı olsun.
son olarak,motora farklı buji takılırsa ne olur zararı olurmu?benzini faza mı tüketir motora bişey olurmu ?