Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 May 2011
Mesajlar
119
Sevgili arkadaşlar,daha önce de yazmıştım,ben de cbr 250 almak isteyen acemi bir arkadaşınızım. Bugün İstanbul/istoç daki anes motor'a gittim, ilk defa cbr 250 yi bu kadar yakından görme ve inceleme fırsatım oldu. Bir kere edindiğim ilk izlenim sağlamlık. Kalite araçların verdiği sağlamlık hissi gibi, illa binip gitmeniz gerekmiyor anlamak için, ayrıca boyum 1,72 ve motorun boyutları benim için tam uygun.
Sizlerle paylaşmak istediğim nokta şu , (belki birilerinin işine yarayabilir)cbr 250 nin anahtar teslim fiyatı 9.250 TL. ,Pirelli sport demon lastikler 575 TL, bana oradaki arkadaşlar pirellinin metzeller i satın aldığını ,metzelleri de pirellinin ürettiğini söylediler, bu konularda bilgim olmadığı için yorum yapamıyorum.Motosiklet için vade farklı kredi kartına taksit seçenekleri var. Alacak olursam orijinal lastiklerini iade edip fiyattan düşmelerini istedim ama bu kabul edilmedi. Kendileri de üzerindeki lastiğin bir işe yaramadığını biliyorlar ve bu vesileyle bunu da dile getirdiler. Bu arada ilgilenen olur mu bilmem , cbf 150 lilerin anahtar teslim fiyatı ise 4000 tl. cbr 250 den ellerinde 3 adet siyah renk kalmış. 2012 modellerin fuardan sonra yani mart ayı gibi piyasa çıkacağı ve fiyatının 11.000.TL civarında olacağı söylendi. (neler olacağını zamanla göreceğiz)
Ben cbf 150yle başlamayı düşünüyorum,cbr 250 harika bir araç ama araba alır gibi gidip istediğinden başlayamıyorsun, tecrübe istiyor.
Bu arada sormak istediğim bir konu var , aşağıdaki iki değişik marka kask tan hangisini tavsiye edersiniz?
http://www.anesmotor.com/?urun-342-iXS-HX-338-Ceneden-Acilir-Kask.html (bu kask için anes balmumcu şubesinde bana söylenenler şu, kampanya dolayısıyla fiyatı 350 liradan 200 liraya düşmüş ve yanında bir adet zincir yağı veriyorlarmış.)

diğeri ise ;
http://www.ozenmotor.com.tr/FF-386-RIDE-MAT-SiYAH_77.html#0

Bilgilendirme iyi olmuş. Motor alacak kişilerin işine yarar. kask için şu modele de bakmanı öneririm. İngiliz Sharp testinden 5 yıldız alan sayılı model içerisinde en ucuz olanı. Ben kullanıyorum. Hareketsizken buğulanma yapması haricinde memnunum.
 
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
278
Sevgili arkadaşlar,daha önce de yazmıştım,ben de cbr 250 almak isteyen acemi bir arkadaşınızım. Bugün İstanbul/istoç daki anes motor'a gittim, ilk defa cbr 250 yi bu kadar yakından görme ve inceleme fırsatım oldu. Bir kere edindiğim ilk izlenim sağlamlık. Kalite araçların verdiği sağlamlık hissi gibi, illa binip gitmeniz gerekmiyor anlamak için, ayrıca boyum 1,72 ve motorun boyutları benim için tam uygun.
Sizlerle paylaşmak istediğim nokta şu , (belki birilerinin işine yarayabilir)cbr 250 nin anahtar teslim fiyatı 9.250 TL. ,Pirelli sport demon lastikler 575 TL, bana oradaki arkadaşlar pirellinin metzeller i satın aldığını ,metzelleri de pirellinin ürettiğini söylediler, bu konularda bilgim olmadığı için yorum yapamıyorum.Motosiklet için vade farklı kredi kartına taksit seçenekleri var. Alacak olursam orijinal lastiklerini iade edip fiyattan düşmelerini istedim ama bu kabul edilmedi. Kendileri de üzerindeki lastiğin bir işe yaramadığını biliyorlar ve bu vesileyle bunu da dile getirdiler. Bu arada ilgilenen olur mu bilmem , cbf 150 lilerin anahtar teslim fiyatı ise 4000 tl. cbr 250 den ellerinde 3 adet siyah renk kalmış. 2012 modellerin fuardan sonra yani mart ayı gibi piyasa çıkacağı ve fiyatının 11.000.TL civarında olacağı söylendi. (neler olacağını zamanla göreceğiz)
Ben cbf 150yle başlamayı düşünüyorum,cbr 250 harika bir araç ama araba alır gibi gidip istediğinden başlayamıyorsun, tecrübe istiyor.
Bu arada sormak istediğim bir konu var , aşağıdaki iki değişik marka kask tan hangisini tavsiye edersiniz?
http://www.anesmotor.com/?urun-342-iXS-HX-338-Ceneden-Acilir-Kask.html (bu kask için anes balmumcu şubesinde bana söylenenler şu, kampanya dolayısıyla fiyatı 350 liradan 200 liraya düşmüş ve yanında bir adet zincir yağı veriyorlarmış.)

diğeri ise ;
http://www.ozenmotor.com.tr/FF-386-RIDE-MAT-SiYAH_77.html#0

kask alırken kesinlikle bugu yapmayan bi modele bak ben alırken bakmadım fazlada araştırmadım benim kask bugu yapıyo yazın rahat ama kışın önümü göremiyorum :d
cbr 250 nin 11 bin tl olacagını sanmıyorum bi anda 2 bin lira zam çok değilmi
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
169
kask alırken kesinlikle bugu yapmayan bi modele bak ben alırken bakmadım fazlada araştırmadım benim kask bugu yapıyo yazın rahat ama kışın önümü göremiyorum :d
cbr 250 nin 11 bin tl olacagını sanmıyorum bi anda 2 bin lira zam çok değilmi

2 bin Lira Zammı Göze Alamazlar Millet Ninja Seçer O zaman.
İlla Yapılacaksa O Zam Muhtemelen ABSli Modellere Yapılır.
Kaskları Buğu Yapmadığı İçin Tercih Etmeyin Tercih Ederken Dikkat Etmeniz Gereken Şeyler Güvenlik.İçeri Aldığı Rüzgar,Kafanıza Taktığınızda Hissettiğiniz Rahatlık vs vs. Olmalıdır
Güneş,Buğu İçin Tasarlanmş Yedek Parça Olarak Satılan Vizörler Var Onlardan Alırsanız Rahat Edersiniz.
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
621
CBR 250 R ile TEK BAŞINA yüklü olarak 3350 km izmir trabzon seyehati (gidiş,Dönüş) Sürüş zevki, Üstün performansı ,yakıt ekonomisi , + mükemmel dizaynı , Her konuda bana hitap eden en iyi motoru aldığıma bir kez daha emin oldum . Gidiş gezi fotoğrafları Motokurt izmir trabzon 3350 km 1 ve 2 olarak iki sayfa ETKİNLİK GEZİ FOTOĞRAFLARI BÖLÜMÜNDE İlgi duyan arkadaşlar bakabilir...
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
4 yıldır kullanıyorsan iyi sabır varmış sende helal olsun valla :) şu an kaç km'de motor, hiç üzdüğü oldu mu seni?

4 sene olacak neredeyse ama çok kullanmadım. ~30.000 km de şu an. En ufak bir sorun yaşamadım. 2 hafta önce de zincir dişli seti ve lastikleri değişti cillop gibi oldu. Bi ara fren balataları ve fren hidroliklerini de değiştireceğim. Belki çelik fren hortumuna da geçerim.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
2 bin Lira Zammı Göze Alamazlar Millet Ninja Seçer O zaman.
İlla Yapılacaksa O Zam Muhtemelen ABSli Modellere Yapılır.
Kaskları Buğu Yapmadığı İçin Tercih Etmeyin Tercih Ederken Dikkat Etmeniz Gereken Şeyler Güvenlik.İçeri Aldığı Rüzgar,Kafanıza Taktığınızda Hissettiğiniz Rahatlık vs vs. Olmalıdır
Güneş,Buğu İçin Tasarlanmş Yedek Parça Olarak Satılan Vizörler Var Onlardan Alırsanız Rahat Edersiniz.

araba fiyatları 10bin tl cik arttı neredeyse bu motorada yüklü bir zam gelicek ötv yüzünden..ve hondanın elinde diğil sadece ötv farkını alacak honda kendi cebine giden birşey yok
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
araba fiyatları 10bin tl cik arttı neredeyse bu motorada yüklü bir zam gelicek ötv yüzünden..ve hondanın elinde diğil sadece ötv farkını alacak honda kendi cebine giden birşey yok

Sadece 1600cc üstü araçlara ÖTV zammı geldi... Honda hangi ÖTV'yi uygulayacak? Gündemde böyle bir şey var da ben mi kaçırdım?
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
119
kask alırken kesinlikle bugu yapmayan bi modele bak ben alırken bakmadım fazlada araştırmadım benim kask bugu yapıyo yazın rahat ama kışın önümü göremiyorum :d
cbr 250 nin 11 bin tl olacagını sanmıyorum bi anda 2 bin lira zam çok değilmi

Yukarıda bahsettiğim kask hareket halindeyken kesinlikle buğulanma yapmıyor sadece dururken yapıyor hareket edince hemen buğulanma çözülüyor. Vizörüne buğulanma giderici işlem uygulamışlar. Belki de harekketsizken vizörü kaldırmamakla ben kendim hata ediyorumdur
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
4 sene olacak neredeyse ama çok kullanmadım. ~30.000 km de şu an. En ufak bir sorun yaşamadım. 2 hafta önce de zincir dişli seti ve lastikleri değişti cillop gibi oldu. Bi ara fren balataları ve fren hidroliklerini de değiştireceğim. Belki çelik fren hortumuna da geçerim.

fren hidroliklerini değiştirdiğinde farkı hissedeceksin bence ilk fırsatta yaptır. Ayrıca keçelerle bilrikte amortisör yağlarınıda değiştir. Bu şekilde hem frenlerden daha iyi randıman alırsın hemde sürüş konforun artar.

Benim ninja'da 3 yaşında ve bu bakımları yaptırdığımda sanki farklı bir motora biniyormuşum gibi fark yarattı diyebilirim. :cat:
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
bayilerin dediği bu ötv zammı olmasa bile her ay bir fark koyuyor honda
ötv ile ilgili hiç bir şekilde bi artış olmıcak bu süreli bi ötv indirimi değil kalıcı bir indirimdi uygulanırken ayrıca bayilerde yanlış bilgilendirmiş ayda 1 olmasada honda fiyat artışına gidiyor gel gelelim bu st&kanuniden az oluyor ötv indiriminden sonra aynı para olan 2 motor bugun baktığında 500-600tl farkla satılıyor şu garanti yılbaşında ötv ile ilgilisi olmıyan markanın yaptığı bir zam olucak yılbaşlarında honda zam yapıyor :)
 
Katılım
29 Eki 2011
Mesajlar
4
Gunaydin Dostlar

38 yasinda motorla ilk defa tanisacak biri olarak, her anlamda bir miktar tedirginim ancak ondan daha fazla mutlu ve heyecanliyim. Basta hep 600'luk buyuk motorlara bakiyordum. Sonra dun egitimde CBF 150'leri idare etmenin bile deneyim gerektirdigini ve zorlandigimi gorunce, oglum dedim kendi kendine, buyuk sozu dinle, 250'liklere bak. CBR 250R'yi bu sekilde kesfettim. Cok buyuk ihtimal yil bitmeden alacagim. Bu arada bu forumu ve yazdiklarinizi okudukca biraz daha bilinc kazandim. Paylasim yapan herkese cok tesekkur ederim. Mesela biliyorum ki, alir almaz lastikleri degistirmek lazim. Benim icin son derece faydali bir forum bu.

Birkac sorum olacak. ABS'li olan Turkiye'de yok. Bir de kirmizi renk yok. Acaba beklesem gelir mi? Bu konuda bilgisi olan var mi? Bunun yanisira, kask/bot/pantolon/mont vs konusunda tavsiye edeceginiz bir yerler var mi? Ornegin yurtdisinda bu tip aksesuarlarin daha ucuz oldugunu duydum dun. Dogru mu bu?

Simdiden tesekkurler,

Syg,
 
Katılım
15 Eki 2011
Mesajlar
265
38 yasinda motorla ilk defa tanisacak biri olarak, her anlamda bir miktar tedirginim ancak ondan daha fazla mutlu ve heyecanliyim. Basta hep 600'luk buyuk motorlara bakiyordum. Sonra dun egitimde CBF 150'leri idare etmenin bile deneyim gerektirdigini ve zorlandigimi gorunce, oglum dedim kendi kendine, buyuk sozu dinle, 250'liklere bak. CBR 250R'yi bu sekilde kesfettim. Cok buyuk ihtimal yil bitmeden alacagim. Bu arada bu forumu ve yazdiklarinizi okudukca biraz daha bilinc kazandim. Paylasim yapan herkese cok tesekkur ederim. Mesela biliyorum ki, alir almaz lastikleri degistirmek lazim. Benim icin son derece faydali bir forum bu.

Birkac sorum olacak. ABS'li olan Turkiye'de yok. Bir de kirmizi renk yok. Acaba beklesem gelir mi? Bu konuda bilgisi olan var mi? Bunun yanisira, kask/bot/pantolon/mont vs konusunda tavsiye edeceginiz bir yerler var mi? Ornegin yurtdisinda bu tip aksesuarlarin daha ucuz oldugunu duydum dun. Dogru mu bu?

Simdiden tesekkurler,

Syg,

merhabalar, yaş olarak yakınız ve motosiklet tecrübesi açısından aynı durumdayız. Yazdıklarınızla ilgili şunları söyleyebilirim:
Cuma akşamı İstoç Anes teydim. Abs li modelin 2012 yılında da gelmeyeceğini, yeni modellerde renk seçeneklerinin büyük olasılıkla değişmeyeceğini söylediler. Abs aparatını biz temin edip montaj yaptırabilir miyiz diye sordum ona da olumsuz cevap aldım. Lastik konusunda pirelli sport demon u tavsiye ediyorlar fiyatı 575 tl. Aksesuar konusuna gelince, ben motomax , özen motor ve anes motor un sitelerine bakıyorum ve hoşuma giden bir aksesuar olduğunda buradaki arkadaşların fikrini soruyorum. Cuma günü Anes Balmumcu şubesine gittim , orada bana ixs marka bir kask gösterdiler, fiyatı 200 tl ve 1 adet zincir yağı bedava ancak bu ürünün kampanyalı olduğunu ve fiyatın 350 tl dan düştüğünü söylediler. Bu da ister istemez aklına sorular getiriyor insanın...Size şimdiden kolaylıklar diliyorum.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
119
Arkadaşlar benim ilk bakımda valf ayarına gerek olmadığı söylenmişti. Yabancı forumlara baktığımda oralarda da çoğu servisin aynı şeyi söylediğini ama içi rahat etmeyen sürücülerin kendilerinin valf ayarı değerlerinin ölçümünü yaptığını ve bir kısmının değerlerinin olması gerekenden farklı çıktığını gördüm.Aslında ilk valf ayarı çok önemliymiş. Motor garanti dışı bile kalabilir deniyor. Üretim maliyetlerini kısmak için taylanddaki fabrika bu ilk ayarı yapmadan motorları satışa gönderiyormuş. 1000km rodajdan sonra motor titreşimiyle parçalar yerlerine tam oturup bundan sonra kontrol edilip gerekirse ayarlamak gerekiyormuş. Benim yakıt tüketimi forumda bahsedilenlerden yüksek olduğu için valf değerleri konusunda endişelerim var. Sizlerin ilk bakımda bu kontrol yapıldı mı? Kaçımızın valf değerleri tolerans sınırından fazla çıktı? Bunu kendimiz nasıl kontrol edebiliriz yol gösterebilecek deneyimli arkadaşlar var mı içimizde?
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Arkadaşlar benim ilk bakımda valf ayarına gerek olmadığı söylenmişti. Yabancı forumlara baktığımda oralarda da çoğu servisin aynı şeyi söylediğini ama içi rahat etmeyen sürücülerin kendilerinin valf ayarı değerlerinin ölçümünü yaptığını ve bir kısmının değerlerinin olması gerekenden farklı çıktığını gördüm.Aslında ilk valf ayarı çok önemliymiş. Motor garanti dışı bile kalabilir deniyor. Üretim maliyetlerini kısmak için taylanddaki fabrika bu ilk ayarı yapmadan motorları satışa gönderiyormuş. 1000km rodajdan sonra motor titreşimiyle parçalar yerlerine tam oturup bundan sonra kontrol edilip gerekirse ayarlamak gerekiyormuş. Benim yakıt tüketimi forumda bahsedilenlerden yüksek olduğu için valf değerleri konusunda endişelerim var. Sizlerin ilk bakımda bu kontrol yapıldı mı? Kaçımızın valf değerleri tolerans sınırından fazla çıktı? Bunu kendimiz nasıl kontrol edebiliriz yol gösterebilecek deneyimli arkadaşlar var mı içimizde?

abi ne valf ayarı adama yağ filtresini zor değiştirttim...
 
Katılım
8 Tem 2011
Mesajlar
141
arkadaşlar ben dün barkın bayoğlu ile tekrar görüştüm ertuğ 10 ile birlikte bu lastik koınusunda konuştuk ve metzeler hakkında hiçte iyi şeyler konuşmadık pırellı veya mıchelını tercıh edin diyor yani metzeler için servet vermeye gerek yok bilginize
 
Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
481
Arkadaşlar hafta sonu Michelin Pilot Active taktırdım buz motorda. Gercekten de farkı var bizim IRC lastiklerden.
Bir 350 km kadar yaptım kuru zeminde. İlk farkettiğim arkanın artık kaymaması virajlarda veya ani frenlerde :) Eski lastiklerde biraz arka frene fazla basdığımda hafif arkanın sağa sola kaydığını hissediyordum. Michelinde ise lastik cok güzel bir sekilde tutunuyor ve fren performansım arttı. Virajlarda ise gayet tatmin edici lastikler yeni diye fazla da yatırmadım motoru ama fark hissediliyor.

Aklıma birsey takıldı ama bizim kitapcıkta arka ve öne 29 psi basılmalı diyor. Buz motorda arkaya 34 öne 32 psi bastılar. Lastikleri takan eleman "Abi michelin lastiklerde biraz fazla basmak gerekiyor" dedi. Bana biraz fazla gibi geldi 29 psi ile 34 psi arasında bayagı fark var. Sizce dogru mu basınclar? Başka Michelin Pilot Active kullanan arkadaşlar ne kadar basıyor lastiklere acaba?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst