mt 03 mü er 6n mi lütfen yardım

Katılım
24 Eki 2011
Mesajlar
28
öncelikle herkeze selamlar 24 yasında olarak bir türlü seçim yapamadığım için motorunu alamayan bir arkadaşınızım. son 3 senedir motorumu yükseltmeye karar verdim ama hangisi benim için daha iyi bir motor karar veremedim . alıcagım motoru haftanın 5 6 günü işe gidip gelmek amaçlı günde 100 km kadar kullancam ve haftada 1 2 defa ist -tekirdag arası gidip gelmede bütün şıkları eledim en son bu iki motor arasında kaldım mt 03 mü er 6n mi bu ilk 600 cc klasmanındaki mototum olcak ve aldıktan sonra sıkıldım satma olayına hemen giremeyeceğim için bir kere alıp en az 5 6 sene binmeyi planlıyorum bu doğrultuda siz kullanan ve degeli forum üyelerinden ekonomiklik konfor ve keyif açısından bu iki makinayı degerlendirmelerini rica ediyorum ve hangisini seçeceginizi ögrenmek istiyorum şimdiden yazdığınız cevaplar için teşekkürler ve iyi sürüşler .... :))))
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Er5 motorlarının arızalı olduğunu söyler birçok abim. Yağa su karıştırma vs vs. Krankın düz değilde ters çalıştığını falan duymuştum. Eğer yanılmıyorsam ER6 Er5 in motor kısmının geliştirilmiş hali ama hala aynı teknoloji diye biliyorum. Çift silindirden 76 beygir güç çıkartıyor o makina. Bence MT03 den daha az ömürlü olacak ve daha çok yakıt tüketecektir.

Şahsi görüşüm Yamaha Mt03 olur sorunuza.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
225
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ikisinide rahat satamazsın ucuz olanı al :) ikisininde motorları aynı bozulmaz taş gibidir 140 000 kmde er5 i olan arkadaşım var motor hala 40 beygir güç üretiyor
 
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
3,084
er6-n kullanıcısıyım 29435 de aldım şimdi 37530 km oldu gazı sıkarsan 260kmde benzini bitirirsin ekonomik kullanırsan 320km ve üstünü görürsün çift silindir enjeksiyonlu ve torklu makina kullanımı çok güzel çok az titreşim var şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım
 
Katılım
15 Tem 2010
Mesajlar
375
günde 100 km 6 gün çalışsan 600 pazar gezmesi 100 eder haftada 700 km.. hiç gazlamadan kullansan 28 litre ayda eder 112 litre. 500 tl diyelimm Bu kadar gezen motor illaki bakıma ihtiyaç duyar aylık onada ortalama yaktıgın yakıtın 1/5 i desek ayda 600 tl bakım+benzin kaldırırım diyosan . ER 6 N derim hem hızlı hem ekonomik hem şekilli
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Biri tek digeri cift silindir. Kawasaki daha kalipli sanki, MT03 satilabilitesi daha zor sanki. Bende kararsiz kaldim :)
Ama cift silindir ve tasarim olarak Kawasaki 1 puan önde sanki.
Ne cok sanki yazmisim sanki :p
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
442
Sorunun cevabı olmadığını biliyorum ancak naked motorlar daha sert yapılı ve devirli aletler.
sen gündelik 100km den ve arada ist-tekirdağ gitmekten bahsediyorsun, naked makinalar üzerinde sürekli rüzgar alacaksın, ne cam takarsan tak her türlü kuvvetli rüzgarla mücadele edeceksin gibi geliyor.

ER-6n/f motorları o hacimde en ekonomik motorlardan ,ayrıca çift silindir olması da tek silindire karşı daha konforlu olacaktır.

ANCAK ben bu kadar km den bahsettiğin için her şartta daha konforlu olacağını düşündüğümden ENDURO tarzı bir motor bakmanı tavsiye edeceğim. mesela ER-6 ların motorunu kullanan o sınıfın aslen en az yakanlarından sayılacak Versys var. fiyat aralığın nedir bilmiyorum ama düşündüğün er-6n ile aynı motor ama daha dik oturuş,daha rahat süspansiyon vs.

ben naked lar arasında pek tercih yapamayacağım ama dediğim gibi böyle km yaparken ENDURO daha rahat olacaktır.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
MT03 de inanılmaz titreşim var...bende er6n derdim şahsen...sametrıx sağolsun makinasını sıklıkla kullandım...kesinlikle sürüş keyfi olarak doğru seçim olacaktır...
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
140 bindeki er 5 i merak ettim sahibiyle tanışmak isterdim. 140 binde kle 500 vardı çoğu aksamı önceki sahibi tarafından yenilenmişti. anahtar değmeden gelmişse hem mucize hem de sahibinin elini öpmek lazım...
 
Katılım
2 Ocak 2006
Mesajlar
314
er-6n nin motoru kesinlikle er-5 ile aynı kalitede ve aynı tasarımda değilşdir tamamen bastan yapılmıs bir motordur er-5 ile kıyaslanamaz.mt-03 hakkında bilgim yok ama bende bir er-6 kullanıcısıyım ve cok memnunum bnde alğım zamn mersinden istanbula gelmem (1000 km ) dışında sürekli şehir içinde kullanıyorum pratik güçlü kullanımı kolay ve az yakıyor.kesinlikle tavsiye ediyorum.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Gerçekten uzun süre binebileceğine inanıyorsan , en çok hangisi hoşuna gidiyorsa onu almanı öneririm.
İkiside sağlam motorlar.
Herkes ya mentıklı (kendince ) yada göreceli (beğenisi doğrultusunda ) yorum yapğıcaktır fakat birgün acaba diğerinimi alsaydım dememen için canın hangisini istiyorsa o olsun derim ben.
Şimdiden hayırlı olsun
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Kesinlikle yazanları dinleme, en beğendiğin en mantıklı olan tercih.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Kesinlikle yazanları dinleme, en beğendiğin en mantıklı olan tercih.

öyle birşey yok...sen yazanları dinleseydin comet 650 almazdın sevgili dısco ınferno:queen:...beğendiğinin mantıklı olmadığını kendin de biliyorsun ama aldın artık bir kere...:p satsan satılmaz alan olmaz tepe tepe kullan artık TR deki 20 tane çok şanslı ayrıcalıklı comet 650 ciden birisin ...:queen:

bu millet çakma çin çapırlarınada bayıldı mondilere bayıldı kanunilere bayıldı hatta asyalarada bayıldı ama mantıklı değillerdi...bırak danışsın bizde fikirlerimizi paylaşalım...yazanları dinleme demek çok saçma ki bu fikirleri öğrenme isteği onun...
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Birisi yamaha birisi kawasaki yaw :) arada comet olsa ozaman durum değişirdi tabiiki :p
(bence de er6 ana çaktırmıyorum : )
Mt de eksozlar kullanıcıdan çıkıyor gibi :)
Ve de arkada oturana yer kalmamış (zaten yokmuşta denilebilir)
Fakat fazla rastlanmayan ilgi çekici bir model.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
mt03 er6 n e göre daha küçük uzun yolda rahat edemeyebılırsın . ama er6n de çıplak ben olsam F alırdım hem grnajlı hem camlı :D illa naked diyorsan kıy paraya mt01 al :D Benim favorim B-king
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Aynı motorları bende çok beğeniyorum. Bence en önemli faktör MT-03 te nekadar titreşim farkı olduğu. Çok fazla yol yapacaksın, yazmışsın. Titreşim hatrı sayılır seviyedeyse mutlaka canını sıkacaktır. Motoru nekadar severek alsan da canın sıkılacaktır okadar km'yi titreyerek gittiğinde. Ben 125 liğe bindiğim için gocunmuyorum ama sen "lan kawasaki mi alsaydık" demeden duramazsın, çünkü er-6n'i de istiyorsun bir yandan. Bence Kawa alırsan memnun kalmama ihtimalin yok gibi. Mt-03 ise sadece titreşim olarak can sıkıcı olabilir(eğer varsa). Onun dışında 2si de gayet şekilli, sürüşü zevkli ve kaliteli motorlar.

Hayırlı olsun diyelim şimdiden

Kesinlikle yazanları dinleme, en beğendiğin en mantıklı olan tercih.

Adam zaten en beğenemediği için bize sormuş. Yani en beğendiği olsaydı 2lem de kalmazdı diye düşünüyorum:bounce:.....:p (metehan çattı ya, ben de kaçırmam :mrgreen: )
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Adamın teki Comet'i karıştırmış. Arkadaş ER6N mi diyor, MT03 mü? Tabii ki içinden en beğendiğini alsın, ikisi de canavar gibi. Bakmasın buradaki boş laflara! Biri demiş yok titreşim çok, diğeri rüzgarı bol. Bi ... ya. :)
Ayrıca motor satma gibi bir derdim de yok, garajımda 50 motora kadar yer var. 50 motor olunca yine merak etme, raf yapar 100'e de katlarım. :p


Yani n'apıyor muşuz, lafı doğru yerden alıyormuşuz. Alamıyorsak atlamıyor muşuz...
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Kesinlikle yazanları dinleme, en beğendiğin en mantıklı olan tercih.

bunun nesini daha farklı anlayabilirim jki...demişsin ki...gönlünde yatan aslana sahip ol...ama bunu derken o aslanın en mantıklı olduğunu ima etmişsin dimi ama...

koleksiyonu bile halen satamadığına göre senden zaten pazarlamacı olmaz...:p bıg loserr...:queen: kızmıyon dimi sana takılıyorum bu ara...:p
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Allah bilir ER6N mi MT03 mü için verdiğim "en beğendiğin en mantıklı olan tercih" cevabını; tüm motosikletler içerisinden en beğendiği şeklinde algılamışsındır. Aşağıda da bahsettim, sen sığ düşünüyorsun. :)


Ya o ilandaki motorlardan elimde sayıca fazla varsa? Sürekli yeni müşterilere ulaşıyorsam? (Kapsamlı düşünemiyorsun değil mi? Sorun değil bazen basit düşünürüz.)

Dikkate almadığım şeye kızmam... Hatta Chrome browser kullanıyorum, öyle bir eklenti düşündüm ki keşke yapılsa. mete_han'dan gelen mesajların alayı bloklanacak, hiç yokmuş gibi temizcene.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst