- Katılım
- 5 May 2009
- Mesajlar
- 1,123
- Konu Yazar
- #21
azraile ölüm görevi verildiğinde, insanlar benden nefret eder demiş; verilen cevapta ise "sen merak etme onlar ölümlerine bir isim bulurlar" denmiş. belki bazı arkadaşlar saçma ve genelleme olarak göreceklerdir ama yaşanılan dünyaya ve insanoğlunun içinde barındırdığı hırs kin nefret bencillik cahillik gibi duyguları bulunduğu sürece yapılabilecek pek birşey olduğunu sanmıyorum.
Hırs, kin, nefret, bencillik... Bunların insanoğlunda doğuştan varolan özellikler olduğuna emin miyiz? Bunlar bize öğretilmiş olmasın sakın...
Rekabetçiliğin erdem olarak sunulduğu bir sistemde hırs, öldürmenin erdem olarak sunulduğu bir sistemde kin, milliyetçiliğin erdem olarak sunulduğu bir sistemde nefret, mülkiyetçiliğin erdem olarak sunulduğu bir sistemde bencillik duygularının gelişmesinden daha doğal ne olabilir ki?
Cahilliğe gelince... Yukarıdakileri insanlara empoze eden bir eğitim sisteminden ne beklenebilir ki zaten? Cehaletten başka. Ya da aptallık mı desek? Bertrand Russell'ın söylediği gibi: "İnsanlar aptal değil, cahil doğarlar. Onları aptallaştıran eğitimdir."
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------
Huyum kurusun
Umarım benim senin ve başkasının fikirdaşları da bahsettiğin hoşgörüden nasiplenir de yok yere daha fazla saçmalıklar yaşanmaz ve biz de hararetli zamanlarda, şimdi söylediklerimizden ters şeyler yapmaktan kaçınmasını beceririz.
Bir gün gerçek bir ortamda gerçekten tartışabilmek dileğiyle şimdilik iyi akşamlar.
Teşekkürler. Dileklerine katılmamak mümkün değil. Birgün tanışabilmeyi gerçekten isterim. Belki yolun İstanbul'a düşer ya da benimki Ankara'ya düşerse bir fırsat yaratalım. Ankara'dan bir de Kuvvetmira var tanışmayı gerçekten istediğim.