5000km.'yi geçen Çin'li motorlardan raporlar.

Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
6
dostum bende racer'in Naked hali var , bütün özellikleri aynı . 15000 Km. deyim şu ana kadar hiç masraf çıkarmadı . sadece benzin alıyorum ve yağ değiştiriyorum ... bazı arkadaşlar çok abartıyorlar gayet iyi giden sorunsuz çinli motorlarda var . ben çok memnunum motorumdan..
 
Katılım
7 Nis 2008
Mesajlar
35
SKYGO GY 200 ÜM VAR.HEP DAĞ BAYIR SU ÇAMUR GEZDİM..KAPIDAĞ DA 15000 KM YOL YAPTIM...ERDEKTE YAŞIYORUM.MOTORU 2. EL ALDIM..ÇOK AZ KULLANILMIŞTI...3 YIL OLDU ALALI...BURADA SERVİSİ YOK...AMA ÇOK MOTOR TAMİRCİSİ VAR..MASRAFINA ÇETERE TUTMADIM...PERİYODİK YAĞ DEĞİŞİMİ,SÜBAP AYARI VS...YAPTIRIYORUM..DEBRİYAJ TELİM 1 KERE KOPTU...BİR KERE PİSTON SEKMAN VE ZİNCİR DEĞİŞTİ(100 TL )EN BÜYÜK MASRAFI BU OLDU...ARKA TEKER BİTTİ DEĞİŞTİRDİM(80TL) ARKA FREN DİSK FREN MERKEZİ DEĞİŞTİ.O DA TAMİRCİ KIRILAN VİDAYI ÇIKARMAK İÇİN VİDANIN ÜSTÜNE KAYNAK YAPARKEN MERKEZİ,HORTUMUN İÇİNDEKİ CONTALARRI YAKTI VS...(50 TL)....ARKA FREN BALATALARI DAĞDA BAYIRDA ÇOK YIPRANDIĞI İÇİN 3 KEZ DEĞİŞTİ...(BALATALAR 5-10 TL ,İÇÇİLİKLE BERABER 15 TL)...ÇİN MALI KROSLARDA ARKA FRENİN DİSK OLMASI İYİ DEYİL BENCE...KAMPANA DAHA İYİ...DİSK-HİDROLİK OLAYI SORUN YAPABİLİYOR...ÇOK SERT ÇUKURA VURUNCA BENİMLİ Bİ KAÇ KEZ YAĞI BOŞALTTI DIŞARI...ARKA JANTI 2 YERİNDEN EĞDİM DEĞİŞTİRDİM(40TL)
ÖN JANTI MİNİBÜS BENİ YOLDAN TARLAYA ATTIĞI İÇİN EĞİLDİ DEĞİŞTİRDİM.(50TL)
EN MASRAFLI TARAFLARI BUNLAR OLDU...TABİKİ RUTİN VE UFAK TEFEK ŞEYLERİ OLDU YAPTIRDIK...BUNLAR KAÇ KEZ OLDU,NE KADAR PARA TUTTU...BUNLARI HESABETMEDİM...HALA BİNİYORUN MOTORA VE MEMNUNUM...BENDE DAĞ BAYIR HASTALIĞI VAR...HİÇ ACIMAM MOTORA...FOTOĞRAF ÇEKMEYİ SEVERİM...VE MOTORUM BENİM ELİM KOLUM...BİR PARÇAM...MOTOR HER NE KADAR DİĞER KALİTELİ MARKALARINKİ KADAR OLMASADA BENİ İDARE EDİYOR...PAHALISINI VE KALİTELİSİNİ ZATEN PAHALILIĞINDAN DOLAYI ALAMAM...ŞİMDİLİK AKLIMA GELENLER BUNLAR...RÜZGARINIZ BOL OLSUN...FACEBOOK TA BAYA BİR RESİMLERİM VAR...BAKMAK İSTEYENLERE ADRESİ[email protected]
 
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
46
merhabalar benim arkadaşta var bi emektar 30 bini geçti asya 150t ile fakat baya masraf yaptı arkadaş 3 ay önce motoru yenilendi flan ama hala canavar ben şaşkınım 30bini geçmek onu bırakın adamçanakkale istanbul arası 2 kere uzun yol yaptı:)zaten motor yenileme olayıda istanbuldan dönerken oldu:))))))
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
yaws benim sarı kaçan 20.000 i devirdi bu başlığa yazmazsak ayıp olur. 2010 nisanında almıştım kışın bira rahatsızlandım o iki ay hariç sürdük durduk. ehemiyetli masraf olarakta depraj balatası ( 10 mu 15 mi ne tuttu ) ve motor şase bağlantı saplamalarını değiştirdik. bu 20000 km renin 10000 km side lpg li olarak yol aldık. çok şükür çinli minli ama ucuzundan işimi görüyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
yaws benim sarı kaçan 20.000 i devirdi bu başlığa yazmazsak ayıp olur. 2010 nisanında almıştım kışın bira rahatsızlandım o iki ay hariç sürdük durduk. ehemiyetli masraf olarakta depraj balatası ( 10 mu 15 mi ne tuttu ) ve motor şase bağlantı saplamalarını değiştirdik. bu 20000 km renin 10000 km side lpg li olarak yol aldık. çok şükür çinli minli ama ucuzundan işimi görüyor.

Üstadım bu lpg nin tehlike boyutu ne kadar yani kısaca bi özetlermisin 10000 km yapmışsın maşallah
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
parça kalitesi düşük olduğu için parça değişimi şart. parça fiyatları ucuz olduğundna o da pek koymuyor açıkçası. arka varyatör 50 lira, kymco 250cc arka balata 300 tl mesela.

şu an 12500deyim, günde 20-50 km yol yapıyorum. 13 kere Elazığ'a gidip geldim(240 km). motor halen daha iyi gidiyor ama yüzde 100 diyemem, ara sıra bujiden kaynaklı olduğunu düşündüğüm düşük devirde düzgün çalışmama var. benzini ara sıra tam yakamıyor ve hafif siyah duman atıyor. eğer bi usta bulabilirsem başlıkta yazan 5000i 10 kere katlarım. ama usta yok maalesef.

öbürgün motoru bakıma sokacağım. eğer bu sefer de memnun kalmazsam motorumla 230 km ötedeki Gaziantep'e gideceğim.
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
Üstadım bu lpg nin tehlike boyutu ne kadar yani kısaca bi özetlermisin 10000 km yapmışsın maşallah
dostum lpg çok tartışıldı çok konuşuldu, özellikle bizim forumda lpg ye karşı buyuk bir lobi var. :)
lpg apışımın arasındaki benzinden daha fazla yada daha az tehlikeli değil. çok şükür tek bir seferde 1000 km yol yaptım. çinlilerle uzun yol olurmu gibi teredütler bir yana bu yolculugu lpg ile yaptım. 10000km boyunca lpg den kaynaklanan bir tehlike durumu yaşamadım. benimde teredütlerim vardı. motorlar malüm araba gibi değil, titreşim çok oldugundan bakır borularımda çatlak patlak olurmu diye sürekli kotrol ediyornzium. ilk patlak çatlak gibi tehlikeye ataçak bir durum tesbit ettiğimde boruları yarı km de bir değiştireceğim. yani misal sabahleyim motorumun yanına gittiğimde yapdığım kontrelde aksi bir durum görürsem her 5000 km bir boruları değiştirmeyi kendimce standart haline getireceğim. :) avrupa ülkelerinde doğayı koruma gibi kaygılarla lpg dönüşümü yapılırken. çin viyetnam hindistan gibi ülkelerde ekonomik kaygılarla bu dönüşümler yapılmaktadır. benimde ekonomik durumdan dolayı bu uygulamayı yaptım. ben memnunum. hatta park halindeyken arabanın biri manevra esnasında motorumu sağa yatırdığı halde en ufak bir kacak kuçak olmamış ama ben motorumun yanına gidip düzeltesiye benzin depomdaki benzinden hatırı sayılır biktarda benzin akmıştır. lpg nın 100 de 100 güvenli oldugunu kesinlikle iddia etmiyorum. kaldiki güzel ülkemizde mazotlu otobüsler bile meşala gibi yanmıştır. fayda zarar kıyaslaması yaptığımda ekonomik boyut ağır bastığından lpg benim tercihim olmuştur. iran yada sudi arabistan daki gibi kuruş bazında benzin ala bilsem elbette motorumun orijinal yakıt sistemine ilave yapmazdım. ama tayo ağa sağolsun 2023 e kadar nükler enerjiye bile gecerim artık. foto eklemek için aracı sitelere üyeliğim olmadıgından aşağıdaki linkte motorumun fotolarını görürsünüz.
http://www.aracforum.com/motorsiklet/19390-çin-menşeli-motosiklet-yardımlaşma-portalı.html
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
758
16.400 km. kanuni storm 150. benim ona çıkardığım sorunun onda birini o bana çıkarmadı. artık aramızda başka bir bağ var.
biraz önce çektiğim fotoğrafı
378217109.jpg
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
dostum lpg çok tartışıldı çok konuşuldu, özellikle bizim forumda lpg ye karşı buyuk bir lobi var. :)
lpg apışımın arasındaki benzinden daha fazla yada daha az tehlikeli değil. çok şükür tek bir seferde 1000 km yol yaptım. çinlilerle uzun yol olurmu gibi teredütler bir yana bu yolculugu lpg ile yaptım. 10000km boyunca lpg den kaynaklanan bir tehlike durumu yaşamadım. benimde teredütlerim vardı. motorlar malüm araba gibi değil, titreşim çok oldugundan bakır borularımda çatlak patlak olurmu diye sürekli kotrol ediyornzium. ilk patlak çatlak gibi tehlikeye ataçak bir durum tesbit ettiğimde boruları yarı km de bir değiştireceğim. yani misal sabahleyim motorumun yanına gittiğimde yapdığım kontrelde aksi bir durum görürsem her 5000 km bir boruları değiştirmeyi kendimce standart haline getireceğim. :) avrupa ülkelerinde doğayı koruma gibi kaygılarla lpg dönüşümü yapılırken. çin viyetnam hindistan gibi ülkelerde ekonomik kaygılarla bu dönüşümler yapılmaktadır. benimde ekonomik durumdan dolayı bu uygulamayı yaptım. ben memnunum. hatta park halindeyken arabanın biri manevra esnasında motorumu sağa yatırdığı halde en ufak bir kacak kuçak olmamış ama ben motorumun yanına gidip düzeltesiye benzin depomdaki benzinden hatırı sayılır biktarda benzin akmıştır. lpg nın 100 de 100 güvenli oldugunu kesinlikle iddia etmiyorum. kaldiki güzel ülkemizde mazotlu otobüsler bile meşala gibi yanmıştır. fayda zarar kıyaslaması yaptığımda ekonomik boyut ağır bastığından lpg benim tercihim olmuştur. iran yada sudi arabistan daki gibi kuruş bazında benzin ala bilsem elbette motorumun orijinal yakıt sistemine ilave yapmazdım. ama tayo ağa sağolsun 2023 e kadar nükler enerjiye bile gecerim artık. foto eklemek için aracı sitelere üyeliğim olmadıgından aşağıdaki linkte motorumun fotolarını görürsünüz.
http://www.aracforum.com/motorsiklet/19390-çin-menşeli-motosiklet-yardımlaşma-portalı.html

lpg sisteminin çalışmasını anlatabilir misin?
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
1,349
mondial cup 13000 km de sattım zaten ikinci sahibiydim. motorda bi sorun yoktu hiç masraf yapılmadı sadece yağı değişti =) satarken egzozu tutan civatalardan biri çok sıkmaktan kopmuştu öyle sattım.
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
1000 km'de 150ZC var bende sıfır aldım.

250km de ön fren müşürü bozuldu.
600km de arka disk civatası düştü ve birden fren boşaldı.
700km de rölanti ayarı kaçtı karbüratör manifoldu delinmiş.

Şimdilik ön taraftan gelen takur tukur sesleri dışında bir sorunum yok yukarıda yazıklarıma da zaten 5 kuruş para ödemedim hepsi garantiden...
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
motorumuza nazar değdi :) 22000 km rede vites gurubunun usteki dişlilerin dizili oldugu mil kırıldı. seyiy halindeyken tekeri kitledi. 3. cü vitesden 4 de atarken oldu. kırılın vites mili sağ kalter blogunu zedeledi. dişliler sağlam ama vitesi takım olarak değiştirmeyi düşünüyorum. birde tabiki sağ kalter bloğunu. aslında sadece vites milini değiştirip bloğa kaynakla işi ucuza hallede bilirim ama olmuşken sağlam olsun hoş çinli motor nekadar sağlam olursa okadar sağlam olacak :)
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
7800KM 2006 Regal Raptor. Çok uzun süre garajda yatmaktan Radyatör ü çatladı ve o değişti ve her motorda olacak olan emme manifoldlarının plastikleri çürüdüğü için o değişti. Başka bir sorun yok.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Mondial 150 MR
0-8500 km kadar kullandım, yaşadığım sorunlar;
-Orta sehbanın yay bağlantısının şasideki kulubu kırıldı
-500 km'de bir zincir bollaşırdı.
-4000 km civarlarında far açma kapama butonları bozuldu. (çiseleyen yağmurda su almış, güzelce temizleyince düzeldi)
-5000 km civarlarında da egzoz içerisinde bir bozulma oldu, muhtemelen kaynak kopması. (garantiden komple değiştirildi)
 
Katılım
2 May 2009
Mesajlar
42
motorumuza nazar değdi :) 22000 km rede vites gurubunun usteki dişlilerin dizili oldugu mil kırıldı. seyiy halindeyken tekeri kitledi. 3. cü vitesden 4 de atarken oldu. kırılın vites mili sağ kalter blogunu zedeledi. dişliler sağlam ama vitesi takım olarak değiştirmeyi düşünüyorum. birde tabiki sağ kalter bloğunu. aslında sadece vites milini değiştirip bloğa kaynakla işi ucuza hallede bilirim ama olmuşken sağlam olsun hoş çinli motor nekadar sağlam olursa okadar sağlam olacak :)

2005 model regal raptorum 50.000'e şanzuman dağıttı oda benim cimri davraşnışımdan ötürü hem hor kullanıyordum hemde hilallerin değişmesi şarttı debriyaj balatam bitikti zinciri orjinaldi :D heryerinden çatır çutur ses geliyordu aksatmadan sadece yağını bujisini hava vs bakımını yaptım..

zinciri ne koptu nede çuval gibi oldu aksatmadan zincirin bakımını yapıp gerdiğimde problem çıkmıyordu en son 48.000'de 2 baklat eksilttim problem yoktu

debriyaj balatam birden yandığı için ve hilallerde yamuk olduğu için 50 ile giderken 3'den 1'e attı kendisi tekeri kitledi karteli patlattı şanzuman komple dağıldı bende parça parça satıyorum

eksik bir parçanız var ise yardımcı olurum ;)
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
bakımlarımı düzenli yaptım ama sonuçda çinli bir yerden patlak veriyor. regalraptorum başına böle bişi gelmesi üzücü nisbeten kaliteli motor olarakk biliyoruz. parça lazım molursa seni bulurum bu kibar yardım öneriniz için teşekürler.
 
Katılım
21 Haz 2011
Mesajlar
282
bakımlarımı düzenli yaptım ama sonuçda çinli bir yerden patlak veriyor. regalraptorum başına böle bişi gelmesi üzücü nisbeten kaliteli motor olarakk biliyoruz. parça lazım molursa seni bulurum bu kibar yardım öneriniz için teşekürler.

Çinlilerin içinde yine en iyi performans veren yine regal hocam. O yüzden seviyorum rgali :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst