dostum lpg çok tartışıldı çok konuşuldu, özellikle bizim forumda lpg ye karşı buyuk bir lobi var.

lpg apışımın arasındaki benzinden daha fazla yada daha az tehlikeli değil. çok şükür tek bir seferde 1000 km yol yaptım. çinlilerle uzun yol olurmu gibi teredütler bir yana bu yolculugu lpg ile yaptım. 10000km boyunca lpg den kaynaklanan bir tehlike durumu yaşamadım. benimde teredütlerim vardı. motorlar malüm araba gibi değil, titreşim çok oldugundan bakır borularımda çatlak patlak olurmu diye sürekli kotrol ediyornzium. ilk patlak çatlak gibi tehlikeye ataçak bir durum tesbit ettiğimde boruları yarı km de bir değiştireceğim. yani misal sabahleyim motorumun yanına gittiğimde yapdığım kontrelde aksi bir durum görürsem her 5000 km bir boruları değiştirmeyi kendimce standart haline getireceğim.

avrupa ülkelerinde doğayı koruma gibi kaygılarla lpg dönüşümü yapılırken. çin viyetnam hindistan gibi ülkelerde ekonomik kaygılarla bu dönüşümler yapılmaktadır. benimde ekonomik durumdan dolayı bu uygulamayı yaptım. ben memnunum. hatta park halindeyken arabanın biri manevra esnasında motorumu sağa yatırdığı halde en ufak bir kacak kuçak olmamış ama ben motorumun yanına gidip düzeltesiye benzin depomdaki benzinden hatırı sayılır biktarda benzin akmıştır. lpg nın 100 de 100 güvenli oldugunu kesinlikle iddia etmiyorum. kaldiki güzel ülkemizde mazotlu otobüsler bile meşala gibi yanmıştır. fayda zarar kıyaslaması yaptığımda ekonomik boyut ağır bastığından lpg benim tercihim olmuştur. iran yada sudi arabistan daki gibi kuruş bazında benzin ala bilsem elbette motorumun orijinal yakıt sistemine ilave yapmazdım. ama tayo ağa sağolsun 2023 e kadar nükler enerjiye bile gecerim artık. foto eklemek için aracı sitelere üyeliğim olmadıgından aşağıdaki linkte motorumun fotolarını görürsünüz.
http://www.aracforum.com/motorsiklet/19390-çin-menşeli-motosiklet-yardımlaşma-portalı.html