MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
38
sabah uzun yola gitmeyi düşünüyordum :) bilggiler için teşekkürler..evet ne gariptir ki jikle açıkken çalısmıyor kapalıyken çalısıyor :) sanırım dediğin gibi içinden ayar gerekli..
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
28
2 AY ÖNCE YAZMIŞTIM TEKRAR YAZAYIM, YARARINI GÖRMÜŞTÜM UMARIM İŞİNİZE YARAR ARKADAŞLAR. KONU ŞU; USTAMIN YAPTIĞINI ANLATACAĞIM.:))
ALTTAKİ YAĞ BOŞALTMA TAPASINI VE VİTESİN YANINDAKİ YAĞ SEVİYE KONTROL VİDASINI ÇIKARDI BÜTÜN YAĞI BOŞALMASI MAKSADIYLA. TEKRAR AYNI SOMUNLARI TAKTI YERİNE VE 1 LT. GAZ YAĞI (MAZOTTA OLURMUŞ AMA GAZ YAĞININ SÖKÜCÜ ÖZELLİĞİ DAHA YÜKSEKMİŞ) DÖKTÜ MOTORA, YAKLAŞIK 1-1,5 DAKİKA (FAZLASI ZARARLI) HAFİF GAZ VEREREK ÇALIŞTIRDI VE GAZ YAĞINI AYNI YERLERDEN BOŞALTTI. SONRA NORMAL 900 GR. MOTOR YAĞINI KOYDU, BİN MOTORA BİR DENE DEDİ. BİZİM KOKOŞ OLMUŞ BİR CANAVAR, ÖYLE TEPKİME, ÖYLE GAZ YEME MEYDANA GELDİKİ MÜTHİŞ. SEBEBİ; ZAMANLA AŞINAN ZERRECİKLER BİR YERLERE SIKIŞIP KASIYORMUŞ MEKANİZMAYI, GAZ YAĞI SAYESİNDE TEMİZLEMİŞ OLUYORMUŞUZ MOTORU, 2-3 YAĞ DEĞİŞİMİNDE YAPMAMI TAVSİYE ETTİ.
PAYLAŞMAK İSTEDİM, SIKTIMSA ÇOK ÖZÜR DİLERİM. SAYGIYLA KALIN....
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
Merhaba Arkadaşlar Motora Lastik alıcam hangilerini önerirsiniz 110-90-16 var üstünde 120*80-16 gibi ufak farkı olan lastikler olabilirmi
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
ben de şuan 120-80-16 kullanıyorum... 60liraya almıştım... tel jant benimki çelik jant olsaydı dublex olacaktı... tubeless olmasada geniş geniş hoşuma gitmişti ama janta takınca boşta durduğu gibi geniş görünmüyor yaa..
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
iyimiş hocam burda fiyatı çok orjinal lastiğine 95 lira dublex 85 lira civarı ikinci ellere bakıyorum artık
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
IRC olarak aldım ama bide şu var her bayiide farklı fiyat... MZ parçası aldığım parçacı da 90 demişti ben ırc yi toptan getiren bayii yi aradım buldum bulunduğum şehirde yoksa motorcular tuttuğuna üflüyor işin doğası bu türkiyede...
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
veee mutlu son makinamı bitirdim. çok güzel saat gibi çalışıyor. krank yan rulmanlarını ve keçeleride değiştirdim. sesi eskisinden de daha az çıkmaya başladı. ve krank milinin bilyasının sarma nedeni ni de buldum. yağ pompasının gövdeye sabitleme cıvatalarının oradan çatlamış . ve buradan hava aldığı için yağ basmaması nedeni ile krank mili nin bilyası hasar görmüş. çatlağı yapıştırıcı ilaçlarla şimdilik kapattım .fakat kısa sürede yeni bir yağ pompası almam gerekiyor. şimdi tuhaf bir sorunum meydan çıktı . motor 2. viteste giderken gaz verip bırakınca kendi kendine 3. vitese atıyor. alttaki tapada misket ve yay mevcut ve doğru şekilde de çalışıyor. 2 gündür uğraşıyorum. çözemedim internette montaj videolarını defalarca izledim ama sonuç malesef yine aynı. başka viteslerde sıkıntı yok . krank sarmadan önce böyle bir sorunum yoktu. acaba neden olabilir bir fikri olan varmı.
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
veee mutlu son makinamı bitirdim. çok güzel saat gibi çalışıyor. krank yan rulmanlarını ve keçeleride değiştirdim. sesi eskisinden de daha az çıkmaya başladı. ve krank milinin bilyasının sarma nedeni ni de buldum. yağ pompasının gövdeye sabitleme cıvatalarının oradan çatlamış . ve buradan hava aldığı için yağ basmaması nedeni ile krank mili nin bilyası hasar görmüş. çatlağı yapıştırıcı ilaçlarla şimdilik kapattım .fakat kısa sürede yeni bir yağ pompası almam gerekiyor. şimdi tuhaf bir sorunum meydan çıktı . motor 2. viteste giderken gaz verip bırakınca kendi kendine 3. vitese atıyor. alttaki tapada misket ve yay mevcut ve doğru şekilde de çalışıyor. 2 gündür uğraşıyorum. çözemedim internette montaj videolarını defalarca izledim ama sonuç malesef yine aynı. başka viteslerde sıkıntı yok . krank sarmadan önce böyle bir sorunum yoktu. acaba neden olabilir bir fikri olan varmı.
Benimkide soğukken basıyor sonra kesiyor... Çatlakkontrolu yapsam fena olmaz demekki... geçmiş olsun...
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
38
alp tunay abi burdayken soralım :) debryaj balatasının bittiğini yada azaldığını nasıl anlarız ? yani motoru sökmeden anlamanın mümkünatı varmıdır ? bitmeye yakın belirtileri mesela?
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
valla çözemedim gitti . şanzuman işi bana biraz karışık geliyor. bir daha motoru açmak istemiyorum. ama çalışma durumuna şimdi daha da hasta oldum. performansıda gayet tatminkar.
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
Arkadaşlar Paylaşım yapalım forum şenlensin resim video ekleyin.Bu jawaların racing tarzı grenajlı olanları varya onları uydurabilirmiyiz MZ e fiyatları nedir
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
Yarın çok uzun olmasada bir yolculuk var.Akşamına eklerim fotoğrafları.Forum konusunun baygın gittiğinin kanaatindeyim bende.Alem Macaristandan kalktı geldi.Biz aha şuaracıkta biryerlerde bile buluşamıyoruz yaw?Buluşmayı bırak millet yazmaya bile çekiniiyor yaw?!!
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
mz lerin hangi modelleri elektronik ateşlemeli ? hangi modelleri alman ?
1993 den sonra kanuni nin getirdikleri elektronik yani 1993 den öncekiler alman olanları

---------- Post added at 01:56 ---------- Previous post was at 01:54 ----------

Yarın çok uzun olmasada bir yolculuk var.Akşamına eklerim fotoğrafları.Forum konusunun baygın gittiğinin kanaatindeyim bende.Alem Macaristandan kalktı geldi.Biz aha şuaracıkta biryerlerde bile buluşamıyoruz yaw?Buluşmayı bırak millet yazmaya bile çekiniiyor yaw?!!
hayırlı yolculuklar dilerim elimizden geldikçe bilgi paylaşımı yapalım
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
28
MERHABA

96/301-MZ'imin elektronik beyni arızalandı, kalitelisini bulamadık ve platin taktik. Şimdilik bir sorun yok gibi duruyor, plantini tavsiye edermisiniz. Platin taktıktan sonra sanki piston bujiye fazla yaklaşmış gibi eskiye nazaran biraz fazla küt küt küt ses gelmeye başladı gömlekten. Bu durum normalmi veya bir sorunmu var, bilgilendirirseniz sevinirim. Selamlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst