Ewet arkadaslar simdi merakla beklediginiz cözüm e gelelim..
Malesef üzülerek söylüyorumki dogru cevabi bir kisi vermis ve oda Belcika dan bir arkadasimiz..

ale:
Burada yol hakki kesinlikle ve kisinlikle B (mavi aracin) nin dir..
Simdi yorumlara az bakalim..
B aracının durup yol vermesi gerektiğini düşünüyorum.Eminim, son kararım.
Asıl merak ettiğim neden A aracı ortalıklarda yok, genelde başrol o olurdu.
Son kararinsa kaybettin dostum..
Birde A aracini ekleyip kafalari iyicene karistirmak istemedim.. :cherry:
Ama daha ilerdeki sorularda A aracida olucak D olucak merak etme...
B aracına zaten Stop tabelası Var buyuk ıhtımalle C nın yoluda ana yol
bu durumda B nın durup C ye yol vermesi gerekıyor bence...
QurysmaS A bence Ayse 'yı gezdırıyordur

) ( ayşe top'u tut

)
Buda yanlis haliyle..
Stop tabelasi durmasini gerektirir ama solundan gelen araca yol ver anlamina gelmez..
C nin yolu ana yol değil , tabelaya dikkat ,her iki araç da tali yoldalar. Tabela B aracına DUR diyor bunun anlamı yol boş bile olsa en az 2 sn aracını tam anlamı ile sabitlemesi demektir (yurt dışındaki polisler bu konuya çok dikkat ediyorlar , duracak kadar yavaşlasanız bile araç sabitlenmemiş ise uyarı yada ceza geliyor )
Geçiş önceliği C aracında.
Sen nasil düstün bu yanlisa anlamadim Okan usta. :silent:
O durma konusu 3 saniye ama burada ona okadar dikkat etmiyorlar..
1-2 saniye durman yeterli..
Ama ehliyet imtahaninda cok cok dikkat edilen birseydir bu 3 saniye olayi..
bence de...
ama ikisi de ana yolda olsa idi sağdaki öncelikli geçerdi...
Sencer cim sende yanlissin malesef...

ale:
:cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat:
Olay budur arkadaslar...
bende C diyorum
Malesef imtahani kaybettiniz..
C nin yanindakide yol ver isareti degilmi?
B nin yanindaki aynisi degil ama ayni anlamda.. B nin sadece 3 saniye durmasi gerek..
İşaretleri önceliklendirmeliyiz "Yol ver" işareti "DUR" işaretine göre geçiş üstünlüğüne sahiptir. Buradaki anlamı "Anayoldakine yolver" dir.
Bunu ilk senden duyuyorum Okan usta...
Yok böyle birsey abicim..
Bu isaretlerin ikiside ayni anlamda..
Stop tabelasi genelda daha tehlikeli kavsaklara konulur..
Mesela etrafi iyi göremediginiz kavsaklarda vardir bunlar..
Yada süratli bir anayola cikacaginiz zaman vardir..
Tehlikeli kavsaklarda bardir bu Stop tabelalari..
öncelik c aracının
Neden mi c aracı tali yoldan çıkarken b aracı ana yola bağlanan bir sokakdan çıkıyor yani tali yoldan da ufak bir yol olduğundan dolayı çıkışında kontrollü olmak dahada önem kazanıyor bu nedenle geçiş hakkı c nin
Benim anlamadigim bu resimden nasil ana yolu tali yolu cikartiyorsunuz ben anlamiyorum..
Yollarin genisligi ayni sadece tabelalar degisik..
Tali yol dediginiz yol belki daha büyük ve genis..
Remzi burda bu konuların açılmamasının nedeni bizler için pek birşey ifade etmemesi

Bak şöyle bir örnek veriyim bizim işyerine ürün getiren arkadaş kavşakta yeşilde geçerken kırmızıda geçen birisi gelip buna çarpıyor ve çarpmakla kalmayıp arabadan çoluk çoçuk iniyor bu yeşilde geçen arkadadaşı bi güzel dövüyor. Sonrasında karakola gidiyor ve kamera kayıtları inceleniyor hakkaten durum bu

) ) ama öyle bir korkutuyorlarki polisler dahi şikayetçi olmaya ikna edemiyor.
Sen gelde bu insanlara geçiş üstünlügünü anlat şimdi
Ölmedigine dua etsin o arkadas ne diyeyim abicim..
Yurdum insani..

ale:
C nin yol vermesi gerek.
Zaten yol ver levhasi var.
Neden fikrini sonradan degistirdin ülem..
bundan daha iyi bir açıklama olamaz :cat:
Malesef yanlis aciklanmis..
sağdaki kuralı burada geçerli olmuyor mu??
Harika bir yaklasim..
Ewet sagdaki kurali buradada gecerli..
Ikisinede dikkat et isareti var..
Ve bu durumda soldan önce sag kurali devreye giriyor otomatikman..
Ve yol hakki B nin..
Anayol aşağıdan sola devam ediyor...2 Aaraçta tali yolda,fakat B aracında kesinlikle dur,bekle,yol ver işareti var...C aracının yolunda tali yol fakat, işareti yol boş olsada yavaşla,dikkatli geç anlamındadır...Hiç bir trafik işareti olmasaydı geçiş önceliği her zaman sağdaki araçta olacaktı...Yukarıda ise geçiş önceliği C aracına aittir...
Olmadi buda..
Noktalı çizgi Anayol güzergahını belirtiyor. Her iki araçta anayolda değil yani.
Tali yol C aracına ait, B aracının yolunda da DUR levhası olduğu için geçiş önceliği
C aracında. B aracı mutlaka durmalı C aracına yol verip öyle geçmeli.
Peki bizim ülkemizde nasıl oluyor? Binlerce cevap var.. Heleki motosiklet sürücüsü isen
her türlü diğer aracın geçmesini beklemek daha güvenli. Bazı sürücüler gözünün içine baka baka
önüne atlıyorlar. Sonra sizin gibiler yüzünden insanlar ölüyor diyince
"Banane, tohumuna para mı saydım" diyip gidiyorlar.
Ewet
tohumuna parami saydim deniyor yurdumda..
Bayramda o yüzden okadar canlar gitti yine...

r:
Cok yazik..
B aracı her şekilde yol vermek zorunda.
sadece 2 sn beklemesi olarak görmeyin belkide o B aracı 2n bekledikten sonra harekete geçti ve C aracı ile karşılaştılar.
Bu durumda 2 aracında geldiği yol ana yol olmadığı için trafik kurallarınca soldan gelen araca her zaman yol verilmesi gerektiğinden B aracı C aracına yol verir.
sadece oradaki DUR tabelasına bağlı kalmayın. farz edinki B aracı önceden geldi ve 2 sn bekledi. sonrasında harekete geçti ve aniden C aracı belirdi (2 yolunda birbirini görmediğini düşünün hemde) bu durumda sağdaki araç soldaki araca yol vermek zorundadır.
aynı döner kavşakta kavşak içerisinde kalan arabaya yol verildiği gibi. döner kavşakta kavşak içerisindeki araca yol verilmesinin sebebide diğer araçların solunda kalan araca yol üstünlüğü sağlaması gerektiğindendir.
bu arada geçiş üstünlüğü sağda diye hataya düşenler olmuş
Ilk satairlarini okuyorum aha Ilkayda yanilmis dedim ve devamini okudum..
Aslinda olaya harika yaklasmissin..
O iki yada 3 saniyeye kafayi takmayin arkadaslar..
Ilkay in dedigi gibi belki B daha önce geldi ve durdu..
Hareket edicekken C geldi..
Ama sonradan neden soldaki araca yol veriyorsun ben bunu anlamadim Ilkay.. :silent:
Yukarıdaki şekle göre Yenimi icad ettin bu kuralları

Trafik mevzuatını açıp tekrar okumanı öneririm

Diğer araçların solunda kalan araçlara yol üstünlüğüne takıldım,döner kavşakta olsun,trafik işaretleriyle belirlenmemiş kavşaklarda olsun geçiş önceliği sağdaki araçlara aittir....kavşak içerisine girmiş araç tabiki geçiş önceliğine sahiptir ona lafım yok

ama önermen yanlış
Bu yaklasimin harika ama sende B diyorsun sonra..
Sağdaki kuralı , trafik polisi ile yönetilmeyen veya geçiş önceliğini belirtir hiçbir ışıklı ve görsel uyarı bulunmayan kavşaklarda geçerlidir.
Sevgiler
O kural buradada devreye giriyor Okan cim..
Haaa pardon yaa..
Ben B aracı için geçerli olan STOP tabelasini görmemiştim.
Hadi burada görmedim su götürür.
Ya birde trafikte görmezsem ... :cherry:
Bu durumda B nin yol vermesi gerek.
Simdi iki tokat atasim geliyor sana..
türkiyedeki 10 şöförden 8 tanesi o üçgen tabelanın anlamını bilmiyomuş,anlamı tali yoldan ana yola çıkarken yol ver demekmiş.bu arada bende c diyorum öncelikli olan.
Yurdumdaki söförlerin cogu cok seyi bilmiyor aslinda..
Ama okullarda ne öretiyorlarki ögrensinler..

r:
pardon

en azından yanlış biliyormuşum bunca senedir uyarılmasam göreceğim yoktu cidden
bu arada yanlış yönlendirme için özür dilerim
Konuya aslinda harika yaklasmissin ama nedense sonradan sapitmissin..
Otur yerine
kaybettin
Türkiyede alınan ehliyetlerin %80 ni 90 lı yıllarda ve öncesinde rüşvetle,adamını bulup para basmayla alınınca öyle oluyor malesef
Benim anlamadigim ehliyetin nesi rüsvetle alinir..
Birazcik kafasi calisan adam cok cok kolay alir o ehliyeti..
Hele hele yurdumda..

r:
Remzi_39; güzel bir topic açmışsın.. Bu tür testlerle trafik bilgimizi canlı tutmakta yarar var. Bu örnekte "C" aracı öncelikli geçmelidir dedim ama trafik bilgimi yokladığımda nedenini tam açıklayamadım. Gerçi ben kavşaklarda her zaman bekler ve karşıdaki geçmeye istekliyse yol veririm, otomobil ya da motosiklet kullanıyor olmam fark etmez. Türkiye koşullarında böyle; yol hakkının bende olduğunu bilsem de karşıdan/yandan bodoslamaya girecek birileri olabileceğini hesaba katmak zorundayım. 30 yıldır trafikte olan ve kurallara uymaya azami dikkat gösteren biri olsam da, zaman zaman kitapları karıştırıp trafik bilgilerimi tazelemeye çalışsam da böyle uygulamalı sorular bilincimizi açmaya yararlı oluyor. Sorulara devam lütfen....
Hosunuza gittigine sevindim..
Böyle bilgileri bazen tazelemek iyidir..
Her gecen gün yeni seyler cikiyor..
Ben kendimden pay biciyorum..
Araba ehliyetimi 1983 te yaptim..
Son zamanlarda bir tabela cikti ortaya ama ben kendimi bilgilendirmedigim icin ne anlama geldigini gercekten bilmiyordum..
2 sene önce motor ehliyetimi yaparken sorunlarin arasinda cikti bu tabela..
Apistim kaldim..
Vay be bu demekmis bu tabela dedim kendime..

Yeni motor ehliyeti yapan bir arkadas var..
Benden yasli..
Oda aynisini yasamis..
Remzi bu tabelanin anlamini biliyormusun diyor bana siritarak..
Bende motor ehliyetimi yaparken senin gibi ögrendim dediydim siritarak..
Yani demek istedigim..
Ara sira bilgileri tazelemek gerek..
_________________________________________________
Simdi yeniden yazayim..
Burada yol hakki kesinlikle B nin dir..
O iki tabela arasindaki tek fark sudur..
Stop tabelasinda sadece 3 saniye durmaniz gerekli..
Yani birisinin ötekinden fazla yada az degeri yok yol verme konusunda...
Bu durumdada iki tabela birbirini kaldiriyor ve yok hakki B nin...
Sevgiler..
_______________________________________________
Bugün yeni konu acacaktim ama ewe gec geldim ve saatte simdi baya ilerledi..
Kismetse pazara..
Kafalarinizi karistirmaya devam edecegim..

Kalin saglicakla..
Remzi