delirdim!!!!! bilgisi olan varsa bana yardım edebilirmi?

Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
18
slm motosiklet.net ailesi bilgilerinize şimdiden teşekkür ederim ..cbr 600f kullanıcısıyım akşam gezerken birden haraletin 123 lere cıktığını gördüm fan açmadı sandım durdum ve biraz soğumasını bekldim gene olmadı ertesi gün motoru çalıştırır çalıştırmaz 5dakka gecmeden gene 120 lere cıktı hatta şimdi kendi kendine rolantisi de yükseldi yardımlarınızı bekliyorum
 
Katılım
24 Mar 2011
Mesajlar
2,334
klasik soru: motorda su varmı ?


Selamun aleyküm kardeşim su varmı doğru soru ama niye hemen bir tamirciye gitmiyorsunuz onu anlamış değilim benimde başıma gelmişti xx te allahtan gezideki arkadaşlar hemen yardım ettiler benimde su azalmış , ekledik ve bir gün boyunca motoru arkadaşım inceledi ve kaçak bulamadı ama su bir şekilde azalmıştı..
 
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
18
su var hatta cok varmış birazını aldım

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------

ben sadece motorun neden böyle yaptığını anlamak istiyorum gittiğimde motorcular onu deyiştir bunu deyiştir gibi laflardan sıkıldım ...
 
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
18
tavsiyelerinize ihtiyacım var zaten birazbilgi edinmek istiyorum
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
Devridaim motorunda sıkıntı olabilir, fan müşüründe sıkıntı olabilir, termostatta sıkıntı olabilir olabilir de olabilir. Servise gitmen de fayda var
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
su var hatta cok varmış birazını aldım

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------

ben sadece motorun neden böyle yaptığını anlamak istiyorum gittiğimde motorcular onu deyiştir bunu deyiştir gibi laflardan sıkıldım ...

radyatorde fazla su olmaz zaten. fazlasını tahliye eder her zaman. bizim motorların fan açma ısıları toleranslı olarak 106 ile 109 arasındadır genel olarak. bu aklında olsun.

ek olarak radyator sıvını değiştirmen gerekebilir. radyator ortalama 3 lt rezerv haznesi ise ortalama 1 lt sıvı kapasitesindedir. radyatore 2lt saf suya 1 lt antifiriz koy ve bu karışım oranına göre rezerv sıvısınıda tamamla.

sorunun düzelmez ise bakman gerekebilecek diğer kısımlar
radyator peteklerinin arası çamur vs gibi pislikler ile dolmuş mu ? eğer böyleyse radyator için temizleyici spreyler var sıkıp bir süre beklettikten sonra yıkayabilirsin.
he bu arada unutmadan asla tazikli ve yıkamacılardaki basınçlı suyu radyatore vurma sakın.Sonra aşağıdaki fotoğrafını koyduğum şekil gibi olur radyatorun ve benim gibi günlerce uğraşırsın düzeltmek için. bu arada yenisi yetkili serviste 1200 tl civarı :)
p5240188.jpg


eğer radyator petekerinin arası boş yani temiz ise geriye tek bir seçenek kalıyor.

motorun soluna geçtiğinde sol grenajdaki hava çıkışından radyatorun sol alt kısmına doğru bak. orada 2 tane boru çıkar alt kısımlarından. arasında vidalı başka bir parça bulunmaktadır. bu parça müşür olup bildiğimiz evlerdeki sigorta mantığında çalışır (ısındığında devreyi kapatır bizim evlerdekiler anahtarı açarak devreyi keserler).çalışma şeklide bu parça içinde 2 farklı genleşme özelliğine sahip metal çubuk vardır birbirlerine yapışmış. bunlar soğukken düz dururlar ama ısındıkça metallerin biri diğerinden daha fazla uzadığı için yamularak devreyi tamamlar ve fanı açarlar.

çok büyük ihtimal müşürünü değiştirmen gerekecektir. benimkide bozulmuş olduğundan (yılların verdiği etki ile illaki bozulacak bir parça) düğmeli bir düzenek hazırlamıştım. trafiğe girdiğimde motor 100 dereceye ulaştığında elle açıyorum fanı. ortalama 80 küsür 90 dereceye kadar düşürebiliyor.
s6300090p.jpg


he bu arada müşürün fiyatı ya 130 lira yada 180 lira olacaktı haziran ayında felan sormuştum mutluhana.

ek olarak Atahualpa'nında dediği gibi devirdaim pompasında arıza olabilir. birde termostat varsa bunlar çabuk bozulabiliyor bizim motorlarda. bu parçada arızalı olabilir. bunu çıkartabilirsin termostat olmadanda motor çalışabiliyor ama kışın geç ısınıyor o zamanda tek eksi yanı bu başka bir problem yaratmaz
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Bunlari okuyunca neden hava sogutmali motorlari sevdigimi daha iyi anliyorum, umarim cozumu en kisa ve en ucuz yoldan bulursun.
 
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
18
hepiinize teşekkür ederim en azından kafamda cözümler oldu tekrar hepinize teşekkür ederim
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
hepiinize teşekkür ederim en azından kafamda cözümler oldu tekrar hepinize teşekkür ederim

önemli değil en azından önündeki olabilecek sorunları görmüş oldun.
problemin çok büyük ihtimal müşürden kaynaklanıyor termostat bozulduğunda çoğu zaman açılmıyor kilitli kalıyor çünkü. sıvında eksik olabilir tabi buna çok dikkat et.

he birde eğer müşürün bozuksa ve benim gibi düğme ekleme yoluna gidersen uzun süreli açık bırakma trafikte hep. bu konjektörün yorulması ve akünün zayıflamasına sebep oluyor düşük devirlerde kalmandan dolayı. belli bir ısıya düştükten sonra kapatıp yine belirlediğin ısıda fanı açabilirsin.
 
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
18
ilkay cok teşekkür ederim radyatörü temizledik antifiriz ve suyunu koyduk yağ belki ısınmadan yıpranmış olabilir diya düşünerek deyiştirdik şu an cok şükür on numara herkeze teşekkür ederim
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Devridaim motorunda sıkıntı olabilir, fan müşüründe sıkıntı olabilir, termostatta sıkıntı olabilir olabilir de olabilir. Servise gitmen de fayda var

bunlar olabileceği gibi benim başıma gelen alakasız şeyde olabilir....
benimkinde de hararet sona dayanıyordu..hemen durup bakıyor ama fanın açmadığını görüp dahada telaşlanıyordum...
sonra farları açınca hararetin sona dayandığını ama motorun aslında soğuk sayılabilecek durumda olduğunu farkettim...
sonra kısa bir araştırma ile km saati soketinin hafiften oksitlendiğini ve km saati aydınlatmasınında yanmadığını ve müşürden şase aldığını tesbit ettim....
soketi temizleyince sorun çözüldü....
dikkate almakta fayda olabilir...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst