- Katılım
- 29 Mar 2006
- Mesajlar
- 3,903
Ulem bir kere de adam gibi adam konusunda yanilayim!:cat:
Teşşekkür ederim :wiinkk: O da sizin zanaatınız.
Ulem bir kere de adam gibi adam konusunda yanilayim!:cat:
Onca açıklamaya rağmen millet hala oktanı yüksek benzini süper yanıcı, uçucu sanıyor.
Sor bakalım uçak benzinini nasıl bilirler? Zippo çakmaklarda da kullanılır derler ya, aşırı yanıcı olduğu düşünülür, çünkü oktan yüksektir. Bu benzin çakmakla bile zor tutuşturulur. Uçağa 95 oktan benzin koy bakalım ne oluyor, muhtemelen infilak edecektir (benim tahminimce, bilimsel veri değildir). Çünkü çok daha yanıcı.
benim motorun kullanma kitabı yok bende ama benzin deposunda ron 97 yazıyor. ''97 oktan kullanınız'' mı demek istiyor bilmiyorum ama ben 95'e devam ediyorum.
Oktan sayısı, teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.
Oktan sayısı ölçümleri iki şekilde yapılır.
Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.
Motor Oktan Sayısı (ing MON-Motor Octane Number): Motor zorlandığında, yük altında olduğu andaki vuruntu ölçümüdür.
Birçok ülkede benzinlerin vuruntu özelliği sayısı, yani gerçek oktan sayısı, yukarıdaki iki değerin toplanarak ikiye bölünmesiyle elde edilir.[1]
Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.
Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.
Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.
Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.
Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.
Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.
yani 100 oktan olayı kandırmaca değildir ve yarış araçlarında kullanılır
bu o kaynağın ceviri değilki
buyrun kontrol edin
http://translate.google.com.tr/tran...&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Many high-performance engines are designed to operate with a high maximum compression, and thus demand fuels of higher octane. A common misconception is that power output or fuel efficiency can be improved by burning fuel of higher octane than that specified by the engine manufacturer. The power output of an engine depends in part on the energy density of the fuel being burnt. Fuels of different octane ratings may have similar densities, but because switching to a higher octane fuel does not add more hydrocarbon content or oxygen, the engine cannot develop more power.
Verdiginiz linklerin hepsini inceledim.
Uzunca bir süre kafa yormama ragmen bir sey anlamadim.
Bunun nedeni benim Türk olmam ama verilen linklerin Türkçe olmamasi olabilir.
Yani kesin emin degilim ama saniyorum sorun bu.
Bu nedenle sorumu tekrar soracagim.
100 oktan benzin hangi yaris araçlarinda kullanilir?
ama daha önemli olduguna inandigim baska bir sorum var.
Sizce bu forumda 100 oktan benzin kullanan bir yaris aracina sahip kaç kisi vardir?
Kestane kebep acele cevap.![]()