Kawasaki EN500 Yedek Depo...

Katılım
24 May 2011
Mesajlar
11
Arkadaşlar merhaba daha önceki motorumda benzin deposunun altındaki vanada bi tarafı reserve bir tarafı full du. Benzin bittiğinde reserve^de doğru çevirip yedek depoya geçiyordum. Şimdiki motorum Kawasaki EN500 bundaki vanada on, off, primary ve reserve var. Bunlar tam olarak nedir bilenler paylaşabilir mi.
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Normal kullanımda primary ye getiriyorsun. Benzin azalınca reseve ye getiriyorsun. Park ettiğinde off a getiriyorsun. Hortumu söküp depoyu boşsltmak için on a getiriyorsun.
 
Katılım
28 May 2011
Mesajlar
458
slm arkadaşlar en 500 radiyarörüne su nerden koyuluyor vanosunu bulamadım:pr: deponun altında beyaz bi su haznesine benzer bi bidon var onun ne işe yaradıgını bılen varmı şimdiden sagolun
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
slm arkadaşlar en 500 radiyarörüne su nerden koyuluyor vanosunu bulamadım:pr: deponun altında beyaz bi su haznesine benzer bi bidon var onun ne işe yaradıgını bılen varmı şimdiden sagolun

Beyaz dar uzun kap, radyatör su kabı oluyor. Suyu oradan koyabilirsin.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
11
Normal kullanımda primary ye getiriyorsun. Benzin azalınca reseve ye getiriyorsun. Park ettiğinde off a getiriyorsun. Hortumu söküp depoyu boşsltmak için on a getiriyorsun.



Abi ben "ON", "OFF" diye yazmışım fakat "ON" değil "FUEL"miş.
"FUEL"de "ON" gibi depoyu boşaltmak için midir? Yoksa başka bir işe
yarıyor mu?
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
11
Abi ben "ON", "OFF" diye yazmışım fakat "ON" değil "FUEL"miş.
"FUEL"de "ON" gibi depoyu boşaltmak için midir? Yoksa başka bir işe
yarıyor mu?



1-) RESERVE: Yedek depoya geçiyor.
2-) PRIMARY: Normal kullanımdayken burada bırakmak gerekiyormuş.
3-) OFF: Kullanılmadığı zamanlarda bırakmak gerekiyor.
4-) FUEL: Hangi durumlarda kullanılıyor...

Bilen yok mu?

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-...motorun-kisin-saklanmasi-4.html#ixzz1QBJRGIAM
 
Katılım
28 May 2011
Mesajlar
458
bu sayfada pek en 500 kulanıcı yok sanırım (tufangur ) radiyatöre suyu nerden koyuldugunu buldum depo üstündeki gösterge 3 vidayı sökerek koyuluyor
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Sorununu biraz araştırayım dedim.

No, the "primary" is actually "prime". It's for priming the carb. When it's on the PRI gas is flowing ALL of the time. It should be pointing down to the "On" position and gas will only flow when the bike is running.

You use the PRI when you do work and the line or carb was drained and you need to prime the line with fuel to start it.

Hayır , "primary" (ana) , aslında "prime" (burada hazırlamak anlamında sanırım). Bu , karbüratörü hazırlamak içindir. PRI konumundayken , benzin sürekli akar. Bu aslında aşağı pozisyonda "ON"'u (sende sanırım FUEL) göstermelidir. Bu şekilde benzin , sadece motor çalışırken çekilir.
PRI konumunu sadece , motorda bir çalışma yaptığında ve borularda ve karburatorde benzin kalmadığında (mesela karburatoru temizleyip takmak) , karburatöre ve borulara benzin doldurup çalıştırmaya hazırlamak için kullanmalısın.

petcock.JPG


Benzin kaçıran bir rezerv valfi...
375091349.jpg

This one shows the crud in the upper prime chamber. This chamber is also shared with the reserve when the valve is turned up to RES. When selecting PRI, fuel is drawn in from both the bottom (RES) and the top (ON) of the tube that allows air to be purged from the fuel line.
Aside from the crud in the chamber, look at the face between the chambers and see how decayed the material (plastic gasket?) is cracked & chipped.

Bu fotograf üst ana çemberdeki pisliği gösteriyor. Valf "RES" konumundayken bu çember aynı zamanda rezerv ile paylaşılıyor. "PRI" konumu seçildiğinde benzin hem alttan (RES) hem de üstten (ON) çekiliyor , bu da benzin hortumlarındaki havanın boşaltılmasına yarıyor.
Çemberdeki pisliğin yanı sıra , çemberlerin arasındaki materyalin ne kadar bozulduğunu görebilirsiniz...
375091378.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
dostum pri konumu motor uzun süre kullanılmadığında çalıştırmadan önce karbüratörü hazırlamak için kullanılır..uzun süre off konumunda bırakıldığında karbüratördeki benzin uçar çünkü...
günlük kullanımda fuel konumunu kullan,pri yi unut o şekildede kullanma...
 
Katılım
28 May 2011
Mesajlar
458
kafa basmadı hala hangisi rezerve hangisi kapalı hangisi yedek görsem iyi olur:bounce: anlaşıldı depo altındak muslugu sökup nasıl calıştıgını görsem en saglıklısı bikere yolda benzinim bitti yedeyide kulanmışım sökeyimde ders alayım bari sagolasın görkem aydınlatman için :cat:
 
Katılım
9 Tem 2010
Mesajlar
42
ya bu benzin musluğu olatı beni ayar etti.Bendede sizdekilerin aksine off yok.on-fuel-res-pri var .ve primariye musluğu getiremiyorum.onda kullandım yolda kaldım yedektende içmiş benzini.şimdilik fuel de kullanıyorum
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
VN800 ile aynı bildiğim kadarıyla vanası. Ben bu yüzden yolda kalmıştım :) PRI konumundayken sürekli benzin boşalır. Olur da karbüratör şamandırası takılı kalırsa tahliyeden benzini boşaltır.) BEndeki ON konumu sende FUEL e denk geliyor. 1. depo yerine bunu kullanabilirsin. REs zaten Yedek depo demek oluyor.

Radyatör olayına gelince. Genleşme kabına su koyabilirsin. Tamamen sistemdeki sıvıyı yenilemek istiyorsan da Göstergenin üstünde 3 tane vida vardır. En alttaki tekini söküp göstergeyi kaldırırsan, radyatöre su koyacağın yere ulaşmış olursun.

Sağlıcakla.
 
Katılım
28 May 2011
Mesajlar
458
VN800 ile aynı bildiğim kadarıyla vanası. Ben bu yüzden yolda kalmıştım :) PRI konumundayken sürekli benzin boşalır. Olur da karbüratör şamandırası takılı kalırsa tahliyeden benzini boşaltır.) BEndeki ON konumu sende FUEL e denk geliyor. 1. depo yerine bunu kullanabilirsin. REs zaten Yedek depo demek oluyor.

Radyatör olayına gelince. Genleşme kabına su koyabilirsin. Tamamen sistemdeki sıvıyı yenilemek istiyorsan da Göstergenin üstünde 3 tane vida vardır. En alttaki tekini söküp göstergeyi kaldırırsan, radyatöre su koyacağın yere ulaşmış olursun.

Sağlıcakla.

o işi çödük yarıya kadar antifiriz yarıya kadar su ilavesi tamamlamıştım
benzin yüsünden gecen gün 25 tl bende taksiciye bahşiş verdim sabiha gökcen hava alanın yolunda bir tane motorcu dostu gecer dedim ğecmedi.:pr:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst