Hoverbike uçan motosiklet!!!

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Star Wars a yazılarımda oldukça sık değinmişimdir. Bir filmin gelecek hakkında bu kadar ipucu içermesi ve içeriğinde bulunan şeylerin insanların bu kadar ilgisini çekmesi sizce bir tesadüf mü?

Şuan bir çoğumuz henüz var olmasa da ışın kılıcının ne olduğunu biliyor, bir çoğumuzun masasında da hiç var olmamış biri olan Darth Vader ın minyatürü bulunmakta. Peki bu güne kadar gerçeğe dönüşmüş onca Star Wars icatlarına bir yenisinin daha eklendiğini söylesek? Hem de maket, oyuncak filan değil bas baya kullanılabilir bir icat…

Filmin fanlarına Speeder Bike desem sanırım her şeyi açıklayan bir cümle kurmuş olurum. Bu Speeder Bike lar Star Wars Episode VI: Return of the Jedi filminde Wookielerin (Forests of Endor) ormanından sonra günümüz sokaklarında dolaşmaya hazır! Tek farkı şeklinin biraz daha farklı olması?

Avustralyalı Chris Malloy ?un icadı olan bu cihaz bir hovercraft mantığı ile çalışmakta. Hoverbike isimli cihaz ve arkada bulunan ve aralarındaki kanalla birbirine bağlı olan iki adet pervanenin 1,170 santimetreküp dört zamanlı motoronun yarattığı güç ile havada duruyor. 279 km hız yapabilen bu Hoverbike üç metreye kadarda yükselebiliyor.

Gövdesinde çelik yeleklerde kullanılar kuvvetlendirilmiş karbon fiber madde kullanılan Hoverbike hafif köpük iç yapısıyla da ağırlık ve sağlamlık sorununu çözüyor. Ön ve arkada bulunan pervanelerin Tazmanya meşesinden üretilmiş ve uçlarının da karbon fiberle kaplanmış olması en ince deteyların dahi düşünüldüğünün güzel bir örneği.

Kontrol olarak standart bir motor gibi kullanılan Hoverbike ın farklı yönelere dönebilen pervaneleri onun kıvrak ve ani dönüşler yapmasına olanak tanıyor. Gidon yardımıyla tamamıyle kontrol edilebilen cihaz yukarı ? aşağı çekildiğinde yükselme-alçalma sağa – sola çevrilince de dönme işlemlerini gerçekleştiriyor. 30L lik yakıt tankı ile 150km hızla 150 km yol alabilen yapısı da ona ayrı bir özellik katıyor.

Chris Malloy Hoverbike ın prototipini üretmiş ve test sonuçlarında başarılı değerler elde etmiş. Bu sene sonuna doğruda özel üretimle Hoverbike ı birkaç adet üretip satacakmış. Özel üretim fiyatı 40.000$ olan cihaz seri üretim için gerekli olan güvenlik testlerinin bitiminde gerekli ilgi olursa maliyetini düşürerek gündelik yaşama adapte olabilecekmiş. Tabi ki bu cihazı kullanmak için pilot ehliyetinin gerekmemesi de diğer önemli artılarından biri?

http://www.youtube.com/watch?v=8UBdWhHgQWE
[yt]8UBdWhHgQWE[/yt]




Moto Aktüel
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı
 

Ekli dosyalar

  • hoverbike-park.jpg
    hoverbike-park.jpg
    18.5 KB · Görüntüleme: 22,078
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
E hani uçmuyor ki :p
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Hovercraft'lar 1950 lerde ilk ortaya çıktıklarında yer yerinden oynamış. Geleceğin aracı olarak görülmüş. Geleceklet hover otomobiller, hover traktörler, hover gemiler ( sadece bir tane vardı o da 2000 yılında göreve son verdi) , hover motosikletler in yollarda yerini alacağı öngörülmüş. Ama bunların hiçbiri olmadı. Bataklıklar dışında hiçbir kullanım alanı yoktur.
 
Katılım
10 Haz 2011
Mesajlar
444
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu memlekette kuş çoktur,katliam yaratmasın ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Tem 2004
Mesajlar
1,465
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu vantratörler yazın sıcakta serinlemek için yapılmış değilmi...
 
Katılım
4 Tem 2005
Mesajlar
214
Hovercraft'lar 1950 lerde ilk ortaya çıktıklarında yer yerinden oynamış. Geleceğin aracı olarak görülmüş. Geleceklet hover otomobiller, hover traktörler, hover gemiler ( sadece bir tane vardı o da 2000 yılında göreve son verdi) , hover motosikletler in yollarda yerini alacağı öngörülmüş. Ama bunların hiçbiri olmadı. Bataklıklar dışında hiçbir kullanım alanı yoktur.


1960-1990 arasi amerikan ordusunda genis kullanim alanlari olan bir arac icin sadece bataklikta gider tanimlamasi insafsizca olmus bence
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
1960-1990 arasi amerikan ordusunda genis kullanim alanlari olan bir arac icin sadece bataklikta gider tanimlamasi insafsizca olmus bence

avrupada bazı bölgelerde ulaşım aracı olarak halen daha kullanılabiliyor üstelik..
hemde bizim hızlı feribot gibi araçta taşıyabiliyor bazıları
 

E_N

Katılım
14 May 2011
Mesajlar
154
böyle bir motor kullanıma açık olsa
sollama kelimesi literatürden kaldırılır yerine, bindirme,tepeleme gibi bi sözcük kullanılması gerekir.
öndeki kamyonun üstüne bindirirsen kamyoncunun tepkisi ne olur.?
burası türkiye ağa.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
avrupada bazı bölgelerde ulaşım aracı olarak halen daha kullanılabiliyor üstelik..
hemde bizim hızlı feribot gibi araçta taşıyabiliyor bazıları

O dediğin aracı Boulogne ve Dover arasında ( fransa ingiltere) feribot olarak kullanıyorlardı. Saniyede 6 litre gibi bir yakıt tüketimi olduğundan sadece 2 yıl çalıştırabildiler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst