hava ayarı sorunu ..

Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
s.a 125 scooter motorum var ve son zamanlarda stop etmeye başladı rolantide normal şekilde sayarken rolanti düşüyor ve stop ediyor hava ayarındandır dedim ayar zaten yarım turda 2,5 3 çıkardım bu sefer motor teklemeye düzensiz çalışmaya başladı vidayı sonuna kadar sıktım motor normal çalışmaya başladı normalde sonuna kadar sıkınça stop etmesi lazım değilmi ?? bu durumu nasıl düzeltirim
 
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
1,222
sorun hava ayarının vidasında yalama olabilir,ayar tutmuyordur..bunun dışında karbüratörün otomatik jıgleli bildiğim kadarı ile..otomatik jigle de arıza yapmış olma ihtimali çok yüksek..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ağu 2008
Mesajlar
358
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
s.a 125 scooter motorum var ve son zamanlarda stop etmeye başladı rolantide normal şekilde sayarken rolanti düşüyor ve stop ediyor hava ayarındandır dedim ayar zaten yarım turda 2,5 3 çıkardım bu sefer motor teklemeye düzensiz çalışmaya başladı vidayı sonuna kadar sıktım motor normal çalışmaya başladı normalde sonuna kadar sıkınça stop etmesi lazım değilmi ?? bu durumu nasıl düzeltirim

evet normalde sonuna kadar sıkınca stop etmesi lazım motorunun..ama karburatörün pislenmiş olabilir..istersen bi temizlet..benzin akışında sorun var gibi duruyor...
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
Sonuna kadar sıkınca stop etmeye bilir,rölanti yüksekse stop etmez.Manifolt yırtık olabilir ki sonuna kadar sıktım düzeldi demeniz havanın fazla geldiği anlamına gelir.Filtre yi çıkardıysanız düzensiz çalışabilir.
 
Katılım
19 Nis 2010
Mesajlar
303
eğer rölantide ritm düzgünse yani düzgün saydırıyorsa silindirde fazla konikleşmeden dolayı da olabilir. ama anlattığın şey karışım sorununa benziyor
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
karbratör monifordundan çıkan bir boru var o boru ya ek olarakta bi benzin otomatiğinden geliyo sonrada krbratötün sağ tarafında bir yere giriyor o boruyu çıkarınça motor güzel çalışmaya başlıyo tekrar yerine takınça gene rolanti düşerek stop ediyor bu ne iş anlamadım
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
karbüratör kütügünden çıkan hortum benzin vakum parçasına gider,benzin akışını sağlamak için.
bak bu sayfada senin işine yarayacak bilgiler ve resim mevcut.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/48612-mondial-150zat-karburator-ayari-5.html
yardım için çok sağolda öyle bişey var benim hava ayarı yarım turdaydı ve motor çok güzel çalışıyodu son zamanlarda rolantide stop etmeye başlayınça hava ayarını artırayım dedim önceden hava ayarını arttırınca rolantide artıyordu şimdi ise tam tersi yarım turu 3 veya ikiye çıkarınca motor stop ediyor normalde vidayı sonuna kadar sıkınca stop ediyordu ama simdi etmiyor bu ne iştir ne olduda böğle oldu?

karbüratör kütügünden çıkan hortumu çıkarınça motoru neden çalışması normale dönüyor kasıntılı çalışan motor sanki birden rahatlıyor ve çok güzel çalışıyor önçeden o hortum hep takılıydı ne olduda böğle oldu
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
motorunda egzozu manifoldu ve hava filtresini birbirine bağlayan bir sistem varsa onu iptal et. ben sadece egzozu iptal ettim ve motor çok rahatladı. bir dahaki serviste manifoltla hava filtresini de kapatacağım. sen de bir dene.

senin yazını okudum. aynı şeyden bahsediyoruz. zamanla buboruların içi egzozun kurumu ile doluyor ve motor hava alamıyor. kör tıpa ile kapat hepsini.
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
motorunda egzozu manifoldu ve hava filtresini birbirine bağlayan bir sistem varsa onu iptal et. ben sadece egzozu iptal ettim ve motor çok rahatladı. bir dahaki serviste manifoltla hava filtresini de kapatacağım. sen de bir dene.

senin yazını okudum. aynı şeyden bahsediyoruz. zamanla buboruların içi egzozun kurumu ile doluyor ve motor hava alamıyor. kör tıpa ile kapat hepsini.

nereyi kapatayım tam olarak anlayamadım ve bende egzozla bi bağlantı yok karbratör monifordu ,benzin otomatiği ve karbratör birbirine bağlı şekilde karbıratör boğazındaki hortumu çıkarınca motor rahatlıyor ve o boğazdan hava giriş çıkışı oluyor
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
hava ayarını sonuna kadar sıktığınızda motor istop etmiyorsa, mutlaka karbüratöre hava götüren bir hortum yırtık veya kelepçesi gevşemiştir. Yani motor gereğinden fazla hava alıyordur. Selamlar.
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
hava ayarını sonuna kadar sıktığınızda motor istop etmiyorsa, mutlaka karbüratöre hava götüren bir hortum yırtık veya kelepçesi gevşemiştir. Yani motor gereğinden fazla hava alıyordur. Selamlar.

bence alamıyor monifort hortumunu çıkarınca niye normale dönsünki
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
sorun hala devam ediyo karbratör temiz baktım ama stop etme hala devam ediyo bi el atında düzeltelim şunu be ustalar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst